معنی دیجیتال مارکتینگ + 30 فکت باورنکردنی بازاریابی دیجیتال در ایران

برای اطلاعات بیشتر مقاله ما با موضوع راهنمای آسان برای ایجاد نقشه سایت را مطالعه کنید. گوگل از عنکبوتها برای خزیدن در کل سایت شما استفاده میکند و اطلاعات ارزشمندی را جمعآوری میکند که به غول موتور جستجو میگوید که سایت شما چه چیزی ارائه میدهد و درباره چه چیزی است. این یعنی سایتهایی که به شکلی اسپموارانه از لینکهای گوناگون استفاده میکنند به جایگاه چندان بالایی در صفحات نتایج جستجو دست نمییابند. شوخطبعی: اگر بتوانید روی مسائل جذاب دست گذاشته و طنزی را به کار بگیرید که به دل مخاطبان مینشیند، چنین محتوایی میتواند فرمولی برنده برای لینکسازی باشد. سئو تکنیکال بخش مهمی از سئو می باشد که به رفتار ربات و عنکبوت گوگل توجه می کند، موانع موجود را برای یک خزش آسان را شناسائی و رفع می کند. بهترین بخش بازاریابی دیجیتال این است که میتواند تمامی فعالیتهای کاربران را اندازهگیری و ارزیابی کند.

همان طور که اشاره شد، سئو بخشی از بازاریابی دیجیتال است. بنابراین، این فقط تعداد لینکهایی نیست که به یک سایت معین اشاره میکنند، بلکه کیفیت لینکها نیز تعیین میکند که به طور ارگانیک در کجا قرار میگیرد. در داخل متن و محتوایی که تصمیم دارید درون سایت از آن استفاده کنید نیز کلمات کلیدی را جای دهید. بعضی از سئوکاران عنوان هایی را برای محتواها استفاده می کنند که هیچ ربطی به موضوع آنها ندارد؛ زمانی که کاربر اینترنتی با این قضیه روبرو شود مطمئناً نمره نامطلوبی به شما خواهد داد و در نتیجه محبوبیت اینترنتی نخواهید داشت. به عنوان مثال، گوگل از سازگاری با موبایل حمایت می کند و این به افزایش قابلیت کشف در نتایج جستجوی ارگانیک تبدیل می شود. بودجه خزیدن به عبارت ساده، به معنی تعداد خزش های موتور جستجو (به عنوان مثال، اسپایدر ها و ربات ها) می باشد که در صفحات دامنه شما کاوش می کنند.

عملکردهای مهم زیادی را برای بهبود سئوی وب سایت شما انجام می دهد. وقتی از بازاریابی محتوا استفاده میکنید، اطلاعات مرتبط و مفیدی را دربارهی موضوعاتی که برای مشتریانتان مهم است، در اختیارشان قرار میدهید. این شامل اطلاعات حیاتی در مورد وب سایت شما است و وظیفه اصلی آن اطلاع رسانی به موتورهای جستجو مانند Google از تمام صفحات مختلف وب سایت شما است. در بازاریابی سنتی، خیلی سخت است که مراحل قبل از خرید و نحوه تعامل کاربر با برند خود را متوجه شوید، اما در دیجیتال مارکتینگ میتوانید روند ها و الگو های رفتاری افراد را قبل از رسیدن به مرحله نهایی شناسایی کنید.

در مقابل تبلیغات آنلاین دیجیتال روشی بسیار کم هزینه است. استفاده از رپورتاژ آگهی یکی از روشهای تبلیغات آنلاین برای گرفتن بکلینک و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو به شمار میرود. اینجاست که ما به جای هزینه کردن برای تبلیغات باید روی کیفیت محتوای مان در وب سایت و شبکه های اجتماعی مان هزینه و سایت شانار تمرکز کنیم. سئوی محلی سئوی است که بر یک منطقه جغرافیایی خاص تمرکز دارد. این نرمافزارها بیشتر برای گرافیست، عکاس و فیلمبردار است. گوگل نمی تواند بیشتر از یک حد معمولی زمان در یک سایت بگذراند. سئو خارجی (off-page SEO) تکنیکهایی است که بیرون از سایت به منظور بهینه سازی آن انجام می شود.

دیجیتال مارکتینگ چیست

ثبت نام در گوگل آلرت برای دریافت سریع ترندهای روز در موضوعات مورد نظر خود. به علاوه، گوگل سایت های HTTPS را ترجیح می دهد، زیرا این سایت ها سریع تر و ایمن تر هستند. اگر سایت خود را در HTTP و HTTPS در دسترس قرار دهید، ممکن است با Google دچار مشکل شوید، پس مراقب آن باشید. با دانستن آن میتوانید به بهترین شکل ممکن پروژۀ خود را در آژانسهای دیجیتال مارکتینگ پیگیری کنید و بدانید در کدام مرحله است. این با بررسی رفتارهای مشتری و تعیین اینکه کدام ویژگی های سایت را می توان به منظور ایجاد تعداد بیشتری از رفتارهای مثبت تنظیم کرد، انجام می شود. یک عنوان خوب، تجربه خوب کاربر را بهراحتی تضمین میکند زیرا بازدیدکننده میتواند اطلاعات محتوا را قبل از اینکه بر روی آن کلیک کند تشخیص دهد. ایجاد یک وضعیت عالی سئو برای وب سایت شما به چیزی بیش از استفاده از اصول ساختار سایت خوب، محتوا و استراتژی های لینک سازی نیاز دارد.

با تغییر مسیر یک URL تغییر یافته، هم کاربران و هم خزنده ها را به یک URL جدید می فرستید، بنابراین مزاحمت ها را به حداقل می رسانید. همانطور که قبلا هم گفتم گوگل سهم 85 درصدی بازار جستجو را در دست دارد. با طراحی موبایل اول Mobile-first design ، شما در نهایت «بهترین» محتوای خود را در اولویت قرار می دهید، و این دقیقا همان چیزی است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو به دنبال آن هستند. معمولاً، میتوانید ترتیبی اتخاذ کنید که به موجب آن یک پست مهمان در وبسایت خود را با پست مهمان دیگری در وبسایت خود عوض کنید.

وقتی ابتدا سایت تلفن همراه خود را طراحی می کنید، مجبور می شوید مهمترین جنبه های سایت خود را تعیین کنید زیرا دارای صفحه نمایش محدود و اغلب داده های تلفن همراه محدود هستید. با انجام این کار یک برند تخصص خود را نشان میدهد، بنابراین مشتریان آیندهنگر نیاز به سوال یا تحقیق ندارند. این کار مستلزم دانش و صرف وقت و هزینه زیادی است، بنابراین باید از پلتفرمی بهره گرفت که ضمن معقول بودن هزینههای آن، متن رپورتاژ آگهی را بر اساس لحن هر رسانه تدوین کند. همچنین این شکل از انواع مارکتینگ نسبت به دیگر روشها بسیار کم هزینه بوده و شما را زودتر به نتیجه میرساند.

مقاله مرتبط: لینک شکسته چیست و چه تاثیری بر سئو دارد؟ بودجه خزیدن چیست و چگونه آنرا بهینه سازی کنیم. سخت است؛ زیرا اطلاعات زیادی برای خواندن در مورد موتورهای جستجو و نحوه عملکرد فرآیند بهینه سازی وجود دارد و این می تواند در ابتدا طاقت فرسا باشد. ویژگی این خانه ها این است که دیوارهایشان به هم مرتبطند و عنکبوت هایی از طریق این سوراخها از اتاقی به اتاق دیگر در رفت و آمدند و اطلاعات مختلف را جمع آوری میکنند. روش دیگر این است که یک افزونه وردپرس شخص ثالث فایل نقشه سایت شما را ایجاد کند. از سیستم مدیریت محتوای وردپرس که بر پایه php کار می کند تا سایت هایی که بصورت دستی و با سایر زبان ها مانند ASP نوشته… من از زمانی که در نوین مارکتینگ مشغول مدیریت فروش بودهام، همیشه مشتریانی را داشتهام که از دنیای اینترنت خسته شده بودند و فکر میکردند که این فضا فقط برنامهای برای خرج کردن بیشتر و نداشتن بهره و پورتفولیو کمتر است و همه یک چیز را می خواستند: من میخواهم در صنف خودم به بزرگترین فروشگاه یا فروشنده اینترنتی تبدیل شوم.

بازاریابی محتوا

در واقع، بین ارائه یک محصول یا خدمت و فروش آن، یک حفره کوچک وجود دارد که تولید محتوا قادر به پر کردن آن حفره میباشد تا با ارائه محتوای مفید و جذاب به مخاطب، او را به یک مشتری ثابت تبدیل کند. اگرچه برای جستجوی پولی طراحی شده است، اما میتواند ابزاری عالی برای استفاده برای سئو باشد، زیرا پیشنهادهای کلمات کلیدی و حجم جستجوی کلمات کلیدی را ارائه میکند، که میتواند هنگام انجام تحقیقات کلمات کلیدی مفید باشد. آنجه مهم است تغییر مسیر سئو Redirects for SEO درجائی که واقعا لازم است استفاده کنید.

این شامل ایجاد پیوند، بهینه سازی نمایه کسب و کار Google شما، و ارسال وب سایت شما به نقل قول ها و فهرست های محلی می شود. متخصصان حرفه ای سئو یا یک آژانس حرفه ای سئو هیچ کمپین “SEO” بهینه سازی موتور جستجو را بدون استراتژی سئوی سفارشی برای نیازهای مشتری خود “صاحب وب سایت”، اهداف مرتبط با رتبه بندی، حجم ترافیک و تبدیل با راه حل های بهینه سازی موتور جستجوی سفارشی آغاز نمی کنند. پلتفرم های مختلف سئوی بسیاری وجود دارند که بسیاری از ابزارهای مورد نیاز سئو برای بهینه سازی سایت ها را گرد هم می آورند. از همان ابزارها و استراتژیهایی استفاده میکند که سئوی «معمولی» استفاده میکند، اگرچه ممکن است کلمات کلیدی خمیدگی بیشتری برای مکان خاص داشته باشند. در سال 2016، گوگل به طور عمومی به اشتراک گذاشت که بک لینک ها جزو دو فاکتور رتبه بندی تایید شده برتر هستند که الگوریتم آن برای سنجش اعتبار سایت استفاده می کند.

همچنین به روش های اندازه گیری استراتژیک نیاز دارد که برای بهینه سازی کیفیت و حجم ترافیک سایت شما طراحی شده اند. با یادگیری سئو، می توانید سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کرده و جایگاه های اول را در صفحه نتایج جستجو کسب کنید. ممکن است یک پست را حذف کنید، ساختار URL خود را تغییر دهید یا سایت خود را به یک دامنه جدید منتقل کنید. اگر تغییرات کوچکی ایجاد کنید، مانند حذف یک مقاله قدیمی، میتوانید URL قدیمی را با یک 301 به یک مقاله جدید مرتبط هدایت کنید یا به آن 410 بدهید تا بگویید که آن را حذف کردهاید.

دیجیتال مارکتینگ

یکی دیگر از انواع دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی در شبکههای اجتماعی یا SMM است. اگر قصد دارید در سئو سایت موفق عمل کنید باید بدانید که یکی از مهمترین فاکتورها همین بک لینک ها هستند. مقاله مرتبط: چگونه بک لینک ها می توانند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهند؟ علاوه بر این، دسترسی را نیز افزایش می دهد – زیرا به موتورهای جستجو اجازه می دهد به تمام صفحات وب سایت شما دسترسی داشته باشند. هر چه تجربه و سابقه شما در دیجیتال مارکتینگ بیشتر باشد میتوانید پروژههای بهتری بگیرید و رتبه بالاتری نیز در تیم دیجیتال مارکتینگ خواهید داشت.

متخصص دیجیتال مارکتینگ

فعالیتی در این سالها شاخههای متنوعی پیدا کرده که فصل مشترک همه آنها در مقولهای با نام بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ اتفاق میافتد. در انتها آژانس های دیجیتال مارکتینگ در بازه های زمانی مشخص راجع به عملکرد خود به شما گزارش ارائه می دهند. از این به بعد این هنر فروش شما و طراحی اصولی سایت شما خواهد بود که بتوانید کالا و سرویس خود را به وی بفروشید. محتوای خوب مشتریان بیشتری را نیز با خود به همراه دارد و به این صورت جذب محصولات و خدمات شما میشوند و درنتیجه شما باقدرت بیشتری میتوانید به فروش محصولاتتان بپردازید.

اهمیت کسب رتبه برتر در نتایج گوگل، فقط به کسب ترافیک هدفمند خلاصه نمیشود و گرفتن سهم بازار از رقبا و شکار مشتریان احتمالی، اصلیترین نتیجه بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو، مخصوصاً گوگل است. در حال حاضر گوگل این الگوریتم را به شدت بهینه کرده است و دیگر تکرار صرف کلمات کلیدی برای سئو گرفتن کافی نیست. این رویکرد صحیحی نیست، چراکه ممکن است از دیگر سناریوها برای کسب رتبه بهتر غافل بمانند. خانه، برای ایجاد نقشه سایت نیازی به دانستن هیچ کدی ندارید.

این خزنده های وب معمولاً به عنوان ربات های موتور جستجو (search engine bots) یا عنکبوت ها (spiders) شناخته می شوند. سئو یا بهینهسازی موتورهای جستجو (Search Engine Optimization) فرآیند و تکنیکهای بهینهسازی صفحات سایت برای گرفتن رتبهی بهتر در موتورهای جستجو به خصوص در گوگل است. سپس مطابق تصویر زیر به «Google Search Console» بروید و در بخش نقشه سایت در قسمت «Add a new sitemap» آدرس URL نقشه سایت را وارد کنید. خدمات ادمین اینستاگرام، تولید متون اینستاگرامی، استوریها، تقویم محتوایی اینستاگرام، عکس و اسلایدها و ویدئوهای تبلیغاتی در اینستاگرام برخی از خدماتی است که میتوانید از موسسات تولید محتوا در بخش خدمات اینستاگرام دریافت کنید. بد نیست بدانید که بیش از سه هزار دلار در روز خرج این روش قدیمی میشود؛ بنابراین با رفتن به سمت بازاریابی محتوایی میتوانید بخش زیادی از هزینهها را کاهش دهید.