قطعات پرینت سه بعدی نایلونی با پوشش ها و رنگ ها کاربردی تر می شوند – 3DPrint.com

قطعات چاپ سه بعدی از پلی آمید (PA، نایلون) 12 با استفاده از همجوشی بستر پودری (PBF) یک پایه اصلی در صنعت تولید مواد افزودنی (AM) هستند. در حالی که فرآیندهای پس از اتمام تخلخل اجزای نهایی را بهبود بخشیده اند، فقدان گزینه های تکمیل همچنان باعث ایجاد مشکلاتی برای ،، می شود که مایلند قطعات مصرف نهایی را با استفاده از همجوشی بستر پودری ایجاد کنند. اخیراً دانشگاه ناتینگهام توسعه یافته فرآیندی که از دی ا،ید کربن فوق بحر، برای پوشش دادن اجزای PA 12 استفاده می کند. این تحقیق به رهبری ادواردز کرومینز، لیام کرافورد، دیوید راجرز، کریس تاک و دیگران در ارتباطات طبیعت.

من عاشق اینم. در واقع می تواند راه را برای بخش های کاربردی تر هموار کند. به نظر می رسد این فرآیند به راحتی تکرار شود و به صورت صنعتی نیز اجرا شود. در حالی که برخی از مواد شیمیایی درگیر خشن هستند و نیاز به رسیدگی دقیق دارند، به طور کلی، این یک پیشرفت قابل توجه است. این امکان ایجاد یک کتابخانه رنگی شخصی را فراهم می کند و امکان تولید سریع قطعات رنگارنگ را فراهم می کند. علاوه بر این، یک پوشش سخت می تواند عملکرد اجزا را افزایش دهد و باعث شود که آنها بدون آب رفتن یا تغییر رنگ دوام بیشتری داشته باشند. اگرچه ممکن است همه از کشیدن دستگاه خود در هر بار با جاروبرقی لذت نبرند، این فناوری می تواند تولید رنگ های سفارشی را برای شرکت هایی مانند Heineken یا Coca-Cola ساده کند. من فکر می کنم این یک ابزار عالی است و امیدوارم که استفاده بسیار گسترده تری از آن مشاهده شود.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

پودرهای مجزا را می توان در نسبت های مختلف مخلوط کرد تا رنگ های متنوعی بدست آید. این امکان را برای یک سیستم ساده فراهم می‌کند که در آن پودرهای خاصی وزن می‌شوند تا در هر روز رنگ‌های مختلف به دست آید. این تیم همچنین یک مدل الگوریتمی برای پیش‌بینی رنگ‌ها ایجاد ،د. علاوه بر این، ویژگی های قطعات امیدوارکننده به نظر می رسند و تغییر قابل توجهی در مجموعه پارامترها نیز وجود ندارد. علاوه بر این، تیم آزمایش بیوفیلم انجام داد و متوجه شد که قطعات پوشش داده شده نسبت به قطعات بدون پوشش در برابر باکتری ها و قارچ ها مقاوم تر هستند.

مزیت واقعی چاپ سه بعدی یا ساخت افزودنی در طراحی و تولید اشیاء سفارشی و منحصر به فرد است، اما محدودیت‌های آن در مواد و پالت ویژگی‌های موجود است که فضای کلی برنامه را محدود می‌کند. کریس تاک، پروفسور مهندسی مواد در مرکز ساخت افزودنی در دانشکده مهندسی، اظهار داشت: این فرآیند جدید مسیری آسان برای توسعه طیف وسیعی از قابلیت‌های مواد بدون به خطر انداختن فرآیندپذیری فراهم می‌کند.

پروفسور استیو هاول، رئیس دانشکده شیمی گفت:

به دلیل محدودیت در عملکرد پلیمرهای مورد استفاده، چند چالش پیش روی صنعت چاپ سه بعدی وجود دارد. برای مق، با برخی از این چالش‌ها، ما یک رویکرد ساده اما مؤثر برای افزودن عملکرد با پوشش ذرات ایجاد کرده‌ایم. ما پلیمر پوسته رنگی را طوری طراحی کرده ایم که با خواص مک،کی و حرارتی پلیمر چاپ مطابقت داشته باشد. مهمتر از همه ما این را با پلیمر کلیدی (PA-12) که در همه جا در صنعت وجود دارد نشان داده ایم. پودرهای پلیمری رنگی جدید ما در ماشین های تجاری موجود کاملاً کار می کنند. یکی از مزایای کلیدی این فرآیند این است که به راحتی می توان آن را در فرآیندهای چاپ سه بعدی تجاری فعلی گنجاند و این می تواند با معرفی عملکردهای جدید، ساده ، فرآیندها و مهمتر از همه دستیابی به همه اینها به طور پایدار، به طور بالقوه تحولی برای صنعت در گسترش دامنه باشد.

محققان امیدوارند که این پوشش بتواند به مواد کاربردی‌تر، اجزایی که رنگ‌آمیزی آسان‌تر دارند و مشکلات کمتری در رسوب زیستی منجر شود. قطعات PBF در صورت خیس شدن به راحتی می توانند کپک یا باکتری ایجاد کنند و پوشش دادن آنها این مشکل را کاهش می دهد.

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/308859/dnottingham-university-makes-pa12-parts-more-functional-with-coatings-colors/

اجزاء به همراه دی ا،ید کربن فوق بحر،، پلی (ایزوبورنیل متاکریلات) و مونومرها به اتوکلاو اضافه می شوند. یک واکنش پلیمریزاسیون سپس یک پوشش روی پودر ایجاد می کند. سپس می توان از این پودر تصفیه شده در فرآیند همجوشی بستر پودر استفاده کرد. محققان آن را با استفاده از EOS Formiga P100، با تمرکز بر روی اجسام دیواره نازک، اجزای دارای برآمدگی و موارد دیگر آزمایش ،د. فقط حدود 20 درصد از پودر موجود در محفظه ساختم، نیاز به درمان دارد تا ،مت یکنواخت رنگ شود.