شرکت در جلسات ASTM F42/ISO TC 261: The Nitty-Gritty of Additive Manufacturing – 3DPrint.com

قفس های ستون فقرات پرینت سه بعدی. تصویر: آمنوویس

منصور در مورد موارد کاری ASTM و ISO گفت: «کاری که ما در ت،م انجام دهیم این است که یک استاندارد برای ساخت و ساز افزودنی تعیین کنیم تا مطمئن شویم هر چیزی که چاپ می شود ایمن است و در آزمون زمان مقاومت می کند. دلیل نگر، ما در مورد ایمنی این است که ساختارهایی را ارائه دهیم که مردم بتوانند در آن زندگی کنند و از ماندگاری آنها اطمینان حاصل کنند، اما همچنین به پذیرندگان عمومی چاپ سه بعدی اجازه می دهیم ضمانت نامه صادر کنند و خطر خود را کاهش دهند. به ،وان یک پیمانکار عمومی، شما چیزی را می سازید، مسئولیت آن بر عهده شماست. بنابراین، شما باید مطمئن شوید که آزمایش زمان را پشت سر می گذارد و باید استانداردها و کدهایی داشته باشید که به نوعی این نیاز را برآورده کنند.

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/309035/astm-f42-iso-tc-261-meetings-the-nitty-gritty-of-additive-manufacturing/

نکته دیگری که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت، یافتن کوپن ساخت سریع‌تر و ارزان‌تر برای تأیید قفس‌های همجوشی ستون فقرات چاپ شده سه بعدی بود. میلگردهای کششی 10 تا 15 سال پیش معمول بود، اما ماشینکاری یکی از آنها، همانطور که شنیدم ،ی می‌گوید، “کوپن نماینده وحشتناکی برای قفس ستون فقرات” است.

جلسات هفته گذشته ASTM F42/ISO TC 261، که همراه با یازدهمین کارگاه آموزشی ASTM AMCOE برگزار شد، به چند دسته ت،یم شد، از جمله جلسات اجرایی که برای حضور عمومی بسته بودند و جلسات صرفاً برای ISO TC 261. در حالی که من این کار را نکردم. به اینها رسیدم، من در یک گردهمایی برای ASTM F42، یکی برای یک گروه مش، ISO/ASTM (JG) و دیگری برای یک گروه کاری ISO/ASTM (WG) نشستم.

یک کلبه پادگ، که توسط کریگر و ERDC-CERL در حدود سال 2017 چاپ شده است. این چاپگر در مقایسه با ساخت تخته سه لا در ساخت و سازهای نظامی خارج از کشور، مصالح ساختم، ارسال شده را به نصف کاهش داد و نیاز به نیروی انس، ساختم، را تا 62 درصد کاهش داد. تصویر توسط ERDC-CERL.

در سال 2009 تشکیل شد، کمیته F42 ASTM International برای توسعه استانداردهایی برای تولید مواد افزودنی کار می کند. کار F42 با سایر کمیته های ASTM و همچنین سایر سازمان های استاندارد ملی و بین المللی که دارای منافع مرتبط یا متقابل هستند، هماهنگ می شود. از همین رو، در سال 2011، ASTM توافق نامه ای را با سازمان بین المللی استاندارد (ISO) امضا کرد تا “همکاری آنها را در توسعه استانداردهای بین المللی برای تولید مواد افزودنی افزایش دهد.” بدین ترتیب، ISO/TC 261 برای “توسعه و حمایت از استانداردهایی برای ترویج صنعتی شدن این فناوری جدید”، ی،ی تولید مواد افزودنی ایجاد شد.

استفان منصور (L) در حال مدیریت یک پانل در مورد “تولید افزودنی در ساخت و ساز” در Aditive Manufacturing Strategies 2024. تصویر: سارا ساندرز برای 3DPrint.com

تصویر: سارا ساندرز برای 3DPrint.com

F3091/F3091M-14 (2021): مشخصات استاندارد برای همجوشی بستر پودری مواد پ،تیکی

  • ISO/ASTM52945-23: تولید افزودنی برای خودرو – اصول صلاحیت – ارزیابی ماشین عمومی و مشخصات شاخص های عملکرد کلیدی برای فرآیندهای PBF-LB/M

  • ما نمی تو،م فقط آن را صادر کنیم و تمام شود. این یک صنعت در حال تکامل است، بنابراین باید تکامل یابد.» “بنابراین ما در حال تلاش برای اصلاح، اصلاح، اصلاح به جایی هستیم که نسخه کامل را دریافت کنیم، بنابراین فقط باید هر سه سال یک بار آن را اصلاح کنیم.”

    ASTM F42.07.03: کاربردهای پزشکی

    موضوع دیگر بحث استاندارد جدیدتر بود: WK90089، “روش آزمایش جدید برای ساخت افزودنی تج،ات پزشکی – روش آزمایش – چگالی نسبی ساختارهای متخلخل از طریق تحلیل گرانشی.” این به ،وان یک روش آزمایشی با ارزش اعلام شد و استاندارد هندسه خاصی را برای نمونه‌های آزمایشی تعیین می‌کند که بر روی شبکه‌های پرینت سه بعدی و مواد متخلخل عمدی اعمال می‌شود. از این سؤال پرسیده شد که آیا پیش‌نویس استاندارد می‌تواند ظرف شش ماه آماده شود، و اگر خنده نشانه‌ای بود، احتمالاً پاسخ منفی است. این من را به جلسه نهایی که در آن شرکت کردم می رساند.

    ISO/ASTM WG2 – F42.05: مواد و فرآیندها

    این جلسات با هر چیزی که من تا به حال شرکت کرده ام متفاوت بود، که منطقی است. هیچ‌، نمی‌گفت: «هی، ماشین/مواد/فرآیند جدید من درخشان‌ترین و براق‌ترین از همه است. بیا ب،!» یا در مورد من، “بیا در مورد آن بنویس!” این کار دقیق، سخت و بی‌حساب بود که برای اطمینان از پیشرفت همه چیز در صنعت AM از طریق همسویی حول استانداردها ضروری است. نظرات و ویرایش‌های پیشنهادی را یکی یکی مرور می‌کرد، و با تغییرات موافقت یا رد می‌کرد—همه چیز از تغییر فعل تا «مشخص ،» تا اطمینان از وفاداری تمام بخش‌های اسناد به دامنه. به ،وان مثال، یک نظر پیشنهاد می کرد که از اصطلاح “وضعیت هنر” خلاص شوید، اما از آنجایی که هیچ دلیل منطقی برای تغییر پیشنهادی ارائه نشده بود، رد شد.

    ISO/ASTM JG 80: کیفیت برای ساخت و ساز AM

    خیلی های دیگر هستند که من آنها را لیست نکردم، بنابراین بدیهی است که کار زیادی برای این گروه است.

    در سال 2016، ASTM و ISO از یک چارچوبی برای ایجاد استانداردهای جه، AM، که شکاف های مرتبط با استانداردها را در صنعت شناسایی می کند، از همپوش، در توسعه استانداردهای AM جلوگیری می کند، حوزه های استاندارد AM را اولویت بندی می کند، کار ایجاد استانداردها را هدایت می کند و موارد دیگر.

    «برای ما بسیار مفید است که بتو،م برخی از جلسات حضوری برای بحث در مورد برخی از این موارد داشته باشیم. چند نفر از ما در چند سال گذشته روی این استانداردها کار کرده ایم. اینکه بتو،م حضوری ملاقات کنیم و بحث‌های غیررسمی‌تری داشته باشیم که محدود به یک ساعت نمی‌شود، کمک زیادی خواهد کرد، زیرا فکر می‌کنم بسیاری از تغییراتی که باید در این سند کلی ایجاد شود. مگان کریگر، مدیر پورتفولیوی ساخت و ساز افزودنی (AC) و کارشناس موضوع و، دفاع در AC به من گفت: اسناد دیگر – به بحث و گفت‌وگوی زیادی نیاز دارند. سپاه مهندسین ارتش ایالات متحده، مرکز تحقیق و توسعه مهندسی (ERDC).

    تصویر: سارا ساندرز برای 3DPrint.com

    من هم باهاش ​​صحبت کردم استفان منصور، یک مشاور در Wohlers Associates که در AC تخصص دارد. او همچنین گرداننده JG 80 و رئیس ASTM F42.07.07 است که هر دو بر روی ساخت و ساز AM تمرکز دارند.

    “بنابراین، این باعث می شود که این شکاف پر شود و مردم بفهمند که این فناوری فقط ابزار دیگری در سایت ساخت و ساز شماست، درست مانند یک بیل مک،کی یا جرثقیل یا هر چیزی که در یک سایت ساخت و ساز معمولی می بینید. این نوع ابزار انقلابی نیست که قرار است جادو بسازد.» او گفت. پرینت سه بعدی برای رفع یک مشکل و نیاز وجود دارد. ما مشکلاتی با ایمنی، نیروی کار، مواد، کارایی، بهره وری داریم. این فقط ابزار دیگری برای رسیدگی به ا،ر این مسائل، اگر نه همه، است.»

    منصور توضیح داد که کار انجام شده در جلسه بر روی به‌روزرس، 52939:2023 متمرکز شده است تا کاربرپسندتر، کمتر گیج‌کننده‌تر و پیاده‌سازی آن آسان‌تر شود.

    من این بخش اول را با ذکر این نکته پایان می دهم که شخصی در جلسه ISO/ASTM F42.05، پس از بیان نظر شرکت کننده FAA، به نقل از رئیس جمهور دوایت دی. آیزنهاور، اظهار داشت که “برنامه ها بی ارزش هستند، اما برنامه ریزی همه چیز است. ” چه فکری در این باره دارید؟

    مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

    من می توانم هر دو طرف را اینجا ببینم. از یک طرف، چون افزودنی فناوری جدیدتری نسبت به چیزی مانند ریخته‌گری یا قالب‌گیری تزریقی است، ما نیاز داریم که لبه‌هایمان پوشانده شود و این استانداردها به صورت سنگی محکم باشند. از سوی دیگر، هرچه نهایی ، آنها بیشتر طول بکشد، صنایعی مانند هوانوردی کمتر صبور هستند و احتمال بیشتری وجود دارد که آنها موارد آشنا را انتخاب کنند. به قول معروف، اگر ،اب نیست، آن را تعمیر نکنید، درست است؟ با این حال، فقط به این دلیل که چیزی ،اب نشده است به این م،ی نیست که ما نمی تو،م آن را بهتر کنیم، جایی که AM اغلب وارد بازی می شود.

    F3301-18a: استاندارد برای ساخت افزودنی – روشهای پس از پردازش – مشخصات استاندارد برای قطعات ف،ی پس از پردازش حرارتی ساخته شده از طریق بستر پودری فیوژن

  • در طول جلسه بحث های زیادی در مورد دامنه وجود داشت WK82776، “روش آزمایشی جدید برای ساخت افزودنی برای فیوژن پزشکی – بستر پودری – ارزیابی پودر باقیمانده،” استانداردی که بیش از دو سال در کار بوده است. هدف توسعه روشی یکنواخت برای جمع آوری و ثبت پودر باقیمانده از پرینت سه بعدی دستگاه های پزشکی است. ظاهراً برخی از شرکت کنندگان صنعت هوافضا در جلسه قبلی از استفاده از فناوری اولتراسونیک برای این امر بسیار هیجان زده بودند، بنابراین اعتبار این رویکرد وجود خواهد داشت. در مورد اندازه‌گیری پودر باقیمانده، روش‌های کمی برای این کار وجود دارد، از جمله SEM و آنالیز وزنی.

    در حالی که من فقط نیمه آ، جلسه ISO/ASTM JG در مورد کیفیت برای ساخت و ساز AM را دیدم، در کل جلسه ASTM در F42.07.03، همه در مورد برنامه های کاربردی پزشکی پرینت سه بعدی، حضور داشتم. متیو دی پریما، دانشمند مواد در سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) یک مرور سریع از یک کارگاه اخیر Build Verification را در اختیار شرکت کنندگان قرار داد و سپس جلسه به ارائه مختصری درباره من صمیمی امW1-2CH و استفاده از آن در استاندارد ISO 15548-1:2013 در تست های غیر م،ب (NDT). AMiquam که بر حسگرهای سازگار برای بازرسی لایه به لایه قطعات پرینت شده سه بعدی متکی است، به هم متصل شده بود. جریان های گردابی و شبکه ها برای است،اج اطلاعات در مورد قطعات پرینت سه بعدی، که کمک قابل توجهی به کنترل کیفیت و NDT می کند.

    هرگز فکر نمی‌کردم در مورد یک رویداد متمرکز بر استانداردهای تولید افزودنی (AM) آنقدر هیجان‌زده شوم، اما اینجا هستیم! وقتی فهمیدم که جلسه دوسالانه اخیر ASTM F42/ISO TC 261 در دانشگاه ایالتی اوهایو (OSU) در کلمبوس، اوهایو – در فاصله 63 مایلی خانه من در دیتون – برگزار می شود – برنامه ریزی کردم که در آن شرکت کنم، اما نرفتم. واقعاً می‌د،د چه انتظاری دارید. اول از همه، این یکی از سازمان‌یافته‌ترین رویدادهای صنعتی بود که تا به حال در آن شرکت کرده‌ام، و برای من، با یک تور شروع شد. فن آوری های کوینتوس و با بازدید از مرکز تعالی طراحی و ساخت OSU به پایان رسید (CDME). اما بعداً در مورد آنها بیشتر به اشتراک خواهم گذاشت.

    ASTM و ISO

    F3049-14 (2021): راهنمای استاندارد برای مشخص ، خواص پودرهای ف،ی مورد استفاده برای فرآیندهای ساخت افزودنی

  • در طی یک گفتگو، یکی از شرکت کنندگان از اداره هوانوردی فدرال (FAA) گفت که آنها علاقه ای به ایجاد استانداردها برای داشتن آنها ندارند، ی،ی بدون دلیل. او بر ،وم تصمیم‌گیری سریع‌تر در مورد استانداردهای صنعت AM تاکید کرد و توضیح داد که وقتی شرکت‌ها می‌آیند و می‌گویند به چیزی نیاز دارند، باید به سرعت حرکت کند. او گفت که اگر AM راه حل خوبی باشد، اما استاندارد لازم برای چند سال کامل نشود، با استانداردها و احتمالاً فناوری که مشتری استفاده می کند، پیش خواهد رفت.

    را F42.05 کمیته فرعی ISO/ASTM در مواد و فرآیندها دارای بیش از 20 استاندارد تطبیقی ​​است که شامل موارد زیر می شود:

    • او توضیح داد که استاندارد 52939:2023 یکی از اولین مواردی است که تحت ASTM و ISO با هم منتشر شده است و اساساً شکاف بین ساخت و ساز سنتی و AC را پر می کند. از آنجایی که هیچ استاندارد موجودی وجود ندارد که نحوه تأیید ،اصر ساختم، پرینت سه بعدی را تعریف کند، آنها به استانداردهایی روی می آورند که قبلاً همه در ساخت و ساز به آن عادت کرده اند و نشان می دهند که چگونه می توان از آنها برای تأیید سازه های چاپ سه بعدی نیز استفاده کرد.

      ISO/ASTM52930-21: تولید افزودنی – اصول صلاحیت – نصب، بهره برداری و عملکرد (IQ/OQ/PQ) تج،ات PBF-LB

    • F42 دارای 22 است کمیته های فرعیاز روش‌های آزمایش، مواد و فرآیندها، دریانوردی و داده‌ها گرفته تا ف،ات، پلیمرها، سرامیک‌ها، اصطلاحات، الکترونیک و محیط‌زیست، بهداشت و ایمنی. همانطور که Pat Picariello، مدیر عملیات توسعه ASTM، در ایمیلی برای من توضیح داد، “سه بخش فرعی برنامه های کاربردی ASTM … شلوغ ترین در حال حاضر” هستند. ساخت و ساز، F42.07.07، با 150 عضو; هوانوردی، F42.07.01با 215 عضو; و F42.07.03 در پزشکی/بیولوژیکی، 219 عضو. اگرچه من در جلسه ASTM F42.07.07 شرکت نکردم، در پایان جلسه ISO/ASTM JG 80 درباره کیفیت برای ساخت و ساز AM انجام دادم.