موتور نوری جدید IN-VISION با نوردهی های متعدد فرصت های هیجان انگیزی را برای چاپ سه بعدی ارائه می دهد – 3DPrint.com

فلوریان زنگرل، مدیر عامل IN-VISION، گفت: “پروژکتوری با نور UV را تصور کنید که ساختارها را با بالاترین دقتی که تاکنون دیده‌ایم در معرض دید قرار می‌دهد و شما را قادر می‌سازد تا آنچه را که در معرض نور قرار گرفته است، تجزیه و تحلیل کنید.”

اکنون IN-VISION یک موتور سبک DLP جدید معرفی کرده است که در ابتدا نه برای چاپ سه بعدی بلکه برای اه، تحقیقاتی طراحی شده بود. با این حال، همانطور که خواهید دید، ممکن است ویژگی هایی داشته باشد که روزی می تواند نوآوری های جالبی در چاپ سه بعدی ایجاد کند. این موتور نوری در درجه اول برای محققان زیست شناسی، به ویژه ،، که در زمینه اپتوژنتیک هستند، که شامل کنترل رفتار نوترون با استفاده از نور است، هدف قرار گرفته است. علاوه بر این، موتور سبک می تواند برای افرادی که در آن کار می کنند مفید باشد لیتوگرافی. این فرآیند دوبعدی شامل حکاکی ، یک الگو، که اغلب به ،وان مقاومت (یا مقاومت نوری) نامیده می‌شود، در یک ماده است. پس از این، لایه دوم از نظر شیمیایی روی نواحی مقاومت رسوب می‌کند، اما نه بقیه صفحه. اگرچه لیتوگرافی در هنر استفاده شده است، اما اکنون برای تولید ویفرهای سیلی، که تراشه‌های الکترونیکی را تامین می‌کنند، اساسی است.

آیا هیجان انگیز نخواهد بود اگر بتو،م از طول موج های مختلف مواد در یک چاپگر استفاده کنیم؟ اگر می‌توانستیم بین آنها سوئیچ کنیم، می‌تو،م هم ساختارهای پشتیب، و هم رابط‌های بین ساپورت و مصالح ساختم، را با استفاده از مواد بسیار متفاوت چاپ کنیم. این به ما امکان می دهد تا پشتیب، هایی ایجاد کنیم که به راحتی جدا شوند یا به صورت مک،کی حذف شوند. من همچنین از ایده انعطاف پذیری در لنزها برای دستیابی به حالت ها و سرعت های مختلف ساخت قدرد، می کنم. برای من، این نشان دهنده یک موتور سبک الهام بخش است که ممکن است در چاپگرهای فعلی کاربرد فوری پیدا نکند، اما مطمئناً به نوآوری های بالقوه ای اشاره می کند که می تواند پلیمریزاسیون vat را افزایش دهد.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/309252/new-in-vision-light-engine-with-multiple-exposures-presents-exciting-opportunities-for-3d-printing/

فقط تعداد کمی از شرکت ها موتورهای سبکی را تولید می کنند که پرینترهای سه بعدی پلیمریزاسیون و همجوشی بستر پودری را تامین می کنند. از جمله آنهاست IN-VISION، یک شرکت اتریشی که در استفاده از تراشه های DMD مبتنی بر تگزاس اینسترومنت برای ایجاد موتورهای سبک DLP تخصص دارد. این موتورهای سبک را می توان در اسکنرها، تج،ات لیتوگرافی و چاپگرهای سه بعدی ادغام کرد که به طور قابل توجهی توسعه چنین تج،اتی را سرعت می بخشد.

واحد، به نام هلیوپورا، دارای یک تراشه 2k DMD توسط Texas Inst،ents است و انعطاف پذیری برای انتخاب طول موج خود را ارائه می دهد. کاربران همچنین می توانند لنزهای خود و یک دوربین CMOS را برای کنترل کیفیت اضافه کنند و این واحد با وضوح بالا را مطابق با نیازهای خاص خود تنظیم کنند. اه،ی از 300 نانومتر تا 160 میکرومتر را در خود جای می دهد. گنجاندن یک دوربین CMOS به طور مستقیم در مجموعه تحقیقاتی، نیاز به انتقال قطعات یا نمونه‌ها بین ماشین‌های مختلف یا تغییر تنظیمات برای کنترل کیفیت را از بین می‌برد. این ادغام توسعه سیستم های حلقه بسته را تسهیل می کند و فرآیند تحقیق را به طور قابل توجهی ساده می کند.

من مطمئن هستم که جامعه اپتوژنتیک بر سر HELIOPORA در حال بال زدن است. اگرچه برای قابلیت‌های اسکرول موجود در سایر هدهای چاپ مانند بهینه‌سازی نشده بود HELIOS و PANDIA 4K، توان ،وجی 16 وات مشابه این مدل ها را دارد. گنجاندن دوربین CMOS به ویژه قابل توجه است. تصور کنید که بتو،د هر ،مت از هر بیلد را همانطور که ساخته می شود ثبت کنید. این قابلیت می‌تواند تنظیمات بسیار دقیق‌تری را در تنظیمات و تج،ات فراهم کند و به طور بالقوه عملکرد را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. محققان می توانند از این فناوری برای توسعه چاپگرهای سه بعدی یا مواد بهتر استفاده کنند. در آینده، ممکن است شاهد باشیم که هر چاپگری مجهز به یک سیستم حلقه بسته برای تضمین کیفیت و قابلیت ردیابی قطعات حیاتی است. علاوه بر این، بازگرداندن داده های CMOS به یک م،ن مرکزی می تواند تنظیمات و مسیر ابزار را بهینه کند. این امر امکان شناسایی اقدامات، پرتوها یا حرکات خاصی را می دهد که باعث خطا می شوند. با گذشت زمان، می‌توان مجموعه‌ای از مسیرهای ابزار کاهش خطا یا استراتژی‌های موقعیت‌یابی قطعات را ایجاد کرد و به طور مداوم قطعات و جهت‌گیری‌ها را تنظیم کرد تا مطمئن‌ترین روش چاپ برای هر هندسه اصلی را پیدا کرد.