گوگل ادز چیست؟

اگر میخواهید به صورت آنلاین به مشتریان جدیدی دست پیدا کنید، ممکن است تبلیغات گوگل برای شما مناسب باشد. پس اگر این نوع تبلیغات را داشته باشید، تبلیغ شما محدود میشود و تنها در کشورهایی که از این ممنوعیت برخوردار نیستند، نمایش داده خواهد شد. پیش از اینکه اولین کمپین گوگل ادز خود را راهاندازی کنید درک صفر تا صد PPC از اهمیت ویژهای برخوردار میباشد. گوگل نیز با توجه به پیشنهادات، سایت های با کمپین نمایشی مناسب را در ابتدای صفحه جستجو ارجاع می دهد.

ثبت نام در گوگل ادز

تبلیغات واکنش گرا به طور خودکار اندازه، ظاهر و قالب خود را تنظیم می کنند تا تقریباً با هر فضای تبلیغاتی موجود مطابقت داشته باشند و عملکرد را بهبود بخشند. این موضوع به شدت مورد بحث قرار گرفته و احتمالاً با دو سرویس تبلیغاتی مواجه خواهید شد که هر دو دارای نقاط قوتی به نفع خود هستند. برای کسب جایگاه مناسب در صفحات نتایج جستجوی گوگل دو راه وجود دارد؛ بهینه سازی موتور جستجو و گوگل ادز. به کمک این اطلاعات می توانید تگ های عنوان و توضیحات متای کلمات کلیدی صفحات خاصی را که می خواهید برای آن ها رتبه بگیرید را بهینه کنید. در حالیکه شاید اگر امتیاز 10 از 10 میگرفتید، ممکن بود بتوانید با 0.10 درهم نیز آن را فعال کنید. گوگل نیز این کار را بر اساس فیلترهای مختلفی انجام می دهد و کاربران را بر اساس کلمات کلیدی مورد جستجو، کشور و نوع دستگاهی که از آن استفاده می کنند دسته بندی می کند.

هزینه تبلیغات در گوگل ادز

درآمد حاصل از گوگل ادسنس چقدر است؟ برخی دیگر نیز، از تبلیغات گوگل غفلت می کنند زیرا در مورد نحوه استفاده موثر از تبلیغات گوگل آگاهی ندارند. یکی دیگر از امکاناتی که این سرویس گوگل برای شما به ارمغان می آورد، بررسی نرخ کلیک روی تبلیغات است. به عبارت دیگر سود حاصل از تبلیغات گوگل میتواند تا 200% حاشیه سود را برای شما تضمین کند! این پلتفرم جایگزین دیگری برای گوگل ادسنس است که درآمدهای بالایی برای کاربران ایجاد می کند. کمپین های نمایشی، تبلیغات جذابی را در پلتفرم گوگل ارائه می دهند.

تبلیغات متنی، تصویری و ویدیویی شما میتواند در وبسایتهای Google Display Network نمایش داده شود. از آنجا که تبلیغ کنندگان باید هزینه این کلیک ها را بپردازند ، Google به این ترتیب از طریق جستجو درآمد کسب می کند. زیرا لینک هایی که از طریق این تبلیغات دریافت می کنید، به صورت Nofollow است. گوگل نیز توجه زیادی به لینک هایی که به صورت نوفالو دریافت می کنید، نخواهد داشت. همچنین این عبارت ها را می توانید در تگ عنوان محصولات خود نیز قرار دهید. به دنبال آن، درآمد گوگل ادسنس نیز کاهش خواهد یافت. پس اگر سئو و PPC خود را در قالب یک برنامه مشخص جلو ببرید، این استراتژی می تواند در بلند مدت سبب ایجاد درآمد بیشتر برای کسب و کار شما شود. اما حتی اگر نتوانید رتبه بندی جستجوی ارگانیک خود را با تبلیغات بهبود ببخشید، همچنان می توانید از تبلیغات گوگل برای تقویت استراتژی سئوی خود استفاده کنید.

این پلتفرم تبلیغاتی در اکتبر سال ۲۰۰۰ با نام Google Adwords وارد صحنه شد، اما پس از بازسازی برند در سال ۲۰۱۸، به گوگل ادز تغییر نام داد. سپس Google برای تبلیغات نمایش داده شده در سایت شما بر اساس کلیک کاربران بر روی تبلیغات یا نمایش تبلیغات، بسته به نوع تبلیغ، به شما پول می دهد. گاهی پیش میآید که کمپینها دچار ضرر و هدررفت پول میشوند. گاهی اوقات قیمت گذاری CPC به عنوان پرداخت به ازای کلیک (PPC) شناخته می شود. این ساختار به عنوان کمپین پرداخت به ازای هر کلیک (CPC) شناخته می شود. شما مجاز به قرار دادن سه آگهی استاندارد در هر صفحه هستید. در تبلیغات نمایشی، گوگل ادسنس به ناشران یعنی کسانی که تبلیغات را در سایت خود نمایش می دهند اجازه قرار دادن تبلیغات ویدئویی را بر روی سایتشان می دهد. بنابراین برای تقویت بازاریابی کسب و کار کوچک و بزرگ، گوگل ادورزد انتخابی عالی است و به شما کمک می کند تا با پیام های مثبت و هدفمند به مخاطبان سایت گوگل ادز مناسب دست یابید.

نحوه کار با گوگل ادز

با استفاده از امکانات تبلیغات گوگل به راحتی میتوانید در جستجوهای مرتبط با کلمه کیورد (Keywords) خود در رتبه اول گوگل باشید. شما در این سرویس می توانید با پرداخت هزینه به صفحه اول گوگل در کلمات کلیدی مشخص و خاص بیایید. با توجه به رقابتی که در گوگل ادز میان شما و رقبای شما وجود دارد لذا گوگل سیستمی با نام سیستم مزایده گوگل ایجاد کرده است تا نرخ کلیک هر کاربر در آن کلمه کلیدی ابتدا مشخص شود و سپس بر اساس همان نرخ تبلیغات انجام شود. هر کمپین یک یا چند گروه تبلیغاتی دارد. تقریباً هر بار که تبلیغی را برای صفحه یک شرکت، به عنوان اولین (یا دومین یا سومین) نتیجه جستجو در گوگل مشاهده می کنید، فقط نتیجه یک سئوی خوب نیست بلکه این شرکت احتمالاً از یک کمپین تبلیغاتی گوگل ادز استفاده کرده اند.

سایت گوگل ادز

به این ترتیب وقتی کاربران روی تبلیغات کلیک میکنند ،تبلیغ کننده هزینه خاصی (هزینه هر کلیک) را پرداخت میکند. با این حال، وقتی صحبت از سئو به میان میآید، PPC تأثیر مستقیمی ندارد، اما همچنان میتواند به شما در تقویت استراتژی سئو به طور غیرمستقیم کمک کند. بنابراین وقتی از خدمات گوگل ادز به درستی استفاده شود، این پتانسیل را برای کسب و کارتان ایجاد می کند که تعداد زیادی از کاربران را به سایت شما ارجاع دهد. در نهایت به یک صفحه تشکر فرستاده شود و در آن کاری که باید در مرحله بعد انجام دهد را اعلام کند. سپس تصمیم بگیرید چه میزان بودجه ای را به آن اختصاص دهید. هزینه به ازای هر تبدیل میزان هزینه ایجاد تبدیل از تبلیغ شما را اندازه میگیرد. شما میتوانید سقف هزینههای تبلیغاتی ماهانه گوگل ادز را بر اساس میانگین، حداقل و حداکثر هزینه به ازای هر کلیک را مدیریت کنید.

تبلیغات گوگل ادز چیست

زمانی که افراد از طریق تلفن همراه در گوگل جستجو میکنند، تبلیغات متنی شما نمایش داده میشود. اگر تبلیغات متنی دارید، میتوانید انتخاب کنید که آنها را به مشتریان در کل کشور، یک مکان جغرافیایی خاص و حتی به مشتریانی که از نام مکانها در جستجوهای خود استفاده میکنند، نشان دهید. خدماتی مانند گوگل ادز (Google Ads) به صاحبان مشاغل مختلف کمک میکنند تا زودتر و بهینهتر در دید کاربر قرار بگیرند و احتمال دیده شدن آنها بیشتر شود. جنسیت: کسانی که جنسیت آنها مونث یا مذکر است. هر بازاریاب که تا به حال به اجرای تبلیغات گوگل فکر کرده باشد این سوال را از خود پرسیده است که گوگل ادز در سئو سایت چه تاثیر خاصی می تواند داشته باشد. علاوه بر نتایج بالا که برای کمپین نشان داده میشود، عملکرد هر کدام از کیوردها نیز به طور جدگانه قابل مشاهده است.

Ad Rank یکی از مواردی است که در تبلیغ گوگل وردز به چشم می خورد و به معنای رتبه آگهی است که هر چه تبلیغ شما رتبه بیشتر دریافت کند، جایگاه بهتر و رتبه بالاتری را در میان تبلیغات کسب خواهید کرد. آیا جایگاه طبیعی سایت (سئو) تاثیری بر این امتیاز دارد؟ Competition: نشان میدهد که جایگاه یک تبلیغ برای آن عبارت کلیدی، چقدر رقابتی است با توجه به موقعیت جغرافیایی و شبکهای که برای تبلیغ انتخاب کردهاید و در سه درجه کم (Low)، متوسط (Medium) و بالا (High) نشان داده میشود. میتوانید در حین جستجو یا بازدید از وبسایتها، تبلیغات خود را بر اساس نوع دستگاه بازدید کنندگان نشان دهید. شما می توانید اطلاعات مختلفی از کاربران تان مثل داده های زمانی و جغرافیایی، دستگاه های مورد استفاده، متا دیتا و…

گوگل یکی از پلتفرمهایی است که این تحول را هدایت میکند. با توجه به میزان استفاده بالای کاربران از تلفن های هوشمند و همچنین محبوبیت بالای اپلیکیشن ها در بین کاربران، این نوع تبلیغات در گوگل ادز یکی از پرکاربردترین و بهترین روش ها برای بازاریابی و معرفی اپلیکیشن به مخاطبان هدف می باشد. ریمارکتینگ استاندارد (Standard Re marketing): تبلیغ شما را به بازدید کنندگانی که قبلا از سایت یا اپلیکیشن شما دیدن کرده اند نشان می دهد. با استفاده از این روش، شما تبلیغات خود را به کسانی نشان می دهید که قبلا با کسب و کار شما آشنا شده و تعامل داشته اند. از کوچکترین فروشگاه مادر و پاپ گرفته تا آژانس PPC با اندازه متوسط – به طور متوسط ماهیانه 8،813 دلار برای تبلیغات PPC هزینه می کنید. همانطور که مشاهده میکنید هزینه برای تبلیغکنندهی شماره 1، حتی از 2 دلار نیز کمتر شد. در واقع گوگل ادسنس که تقریبا 4 سال بعد از گوگل ادز راهاندازی شد برای این بود که به صاحبان وبسایتها اجازه بدهد تا بخشی از سایت خود را برای بازاریابی در نظر بگیرند و از این طریق حتی بتوانند درآمد دلاری نیز داشته باشند تا به این صورت میزان درآمد خود را افزایش دهند.

جنسیت: کسانی که جنسیت آنها مونث یا مذکر است.

شرکت گوگل برای کسب و کار هایی که بودجه مناسبی برای تبلیغات داشته و به دنبال آن هستند تا به سرعت بر سر زبان ها افتاده و دیده شوند، سرویس گوگل ادوردز را به وجود آورده است. اگر تا به حال تبلیغی را در سایت خبری مورد علاقه خود یا در حساب جیمیل خود دیده اید و فکر کرده اید که چگونه به آنجا رسیده است، اکنون این را می دانید که : وب سایت هایی همچون این موارد، بخشی از شبکه نمایش پلتفرم گوگل هستند. پس اگر من بخواهم در این روز با یک سرمایه کم و در زمانی کوتاه (کمتر از یک هفته) درآمد خوبی داشته باشم، روی تبلیغات گوگل تمرکز میکنم.

البته، گوگل به طور مرتب صفحه را اسکن می کند و اگر احساس کند که شما شایسته آن نیستید، شما را به پایین صفحه جستجو انتقال می دهد. اگر صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید و به فکر بهبود سئو وب سایت خود هستید، باید بدانید که روش های زیادی را باید به کار بگیرید. تعداد زیادی از تبلیغکنندگان پس از شروع هزینههای بیشتر در گوگل ادوردز، نتایج ارگانیک خود را بهبود بخشیده اند. اما خب از کجا باید شروع کرد؟ هنگامی که یک جستجو در گوگل انجام می شود، موتور جستجو درخواست را پردازش می کند و سپس موقعیت تبلیغات هر تبلیغ کننده را تعیین می کند (مثلا اگر تبلیغ شما در رتبه اول گوگل نمایش داده شود قطعا هزینه بیشتری نسبت به سایر رتبه ها برای آن عبارت کلیدی شما پرداخت خواهید کرد). همانطور که در بالا اشاره شد در شبکه ی جستجو تبلیغات با هرکلیک انجام می شود و با سرچ کلمه کلیدی مورد نظر، تبلیغ را به کاربر نمایش می دهد و با هر کلیک کاربر تبلیغ کننده موظف است به گوگل هزینه ای را پرداخت کنند.

عواملی که بهصورت مستقیم روی سئو سایت شما تاثیر میگذارند باعث می شوند تا در رتبه بندی صعود کنید و به صفحه نخست گوگل نزدیک تر شوید. در حال حاضر بهترین مثالی که از تاثیر غیر مستقیم بر سئو می توان نام برد، تاثیر فضای مجازی بر سئو است. یا شاید هنگامی که به دنبال سرور بودهاید، تخفیفی را در نتایج جستوجوی گوگل مشاهده کردید که باعث شده شما یک سرور مجازی بخرید. اما سوال مهم این است که چه کسانی باید از گوگل ادوردز استفاده کنند؟ تبلیغات در گوگل و استفاده از سرویس گوگل ادوردز تنها روش نیست.

سایت اصلی گوگل ادز

به عنوان مثال فرض کنید شما خدمات طراحی لوگو را انجام می دهید و کلمه اصلی شما نیز طراحی لوگو می باشد، اگر شما قصد آموزش نداشته باشید و بر روی حالت دوم نیز تبلیغ خود را تنظیم کرده باشید در آموزش طراحی لوگو نیز نمایش داده می شوید و به این صورت سرمایه خود را از دست می دهید. حالت Expert یا همان حالت حرفه ای، طیف گسترده ای از ویژگی ها و انواع کمپین های گوگل ادز را برای کاربران ارائه می دهد و به تبلیغ کنندگان امکان کنترل کاملتری بر اساس استراتژی های پیشنهادی خود می دهد. بهترین حالت برای این کار باید این باشد که به صورت مستقیم وارد صفحه محصولات گاز شما شود. کاربرانی که در صفحه اول با تبلیغ شما روبرو شوند احتمال بسیار بیشتری دارد تا بر روی لینک کلیک کرده و وارد سایت شما شوند. بازدیدکنندگان بیشتری را به فروشگاه خود هدایت کنید.

درامد از گوگل ادز

برای مثال اگر سقف بودجه روزانه شما برای تبلیغات 100 هزار تومان باشد، و هزینه هر کلیک شما نیز 5 هزار تومان باشد، بودجه تبلیغات شما با دریافت 20 کلیک (20 کلیک 5 هزار تومانی) می تواند در مدت زمان کوتاهی به اتمام برسد. کمپین های PPC نیز به این صورت مشخص شده اند که با دیدن لیست شما در بالاترین سطح آن را می کلیک می کنند. بنابراین مهم است که به مزایا و پتانسیل سود با کمپین های تبلیغاتی گوگل که موثر و استراتژیک به نظر می آید، نگاهی بیندازید. در ادامه ما دو روش را برای تبلیغات در گوگل آموزش می دهیم. یکی از راه های بررسی کمپینها دو ابزار گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالتیک هستند. در حالی که تبلیغات آنلاین با گوگل ممکن است یک انتخاب عالی جهت تبلیغات کسب و کار شما باشد. چرا که به نوعی در سئو سایت تاثیر مثبت گذاشته و از هر دو جهت منجر به بهبود شرایط سایتشان می شود.