پیگمنت کربن بلک چیست و چه ویژگی هایی دارد

مواد اولیه رنگدانه های هندی غالبا از مواد طبیعی گرفته می شود. دیکسون ارگابتا با بهره مندی از فرمولاسیون روز دنیا و با بکارگیری بهترین و بی خطرترین مواد اولیه در فرمولاسیون خود اطمینان خاطر مصرف کننده از محصولی امن و مناسب جهت استفاده روزانه را تولید و به عرضه رسانده است. شرکت تولیدی کارن طیف البرز تولید کننده انواع رنگ صدفی، پودر اکلیل، پیگمنت، کنیتکس، رنگ فلورسنت، خمیر کاه گل، مادر رنگ های اکریلیک و … در اواسط قرن بیستم،روشهای استاندارد موجود برای شیمی پیگمنت ، بخشی از یک حرکت بین المللی جهت ایجاد چنین استانداردهایی در صنعت محسوب شد.سازمان بین المللی استانداردسازی (ISO) ،بمنظور تولید پیگمنت ها و رزانه ها، استانداردهای تکنینیکی را بسط دادند.استانداردهای ایزو، ویژگی های صنعتی و شیمیایی متعدد و همچنین چگونگی تست نمودن آنها را تعیین می نماید.

با وجود آن که استفاده از لیزر و نور درمانی (فتوتراپی) میتواند عوارضی را برای شخص به همراه داشته باشد (بخصوص بر روی پوست نواحی سالم)، در مواردی که بیماری شکل گستردهای دارد، انتخاب دیگری برای درمان لکههای پوستی باقی نمیماند. ارزان تر بودن این مواد به دلیل واکنش های شیمیایی نسبتا ساده ای است که برای تولید آنها لازم است. به همین دلیل در صنعت پوششها از آنها استقبال خوبی میشود. به همین دلیل در صنایعی متنوعی خرید و فروش پیگمنت رنگی آلی صورت میپذیرد. ذرات اندازه ی پیگمنت ها و فیلر ها درحالت عادی در بسته بندی های فروش ، به اندازه ی اولیه شان نیستند ، بلکه به فرم آگلومرات میباشند. رنگدانه ها ترکیباتی غیر محلول هستند و به صورت ذرات جامد آسیاب شده یا به صورت پودری شکل، در حالت مخلوط با ترکیبات اولیه شوینده به کار می روند.

وقتی نوبت به تعیین نوع رنگدانه ای می رسد که قرار است در پروژه شما استفاده شود باید تفاوت بین پیگمنت های آلی و معدنی و نحوه تاثیر آنها بر محصول در نظر گرفته شود. لاین مراقبتی و ترمیمی Argabeta جدیدترین و انقلابی ترین لاین حرفه ای مراقبت از مو از برند حرفه ای دیکسون می باشد. این مواد با ایجاد پوششی بر روی مو و پوست از تبخیر جلوگیری کرده و به هیدراتاسیون ظاهری کمک می کنند. صنایع تولید رنگ و رزین، تولید کنندگان انواع رنگ های ساختمانی رنگ ترافیک و هنری، صنایع شیمیایی، صنایع لاستیک، جوهرسازی، مواد آرایشی و بهداشتی، صنایع آب و فاضلاب، نساجی و رنگرزی از مهم ترین موارد مصرف انواع پیگمنت هستند. در فرایند چاپ راکتیو مهم ترین نکته این است که باید سطح پارچه را واکنش پذیر کنیم. وزن مخصوص رنگدانه نیز مهم است، وقتي يك رنگ را فرموله ميكنيم از ميان رنگدانه هایي كه در اختيار داريم بايد رنگدانه اي را انتخاب كنيم كه وزن مخصوص كمتري دارد زيرا اين رنگدانه حجم بيشتري را اشغال مي كند و رنگ ساخته شده از نظر قيمت اقتصادي تر خواهد پیگمنت تاک فام بود.

رنگدانه مصنوعی

کوئرستین موجود در برگهای گواوا برای تسکین آسم و بیماریهای تنفسی مانند برونشیت و سرفه مزمن نیز سودمند است. کلروفیل که یکی از شایع ترین رنگدانه ها در طبیعت است، اغلب با یونی های فلزی مانند کلروفیل مسی ترکیب می شود که پایدارتر است. رنگ های آلی مورد استفاده عمدتا از مواد معدنی آهنی و سنگ های معدنی رنگارنگ تهیه می شود ولی به این معنا نیست که این پیگمنت ها از جنس معدنی هستند. داشتن رژیم غذایی متعادل غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین است که به شما کمک کند رنگ موهای طبیعی خود را حفظ کنید. این محصول موهای شما را رنگ ، حالت داده و محافظت می کند و توانایی ترمیم موهای اسیب دیده را دارد. در تمامی موارد کاربرد، حالت فیزیکی، شکل و اندازه ذرات رنگدانه ها بسیارمهم است. رنگدانهها یا پیگمانها ، مواد جامد تزئینی هستند که در شکل و اندازههای مختلف در حلالهای مربوط به حالت معلق تهیه و بکار میروند و موارد استفاده زیادی در رویه زدن ، رنگرزی انبوه و دیسپرسیون در هوا دارند.

علاوه بر این موارد این محصول حالتی مات را بر روی لب ها به وجود خواهد آورد، یعنی آن ها را براق نمی کند و همچنین به سبب ماندگاری طولانی مدتی که دارد نیازی به این ندارد که در طول روز چندین بار تمدید شود. کلروفیل ب در طول موج ۴۵۰-۵۰۰ نانومتر و ۶۰۰-۶۵۰ نانومتر خوب کار میکند. مهمتر از انعکاس نور، توانایی رنگدانه ها در جذب طول موج های خاص است. امروزه خرید و فروش پیگمنت رنگی شکل گسترده تری به خود گرفته و روز به روز شاهد افزایش مصرف این دسته از پیگمنت ها در صنعت ایران و جهان هستیم. مواد رنگدانه ای هندی در فرم های پودر ، ورقه ای و قالب مانند در فرم عمده به عرضه می رسند که به نسبت میزان مصرف در هر صنعت از فرم مناسب آن استفاده می شود. شرکت توسعه پردیس سبز از عرضه کنندگان انواع پیگمنت های هندی در بازار واردات ایران به حساب می آید که با تامین انواع رنگدانه های آلی و معدنی و انواع رنگدانه های ضد خوردگی، خدمات خود را در سطح شایستۀ مصرف کنندگان این صنعت به عرضه می رساند.

تنوع رنگی این نوع از پیگمنت ها زیاد نیست و همین امر تا حدی باعث محدودیت خرید و فروش پیگمنت رنگی معدنی و همچنین استفاده از آنها در برخی از صنایع شده است. این تنوع ساختارها خود یکی از عوامل تعیین کننده قیمت پیگمنت های رنگی هستند. رنگدانه های آلی آبی از تنوع طیفی خوبی برخوردار هستند درصورتیکه رنگدانه های سبز آلی محدودتر هستند. البته شایان ذکر است که پیگمنت زرد primerose و لیمویی از قدرت پشت پوشی کمتری نیز نسبت به سایر اعضای خانواده خود، برخوردار هستند. پیگمنت های آلی طیف وسیعتری از فامها و رنگها را دارند و از این لحاظ نسبت به پیگمنت های معدنی مزیت دارند. یک مزیت دیگری که این پیگمنت ها دارند این است که علاوه بر رنگهای پایه حلالی ، در رنگهای پایه آبی نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

رنگ ها برای افزایش رنگ طبیعی غذاها مانند روشن تر شدن مربا توت فرنگی به آن اضافه می شوند. برای تولید فام های نارنجی نظیر نارنجی اسکارلت نیز مولیبدات سرب به این ترکیب افزوده میشود. با این وجود شاهد آن هستیم که در تولید پلاستیکهای رنگی نظیر: پلی استایرن ، پلیپروپیلن، پلیاتیلن سبک، پلیاتیلن سنگین و PVC نرم و سخت از این پیگمنت ها استفاده میشود و خرید و فروش پیگمنت زرد پرتقالی و لیمویی در این صنایع پلاستیکی همچنان در جریان است.

در این میان پیگمنت های زرد لیمویی و زرد primerose مقاومت نوری کمتری دارند و در برابر آفتاب به تدریج تمایل به تیرگی از خود نشان میدهند. اما از طرفی مقاومت بالای نوری و شیمیایی این پیگمنت ها باعث شده که در برخی کاربردها تنها از این نوع از پیگمنت ها استفاده شود. میزان تیرگی این پیگمنت های متناسب با نوع پیگمنت و رنگ پایه پوشش است. خرید و فروش پیگمنت زرد لیمویی و پرتقالی در صنایعی نظیر: پوشش ها، چرم مصنوعی و پلاستیکها در جریان است. پیگمنت های زرد کرومی به خوبی در محمل ها پخش میشوند و در برابر دماهای پخت پوشش ها از مقاومت مناسبی برخوردار هستند. پیگمنت های زرد کرومی قدرت رنگ دهی و پشت پوشی مناسبی دارند.

پیگمنت (pigment) یا رنگدانه، ترکیباتی هستند که به مواد اضافه می شوند تا به آنها رنگ دهند. مهمترین محدودیت این پیگمنت ها که خرید و فروش پیگمنت زرد لیمویی و پرتقالی را تحت تأثیر قرار میدهد بحث ایمنی و زیستمحیطی آنها است. همین امر موجب شده است که خرید و فروش پیگمنت زرد پرتقالی در برخی از صنایع با استقبال بیشتری مواجه گردد. مرکز آموزش تخصصی میکروبلیدینگ LASH SNOB در آلبرتای کانادا. در این میان پیگمنت زرد پرتقالی نسبت به سایر همردههای گروه خود از خواص بهتری برخوردار است.

واردات پیگمنت هندی به علت بالا بودن حجم میزان تولیدی، در بسیاری از کشور های جهان اتفاق می افتد که به تائید کیفیت آن هم اشاره دارد. همانطور که قبلا هم ذکر شد یکی از خصوصیات اصلی و عمده خمیر پیگمنت بدون بودن آن می باشد. رنگ ­های آزو شامل دای و پیگمنت هستند که در این مبحث به ویژگی­ ها، طبقه ­بندی و کاربردهای پیگمنت­ های آزو می­پردازیم. پایداری حرارتی پیگمنت­ ها که به میزان مقاومت پیگمنت­ ها در برابر دما اشاره می­ کند، نقطه مقابل تجزیه حرارتی پیگمنت ­ها قرار دارد که باعث از دست رفتن ساختار شیمیایی پیگمنت­ ها می ­شود و به پیروی از آن ویژگی­ های فیزیکی و شیمیایی رنگ ­هایی که از این پیگمنت­ ها ساخته شده ­اند را نیز تغییر می ­دهد مانند کدر شدن، پوست ماری یا ترک خوردگی و گچی شدن رنگ. رنگ صدفی کریلیک پایه اب میباشد که شما بنا به نیاز خود میتوانید به آن جهت رقیق شدن آب اضافه کنید.

یکی از کاربردهای اصلی پیگمنت ها ، خاصیت رنگ دهی آنها است. آلی در کل قدرت رنگ دهی و درخشندگی بالایی دارند اگرچه خواص مقاومتی آنها متفاوت است. پیگمنت های معدنی مختلفی در ایران و جهان تولید میشوند اما همگی آنها پرکاربرد نیستند. واحد کنترل کیفیت: این واحد مجهز به تجهیزات کنترل تولید و محصول مطابق استانداردهای SDC و AATCC می باشد. به کمک شاخص رنگ (C.I.)، هر نوع محصول تجاری با اسامی ژنریک (C.I.) طبقه بندی می شود به طوری که نوع محصول را توصیف می کند. این رنگدانه بر پایه اکسید آهن ساختهشده است و دو نوع طبیعی و سنتزی دارد. این پیگمنت در واقع از ترکیبی از پیگمنت زرد کرومی و پیگمنت اکسید آهن آبی است. البته برخی از این رنگدانه ها ، در ساختارشان عناصر معدنی فلزی دارند که باعث پایداری ساختار آلی آنها میشود. فرم ذرات در پخش رنگدانه ها موثر است از این رو در قدرت پو شانندگی آن نیز تاثیر دارد .

این مواد با مبارزه با عوامل خارجی و محلطی متهاجم نقش مهمی در حفظ زیبایی و سلامت مو بر عهده دارند. آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در مبارزه با رادیکال های آزاد دارند و از پیری زودرس مو جلوگیری می کنند. روغنی غنی از پلی فنول ها که با خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده قوی مسئول مبارزه با استرس های اکسیداتیو و بهبود سفافیت و مبارزه با موخوره در نوک موها می باشد. ترکیب این مواد با یکدیگر باعث درخشانی هر چه بیشتر و بهبود موخوره و لایه شاخی آسیب دیده مو می شود.

پیگمنت، رنگدانههای جامد پودری شکل است که در آب به صورت نامحلول باقی میماند و شامل انواع رنگهای سیاه، سفید و رنگی است. پیگمنت یا رنگدانه نوعی ماده رنگی است که در محیط هایی مانند آب یا روغن نامحلول است. زیرا خوردن این آب از رسوب رنگدانه های قهوه بر دندان ها جلوگیری می کند. مقدار زیادی آب بنوشید و فراموش نکنید که هر کجا می روید یک بطری آب با خود داشته باشید. طبق گزارشات اعلام شده، در پایان این عملیات مقدار پیگمنت موجود در این ترکیب چیزی نزدیک به ۶۵ درصد خواهد بود.

وزن حجمی یک پودر که عبارتست از وزن یک گالن از آن پودر بر حسب کیلوگرم یا پاند بر گالن را وزن مخصوص آن پودر گویند که وزن مخصوص پودرها با هم متفاوت بوده و این تفاوت میتواند بمقدار بسیار زیادی باشد. مراقب باشید که این ماسک روی لباستان نریزید، چون ممکن است آن را لکه کند. اگر می خواهید از نحوه استفاده از پودر پیگمنت ناخن آگاه شوید، بهتر است آن را بر روی ژل پولیش ناخن طبیعی یا لمینت ناخن امتحان کنید. کاهش رنگدانه های پوست در برخی نواحی منجر به سفید شدن بیش از حد پوست می شود ؛ که به آن هایپوپیگمانتاسیون گفته می شود .

پیگمنت گل ماش در دو نوع ابوموسی و محلات تولید می شود، به عنوان یکی از معدود پیگمنت های پرکاربرد در صنایع رنگ و رزین و یکی از پر مصرف ترین انواع پیگمنت صنایع آرایشی – بهداشتی به شمار می روند. سرانجام پس از مدیریت تولید بر این شاخصه ها، این رنگدانه ها به مرحله مصرف می رسند و واردات آنها آغاز می شود. WE LOVE PETS: با پایبندی به دستورالعمل قانونی ارائه شده در سال 2009، دیکسون به عنوان حامی حیوانات، ممنوعیت آزمایش بر روی حیوانات و همچنین استفاده و واردات مواد آرایشی آزمایش شده روی حیوانات را از زنجیره تولید و آزمایشات خود حذف کرده است. هر کدام از این روغن ها بوایطه مواد فعال و ویتامین های موجود در خود توانایی های منحصربفردی از خود ارائه می دهند. شرکت های تولید پیگمنت هندی با بهره گیری از منابع اولیه برتر ، دانش و فرمولاسیون پیشرفته علمی ، امکانات و ابزار پیشرفته کارخانه ای و نیروی انسانی پر سابقه در این صنعت به تولید رنگدانه هایی می پردازند که هر کدام شهرت و عنوان برجسته ای دارند؛ مثلا خواص ضد خوردگی در پیگمنت های هندی خصوصیتی شناخته شده است که شاید بتوان در بسیاری از پیگمنت های هندی آنرا مشاهده کرد.