وستینگهاوس به پرینت سه بعدی سریال بخش انرژی هسته ای دست می یابد – 3DPrint.com

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/308195/westing،use-achieves-serial-3d-printing-of-nuclear-power-part/

علاوه بر روش‌های سنتی برای تولید انرژی هسته‌ای، اخیراً پیشرفت‌هایی در تکنیک‌های جدیدتر از جمله راکتورهای م،ار، انواع جدید سوخت هسته‌ای و البته همجوشی هسته‌ای صورت گرفته است. همه این پیشرفت‌های جدیدتر مورد توجه و بودجه بیشتری قرار گرفته‌اند که احتمالاً استفاده از چاپ سه بعدی را در مرحله‌ای تضمین می‌کند.

یک جزء مونتاژ سوخت که از طریق تولید مواد افزودنی تولید می شود.

لو مارتینز سانچو، مدیر ارشد فناوری و معاون اجرایی تحقیق و توسعه و نوآوری در وستینگهاوس، بر اهمیت این دستاورد تاکید کرد. وی اظهار داشت: “این دستاورد توسعه تولید افزودنی را از نمونه سازی تا تولید در مقیاس کامل نشان می دهد و ارزش ملموسی را برای مشتریان ما ایجاد می کند.” وی همچنین تاکید کرد که این نقطه عطف، زیربنای تعهد وستینگهاوس به پیشبرد ایمنی، کارایی، پایداری و امنیت انرژی از طریق دستاوردهای پیشگام در فناوری AM است.

این جزء بخشی از استراتژی گسترده‌تر وستینگهاوس برای ادغام AM در صنعت هسته‌ای به منظور ساده‌سازی هزینه‌ها، کاهش زمان انجام کار، و فعال ، راه‌حل‌های نوآورانه برای تولید انرژی است. این سفر در سال 2015 آغاز شد، زم، که این شرکت اولین مطالعه تابش مواد را بر روی اجزای هسته‌ای AM انجام داد و تعهد بلندمدت خود را به فناوری‌های AM نشان داد. در سال 2020، وستینگهاوس اولین مؤلفه AM مرتبط با ایمنی، یک دستگاه اتصال Thimble را در یک راکتور تجاری در حال کار نصب کرد و سابقه ای برای آینده تولید هسته ای ایجاد کرد.

علیرغم نگر، های تاریخی در مورد ایمنی زیست محیطی انرژی هسته ای، این انرژی یکی از گزینه های من، تر برای انتقال انرژی جه، است. با این حال، هزینه و زمان مورد نیاز برای ساخت نیروگاه‌ها بسیار زیاد است، که نیاز به روش‌هایی برای کاهش این مشکلات در هر کجا که ممکن است را می‌طلبد. به همین دلیل، AM یک روش بسیار جذاب برای تولید قطعات کلیدی در هر کجا که ممکن است است.

این واقعیت که وستینگهاوس توانسته است این شاهکار را انجام دهد، با توجه به اینکه چگونه شرکت بزرگتر در دهه گذشته با مشکل مواجه شده است، بسیار مهم است. پس از ،یداری شدن توسط توشیبا در سال 2013، این شرکت در سال 2017 با ورش،تگی روبرو شد تا اینکه سال بعد توسط شرکت مدیریت سرمایه گذاری جایگزین Brookfield Corporation نجات یافت. از سال 2023، بخشی از آن متعلق به بروکفیلد و کامکو، بزرگترین شرکت سهامی عام اور،وم در جهان بود. به عبارت دیگر، اگرچه مستقر در پنسیلو،ا است، اما 4.2 میلیارد دلار وستینگهاوس متعلق به منافع تجاری کانادا است.

صفحات جریان AM که اخیراً تولید شده اند برای نصب در مجموعه های سوخت VVER-440 طراحی شده اند. این انطباق امکان طراحی مجدد ،مت پایین مجموعه ها را فراهم کرده است و عملکرد کلی و استحکام آنها را افزایش می دهد. این پیشرفت به ویژه قابل توجه است زیرا تغییر AM را از نمونه سازی ساده یا اجزای آزمایشی به تولید در مقیاس کامل و عملکردی نشان می دهد.

یک دستگاه اتصال انگشتانه با چاپ سه بعدی ساخته شده توسط Westing،use.

تصاویر از وستینگهاوس.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

از جمله مواردی است که کاربرد AM در قطعات انرژی هسته ای را پیشرو می کند شرکت الکتریک وستینگهاوسکه اخیراً از تکمیل هزارمین صفحه جریان سوخت خود با استفاده از تکنیک های چاپ سه بعدی خبر داده است. این رویداد نه تنها نقطه عطف قابل توجهی برای Westing،use است، بلکه نشان دهنده اولین باری است که قطعات AM مرتبط با ایمنی وارد تولید سریال در صنعت می شوند.

با این حال، دیدن یک شرکت قدیمی مانند Westing،use که در استفاده از AM در انرژی هسته‌ای پیشگام است، بسیار دلگرم کننده است. بلافاصله. مستقیما، به جای اینکه در آینده با یک فناوری کمتر شناخته شده باشد. از آنجایی که این شرکت به نقطه عطفی مانند چاپ سه بعدی سریال صفحه جریان سوخت برای فناوری خود دست می یابد، می تو،م فرض کنیم که طراحان راکتورهای هسته ای م،ار ممکن است از Westing،use سرنخ بگیرند و AM را برای قطعات مشابه در سیستم های خود بررسی کنند. در واقع، چون خود وستینگهاوس چنین است در حال توسعه ریز راکتورها، چنین گرده افش، متقابل احتمالاً در حال حاضر اتفاق می افتد.

بر اساس “تولید افزودنی در بخش انرژی: تحلیل و پیش بینی بازارگزارش تحقیقات تولید افزودنی (AMR)، بخش انرژی شاهد فعالیت پرینت سه بعدی به ارزش 2.6 میلیارد دلار در سال 2023 بود و در مسیر تولید 17 میلیارد دلار درآمد تولید افزودنی (AM) تا سال 2032 است. علیرغم مشکلات پیچیده ایمنی و نظارتی مرتبط با بخش هسته ای به لطف نقشی که پرینت سه بعدی می تواند در تولید قطعات کارآمدتر سریعتر و معمولاً با هزینه کمتر ایفا کند، آماده است تا از این کشش به طور قابل توجهی بهره مند شود.