مواد پرینت سه بعدی خودکار جدید رنو سازگار، سبک و قابل بازیافت است – 3DPrint.com

آزادی تقریبا کامل طراحی، صرفه جویی در مواد و وزن، ادغام عملکردها و کاهش زمان تولید، همگی به این م،ی است که تولید مواد افزودنی بخشی است که به شدت توسط CEA حمایت می شود. این پروژه با گروه رنو، قدرت این رشته را تایید می کند، که بر توسعه مواد جدید معمارانه از طریق طراحی، خصوصیات آنها و ادغام آنها در برنامه ها تمرکز دارد. آزمایشگاه CEA برای نوآوری در فناوری‌های انرژی جدید و نانومواد (Liten)، که بر توسعه فناوری های جدید مرتبط با انرژی، نانومواد و راه حل های پایدار تمرکز دارد.

مرکز چاپ سه بعدی رنو در برزیل. تصویر از رنو.

به ،وان مثال، استفاده از این ماده نوآورانه در صندلی های اتومبیل، امکانات هیجان انگیزی را ارائه می دهد. رنو می‌گوید صندلی‌ها می‌توانند حدود 30 درصد سبک‌تر و نازک‌تر شوند، اما از نظر راحتی، بالشتک یا پشتیب، به خطر نمی‌افتند. برخلاف مواد سنتی مانند پارچه‌ها، فوم‌ها و تقویت‌کننده‌ها، این ماده واحد را می‌توان طوری مهندسی کرد که سطوح راحتی بالاتری را ارائه دهد. سفارشی‌سازی فراتر می‌رود و به صندلی اجازه می‌دهد متن، با فرم بدن راننده باشد، با نواحی مختلف صندلی تنظیم شده تا نیازهای فشار فردی را برآورده کند، راحتی و پشتیب، را بهبود بخشد و فضای داخلی هر خودرو را منحصربه‌فرد و شخصی‌سازی شده به سلیقه و سبک مالک می‌کند.

کارخانه خودروسازی رنو در برزیل. تصویر از رنو.

برند ماشین 120 ساله رنو (EPA: RNO) با کمیسیون انرژی های جایگزین و انرژی اتمی فرانسه (CEA) برای توسعه یک ماده جدید چاپ سه بعدی. این ماده نوآورانه برای تولید قطعاتی با رفتار مک،کی تطبیقی ​​و عملکرد پیشرفته طراحی شده است. رنو قصد دارد از آن برای ساخت صندلی‌ها، پشتی‌ها، تکیه‌گاه‌ها و کنسول‌های مرکزی استفاده کند، قطعاتی که معمولاً به ،یبی از چندین ماده نیاز دارند.

در ساختار مشبکی که ایجاد کرده اند، هر رشته مجزا را می توان به صورت سه بعدی طراحی و تنظیم کرد. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا شبکه‌های پیچیده و چندلایه‌ای را در داخل ماده ایجاد کنند، جایی که هر لایه (یا لایه) می‌تواند عملکرد و ویژگی‌های خاص خود را داشته باشد. اساساً، آنها می توانند ساختار را در سطح بسیار دقیقی برای دستیابی به ویژگی ها و رفتارهای مختلف در بخش های مختلف ماده تنظیم کنند.

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/308616/renaults-new-auto-3d-printing-material-is-adaptive-light-and-recyclable/

رنو در تولید مواد افزودنی جدید نیست. در واقع، برای سال‌ها، این شرکت از این فناوری برای ایجاد ابزار، نمونه‌های اولیه قطعات و قطعات یدکی و همچنین لوازم جانبی پرینت سه بعدی داخلی برای Renault 5 E-Tech Electric 2025 خود استفاده می‌کند. در مجتمع صنعتی Ayrton Senna در برزیل، این شرکت حتی دارای یک مرکز چاپ سه بعدی است که بیش از 10000 قطعه در سال تولید می کند. این قطعات نه تنها در فرآیند ساخت بلکه برای انجام طیف وسیعی از آزمایشات قبل از شروع تولید استفاده می شوند. اکنون، با ساختار شبکه ای که با همکاری CEA توسعه یافته است، تولید مواد افزودنی در کارخانه رنو می تواند بسیار سریعتر از قبل حرکت کند و به شرکت کمک کند تا جنبه های مختلف داخل خودرو را تغییر دهد و آنها را تعاملی تر و شخصی تر کند.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

پس از دو سال تحقیق و آزمایش، رنو و CEA به بیش از ده اختراع و یک ماده جدید متشکل از ساختار مشبک پیچیده دست یافتند. این ماده جدید ناشناس که به ،وان قدرتمند، سبک تر و قابل تنظیم توصیف می شود، از پلی اورتان ترموپ،تیک (TPU) ساخته شده و همچنین قابل بازیافت است. این تیم از روش ها و ابزارهای دیجیتالی برای طراحی یک ساختار سازمان یافته استراتژیک استفاده کرد.

اگرچه فرآیند طراحی پیچیده‌تر است، اما قطعات چاپ شده سه بعدی یکپارچه هستند و از یک ماده ساخته شده‌اند و تولید آنها را آسان‌تر می‌کنند. این اجزا را می توان در یک عملیات پرینت سه بعدی بدون نیاز به مونتاژ ایجاد کرد که ردپای کربن را به حداقل می رساند و هیچ ضایعاتی تولید نمی کند. این کارایی نه تنها تولید را ساده می کند، بلکه با کاهش ضایعات به پایداری محیط زیست نیز کمک می کند.

در حالی که رنو صراحتاً به این احتمال اشاره نکرده است، استفاده از این ماده جدید ابتکاری در ابتدا می‌تواند برای مدل‌های سطح بالای آن من،‌تر باشد، به‌ویژه در مواردی که سفارشی‌سازی و ویژگی‌های پیشرفته رایج‌تر است، مانند برند آلپاین آن که به تولید عملکرد بالا معروف است. خودروهای اسپورت یا وسایل نقلیه الکتریکی آن (EVs) مانند مگان E-Tech Electric و Renault 5 Electric که برای عرضه برنامه ریزی شده است که می تواند شامل انواع یا ویژگی های سطح بالا باشد. فناوری تولید صندلی‌هایی که 30 درصد سبک‌تر و نازک‌تر هستند و در عین حال راحتی بیشتری را ارائه می‌کنند و صداهای سفارشی‌سازی را ارائه می‌کنند که به ،وان یک ویژگی ممتاز است. بنابراین، این احتمال وجود دارد که رنو ابتدا این ماده را در خطوط خودروهای لو، یا رده بالای خود معرفی کند، جایی که ،یداران از فناوری پیشرفته انتظار دارند و مایلند برای راحتی و سفارشی سازی بیشتر هزینه کنند. با این حال، با گذشت زمان، و با ساده‌تر شدن فرآیند تولید و کاهش هزینه‌ها، این فناوری می‌تواند راه خود را باز کند و در مدل‌های خودروهای مقرون‌به‌صرفه‌تر ادغام شود، که یکی از بزرگترین محرک‌های سود برای این برند است.