معجزات چاپ سه بعدی: آخرالزمان خودروهای الکتریکی – 3DPrint.com

دومین فرصت برای چاپ سه بعدی در تولید باتری های جایگزین است. این رویکرد، که با تکنولوژی پایین در نظر گرفته می شود، شامل ایجاد یک محفظه و براکت های پرینت سه بعدی به طور خاص برای یک وسیله نقلیه خاص است. واحدهای باتری قدیمی از لوازم الکترونیکی مصرفی، سایر وسایل نقلیه و دستگاه‌های مختلف در این محفظه تغییر کاربری داده می‌شوند و راه‌حلی سازگار با محیط زیست برای افزایش طول عمر خودرو ارائه می‌دهند. علاوه بر این، پرینت سه بعدی می تواند به طور مقرون به صرفه محفظه هایی را برای هر فناوری، دستگاه یا فرم فاکتور فعلی باتری تولید کند. ظهور سلول‌ها یا واحدهای فرعی باتری جدید مشکلی ایجاد نمی‌کند، زیرا محفظه‌ها به همراه تمام ابزارها و اجزای لازم را می‌توان به سرعت چاپ کرد. این امر مست،م استفاده از پرینترهای سه بعدی پلیمری و سرامیکی، همراه با پرینترهای سه بعدی ف،ی مقرون به صرفه، با استفاده از ف، و سرامیک ،بانده شده برای تولید قطعات ضروری، از جمله قاب و روکش است.

به نظر می رسد این وضعیت با تسلا مدل S، جایی که جایگزینی باتری است، تا حدودی قابل کنترل تر است ،ن زده 14000 دلار و برای مدل Y حدود 10600 دلار. با این وجود، عدم قطعیت پیرامون سلامت باتری و تأثیر آن نشان می‌دهد که مالکان ممکن است با هزینه‌های پیش‌بینی نشده قابل توجهی روبرو شوند. به ،وان مثال، یک تسلا مدل S 2017 که در حال حاضر 25000 دلار قیمت دارد، هزینه بالقوه آینده 14000 دلاری را برای تعویض باتری در زمان نامشخصی به همراه دارد.

اولاً، کاهش پیش‌بینی‌شده ارزش خودروهای برقی، ناشی از هزینه بالای تعویض باتری، این خودروها را به ،وان چشم‌انداز جذابی برای هکرها و هکرهای سخت‌افزاری قرار می‌دهد. همانطور که بازار تعدیل می‌کند و برخی از خودروهای برقی به طور قابل‌توجهی از ارزش کمتری برخوردار می‌شوند – بالقوه کمتر از قیمت یک خودروی جدید ارزش دارند – این وسایل نقلیه را می‌توان با هزینه‌های پایین ،یداری کرد. این راه‌های هیجان‌انگیز را برای نوآوری باز می‌کند و پرینت سه بعدی نقشی محوری دارد. علاقه مندان می توانند از این وسایل نقلیه مقرون به صرفه و از نظر فناوری پیشرفته به ،وان پلتفرم هایی برای سفارشی سازی و آزمایش استفاده کنند و آنها را به مراکز فناوری، سیستم های امنیتی پیشرفته یا مغزهای عملیاتی پشت اتوماسیون کارخانه تبدیل کنند. تطبیق پذیری و تطبیق پذیری ذاتی فناوری های پرینت سه بعدی آنها را برای چنین تلاش هایی ایده آل می کند و امکان ایجاد قطعات سفارشی، پیشرفت ها و اصلاحات را برای تغییر کاربری این وسایل نقلیه به روش های تخیلی و ارزشمند فراهم می کند.

با فرض دقیق بودن این سناریو، در کنار سایر عوامل ذکر شده، توضیح جامعی برای پویایی بازار مشاهده شده ارائه می دهد، که به طور بالقوه بیش از هر فرضیه دیگری ارائه شده است.

با فرض اینکه تنها 5 درصد از تمام وسایل نقلیه الکتریکی (EV) فروخته شده سالانه با باتری های غیر OEM به روز می شوند، این معادل 1.3 میلیون خودرو در سال است. اگر هزینه هر جایگزینی 3000 دلار باشد، این یک فرصت 3.9 میلیارد دلاری است. با توجه به اینکه جزء پرینت سه بعدی 30 درصد از ارزش کل را تشکیل می دهد، این هنوز به یک فرصت سالانه 1.17 میلیارد دلاری می رسد. این می‌تواند پتانسیل رشد بیشتری را ارائه دهد و بخش جدیدی از بازار را معرفی کند که تقریباً یک دهم کل درآمد فعلی ما را تشکیل می‌دهد.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

این وضعیت می‌تواند نشان‌دهنده واکنش عجولانه به تغییرات پیش‌بینی‌شده بازار، که منجر به کاهش بیش از حد قیمت‌ها شود، یا یک برنامه حساب‌شده برای پیشی گرفتن از رقبا با تحمل زیان‌های کوتاه‌مدت باشد. آنچه واضح است این است که استهلاک سریع باعث می‌شود ،ید وسایل نقلیه برقی پرهزینه‌تر شود، در حالی که کاهش قیمت خودروهای جدید سرمایه‌گذاری مالکان فعلی را تضعیف می‌کند، که ممکن است احساس کنند فریب دارایی‌های کاهش یافته خود را خورده‌اند.

باتری ها

مقاله اصلی ”بازار لیمو'” به این موضوع می پردازد که چگونه عدم قطعیت و عدم تقارن اطلاعاتی می تواند منجر به کاهش قیمت های بازار شود. این اصل می تواند قیمت پایین خودروهای الکتریکی را توضیح دهد و نشان می دهد که روند اخیر کاهش قیمت ممکن است با تحریک عجله برای فروش خودروهای برقی این موضوع را تشدید کند. می توان تصور کرد که سازندگان و فروشندگان خودرو، با آگاهی از تغییرات قابل توجه در مقادیر واقعی به دلیل سلامت باتری، مشتاق کاهش موجودی هستند.

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/308557/d3d-printing-miracles-electric-car-apocalypse/

در ایالات متحده، قیمت جدید Polestar 2 Long Range مدل 2024 پابرجاست به قیمت 49000 دلار. برع،، نسخه‌های عرضه‌شده همان مدل از سال 2021 با 40000 مایل، با وجود تغییر در مسافت پیموده شده، بین 25000 تا 28000 دلار فهرست شده‌اند. به ،وان مثال، نسخه‌های این خودرو با مسافت 30000 مایل دارای قیمت مشابهی هستند، در حالی که یک گزینه مسافت پیموده شده بسیار کمتر، تنها با 6000 مایل، با قیمت 35000 دلار در دسترس است. با این حال، عامل مهمی که در هیچ یک از این معاملات فاش نشده است، سلامت باتری خودروها است. به طور گسترده ای درک شده است که خودروهای برقی که در آب و هوای گرم تر کار می کنند نسبت به آب و هوای معتدل از ت،یب باتری سریع تری رنج می برند، با این حال، در چندین پلت فرم در ایالات، هیچ تفاوت قیمتی بر اساس قرار گرفتن در معرض آب و هوا وجود ندارد.

تأخیرهای زنجیره تامین در طول همه گیری، همراه با تقاضای متوقف شده، منجر به افزایش قیمت خودرو شد. تقاضای زیاد برای خودرو و عرضه کم منجر به افزایش قیمت توسط شرکت‌های خودروسازی، نمایندگی‌ها و بازار دست دوم شد. در نهایت، اشکالات زنجیره تامین برطرف شد، و دست دوم سپس قیمت ها کاهش یافت به سرعت در بریت،ا، وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) و خودروهای دیگر حدود 15 درصد کاهش یافته است در قیمت سال به سال پس از آن، اقتصاد چین دچار فروپاشی شدو در نتیجه خودروهای برقی چینی با قیمت های پایین در بازارهای اروپایی و دیگر بارگیری می شوند. سپس تسلا قیمت‌های خود را کاهش داد، که منجر به چالش‌های مهمی برای شرکت‌های اجاره‌ای خودروهایی شد که بسیاری از تسلاها را در اختیار دارند، و آنها را بر آن داشت تا ماشین ها را تخلیه کنید در فروشگاه. اکنون، تسلا در حال کاهش دوباره قیمت ها در اروپا و چین است موجودی ها انباشته می شوند. داستان هایی مانند یکی از داستان های 2021 وجود دارد 23000 دلار فروشگاه Chevy اکنون 14000 دلار ارزیابی می شود. بعضی ها روکش نقره ای می بینند چون ماشین های برقی در حال تبدیل شدن هستند مقرون به صرفه تر. خودروهای برقی اکنون در اطراف هستند 17 درصد گران تر نسبت به گازهای بعد از الف کاهش 21 درصدی قیمت در یک سال، در حالی که همین چند سال پیش، خودروهای برقی 42 درصد گرانتر از خودروهای گازسوز بودند.

چه اتفاقی می افتد؟

با این حال، با کاهش درآمد تسلا، کاهش قیمت های قبلی بی اثر به نظر می رسد و سوالاتی را در مورد منطق پشت ادامه این استراتژی ایجاد می کند. اظهارات جنجالی ایلان ماسک همچنین این گمانه زنی را برانگیخت که احساسات عمومی نسبت به او و در نتیجه خودروهای الکتریکی ممکن است بدتر شود. گزینه‌های جایگزینی که باید در نظر گرفته شوند عبارتند از: کندی اقتصادی گسترده‌تر که بر بازار خودروهای برقی تأثیر می‌گذارد، این احتمال که خودروهای الکتریکی به جمعیت اصلی مصرف‌کننده خود رسیده‌اند و در انتظار پذیرش گسترده‌تر هستند، یا این دیدگاه که خودروهای هیب، که مدت‌ها توسط تویوتا ترویج می‌شود، عملی‌ترین راه‌حل برای ا،ریت.

با احترام به نمودار نیسان.

سقوط – فروپاشی

دو دیدگاه در مورد تصمیم تسلا برای کاهش قیمت ها وجود دارد: یکی آن را به ،وان یک استراتژی برای حفظ حاشیه و افزایش حجم فروش در برابر رقبای چینی و شرکت های بزرگ خودروسازی می بیند که در واقع جنگ قیمت را برای تسلط بر بازار خودروهای برقی آغاز می کند. این رویکرد حاکی از آن است که برای تبدیل شدن خودروهای الکتریکی به پلتفرم غالب، باید مقرون به صرفه‌تر باشند و تسلا این هزینه را رهبری می‌کند. با وجود سهام تسلا کاهش نیمی از بالاترین سطح خود در سال گذشته، این شرکت قبلاً در حال برنامه ریزی برای معرفی مدل 2 مقرون به صرفه تر بود، که می توانست سایر مدل های خودرو را کاهش دهد و رانندگی الکتریکی را بدون کاهش قیمت محصولات درجه یک، قابل دسترسی تر کند و به طور بالقوه به اعتبار شرکت آسیب برساند. به طور دائم

به ،وان مثال، دو پولستار ژوئن 2022 با قیمت 25000 دلار و 50000 کیلومتر ممکن است مسافت پیموده شده بسیار متفاوتی را ارائه دهند—یکی می تواند 150000 کیلومتر دیگر را دوام بیاورد، در حالی که دیگری ممکن است تنها 75000 کیلومتر دیگر را مدیریت کند. بدون توانایی تأیید مستقل سلامت و طول عمر باتری، برای ،یداران غیرممکن است که قیمت منصفانه این خودروها را بدانند یا خودرویی با باتری خوب یا بد را تشخیص دهند.

سناریوی نوظهور دو فرصت متمایز را در قلمرو پرینت سه بعدی ارائه می دهد که به پویایی در حال تحول در بازار خودروهای برقی مرتبط است.

آئودی اترون بسته باتری.

یکی از جنبه های مهم که توجه کافی به آن نمی شود، کیفیت و وضعیت باتری ها در خودروهای برقی است. برخلاف خودروهای سنتی، که مسافت پیموده شده به ،وان شاخصی از ارزش وسیله نقلیه و طول عمر باقی مانده عمل می کند، خودروهای الکتریکی سناریوی متفاوتی را ارائه می دهند. تعداد چرخه های شارژ، شرایط آب و هوایی و شیوه های شارژ به طور قابل توجهی بر عمر باتری خودروهای الکتریکی تأثیر می گذارد. در حال حاضر، مصرف کنندگان به اطلاعات دقیق در مورد سلامت باتری، مانند تعداد چرخه ها یا وضعیت کلی دسترسی ندارند، که ارزیابی ریسک ،ید یک EV و تعیین قیمت دقیق آن را چالش برانگیز می کند.

این سناریو بر موضوع گسترده تر عدم تقارن اطلاعات در مورد سلامت باتری در بازار خودروهای برقی تاکید می کند. عدم وجود داده‌های شفاف و قابل دسترس در مورد وضعیت باتری، تصمیم ،ید خودروهای الکتریکی دست دوم را پیچیده می‌کند و بر ارزش درک شده تأثیر می‌گذارد و به طور بالقوه بر پویایی بازار تأثیر می‌گذارد.

فرصت های چاپ سه بعدی

ث،اً، پیامدهای اقتصادی گسترده‌تر مرتبط با چالش جایگزینی باتری در بخش خودروهای برقی، بر یک فرصت بزرگ بازار تأکید می‌کند. با حدود 50 میلیون خودروی برقی در حال استفاده و میانگین هزینه تعویض باتری 10000 دلار برای هر وسیله نقلیه، این صنعت به تنهایی با بازار 500 میلیارد دلاری جایگزینی باتری مواجه است. از آنجایی که بازار خودروهای برقی به رشد خود ادامه می دهد، این رقم تازه آغاز راه است. با شروع از حدود سال 2030، از آنجایی که موج اول خودروهای برقی فعلی نیاز به تعویض باتری دارد، ممکن است فرصتی در بازار سالانه به ارزش 250 میلیارد دلار برای تعویض باتری وجود داشته باشد. این بازار با صنایع بالقوه موجود، مانند مشاوره، تحویل غذا، و زیبایی رقابت می کند و فرصت های قابل توجهی را برای ،ب و کارهایی که قادر به نوآوری در فناوری باتری، تولید، بازیافت و خدمات پس از فروش هستند، ارائه می دهد. پرینت سه بعدی می تواند در اینجا نیز نقش مهمی ایفا کند، به ویژه در توسعه و تولید اجزای باتری، محفظه های باتری سفارشی، و سایر نوآوری های مرتبط که می تواند هزینه ها را کاهش دهد، عمر باتری را افزایش دهد یا عملکرد را افزایش دهد و این فرصت رو به رشد بازار را تسریع کند.

جایگزینی با فناوری پایین

هزینه تعویض باتری برای Polestar با تنوع گسترده ای از 36000 دلار تا گزاف 79000 دلار. این اختلاف قیمت سناریویی را ایجاد می‌کند که در آن خودروهای تنها سه تا چهار ساله تقریباً بی‌ارزش تلقی می‌شوند، زیرا هزینه باتری جدید به تنهایی ممکن است از ارزش خود خودرو بیشتر باشد. هنگامی که با قیمت ،ید یک وسیله نقلیه دست دوم ،یب می شود، کل هزینه می تواند از هزینه ،ید یک خودروی جدید فراتر رود.

رویکرد فناوری پیشرفته همچنین فرصتی برای ایجاد باتری‌های پس از فروش با ،یب آ،ین فناوری، متن، با وسایل نقلیه خاص ارائه می‌دهد. اگرچه سازندگان تج،ات اصلی (OEM) ممکن است از این پشتیب، نکنند، چاپ سه بعدی می تواند سفارشی سازی های لازم را تسهیل کند. به ،وان مثال، یک بسته باتری طراحی شده برای Polestar را می توان با استفاده از قطعات چاپ سه بعدی برای تن، کامل، بدون تجاوز به مالکیت م،وی Polestar سازگار کرد. این فناوری باتری جدید می‌تواند مقرون به صرفه‌تر باشد، برد بهتری ارائه دهد یا از تج،ات اصلی سازگارتر با محیط‌زیست باشد. در حالی که OEM ها ممکن است بسته های خود را با قیمتی ممتاز بفروشند، راه حل های پس از فروش می توانند باتری های جداگانه را با قطعات سفارشی ،یب کنند تا آنها را در وسایل نقلیه قرار دهند. با این حال، این رویکرد می تواند خطراتی را به همراه داشته باشد و ملاحظات نظارتی باید مورد توجه قرار گیرد.

این برای پرینت سه بعدی چه م،ایی دارد؟

ما به درون نگری در مورد آینده پرینت سه بعدی عادت کرده ایم، و به فکر بهبودهایی برای افزایش دوام فناوری خود هستیم. با این حال، چه شرایطی می تواند ما را قادر سازد تا از 14.7 میلیارد دلار امروز به 147 میلیارد دلار تا سال 2026 افزایش دهیم؟ همه‌گیری کووید در حال حاضر جهان را تغییر داده است و نشان‌دهنده افزایش قابلیت چاپ سه بعدی برای بسیاری از تولیدکنندگان است. چه سناریوهای دیگری می تواند به طور بالقوه رشد سریع صنعت ما را تسریع کند؟

آ،ا،مان ماشین الکتریکی