محققان سطوح جدیدی از کنترل را بر پرینت سه بعدی حجمی به دست می آورند – 3DPrint.com

من مشتاق پتانسیل ساخت چیزهایی با پس پردازش دستی کمتر هستم. قطعات چند ماده ای همچنین می توانند به انواع جدیدی از قطعات، مانند قطعات میکروسیال یا قطعات برای تولید صنعتی منجر شوند. ممکن است بتو،م پلیمریزاسیون vat را با چاپ سه بعدی حجمی به طور قابل توجهی گسترش دهیم. با این حال، ما نباید فرض کنیم که این یک نتیجه گیری قبلی است. برای مثال، اندازه قطعه ممکن است در این چاپگرها محدود باشد، یا هزینه مواد ممکن است این فرآیندها را برای کاربردهای تولید صنعتی بسیار گران کند. ما به طور کامل محدودیت‌های این فناوری را درک نمی‌کنیم و برای کدام بخش‌ها من،‌تر است. علاوه بر این، یک پایه نصب شده از سیستم های SLA و DLP بسیار کم هزینه می تواند به این م،ی باشد که صنعت ممکن است مایل به تغییر نباشد. همچنین فرآیندهای رقابتی در دسترس هستند، مانند فرآیندهای جوهر افشان تجدید شده از Quantica، در حالی که سایر فناوری های مبتنی بر نور در حال گسترش دامنه ویژگی های خود هستند. اما، این یک نگاه بسیار امیدوارکننده به آنچه زایلوگرافی می تواند انجام دهد است.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

در تحقیقات خود، این تیم بر روی رزین‌های من، برای Xolography تمرکز ،د، به ویژه بر مونومرهای (چند) وینیل، احتمالاً به دلیل تمایل آنها به لباس‌های Hazmat. آنها با استفاده از رزین هایی مانند بیسفنول A دی گلیسیدیل اتر دیاکریلات (BDDA) و مواد دیگری مانند دیورتان دی متاکریلات (DUDMA) با موفقیت یک ساختار شبکه منشوری 200 میکرومتری ایجاد ،د. متعاقبا، یک مرحله شیمی کلیکی تیول-مایکل نیز به کار گرفته شد. در یک آزمایش، این واکنش تیول-مایکل باعث شد یک شی بعد از چاپ در تاریکی بدرخشد. چنین اصلاحات پس از چاپ مورد توجه صنعتی است.

تیم تحقیقاتی بیشتر ایجاد ساختارهای چند ماده ای را با چاپ با دو رزین مجزا بررسی ،د. در ابتدا، آنها از رزین های حاوی دیورتان دی متاکریلات (DUDMA) و BTPA ((Z)-2-(2-tert-butoxycarbonyl amino-thiazol-4-yl)-2-pentenoic acid) به ،وان عامل RAFT استفاده ،د. اینها ابتدا چاپ و سپس با استفاده از واکنش تیول-مایکل اصلاح شدند. پس از این اصلاح، یک رزین جدید حاوی پنتا اریتریتول تترااکریلات (PETA)، یک شروع کننده نور تاریک (DCPI) و تری اتیلامین (TEA) در بالای اولین چاپ شد. علیرغم خطرات مرتبط با PETA، از جمله سمیت پوستی، و بوی ماهی مانند چای و تحریکات تنفسی و چشمی احتمالی، این فرآیند با موفقیت یک شی چند ماده تولید کرد.

این دوست داشتنی است که چنین گروه های با تجربه ای از محققان به چاپ سه بعدی حجمی علاقه نشان می دهند. من شخصاً کمی نگران شیمی هستم، اما امیدوارم که در پرینترهای سه بعدی و محیط آنها ایمن باشد. به نظر می رسد چاپ سه بعدی حجمی گام بعدی در ساخت سریع تر قطعات باشد. فقط به این دلیل که منطقی به نظر می رسد به این م،ی نیست که مقیاس پذیر و یک فرآیند قابل اعتماد خواهد بود.

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/308584/researchers-،n-new-levels-of-control-over-volumetric-3d-printing/

آ مطالعه اخیر منتشر شده در فن آوری های مواد پیشرفته توسط Nathaniel Corrigan، Xichuan Li، Jin Zhang و Cyrille Boyer به پیشرفت‌های xolography، یک روش چاپ سه بعدی حجمی پیشگام می‌پردازد. توسط محقق، از خوشه برای طراحی ماکرومولکولی پیشرفته و دانشکده مهندسی شیمی در UNSW سیدنی آزمایشگاه بویر، همراه با همکاری از دانشگاه کالیفرنیا سن دیگواین مطالعه فرمول‌ها و پارامترهای رزین جدیدی را ارائه می‌کند که می‌تواند به طور قابل‌توجهی xolography را ارتقا دهد.

این تیم از طریق فرآیند RAFT خود به پلیمریزاسیون کنترل‌شده برای Xolography، روش چاپ سه بعدی حجمی که توسط این استارت‌آپ پیشگام است، دست می‌یابند. صلح. Xolography از پرتوهای نوری متعدد با طول موج های مختلف استفاده می کند که در یک م،ن از مونومرها قطع می شوند. به طور معمول، این شامل یک منبع نور مبتنی بر لیزر دیودی و یک طرح ریزی است. فعال‌سازی آغازگر نوری دو رنگ (DCPI) تنها زم، رخ می‌دهد که هر دو منبع نور وجود داشته باشند، که امکان کنترل دقیق بر فرآیند پلیمریزاسیون را فراهم می‌کند.

چاپ سه بعدی حجمی، به ویژه xolography، نوید ایجاد اشیاء پیچیده و چند ماده ای را با سرعت و دقت بی سابقه ای می دهد. با استفاده از یک رویکرد جدید شامل تیو کربنیل تیو در فرآیندی مشابه انتقال زنجیره تکه تکه شدن برگشت پذیر پلیمریزاسیون رادیکال (RAFT)، این تیم نه تنها خواص اشیاء چاپی را بهبود می بخشد، بلکه کنترل و دقت فرآیند ساخت را نیز به طور قابل توجهی بهبود می بخشد. این تحقیق می‌تواند راه‌های جدیدی را برای کاربردهای صنعتی باز کند و گامی مهم به جلو در تکامل فناوری‌های چاپ سه‌بعدی باشد.

در نقاط خاصی در م،ن مونومر، آغازگرهای نوری باعث پلیمریزاسیون می‌شوند که در حالت ایده‌آل منجر به ایجاد یک جسم کاملاً مشخص و با جزئیات پیچیده به روشی سریع می‌شود. وعده Xolography به ویژگی‌های قابل تنظیم و توانایی تولید اشیاء بدون نیاز به پشتیب، گسترش می‌یابد که باعث صرفه‌جویی بالقوه در هزینه و زمان می‌شود. مزیت قابل توجه دیگری که توسط تیم تحقیقاتی بررسی شده است، چاپ مداوم در یک خمره با استفاده از مواد متعدد است.