نرم افزار جدید قطعات یدکی 3D نقشه های دو بعدی را به مدل های سه بعدی تبدیل می کند – 3DPrint.com

Spare Parts 3D در حال حاضر Théia را در مرحله بتای خود عرضه می کند و از شرکت ها دعوت می کند در برنامه ای شرکت کنند که قابلیت های نرم افزار را آزمایش و افزایش می دهد. هدف، به چالش کشیدن دقت Théia در تبدیل نقشه‌های فنی دوبعدی به مدل‌های سه بعدی در قالب‌های فایل، استانداردهای طراحی و صنایع است. Théia با خودکار ، این فرآیند تبدیل، مانع صنعت 30 ساله را می شکند، زمان و هزینه های مربوط به آن را کاهش می دهد و اکنون فقط چند دقیقه طول می کشد. شرکت‌کنندگان در برنامه بتا نقشه‌های فنی خود را ارائه می‌کنند و در عوض، مدل‌های سه‌بعدی نقشه‌هایی را که ارائه کرده‌اند دریافت می‌کنند. در حالی که این برنامه در درجه اول بر نقشه های مک،کی و قطعات یدکی تمرکز دارد، نقشه های الکتریکی، معماری و هیدرولیک را حذف نمی کند. شرکت هایی که علاقه مند به بررسی قابلیت های Théia و کمک به توسعه آن هستند می توانند آنلاین ثبت نام کنید برای پیوستن به این ابتکار آزمایش بتا نوآورانه.

قطعات یدکی 3D Théia نقشه های دو بعدی را به مدل های سه بعدی تبدیل می کند. تصویر از Spare Parts 3D.

Théia به دو چالش عمده می پردازد: از یک طرف خواندن، درک و تفسیر اطلاعات موجود در طراحی، و از سوی دیگر، به دست آوردن یک شکل سه بعدی از نمایش آن بر روی پلان های دو بعدی و در عین حال رعایت مشخصات هندسی و ابعادی طرح اصلی. هدف – شی. توسعه Théia نتیجه یک ازدواج هماهنگ بین پیشرفت‌های جدید در هوش مصنوعی (یادگیری عمیق، ت،یم‌بندی، بر،ب‌گذاری خودکار و غیره)، تسلط بر فناوری‌های بینایی کامپیوتری ک،یک (تشخیص نمادهای نوری، تطبیق ویژگی) و تحلیل م،ایی نقشه‌های فنی است. . پروفسور نبیل انور، معاون مدیر LURPA و متخصص در مهندسی شکل و بازسازی سه بعدی، تاکید می کند که این ،یب، شناسایی لایه های م،ایی مختلف نقشه دو بعدی و در نتیجه تفسیر نقشه فنی به روشی بهینه برای بازسازی سه بعدی آن را ممکن می سازد.

به گفته Guillaumot، نتایج اولیه آزمایش بتا به اولین انتشار در اواسط سال 2024 منجر خواهد شد. مرحله بعدی تعمیم بازسازی سه بعدی از نقشه ها و قطعات با هر پیچیدگی و به دست آوردن فایل های پارامتریک است که به Spare Parts 3D اجازه می دهد تا به طور خودکار آنها را مطابق با فرآیندهای تولید انتخاب شده تغییر دهد.

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/308358/spare-parts-3ds-new-software-converts-2d-drawings-into-3d-models/

در حالی که Théia توسط Spare Parts 3D به ،وان “اولین جهان” معرفی می شود، مهم است که بد،م شرکت هایی مانند کرچک و 3ذهن شما همچنین گام های مهمی در توسعه فناوری برای تبدیل نقشه های دو بعدی به مدل های سه بعدی برداشته اند. Castor نه تنها امکان تبدیل از 2 بعدی به 3 بعدی را فراهم می کند، بلکه در سال 2023 ویژگی ای را معرفی کرد که به طور خودکار قطعات سه بعدی را از نقشه های دو بعدی تجسم می کند و امکان شبیه سازی با یک کلیک را فراهم می کند که تجزیه و تحلیل جامع چاپ پذیری، برآورد هزینه، مزایای پایداری، کاهش زمان تحویل را ارائه می دهد. و بهبود زنجیره تامین

نرم افزار Spare Parts 3D Théia نقشه های فنی دو بعدی را به مدل های سه بعدی تبدیل می کند. تصویر از Spare Parts 3D.

Théia جدیدترین ابزاری است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا نقاشی‌های دو بعدی خود را به مدل‌های سه‌بعدی تبدیل کنند و دریافت سریع قطعات مورد نیازشان را آسان‌تر می‌کند. این بخشی از روندی است که در آن ،ب‌وکارهای بیشتری از فناوری هوشمند استفاده می‌کنند تا کارها را کارآمدتر و با ضایعات کمتری انجام دهند و به دنبال راهی سبزتر برای تولید قطعات یدکی محلی هستند.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

مدیر عامل و بنیانگذار پل گیوموت گفت Théia یک نوآوری م،ب است که نشان دهنده یک جهش بزرگ تکنولوژیکی به جلو است. این امکان دیجیتالی ، زنجیره های تامین را در مقیاس وسیع برای بخش هایی مانند انرژی، دفاع، پتروشیمی، راه آهن، کشتیر، و معدن فراهم می کند، جایی که نیاز به قطعات یدکی قابل توجه است.

شرکت فرانسوی قطعات یدکی سه بعدی راه اندازی را اعلام کرده است Théiaنرم افزاری که نقشه های فنی دوبعدی را سریع و کارآمد به مدل های سه بعدی تبدیل می کند. Théia که برای ساده ، فرآیند دیجیتالی ، قطعات یدکی طراحی شده است به شرکت ها کمک می کند تا موجودی های دیجیتال خود را ایجاد و مدیریت کنند. ناشی از یک تلاش سه ساله تحقیق و توسعه با آزمایشگاه تحقیقات خودکار دانشگاه (LURPA) و توسط آژانس نوآوری دفاعی– بخشی از و، نیروهای مسلح فرانسه – این فناوری جدید با فناوری‌های چاپ سه بعدی ادغام می‌شود، تولید داخلی قطعات یدکی بر حسب تقاضا را تسهیل می‌کند و به شیوه‌های تولید پایدارتر کمک می‌کند.

قبل از کاستور، در سال 2022، 3YourMind قبلا با آن شریک شده بود Werk24 به طور خودکار پردازش نقشه های فنی دوبعدی برای تولید مواد افزودنی، امکان تولید سریعتر محلی قطعات یدکی قدیمی و منسوخ را فراهم می کند. پلتفرم های دیگر مانند Onshape، PTC Creo، و Autodesk Fusion 360 همچنین ابزارهایی برای تبدیل طرح های دو بعدی به مدل های سه بعدی ارائه می دهد که نیازهای مختلف صنعت را برآورده می کند.

Théia، ادغام شده با قطعات یدکی 3D اختصاصی دیجی پارت نرم افزار، تعیین اینکه کدام قطعات یدکی را می توان از نظر امکان سنجی فنی و هزینه چاپ سه بعدی کرد، آسان می کند. این نرم افزار دوقلوهای دیجیتالی ایجاد می کند و بهترین خدمات چاپ سه بعدی محلی را شناسایی می کند. این راه‌اندازی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا قطعات را دقیقاً در جایی که نیاز دارند تولید کنند و زمان انتظار و هزینه‌های حمل و نقل را کاهش دهند. Spare Parts 3D بیش از یک ابزار، می‌خواهد Théia به یک تغییر دهنده بازی برای نگهداری و تعمیر تج،ات تبدیل شود و اطمینان حاصل کند که قطعات به راحتی برای بخش‌ها در دسترس هستند تا ماشین‌آلات خود را در حالت عالی نگه دارند.

Theia به ،وان “یک تقویت کننده رقابتی برای تولید کنندگان” طراحی شده است. با توانمند ساختن تولیدکنندگان برای استفاده از تولید افزودنی در مقیاس بزرگ، Theia امکان تولید بر اساس تقاضا را با فناوری‌ای که مواد کمتری نسبت به تولید کم‌کننده یا سنتی مصرف می‌کند، فراهم می‌کند. با نزدیک ، تولید به نقطه استفاده، Spare Parts 3D امیدوار است به کاهش انتشار دی ا،ید کربن مربوط به حمل و نقل کمک کند، که با سازمان ملل (و) اه، توسعه پایدار. به ،ه خود، این فناوری می تواند به صنایع کمک کند تا کمتر به تامین کنندگان نامشخص خارجی وابسته باشند و هزینه های پیش بینی نشده را کاهش دهند و به نفع اقتصاد محلی و محیط زیست باشد.

Theia با کاهش موجودی فیزیکی قطعات یدکی، صرفه جویی قابل توجهی را به همراه خواهد داشت. بر اساس مطالعه 2018 توسط Theano Advisors، ارزش موجودی جه، قطعات قابل چاپ 174 میلیارد دلار (160 میلیارد یورو) بود. مدیر اجرایی توضیح می‌دهد که با در نظر گرفتن میانگین هزینه موجودی 20 درصد، Theia سالانه 34 میلیارد دلار (31 میلیارد یورو) شرکت‌ها را از طریق دیجیتالی‌سازی صرفه‌جویی می‌کند.