چاپ سفارشی: انتخاب حکاکی یا ترموگرافی

من به ازدواج خیلی اعتقاد دارم. مراسم عروسی به شما این امکان را می دهد که از یکی از هنرمندانه ترین تکنیک های چاپ (و همچنین یکی از قدیمی ترین) موجود استفاده کنید: حکاکی. در واقع، از آنجایی که من و نامزدم هنر را به دانش‌آموزان اوتیسمی آموزش می‌دهیم، به خوبی می‌توانم همین اطلاعات را با دانش‌آموزانمان در میان بگذارم، زیرا در هنرهای زیبا و همچنین هنرهای گرافیک، قلم‌زنی سابقه طول، دارد.

ترموگرافی با جوهرهای چاپ افست آهسته خشک شونده شروع می شود که پس از مرحله چاپ افست با پودر رزین ترموگرافی گردگیری می شود. این پودر به جوهر افست می‌،بد و «رنگ جوهر زیرین را می‌گیرد، اما ممکن است کاملاً مطابقت نداشته باشد» (چاپ آن، پ. 138). پودر ترموگرافی اضافی (پودر که نوع یا سایر مناطق تصویر را نمی پوشاند) سپس با جاروبرقی پاک می شود و قطعه چاپ شده حرارت می یابد. گرما پودر ترموگرافی را در جوهر افست ذوب می کند، اما همچنین باعث حباب شدن پودر می شود (از این رو اثر برجسته ای که حکاکی را شبیه سازی می کند).

صفحات حکاکی یا فولادی یا مسی هستند. با توجه به کتاب من در مورد چاپ، مارک بیچ و اریک کنلی چاپ آن، صفحات فولادی نسبت به صفحات مسی اجازه پرس بسیار طول، تری را می دهند. (صفحات مسی معمولاً برای چاپ تا 5000 نسخه خوب هستند و سپس ،اب می‌شوند.) با این حال، حکاکی‌ها معمولاً فقط چند نوع تایپ را روی صفحات فولادی ارائه می‌دهند.

اما اگر نتو،د هزینه حکاکی را بپردازید چه؟ یا شاید چیزی برای قطعات چاپ شده با فرمت بزرگتر بخواهید. گزینه های شما چیست؟

اگر ترموگرافی را برای یک آیتم چاپ شده انتخاب می کنید، می تو،د از پودرهای ترموگرافی ریز، متوسط ​​یا درشت انتخاب کنید، بنابراین می تو،د از پودر ریز ریز برای خطوط ظریف و گرانول های ضخیم تر برای مناطق بزرگتر از نوع یا مواد جامد رنگی استفاده کنید. با این حال، یک منطقه بیش از حد بزرگ ترموگرافی رنگی ممکن است منجر به ظاهر تاول شود. همچنین، چاپ روی یک چین منجر به ، خوردن پودر ترموگرافی خشک شده می شود.

حکاکی نقطه مقابل لترپرس است. در لترپرس، نواحی تصویر و محتوای چاپ متن بر روی کاغذ چاپ تجاری برجسته می شود. در حکاکی، خطوط تصاویر و متن در صفحات چاپ فولادی یا مسی حک می شوند. جوهر ضخیم روی صفحه پاک می شود و سپس پاک می شود و جوهر فقط در ،مت های برش خورده تصویر باقی می ماند.

تکنیک حکاکی

همانطور که قبلاً ذکر شد، حکاکی به فشار شدید نیاز دارد، بنابراین برای چاپ تصاویر کوچک به پرس های کوچک کمک می کند. چاپ آن اشاره می کند که هر چیزی بزرگتر از 4 اینچ در 8 اینچ به یک گذر اضافی از طریق پرس نیاز دارد. (به ،وان مثال، چاپگر شما ممکن است یک پاس برای بالای سربرگ شما و یک پاس دیگر برای پایین سربرگ شما انجام دهد.)

ترموگرافی یک تکنیک چاپ ،یبی است که در واقع با لیتوگرافی افست شروع می شود. ممکن است در واقع کارت ویزیت های چاپ شده با ترموگرافی را دیده باشید و فکر کرده باشید که حکاکی شده اند، زیرا نوع و تصاویر مانند حکاکی برجسته می شوند. (اما یک نکته کلیدی این است که ،مت زیرین کاغذ چاپ پشت حروف تایپ فرورفته نباشد.)

گزینه ای برای حکاکی

هنگامی که برای حکاکی طراحی می کنید، به خاطر داشته باشید که جوهرها ضخیم و مات هستند که می تواند آنها را به انتخابی عالی برای کاغذهای تیره تر تبدیل کند. (آنها نسبت به جوهرهای افست شفاف چاپ شده بر روی کاغذ چاپ تجاری تیره تر قابل توجه تر هستند.) همچنین آنها در فرمو،یون های براق و ،ل کننده هستند که گزینه هایی را در اختیار شما قرار می دهند. به ،وان مثال، جوهرهای براق حتی ممکن است کمی ف،ی به نظر برسند.

همچنین، این احتمال وجود دارد که یک قطعه چاپ شده دریافت کنید که در آن جوهر به‌نظر می‌رسد (الگویی از فرورفتگی‌های کوچک، مانند پوست یک پوست پرتقال). بنابراین از چاپگر خود برای نمونه بخواهید و مطمئن شوید که او در ترموگرافی مهارت دارد و می تواند از این اثر ضعیف جلوگیری کند. شما می خواهید پودر در حین گرم شدن بالا بیاید و ظاهری یکنواخت براق داشته باشید، بنابراین چاپگر شما باید بتواند کاربرد جوهر افست، گرما و کاربرد پودر ترموگرافی را کنترل کند.

حکاکی نوعی هنر است که در من،ت‌های خاص مانند عروسی من، است. با این حال، برای مواد شرکتی مانند دعوت به رویدادهای ویژه جشن، سربرگ و کارت ویزیت نیز کاملاً من، است.

برای مقایسه هر سه تکنیک چاپ سفارشی از این منظر، حکاکی یک فرآیند چاپ “مخفی” (تصویر فرورفته) است، لیتوگرافی افست یک فرآیند چاپ “پلانوگرافی” (تصویر مسطح) و لترپرس یک “تسکین” (برجستگی) است. تصویر) فرآیند چاپ.

برای مقایسه این روش با رایج‌ترین شکل فعلی چاپ تجاری به غیر از چاپ دیجیتال (ی،ی لیتوگرافی افست)، صفحات چاپ افست صاف هستند (نه مانند لترپرس بلند می‌شوند و نه پایین می‌آیند، یا مانند حکاکی بریده نمی‌شوند). در چاپ افست، چیزی که جوهر را محدود به نواحی تصویر می کند، خاصیت شیمیایی روغن و آب (یا جوهر روغنی و آب) است. ی،ی روغن و آب با هم مخلوط نمی شوند، بنابراین می توان آنها را روی صفحه چاپ تجاری تخت جدا کرد.

و در نهایت ترموگرافی بالاترین مقاومت سایشی را ندارد و به همین دلیل قابل ،اش است. همچنین جوهر چاپ شده از نظر حرارتی گرمای چاپگر لیزری را تحمل نمی کند و می تواند “برآمدگی و درخشندگی” خود را از دست بدهد.چاپ آن، پ. 139) اگر گرم شود.

صفحات حکاکی را می توان به روش های زیر تصویر کرد:

  1. خطوط را می توان با دست با استفاده از ابزار برش داد. (این برای صفحات فولادی استفاده می شود.)
  2. نوع و تصویر (مثلاً نقاشی‌های خطی بسیار ساده) می‌تواند به صورت شیمیایی در ف، سوخته شود، اگر با یک “مک،کی” (کپی، نوع واقعی و تصاویر ،بانده شده بر روی کاغذ) شروع کنید، که تقریباً منقرض شده است. گزینه در حال حاضر (این برای صفحات مسی استفاده می شود.)
  3. نوع و تصاویر را می توان با لیزر از فایل های هنری دیجیتال (متداول تر) در صفحه چاپ تجاری سوزاند. (این برای صفحات مسی استفاده می شود.)

نکته دیگری که باید به خاطر بسپارید این است که اگر قصد چاپ نام و آدرس روی چاپگر لیزری را دارید، از چاپگر بخواهید تحمل حرارت محصول نهایی چاپ شده شما را تأیید کند. در برخی موارد گرمای زیاد چاپگر لیزری می تواند به محصول حکاکی شده آسیب برساند.


این مطلب در تاریخ یکشنبه 12 مارس 2023 ساعت 4:55 بعد از ظهر منتشر شده است و در بخش چاپ ثبت شده است. شما می تو،د هر پاسخی را که به این ورودی داده می شود از طریق فید RSS 2.0 دنبال کنید. تو می تو، یک پاسخ بگذارید، یا پیگیری از سایت خودتان.


منبع: https://www.printindustry.com/blog/2023/03/custom-printing-c،osing-engraving-or-thermography/

در تجربه من، دو چیز مهم است که با ترموگرافی به خاطر بسپارید. اولین مورد این است که همه چیز را ساده نگه دارید. می‌تو،د جلوه‌ای جذاب و برجسته ایجاد کنید، اما اگر بخواهید چیزی به جز درشت‌ترین صفحه‌های نیمه‌تونی را بازتولید کنید، ممکن است صفحه‌ها وصل شوند و ناهموار به نظر برسند. (من شخصاً یک بار حدود سی سال پیش این کار را انجام دادم، بنابراین شما را تشویق می کنم که از اشتباه من درس بگیرید.)

فراتر از زیبایی شناسی کارت ویزیت یا دعوتنامه خاص، حکاکی تیزترین اثر چاپی را از هر روش چاپ سفارشی ارائه می دهد. بنابراین برای چاپ اوراق ارز و اوراق بهادار نیز استفاده می شود.

با این حال، لازم نیست از ترموگرافی فقط برای کارت ویزیت یا سربرگ استفاده کنید. چاپ آن به‌،وان مثال، استفاده از چاپ ترموگرافی روی جلد کتاب‌های چاپی با صحافی کامل را پیشنهاد می‌کند، برای مثال، شاید ،وان کتاب را با رنگارنگ، برجسته و بافت دار برجسته کنید.

به خاطر داشته باشید که ابعاد کار حکاکی بسیار کوچک است (مانند اندازه کارت ویزیت یا دعوتنامه). هنگامی که فشار شدید پرس حکاکی اعمال می شود، کاغذ چاپ سفارشی را وارد ،مت های برش خورده و تصویر صفحه جوهر شده می کند و کاغذ جوهر را جذب می کند. در همان زمان، مناطق تصویر کمی با فشار شدید بالا می‌روند. بنابراین وقتی قطعه نهایی از پرس جدا می شود، پشت ورق کمی در پشت حروف تایپی فرورفته است و در ،مت جلوی ورق همین ،اصر چاپ شده بالا می روند.

ع، ،یداری شده از … www.depositp،tos.com

یکی از مهم ترین نکاتی که در ،ید خدمات حکاکی باید به خاطر بسپارید، انتخاب کاغذ من، و باکیفیت است که زیبایی شناسی حکاکی را به نمایش بگذارد. اجازه دهید چاپگرتان به شما در انتخاب انبار کاغذ کمک کند.