چاپگر سه بعدی M600 با لیزر آبی توسط Meltio راه اندازی شد – 3DPrint.com

ما شرکت دیگری نخواهیم بود که بر فرآیندهای همجوشی بستر پودری متمرکز باشد. لوکاس هوپ، مدیر تحقیق و توسعه در Meltio، در مورد تاریخچه و ماموریت شرکت به جمعیت حاضر گفت: ما فقط بر روی رسوب سیم لیزری تمرکز خواهیم کرد.

جیمنز به جمعیت گفت: «ما در سال 2019 فقط 9 نفر و یک مفهوم اثبات شده داشتیم، و اکنون بیش از 16 راه حل را با یک گروه 100+ نفر توسعه داده ایم.

در مورد مواد جدید، M600 می‌تواند برنز دریایی، آلیاژهای آلومینیوم سری 5K و 6K، فولاد ضد زنگ فوق‌العاده دوبل، و فولاد M7 و مس کروم زیر،وم (CuCrZr) را پردازش کند که یک ماده سخت برای چاپ است اما دارای خواص مک،کی عالی است. Meltio در واقع نازل های چاپگرهای خود را در این ماده چاپ می کند. Hoppe گفت که آلیاژهای آلومینیوم برای چاپ قطعات بزرگ خوب هستند، اما وضوح آن چندان بالا نیست. اگرچه او به مخاطبان اطمینان داد که “این چیزی است که ما روی آن کار می کنیم.” توجه به این نکته مهم است که در حالی که CuCrZr و آلیاژهای آلومینیوم قابل چاپ در M600 در نظر گرفته شده اند، هنوز در دسترس نیستند، زیرا هنوز آزمایش در حال انجام است.

Hoppe گفت: «این دستگاهی است که ما در نظر می‌گیریم یک تغییر دهنده بازی برای روش تولید قطعات ف،ی در سراسر جهان است. «این دستگاه کاملاً جدید است. تنها چیزی که با هر یک از محصولات موجود ما به اشتراک می گذارد این است که از فرآیند رسوب سیم لیزری نیز استفاده می کند. همه چیز دیگر تغییر کرده است.»

سپس، مدیر پروژه موتور Meltio، آلخاندرو جیمنز برای معرفی ا،یستم Meltio، متشکل از موارد زیر، روی صحنه رفت:

  • Meltio M450
  • یکپارچه سازی CNC موتور Meltio
  • ادغام ربات موتور Meltio
  • سلول ربات موتور Meltio
  • Meltio M600

علاوه بر خود ماشین‌ها، ا،یستم این شرکت شامل شرکای جه،، تیم‌های پشتیب، محلی، نرم‌افزار و ۶۵ فروشنده است که از سراسر جهان از Meltio پشتیب، می‌کنند.

همانطور که Hoppe توضیح داد، چاپگر کاملاً بی اثر است و قادر به چاپ قطعات 300 x 400 x 600 میلی متر است و همچنین دارای کیت اتصال درام سیم و پروب لمسی داخلی 3 محور است که مورد دوم برای افزودن ویژگی ها به موجود استفاده می شود. قطعات. دارای یک سیستم بینایی، هد رسوب کالیبره شده در کارخانه است و به لطف رمزگذارهای خطی کامل، می تواند در صورت قطع برق، چاپ را از سر بگیرد. به علاوه، همانطور که این شرکت در بی،ه مطبوعاتی خود ذکر کرده است، M600 می تواند 24/7 با کمترین تعامل اپراتور برای تولید مستقل چاپ کند. همچنین دارای سروو موتورهای با کیفیت بالا و پیچ های توپی برای حداقل نگهداری، رطوبت گیر برای حفظ شرایط محیطی ثابت و سیستم فیلتراسیون داخلی است.

هد رسوب لیزر آبی چاپگر همان چیزی است که در واقع استفاده از این مواد جدید را امکان پذیر می کند. این حتی خاص تر است زیرا از فیبر استفاده نمی کند: لیزرها مستقیماً در سر قرار می گیرند. ا،ر لیزرهای صنعتی نور نزدیک به مادون قرمز ساطع می کنند، اما لیزرهای آبی 450 نانومتری در چاپگر جدید Meltio، به دلیل افزایش جذب نور با طول موج کوتاه، مصرف انرژی را کاهش می دهند. این شرکت می‌گوید که این لیزرها کارایی و سرعت را افزایش می‌دهند و به M600 اجازه می‌دهند 60 درصد سریع‌تر از نسل اول M450 چاپ کند و به توان عملیاتی سالانه 3200 کیلوگرم دست یابد. این تقریباً برابر با 30000 قاب ساعت، 125 شفت اسپلاین و 1060 براکت قایق است.

آلخاندرو جیمنز، مدیر پروژه موتور Meltio

Hoppe توضیح داد که AM لیزر سیمی مقرون به صرفه، در دسترس، آماده ادغام، ایمن و قابل اعتماد است. Meltio می خواست با M450 اصلی خود ثابت کند که “رسوب گذاری سیم لیزری می تواند یک فرآیند آسان باشد” و اینکه AM ف،ی plug-and-play امکان پذیر است. در حالی که در ابتدا توسعه و تنظیم دقیق دستگاه کلید در دست این شرکت برای چاپ تقریباً خالص کار آس، نبود، شرکت موفق شد.

لوکاس هوپ، مدیر تحقیق و توسعه در Meltio

این چاپگر برای انتقال ف، AM به خارج از نواحی خاص و معرفی این فناوری به تولید صنعتی طراحی شده است. سیم جوش به ،وان ماده اولیه ارزان‌تر و ایمن‌تر است و خطر آلودگی ماشین‌های CNC را به دنبال نخواهد داشت، که آن را به یک کاندید عالی برای ادغام در ماشین‌فروشی‌ها و کف کارخانه تبدیل می‌کند.

بیایید اصول اولیه را کنار بگذاریم: این سیستم جدید رسوب سیم، حسگرهای هوشمند، فضای کاری بزرگتر 300 x 400 x 600 میلی‌متری کاملا بی اثر و لیزرهای آبی را برای چاپ ف،ات حتی بیشتر از جمله، این،ل، نیکل، فولادهای ضد زنگ، تیت،وم و آلیاژهای مس و آلومینیوم.

Meltio همچنین ادعا می کند که هد رسوب لیزر آبی رنگ آن، که دارای حسگرهای جدید و بهبود یافته برای نظارت بر چاپ است، در کارخانه به لطف توزیع انرژی و هدایت سیمی تراز شده است و بنابراین نیازی به تنظیم اپراتور بین تغییرات مواد نیست. مجدداً، متال AM را پلاگین و بازی کنید. بدیهی است که اگر این واقعا درست باشد، ،وجی از چاپگر سازگارتر خواهد بود و تعمیر و نگهداری کاهش می یابد.

تصور می شد که Meltio M600 جدید پرینتر سه بعدی ایده آل برای کارگاه ماشین آلات باشد که برای ارائه راه حلی برای زنجیره های تامین شکننده، زمان های طول، مدت و انبار گران قیمت طراحی شده است. Hoppe توضیح داد که دلیل اصلی استفاده از M600 برای ماشین‌فروشی‌ها، پس پردازش است.

کنترل بالای جریان مواد برای AM معمولی مورد نیاز است، اما در ساخت افزودنی بسیار مهم است. نازل چاپگر برای دستیابی به لایه‌های باکیفیت کلیدی است و سمنتوس لا کروز تشخیص داد که طراحی قابل چاپ سه‌بعدی برای ایجاد نوع نازلی که می‌خواهد بهترین است. با استفاده از فناوری LMD سیمی Meltio، این شرکت توانست نازل هایی را چاپ کند که کیفیت لایه ها را بهینه می کند، همراه با کنترل رسوب بتن.

با این چاپگر، ما توانسته‌ایم کمی نحوه تحویل انرژی را تغییر دهیم و کمی نحوه تحویل سیم را بهبود ببخشیم. به دلیل این دو ترفند، ما در واقع موفق به ساخت چاپگری شده‌ایم که می‌تواند کالیبره شده کارخانه باشد. لازم نیست آن را لمس کنید، و همیشه کار خواهد کرد. “این همه انواع بین چاپ ها را حذف می کند. شما یک چاپگر دارید که اگر من آن را تنظیم کنم، اگر الخاندرو آن را راه اندازی کند، دقیقاً ی،ان خواهد بود، درست است؟ بنابراین این یک گام بزرگ به جلو است.»

M600 با استفاده از پروب لمسی 3 محوره و پشتیب، از چندین راه حل نگهداری (مانند گیره نقطه صفر) برای چاپ و تعمیر قطعات، و همچنین افزودن ویژگی ها به اجزای موجود، به منظور تکمیل کامل ماشین آلات مدرن توسعه یافته است. بعلاوه، چاپگر به گونه ای طراحی شده است که بسیار مستقل باشد و همچنین استفاده از آن آسان باشد. به همین دلیل است که شعار این رویداد «وصل کنید، پخش را فشار دهید و چاپ کنید» بود.

او در مورد چاپگر جدید گفت: “اولین راه حل کاملی نبود، بنابراین ما به مشکلات شما گوش دادیم و محصول بسیار بسیار خوبی ساختیم.”

از نظر راه‌حل‌های نرم‌افزاری (برش‌کن Meltio Horizon و Meltio Space)، جیمنز اعلام کرد که شرکت Meltio Horizon 1.4 و Dashboard، یک پلت‌فرم ابری مبتنی بر وب برای نظارت، مدیریت چاپ و موارد دیگر را معرفی می‌کند. سپس، جیمنز و هوپ با هم رسماً از Meltio M600 جدید رونمایی ،د که با تشویق شدید همراه بود.

آنجل لاورو، مدیر عامل شرکت Meltio در حال سخنر، در اتاق

او ادامه داد: بیش از سه سال حل مشکل برای دستیابی به یک فرآیند چاپ پایدار برای فناوری فعلی ما و دو سال دیگر طول کشید تا به جایی که امروز هستیم برسیم. در این پنج سال، مفهوم اساسی و تنظیمات دستگاه ما تغییر نکرده است. این همان لیزرهاست، همان شماره‌گیرها».

نازل های بتنی

در حالی که خود سیستم چشمگیر بود، رویداد کلی نیز موفقیت آمیز بود نه تنها به دلیل نحوه ارائه دستگاه، بلکه به روش های مختلفی که تیم Meltio توانست به شرکت کنندگان آموزش دهد. همانطور که در مقاله بعدی یاد خواهید گرفت، ما توانستیم از طریق یک سری جلسات ویژه که به ما بینش جدیدی در مورد این فناوری داد، به جزئیات دقیق M600 و ا،یستم اطراف آن بپردازیم.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

Meltio و کاربرانش از این ماشین اولیه چیزهای زیادی یاد گرفتند، از جمله این واقعیت که قابلیت اطمینان مهم‌ترین جنبه بیش از هر چیز دیگری است. درک پویایی فرآیند کلیدی است. و خود چاپگر تنها بخشی از راه حل است. کل ا،یستم برای موفقیت لازم است.

رویداد رسمی معرفی نسل بعدی Meltio M600 نیز به صورت زنده در AMUG 2024 در شیکاگو پخش شد.

آنجل لاورو، مدیر عامل شرکت Meltio، در سخنر، خوشامدگویی خود به خبرنگاران و نمایندگان فروش از سراسر جهان، گفت که M600 “نسل دوم” کلید در دست است. M450 چاپگر سه بعدی که در سال 2019 عرضه شد.

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/307901/on-ground-in-spain-for-meltio-m600-2/

او ادامه داد: «قطعات ف،ی پرینت سه بعدی همیشه باید از طریق روش‌های ساخت مرسوم پس‌فرآوری شوند. شما هرگز یک چاپگر سه بعدی نخواهید داشت، حداقل در آینده قابل پیش بینی، جایی که فقط اجزای نهایی خود را خارج کنید. این پس پردازش، چه برای صنعت و چه برای تولید، همیشه در کارگاه ماشین آلات اتفاق می افتد. بنابراین چاپگر باید به ماشین‌فروشی ختم شود.»

در سال 2019 به ،وان یک سرمایه گذاری مش، بین Additec و Sicnova، پرینتر سه بعدی ف،ی OEM تأسیس شد. ملتیو راه حل های پرینت سه بعدی ف،ی با کارایی بالا و با کاربرد آسان را توسعه و تولید می کند که از فناوری رسوب ف، لیزری سیمی (LMD) که نوعی DED است استفاده می کند. این شرکت در لینارس، اسپ،ا مستقر است و من هفته گذشته در آنجا بودم و در مراسم راه اندازی چاپگر سه بعدی صنعتی جدیدش شرکت کردم: Meltio M600.

تصویر توسط Meltio

بخش پای، ارائه راه اندازی M600 بر “داستان موفقیت واقعی” چاپگر متمرکز بود. شرکت سیمان اسپ،ا سمنتوس لا کروز توسعه می دهد راه حل های چاپ سه بعدی برای ساخت و ساز، و همچنین مواد سیم، کم کربن. این شرکت که بر اقتصاد دایره ای متمرکز است، از فناوری Meltio برای چاپ قطعات ف،ی استفاده کرده است و به طور خاص از M600 برای ساخت نازل فولادی ضد زنگ استفاده کرده است که ساخت قطعات سیم، پایدارتر را امکان پذیر می کند.

با استفاده از سیم LMD، کاربران می‌توانند اجزای باکیفیت با خواص مواد قابل مقایسه با آنچه شما با استفاده از تولید معمولی به دست می‌آورید، اما با مواد ایمن‌تر، چاپ کنند. این یکی از ویژگی‌هایی بود که Meltio می‌دانست که برای ماشین‌فروشی‌ها مهم است، همراه با کار و تولید ،یبی، بهره‌وری بالا، سهولت در استفاده و برنامه‌ریزی سریع، فضای کوچک با فضای کاری بزرگ، حداقل تعمیر و نگهداری، هزینه رقابتی به ازای هر کیلوگرم مواد. ، و طیف گسترده ای از مواد تایید شده.

«این در مورد نرم افزار، یافتن پشتیب، محلی برای دستگاه شما، پارامترهای مواد، همه این چیزهایی است که باید با هم جمع شوند. و اگر همه اینها را نداشته باشید، نمی تو،د راه حلی را بفروشید که بازار واقعاً به آن نیاز دارد.