واکنش صنعت: بودجه بهار 2023 و طرح هزینه کامل

چار، جارولد، مدیر اجرایی BPIF، در تمجید از این طرح محتاط تر بود.

اما واقعیت این است که چند سال دردناک خواهد بود و همیشه پس از همه گیری همه گیر بود. من فکر می‌کنم چیزی که واقعاً از آن راضی هستم این است که بعید است به رکود برویم – و ممکن است در چند سال آینده شاهد رشد کمی باشیم.


منبع: https://www.printweek.com/articles/industry-reacts-spring-budget-2023-and-full-expensing-scheme

بدیهی است که چاپگرهای با اندازه متوسطی وجود دارند که چنین کارهایی را انجام می دهند – اما من مطمئن هستم که ا،ر چاپگرها در سطحی نیستند که در یک سال بیش از یک میلیون پوند در کیت و ماشین آلات سرمایه گذاری کنند.

این بودجه شامل چندین اقدام حمایتی دیگر برای تجارت بود.

برای مالیات های تجاری، بودجه 27 میلیارد پوند اضافی هزینه می کند [through the full expensing scheme] در مورد مشاغل بزرگ، با این استدلال که ،ب و کارهای کوچک قبلاً مورد توجه قرار گرفته اند. این منجر به احساس عقب ماندن به جای اینکه شرکای برابر در بهبود اقتصادی در نظر گرفته شوند – اقتصاد افتضاح در اینجا به سادگی کار نمی کند.

“من معتقدم که این امر به طور قابل توجهی اعتماد توسعه دهندگان و تولیدکنندگان فناوری بریت،ا را بازگرداند و برای بسیاری از مشاغل چاپی که نیاز به ارتقاء تج،ات و فناوری خود دارند، تفاوت محسوسی ایجاد خواهد کرد.”

صحبت ، با هفته چاپاو گفت: «فکر می‌کنم برای صنعت ما ز،له‌خیز است. این دقیقاً در بازو است – ما به چیزهای زیادی در این صنعت نیاز داریم، اما این سیاست خاص یک گام بزرگ به جلو است تا ،ت ثابت کند که می‌خواهد در صنایع تولیدی در کشور ما سرمایه‌گذاری کند.

او در اظهار نظر دیروز گفت: «بودجه امروز باعث می‌شود خیلی‌ها دچار کمبود شوند. فقدان متمایز حمایت جدید در حوزه‌های اصلی ثابت می‌کند که شرکت‌های کوچک نادیده گرفته می‌شوند و ارزش کمتری دارند.

طرح جدید جایگزین 130 درصد ،ر فوق العاده معرفی شده در همه گیری، در کنار 50 درصد کمک هزینه سال اول برای دارایی های نرخ ویژه جدید – مانند سیم کشی برق یا پانل های خورشیدی – و کمک هزینه سرمایه گذاری سالانه شرکت ها (AIA) اجرا می شود. تسهیلات 100٪ در سال اول را برای کارخانه و ماشین آلات، با سقف 1 میلیون پوند فراهم می کند.

با این حال، کلید صنعت، معرفی یک طرح “هزینه کامل” برای مشاغل بود. بین آوریل 2023 و مارس 2026، شرکت‌ها می‌توانند 100 درصد تخفیف در سال اول هزینه‌های کارخانه و ماشین‌آلات خود را بدون سقف درخواست کنند.

برندان پرینگ، مدیر کل IPIA، در مورد پتانسیل این طرح و اهمیت آن به ،وان اولین بسته حمایتی قابل توجه برای صنعت در بریت،ا، بدون ارتباط با کووید، برای چندین سال مشتاق بود.

وی افزود: «یک ،ب و کار کوچک سودی نخواهد داشت [more than under the previous allowance] مگر اینکه سال آینده بیش از یک میلیون پوند سرمایه گذاری کند.

از سوی دیگر، ما خوشحالیم که بخش چاپ برای چند سال دیگر واجد شرایط موافقت نامه تغییرات آب و هوایی است. این مورد در معرض تهدید قرار گرفته بود و یکی از اولویت‌های ما برای چاپ بود، بنابراین ما خوشحالیم که ،ت گوش داده است.»

«وقتی به آن بودجه نگاه می‌کنم، فقط تعجب می‌کنم: چه چیزی برای یک SME وجود دارد؟

پل منینگ، مدیر عامل چاپگر پایدار مستقر در لندن، Rapidity، همچنین پتانسیل این طرح برای حمایت از مشاغل کوچکتر را زیر سوال برد.

وی گفت: بارها ،ت را به اجرای سیاست‌های تشویق سرمایه‌گذاری تشویق کرده‌ایم، بنابراین با پایان یافتن «ابر ،ر»، حمایت از سرمایه‌گذاری با تداوم هزینه‌های کامل کاملاً درست است.

بودجه ای که دیروز (15 مارس) اعلام شد، هانت طیفی از اقدامات را برای ترویج رشد اقتصادی و تشویق به بازگشت کارگران مسن تر نشان داد، در حالی که با افزایش برنامه ریزی شده مالیات شرکت ها به 25 درصد و کاهش هزینه های عمومی ادامه داد.

او با نامیدن طرح کامل هزینه‌ها «نسخه‌ای کم‌کم‌شده از ،ر فوق‌العاده»، افزود که بسیاری از شرکت‌هایی که در موقعیت سرمایه‌گذاری قرار داشتند، قبلاً از این ،ر فوق‌العاده استفاده کرده‌اند و بعید است که به زودی دوباره سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: «،ت به توصیه‌های ذینفعان صنعت گوش داده است و اکنون که این توصیه‌ها برای بلندمدت به سیاست واقعی تبدیل شده است، فکر می‌کنم این به بازگرداندن اعتماد این بخش به مسیر درست کمک می‌کند.»

در مجموع، دومینیک هارتلی، مدیر بازرگ، چاپگر چند رشته‌ای Lexon Group، گفت که بودجه نه هیجان‌انگیز بود و نه ناامیدکننده.

هارتلی از ادامه طرح توافقنامه تغییر آب و هوا استقبال کرد: «هر گونه کمکی برای سرمایه گذاری در انرژی پایدار چیز خوبی است.

کارآموزی جدید برای افراد بالای 50 سال امیدوارکننده به نظر می رسد. ما مطمئناً قصد داریم در مورد نحوه طراحی و ارائه آنها نظری داشته باشیم.”

پرینگ گفت که با بسیاری از روسای چاپ اروپایی در رویداد اخیر Hunkeler Innovationdays در سوئیس ملاقات کرده است که به طور خاص به دنبال سرمایه گذاری در ماشین آلات به لطف سیاست های مشابه، اما کمتر سخاوتمندانه از طرح هزینه کامل بودند.

اعلامیه بودجه روز چهارشنبه همچنین شامل تعدادی از اقدامات برای تقویت مشارکت نیروی کار بود. به این ترتیب مراقبت از کودکان رایگان برای کودکان نه ماهه تا سه ساله ارائه می شود و افراد مسن تر تشویق می شوند تا با بودجه برای آموزش میانسالی به کار بازگردند.

در حالی که هیچ تغییری در طرح تخفیف قبض انرژی ایجاد نخواهد شد، ،ت طرح موافقتنامه تغییر اقلیم را تمدید کرده است که به موجب آن چاپخانه‌ها می‌توانند با آژانس محیط‌زیست طرح کاهش انرژی و کربن را به توافق برسانند و در صورت‌حساب مالیات تغییر اقلیم تخفیف دریافت کنند.

منینگ گفت که طرح هزینه کامل، بدون سقف، تنها یک معافیت مالیاتی دیگر برای شرکت‌های بزرگ است، و اشاره کرد که بسیاری از بزرگترین شرکت‌های بریت،ا، مانند آمازون یا شل، به هر حال مالیات شرکتی کم می‌پردازند یا اصلاً مالیات نمی‌پردازند.

باید دید که آیا این برای تشویق ،ب‌وکارها به سرمایه‌گذاری در زمان‌های سخت کافی است یا خیر.

جارولد گفت: «از اینکه هیچ تغییری در طرح تخفیف قبوض انرژی که بعید است هرگز مورد استفاده قرار گیرد، ایجاد نخواهد شد، ناامید شدیم. از طرف دیگر، می‌توانست این پول را برای مشوق‌های بهره‌وری انرژی در نظر بگیرد، اما این فرصت از دست رفته است.

پرینگ افزود که توافقنامه تغییر آب و هوا ابزاری کلیدی برای این بخش است.

جارولد افزود: «اقدامات برای کار بیشتر افراد و ماندن در کار، استقبال می‌شود. بهبود مهارت‌ها و بازآموزی از این امر پشتیب، می‌کند، اما ما باید اطمینان حاصل کنیم که این کار با مشورت با کارفرمای، انجام می‌شود که در مورد نیازهای شغلی خود بهتر می‌دانند.

آنها تأیید می کنند که مالیات شرکت تا 25٪ افزایش یافته است، که ،ر فوق العاده کاهش یافته است – و به هر حال ما میلیون پوند AIA داشتیم. [since 2019]”

مارتین مک‌تاگ، رئیس ملی فدراسیون ،ب‌وکارهای کوچک، موافقت کرد که طرح هزینه‌، کامل، ،ب‌وکارهای کوچک را پشت سر گذاشته است.

او گفت هفته چاپ: «این چیزی نبود که ما انتظارش را نداشتیم. در پایان روز، کووید و جنگ اوکراین میلیاردها دلار برای بریت،ا هزینه کرده است [in borrowing]و ما باید آن را پس بدهیم.»


اولین بودجه کامل صدراعظم جرمی هانت توسط انجمن های چاپ بریت،ا به ،وان گامی مثبت در جهت احیای اقتصاد بریت،ا مورد استقبال قرار گرفت، اما همه در این صنعت تحت تاثیر قرار نمی گیرند.