انواع سیستم های سرمایشی مقایسه و انتخاب بهترین سیستم سرمایشی خانه هوشمند هایکا-اخگرتابش

ابتدا به سراغ بررسی اساس کار چیلرها می رویم، چیلر وسیله ای است که طی یک فرآیند گرما را از یک محیط می گیرد و بعد از به گردش درآوردن آب خنک این گرما را حذف می کند. در واقع اساس کار چیلرها روی عوض کردن فاز ماده مبرد یا خنک کننده است که در داخل چرخه این وسیله و میان اجزای آن اتفاق می افتد. در فرآیند خنک سازی این چیلرها، بخار آب کندانسور، تحت فشار به مایع تبدیل شده و سپس در مولد حرارتی به بخار تبدیل شده و ایجاد سرمایش می‌کند. فنی کویل‌های زمینی، سرمایش یا گرمایش را از زمین به بالا و یا به صورت موازی زده و ظرفیتی تا ۱۰۰۰ فوت مکعب در دقیقه دارند. شما می‌توانید به راحتی دمای محیطی را با استفاده از این سیستم تنظیم کنید.

معرفی سیستم های تهویه مطبوع بر حسب سیال مورد استفاده در آنها

اکنون که با انواع سیستم سرمایشی آشنا شدید به جهت آشنایی با انواع سیستم گرمایشی به جهت استفاده در زمستان نیز می توانید مقاله انواع سیستم های گرمایشی برای فصل سرما را مطاله کنید. اگر بخواهیم فن کویل‌ها را تقسیم بندی کنیم، می‌توان آن‌ها را از نظر توکار یا روکار بودن، محل نصب و همچنین سرمایشی یا گرمایشی بودن به چند دسته مهم تقسیم نمود. کولر گازی یا اسپلیت یکی از پرکاربردترین انواع سیستم های سرمایشی در جهان است. تمام ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و حتی صنعتی به سیستم تهویه مطبوع نیاز دارند تا دما و رطوبت داخل ساختمان برای سکونت، کار و نگهداری محصولات آماده باشد. تا این قسمت از متن مهمترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی ساختمان های مختلف خانگی، اداری، صنعتی و تجاری را تک به تک برای شما بررسی و مزایا و معایب هر یک را بیان کردیم. کاربرد اصلی کولرهای گازی و اسپلیت ها در خانه های مسکونی، اتاق هتل ها، ساختمان های اداری و تجاری به منظور خنک کردن محیط است، چون این تجهیزات قابلیت یکنواخت کردن دمای محیط را دارند.

انواع سیستم های سرمایشی مقایسه و انتخاب بهترین سیستم سرمایشی خانه هوشمند هایکا-اخگرتابش به همین دلیل در مجله “خدمت از ما” به معرفی انواع سیستم‌های سرمایش و گرمایش ساختمان پرداخته‌ایم تا شما نیز اگر قصد خرید و یا ساخت ساختمان دارید با آگهی از انواع سیستم‌های تهویه مطبوع انتخاب مناسبی در زمان خرید داشته باشید. از انواع سیستم‌های تهویه مطبوعکه در ساختمان‌ها زیاد مورد استفاده قرار می‌توان به سیستم گرمایش و سرمایش ghp و سیستم گرمایش و سرمایش داکت اسپلیت اشاره کرد. در معرفی بهترین سیستم سرمایشی مورد ساختمان میتوان اسپلیت های مرکزی را هم نام برد. در واقع این قسم از تجهیزات محصولات کشور ژاپن هستند که ابتدا در سال 1982 اختراع و تولید شده اند.

برای بزرگ نشان دادن فضای خانه چه کار کنیم؟

اکونوپک به موتورخانه نیازی ندارد و تمام تجهیزات سرمایشی و گرمایشی مورد نیاز در آن جاسازی می شود. در حالت گرمادهی با سوخت گاز طبیعی و در حالت سرمادهی به دو روش سرمادهی تبخیری یا چیلری کار می کند. برای انتخاب بهترین سیستم سرمایش و گرمایش برای ساختمان خود باید تمام دستگاه ها را به خوبی بشناسید و مزایا و معایب هر یک را به خوبی بررسی کنید.

  • کولرهای گازی را می‌توان به 2 دسته کولرهای یک تکه و کولرهای دو تکه (اسپیلت) تقسیم بندی نمود.
  • از این رو، تقسیم بندی سیستم های تهویه مطبوع مطابق با نوع سیال به صورت زیر انجام می‌شود.
  • کولرهای گازی مناسب برای مناطقی از کشور مناسب هستند که آب و هوایی دارند.
  • اکونوپک از جدیدترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی است که می تواند به عنوان بهترین سیستم گرمایش و سرمایش در اماکن بزرگ مانند سوله صنعتی و ورزشی که فضای بزرگی دارند، انتخاب شود.

در کولر گازی از گازهای مخصوص تبرید از جمله R-22 یا R-134a یا R-404 و … استفاده می‌شود. بعضی از این گازها به شدت برای لایه ازون کره زمین مضر بوده و به همین دلیل در حال جایگزینی با گازهایی هستند که برای محیط زیست و لایه ازون مخاطرات سیستم گرمایشی اخگرتابش کمتری داشته باشد. هر دستگاه کولر گازی از چهار جزء اصلی کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و شیر انبساط یا لوله مویی تشکیل می‌شود.

جالب است بدانید که امروزه چیلرهای خانگی نیز طراحی و تولید شده اند که برای تولید سرمایش و گرمایش خانه نیازی به موتورخانه ندارند، بلکه می توانند به همان پکیج که برای گرمایش خانه نصب شده وصل شوند و منبع گرمای خود را بدست آورند. در این سیستم آب از سقف توسط اواپراتور و تابش خنک کننده را میگیرد و آن را اسپری می‌کند. سیستم سرمایش از سقف بیشتر برای مناطقی به کار برده می‌شود که که در شب ابری و مرطوب نباشد. میزان آب مصرفی را باید به نسبت انرژی مصرفی در این سیستم متعادل باشد. این سیستم از شبکه نازل آب بر روی سقف قرار گرفته و به یک پمپ آب و یک فیلتر متصل است.

چنانچه شما نیز قصد خرید بهترین سیستم سرمایشی را داشته باشید، در بازار با گزینه های پیشرو متعددی مواجه خواهید شد که در تنوع وسیعی عرضه می شوند. بنابراین در ادامه ی این مطالب به تعدای از پرکاربرد ترین سری های آنان که با توجه به شرایط آب و هوایی کشورمان و همچنین نوع کاربری ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرند، اشاره خواهیم داشت. لازم به ذکر است لازم است برخی نکات را حین انتخاب این سیستم در نظر داشت که شامل ظرفیت مناسب دستگاه، گارانتی اصلی با خدمات پس از فروش آن می باشد که میبایست مورد توجه قرار گیرد و ما نیز در این مقاله به معرفی 5 نمونه از بهترین های آن خواهیم پرداخت. بدین معنی که برای سرمایش چندین واحد یا چندین بخش از یک ساختمان بزرگ از چیلر استفاده می شود که نوع چیلر تراکمی هوا خنک (نسبت به نوع آب خنک و نیز جذبی) مزایا و کاربرد بیشتری دارد. چیلر تراکمی هوا خنک نیز مانند مینی چیلر هم می تواند به فن کویل ها متصل شود و هم به هواساز.

انواع سیستم های سرمایشی