استوک اسپیس از پودرزدایی خودکار Solukon برای پرینت سه بعدی موشک های قابل استفاده مجدد استفاده می کند – 3DPrint.com

گفته می شود که هر دو مرحله اول و دوم موشک استوک کاملاً قابل استفاده مجدد هستند، و در حالی که این برای مرحله اول کاملاً غیرعادی نیست، مرحله دوم معمولاً دور ریخته می شود. مرحله دوم استوک، که برای بازسازی کمی بین پروازهای فضایی طراحی شده است، دارای یک سپر حرارتی ورودی مجدد ف،ی است که به طور فعال خنک می شود که قوی، انعطاف پذیر است و با حالت های ش،ت غیرفعال کار می کند. به این ترتیب است که می تواند دوباره وارد جو زمین شود و پس از سفر به فضا و بازگشت، با خیال راحت فرود بیاید.

برای سخت‌ترین موارد با هندسه‌ها و کانال‌های داخلی غیرقابل دسترسی، می‌توان با تجزیه و تحلیل فایل CAD یک قطعه، پودرزدایی را بیشتر بهینه کرد. اینجاست که نرم افزار پودر زدایی هوشمند Solukon وارد عمل می شود.

همه تصاویر توسط Solukon ارائه شده است، مگر اینکه غیر از این ذکر شده باشد.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

راکت‌های قابل استفاده مجدد به سرعت بخشیدن به سفر فضایی، کاهش هزینه‌های پرتاب، و همانطور که استوک به خوبی می‌داند، دسترسی بیشتر به مدار را افزایش می‌دهد.

صنعت فضایی با کمک ساخت افزودنی (AM) به رشد خود ادامه می دهد، که همانطور که AM Research در خود می گوید:پرینت سه بعدی در فضای تجاریگزارش، مزایای بسیاری را نسبت به روش‌های سنتی تولید، از جمله زمان‌های تولید کوتاه‌تر، کاهش وزن و تعداد قطعات، انعطاف‌پذیری طراحی و پایداری ارائه می‌دهد. شرکت پرتاب فضایی آمریکا فضای استوککه مقر آن در کنت، واشنگتن است، می‌خواهد دسترسی به فضای بیرونی را افزایش دهد و از چاپ سه بعدی برای ساخت موشک‌های کارآمدتر و با قابلیت استفاده مجدد سریع برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کند. اما پودر ، این قطعات موشک یک چالش بزرگ است، به همین دلیل است که از آن استفاده می شود بازیابی پودر هوشمند (SPR) تکنولوژی توسط سلول.

تصویر توسط استوک اسپیس

SFM-AT800-S که توسط زیمنس و متخصص راه حل های پس از پردازش Solukon توسعه یافته است، در فرم ن،ت در سال 2018 راه اندازی شد. این سیستم خودکار حذف پودر برای همجوشی بستر پودر ف،ی (PBF) بر اساس فناوری SPR Solukon است که به طور موثر قطعات را تا 600 x پودر می کند. 600×600 میلی متر و 300 کیلوگرم. اگرچه SFM-AT800-S بزرگترین سیستم حذف پودر Solukon نیست، اما راه حل عالی برای قطعات چالش برانگیزتر مانند مبدل های حرارتی و محرک های موتور هواپیما است. این سیستم با چرخش نامحدود دو محوره و ارتعاش هدفمند در فضای محافظت شده، به طور خودکار پودر ذوب نشده را از قطعات چاپ شده خارج می کند.

استوک اتاق‌های رانش موتور مرحله اول و دوم خود را طراحی و چاپ سه بعدی می‌کند و از یک آلیاژ مس ویژه و بسیار رسانا استفاده می‌کند که قابلیت استفاده مجدد راکت را افزایش می‌دهد. محفظه ها دارای ساختارها و حفره های پیچیده داخلی هستند، از جمله منیفولدهای داخلی و کانال های خنک کننده احیا کننده. پودر زدایی اینها بسیار سخت است و مس یک لایه سختی اضافی (جناسی در نظر گرفته شده) اضافه می کند. از آنجایی که تمایل دارد در این کانال های محکم به هم ب،بد و جمع شود، حذف کامل پودر مس آسان نیست. به همین دلیل استوک دستگاه پرچم‌دار Solutkon را برای پودرزدایی ،یداری کرد: SFM-AT800-S.

این شرکت در وب‌سایت خود می‌گوید: «ما با موشک‌های 100 درصد قابل استفاده مجدد که برای پرواز روزانه طراحی شده‌اند، انقلابی در دسترسی به فضا ایجاد می‌کنیم. تمرکز منحصر به فرد ما بر قابلیت استفاده مجدد 100٪ و سرعت پرتاب فوق العاده بالا هر تصمیمی را که می گیریم را هدایت می کند.

یکی دیگر از ابزارهای حذف پودر که مخصوصاً برای این محفظه های رانش موتور موشک قابل استفاده مجدد مفید است، کوبنده فرکانس بالا است. استوک این افزونه را برای سیستم Solukon خود انتخاب کرد تا به از بین بردن هرگونه پودر مسی که در کانال های داخلی قطعات آن به دام افتاده کمک کند. این شرکت همچنین یک سیستم ارتعاش اولتراسونیک را مستقیماً به قطعه متصل می کند تا به افزایش جریان پودر نیز کمک کند.

ما Solukon را برای توانایی پیشرو در صنعت آنها در اتوماسیون پودرزدایی قطعات پیچیده انتخاب کردیم. زک ساندر، رئیس موتور و سیستم‌های سیالات در استوک اسپیس، گفت: محفظه‌های رانش موتور موشک با خنک‌سازی احیاکننده بسیار دشوار است و ما می‌خواستیم اطمینان حاصل کنیم که یک ماشین قوی برای پودرگیری مطمئن این اجزای مسی دشوار داریم.

SPR-Pathfinder با دوقلو دیجیتال یک قطعه کار می کند تا به طور خودکار دنباله حرکت ایده آل برای حذف پودر را مح،ه کند. سپس SFM-AT800-S دنباله را می خواند، برنامه ریزی می کند و برای حذف خودکار پودر بدون باقی مانده از ساختارهای پیچیده اجرا می کند.

آندریاس هارتمن، مدیر عامل و مدیر عامل شرکت Solukon، گفت: “SPR-Pathfinder® ابزاری من، برای بهینه سازی پودرزدایی قبل از شروع آن است.”

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/308305/s،-،e-deploys-solukons-automated-depowdering-solution-for-reusable-rockets/