پرینتر جوهرافشان چگونه کار میکند؟

ما در فروشگاه سورس کامپیوتر با ارائه محصولاتی با قیمت ایدهآل به دنبال جلب رضایت مشتریان خود هستیم تا علاوهبر بهرهمندی از محصولات با کیفیت و ضمانت، از قیمتهای منطقی ارائه شده هم استفاده کنید تا تجربه خرید موفق داشته باشید. با پرینتر چندکارهی سیاهوسفید رومیزی «i-SENSYS MF3010» ساخت شرکت قدیمی و محبوب «Canon» بهسادگی و بهراحتی پرینت، کپی و اسکنهای خود را انجام دهید. اسکن و کپی اسناد در MF3010 بهآسانی و با کیفیتی بالا صورت میگیرد. بیشتر این دستگاهها چندکاره هستند و قابلیت اسکن کپی و نمابر رادارند. اسکن Quick First-Print همانند دیگر قسمتهای دستگاه از کیفیت قابل قبولی برخوردار است. البته این پرینترهای چندکاره نمیتوانند جایگزین دستگاههای مخصوص اسکن یا فکس باشند و برای استفاده ساده کاربرد دارند. اگر دنبال پرینتری برای یک محیط کوچک هستید، در حال حاضر مدل قابل جابجایی، مدل رومیزی و مدل کامپکت وجود دارد. برای چاپ عکس رنگی چه پرینتری استفاده کنیم؟

پیش از خرید فکس نیاز است به نیاز و حجم کاری خود توجه داشته باشید و پس از آن حتما تکنولوژی ساخت و شرکت سازنده آن را نیز مدنظر قراردهید. سرانجام کاغذ از واحد فیوزر عبور کرده و آن را تا دمای بسیار بالا گرم کرده و پودر تونر را روی صفحه می پزد. نکتهای که در خصوص مشاوره خرید پرینتر های جوهرافشان لازم است بدانید این موضوع است که در پرینترهای جوهر افشان از کارتریجهای جوهری استفاده می کنند که به صورت مرطوب روی کاغذ قرار میگیرد و به سرعت خشک میشود. البته قیمت مدلهای رنگی به خصوص اگر در نوع جوهری تولید شده باشند آنقدر بالا است تا اکثر مصرف کندگان به مدلهای تک کاره رضایت دهند. در ادامه نگاه دقیقتری به نقاط قوت و ضعف هر کدام از پرینترها میاندازیم تا بتوانیم با اطمینان بیشتر خرید پرینتر رنگی یا تککاره را تجربه کنید. در خرید پرینتر به نوع پرینتر و فضای مورد استفاده دقت داشته باشید. توجه داشته باشید که هرچه پرینتر شما مرغوبتر باشد کیفیت مراحل با دقت بالاتری انجام میشود و درنهایت تصویر باکیفیتتری را شاهد خواهیم بود. دربارهی کیفیت چاپ دستگاه باید بگوییم که هیچ نگران نباشید؛ زیرا MF3010 دقت و جزئیات بالایی را در چاپ ارائه میدهد.

کارتریج با دو جوهر: یک جوهر سیاه به علاوه یک جوهر همه کاره در این نوع کارتریج قرار دارد. دستگاه لیبل پرینتر در سه نوع رومیزی، صنعتی و قابل حمل دسته بندی می شود که هر کدام با توجه به نوع کارکرد خود، در مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. مناسب برای برندینگ، تبلیغات، لیبل گذاری، اعداد، تاریخ، زمان، بارکد و ارسال بسته ها. پرینترهای لیزری در درجهی اول برای چاپ متن به کار میروند و در این زمینه کیفیت و سرعت بسیار خوبی را به نمایش میگذارند؛ اما از سوی دیگر این پرینترها برای چاپ عکس مناسب نیستند و اگرچه این پرینترها میتوانند عکس چاپ کنند کیفیت آنها هیچگاه بهپای پرینترهای جوهرافشان نمیرسد. ظرفیت چاپ به میزان چاپ در یک بازه زمانی مشخص اشاره دارد. همانطور که قبلا هم اشاره شد، کارتریجهای چاپگر لیزری که به کارتریجهای تونر نیز معروف هستند، میتوانند بهطور قابل توجهی بیش از هر کارتریج جوهرافشان چاپ کنند، بنابراین قیمت آنها عموما گرانتر است. فعالیت میکند. همانطور که اشاره شد، از جمله محصولات این کمپانی، تولید و عرضه پرینترهایی با مدلها و کاراییهای مختلف میباشد. از ویژگیهای مثبت این دستگاه میتوان به صفحهنمایش آن اشاره کرد که استفاده از آن را برای کاربر تا حدودی آسان میسازد درواقع میتوان گفت که پرینتر LaserJet Pro MFP M130a یکی از کوچکترین و مقرونبهصرفه ترین پرینترهای 3 کارهی موجود در بازار است.

مزیت لپ تاپ و AIO اینه که می تونید سیستم های مشتری رو به صورت بی سیم به شبکه وصل کنید و جای کمتری هم اشغال میکنن . مزیتش اینه که اگر خراب بشن می تونید خیلی زود تعمیرش کنید . یه مزیت دیگه اش هم اینه که موقع فروختن کامپیوتر رو میزی می تونید قطعات و لوازمش رو جداگانه بفروشید اما در مورد لپ تاپ نمیشه اینکارو کرد . ■ هزینه تبلیغات : بدون تبلیغات نمیشه کار کرد ، باید حتما بخشی از درآمد تون رو به تبلیغات اختصاص بدین . هزینه هر صفحه چقدر است؟ این موضوع که معمولا پرینترهای ارزان قیمت جوهرهای گران قیمت دارند به همین دلیل است که کارخانه های تولید پرینتر بتوانند همواره از پرینتر و لوازم جانبی آن کسب درآمد کنند.

کارتریجهای جوهر معمولا میتوانند بین ۱۳۵ تا ۱۰۰۰ صفحه چاپ کنند. همانطور که پرینترهای جوهرافشان و لیزری از نظر قیمت بسیار متفاوت هستند، قیمت کارتریجهای چاپگر لیزری و جوهر افشان نیز بسیار متفاوت است. پرینترهای لیزری می توانند تصاویر بهتری را ایجاد نمایند. چاپگر جوهرافشان با پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یک صفحه کاغذ باعث به جود آمدن تصاویر سیاه و سفید و رنگی میشود. برای مثال در بعضی از برندهای پرینتر، دستگاه قادر به پرینت 14000 صفحه سیاه یا 11200 صفحه رنگی است که این میزان برای استفاده سنگین دو سال کافی است. تنها طی 3 ثانیه می توانید طرح دلخواه تیشرت یا کارت دعوت تان را پرینت نمایید. مورد مهم دیگر در خرید پرینتر چند کاره این موضع است که آیا می توانید برای پرینتر خود از جوهرهای سایر برندها استفاده کنید یا پرینتر شما دارای جوهر اختصاصی است؟ سرعت کپی پرینتر چند کاره لیزری کانن مدل i-SENSYS MF112 حداکثر 22 برگ A4 یک طرفه تک رنگ است و خروج اولین کپی تقریباً 9.3 ثانیه یا کمتر طول می کشد. کپی اولین برگه هم در کمتر از 12 ثانیه صورت میگیرد.

اما اینکه خرید پرینتر رنگی و یا خرید پرینتر تک کاره برای شما گزینه ایدهآلتری است از آن مواردی است که در ادامه این مقاله به آن خواهیم پرداخت. مشخصات دستگاههای لیزری رنگی مشابه با مدلهای تک رنگ بر حسب چاپ در هر دقیقه بیان میشود. جت پرینتر از سیستم مشابه پرینترهای جوهرافشان غیرتماسی (چاپ جوهری با پاشش رنگ از فاصله بسیار کوتاه در حدود چند میلیمتر) برای چاپ تاریخ محصول، قیمت محصول، لوگو شرکت و انواع بارکد روی محصولات استفاده میکنند. اگر خرید پرینتر برای منزل صورت گرفته است استفاده از پرینتر جوهری کفایت می کند. انواع این آموزشات شامل آموزش تعمیر پرینتر جوهر افشان ولیزری و آموزش تعمیر پرینتر سوزنی وآموزش تعمیر پرینتر چند کاره می باشد که در ذیل به بررسی آموزشهای مربوط به هر کدام به صورت جدا گانه خواهیم پرداخت. یه دستگاه چند کاره چیزی در حدود ۱ متر مربع جا نیاز داره !

مصرف کمتر کابل دو تا مزیت داره : اول اینکه تو هزینه ها تون صرفه جویی میشه و دوم اینکه هر چی طول کابل کمتر باشه مسلما سرعت انتقال داده هم افت کمتری داره . الزامی نیست که حتما در این رشته ها درس خونده باشه اما اگر درس خونده ی یکی از این رشته ها باشه خیلی راحت از پس کار ها برمیاد . نیازی نیست خیلی مودم خفنی بخرید و یه مودم معمولی در حد ۱۲۰ تا ۱۵۰ تومن کافیه . ■ فروش قطعات کامپیوتری ، نرم افزار و بازی سود خوبی داره و حتما یه مقدار پول برای قسمت فروش مغازه تون بذارید کنار چون خیلی زود پول تون بر میگرده . پرینتر از آن دست وسایل کاربردی است که علاوهبر ادارات، دفاتر کار، مراکز خدمات کامپیوتری و فروشگاهها در منازل هم مورد استفاده قرار میگیرند.

نکتهای که در خصوص قیمت پرینتر و ابعاد آن در مدل جوهر افشان باید بدانید این موضوع است که در مدل جوهر افشان معمولا ارزانتر و کوچکتر هستند و میتوان از آنها برای چاپ اسناد متنی و تصاویر رنگی با کیفیت استفاده کرد. نیاز به چاپ اسناد و تهیه نسخه کاغذی از فایلهای دیجیتالی باعث شده که خرید پرینتر برای بسیاری از افراد به یک ضرورت تبدیل شود. همچنین میتوانید یونیت لیزراسکنر پرینتر 1320 را در صفحه فروشگاهی ما تهیه کنید. فکس یا همان دورنگار به دستگاهی گفته می شود که از طریق خطوط تلفن اقدام به ارسال و دریافت نامه های اداری و تهیه نسخه چاپی از آن ها می کند. تفاوت فاحش بین سرعت چاپ و ظرفیت ماهانه آن توجه کنید.

همچنین قابلیت شارژ سریع 2 ساعته و جابجایی باتری، آن را به پرینتری کارآمد تبدیل می کند. با وجود اینکه پرینترهای جوهر افشان بسیار ارزانتر از نمونه های جدید لیزری هستند اما کارتریج جوهر آن می تواند سریع تمام شود و بسته به مدل آن جایگزین آن ممکن است گران باشد. بهطور معمول به نظر میرسد انتخاب چاپگر بسیار آسان باشد اما هنگامیکه با انواع پرینتر و تمام ویژگیهای پرینتر آشنا میشوید انتخاب بسیار سختتر خواهد شد. با این دستگاه کوچک اما پر کاربرد در سبد جت آشنا شوید. شما در مورد این دو گجت فوق العاده در حوزه پرینتر آشنا خواهید شد و…

تولیدکنندگان محصول با استفاده از دستگاه لیبل پرینتر، برچسب مورد نظر خود را به دلخواه طراحی و چاپ سایت 10printer می کنند. حجم کاری، سازگاری با رایانه، وضوح چاپ، قیمت، اتصالات و سایز برچسب مواردی است که باید پیش از خرید این دستگاه به آن توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید مناسب ترین دستگاه لیبل پرینت را برای خود خریداری نمایید. کارتریج مورداستفاده از نوع HP 83A-CF283A با ظرفیت چاپ حداکثر 1500 برگ است.کارتریج روی پرینتر از نوع مصرفی میباشد و شاید تعداد کمتری پرینت بگیرد همچنین توجه داشته باشید که میزان چاپ اعلامشده بر اساس استاندارد خاصی و برای چاپ متن اعلام شده و حداکثر میزانی است که کارتریج میتواند به آن دست یابد و در صورت چاپ تصاویر و اشکال گرافیکی میزان قابلچاپ تا حدود زیادی کاهش مییابد. با این دقت میتوانید تصاویر گرافیکی و عکسهای خود را با بهترین کیفیت ممکن چاپ کنید. پرینتر P2015 با سرعت چاپ 27 برگ در دقیقه و توان کارکرد حداکثر 15000 برگ در ماه میتواند مناسب برای مصارف اداری و صنعتی باشد. حداکثر چرخه کار ماهانه مقداری است که چاپگر شما در طول یک ماه میتواند بدون آسیب دیدن چاپ کند.

این برنامه فایل ها را به سرعت منتقل کرده و بعد چاپ می کند. کافی است طرح، متن یا لوگوی دلخواه خود را به روی اپلیکیشن بارگذاری کرده و بعد فایل آن ها را از طریق بلوتوث به پرینتر انتقال دهید. اولین موردی که در خرید پرینتر های چند کاره و تک کاره با آن روبرو می شویم، پرینترهای لیزری و جوهر افشان است. دقت کنید که پرینتر چند کاره شما با چه نوع و اندازه از کاغذ هماهنگی دارد. اندازه پلاتر نسبت به چاپگرهای سنتی بسیار بزرگ است . این پرینتر ظرفیتی برابر با 150 برگ در سینی ورودی خود دارد و ازاینرو برای استفادههای خانگی بسیار مناسب است؛ برخلاف مدل M12w این دستگاه از اتصال بیسیم WiFi بهرهای نبرده و نمیتوان بهصورت بیسیم و بینیاز از کابل با این دستگاه کار کرد. پرینتر فوق ظرفیت سینی ورودی برابر با 150 برگ دارد که آن را برای استفادههای شخصی و همچنین استفاده در محیطهای اداری کوچک، مانند استفاده بین 3 تا 4 کامپیوتر مناسب میسازد. پرینترهای چند کاره یا همان چهار کاره ظاهر بزرگتری به نسبت پرینترهای تک کاره دارند و در آن ها اغلب از کارتریج جوهرافشان استفاده شده است.

دستگاه LaserJet Pro MFP M130a ساخت شرکت Hp پرینتری لیزری از نوع چندکاره است، که قادر است علاوه بر پرینت عملیات اسکن و درنتیجه کپی را هم انجام دهد. باید در خرید پرینتر دقت نمایید که سرعت پرینت هر صفحه در دقیقه به چه صورت باشد. اگر به دنبال خرید پرینتر خانگی هستید که گاهبهگاه از آن استفاده میکنید؛ چاپگرهای لیزری انتخابهای بهتری برای شما هستند؛ زیرا تونر آنها برعکس چاپگرهای جوهرافشان در صورت استفاده نکردن خشک نمیشود و از ماندگاری بالاتری برخوردار است. اگر شما نیز با مشکل شناسایی این پرینتر با سیستم عامل ویندوز مواجه هستید و هنوز موفق به شناسایی صحیح آن نشده اید، ما برایتان جدیدترین نسخه از درایور این مدل از پرینتر را آماده کرده ایم؛ توسط این درایور شما می توانید به سادگی تمامی مشکلات مرتبط با عدم شناسایی این پرینتر را از بین ببرید. طراحی هد و درایور پرینتر و کیفیت جوهر در کیفیت پرینتر بسیار موثر است. پرینترهای جوهری بهترین کیفیت را برای چاپ تصاویر با بالاترین رزولوشن دارند. پرینتر دستی کوچک پکوکو (PEKOKO) با قابلیت چاپ رنگی و حمل آسان تمامی قابلیت های ذکر شده، به همراه باتری ظرفیت بالا دارد.