برند های سازنده پرینتر کدامند؟

یکی از نکاتی که کاربران پر مصرف باید در بحث راهنمای خرید پرینتر مد نظر قرار دهند، حداکثر ظرفیت کاغذ در سینی چاپ است. همه میدونید پرینتر چیه. در ادامه باید به این نکته توجه داشت که کاربران کم مصرف بیش از همه به سمت خرید چاپگرهای جوهرافشان میروند. چرا که اکثر پرینترهای ارزان قیمت در رسته چاپگرهای جوهر افشان قرار میگیرند. پرینترهای لیزری و جوهر افشان، از نظر کاربری به سه دسته تقسیم میشوند. در پرینتر های لیزری به دلیل داشتن فیوزینگ و حرارت بالای 180 درجه سانتیگراد و قطعات مکانیکی دیگر و قطعات الکترونیکی، در هنگام پرینت دمای دستگاه و قطعات بسیار بالا رفته و به قطعه ای برای خنک کردن آنها نیاز است.

این دسته از کاربران برای رفع نیازهای خود بهتر است به سراغ چاپگرهای لیزری بروند. چاپگرهای مدل PIXMA برای افرادی که نمیخوان برای خرید پرینتر خانگی هزینهی بالایی بپردازن، بسیار مناسب و اقتصادیه. اگر نوع کابرد این کاربران به نحوی باشد که تنها نیاز به چاپ متن داشته باشند، بهتر است به سراغ چاپگرهای سیاه و سفید لیزری بروند. اگر قصد دارید پرینتر خانگی بخرید تاکارهای متنوعی رو برای شما انجام بده، این مدل بهشدت پیشنهاد میشه. به بیان دقیقتر در پرینترهای رنگی ارزان قیمت پس از چاپ تعداد معینی کاغذ، به عنوان مثال 100 برگ یا 200 برگ یا مقادیری بیشتر و کمتر از آن، جوهر موجود در کارتریج پرینتر به پایان میرسد و کاربر ناگزیر از تعویض کارتریج خواهد بود. در واقع کاربران پر مصرف بسته به نیاز و نوع کارایی مد نظر خود میتوانند یکی از دو نوع چاپگر رنگی یا سیاه و سفید را انتخاب کنند. در نهایت، کیفیت و سرعت چاپ یکی از مهمترین مواردیه که باید قبل از خرید این تجهیزات، بررسی کنید. یکی از نکات مهمی که در بحث خرید پرینتر باید به آن توجه داشت، کیفیت تصویری چاپ یا همان رزولوشن تصویر است.

بیشک، شرکت اچ پی یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع پرینتر در سطح جهانه. اما آخرین گروه کاربران در بحث راهنمای خرید پرینتر کاربران پر مصرف هستند. خانوادههایی که قصد دارند به کمک چاپگر جدید تصاویر خانوادگی خود را روی کاغذ چاپ کنند و علاقهای به دیده شدن این تصاویر توسط عکاسیها یا موسسات چاپ تصویر ندارند جزو این دسته از کاربران قرار میگیرند. به عنوان مثال علاوه بر امکان ارتباط با سایر ابزارهای دیجیتال از طریق قابلیت وای فای یا بلوتوث، از تکنولوژیهای ارتباطی دیگری نظیر Pict Bridge نیز پشتیبانی میکنند. حتی دانش آموزان، دانشجویان و کاربران عادی تکنولوژیهای جدید نیز روزانه استفادهی فراوانی از کاغذ میکنند. این کیفیت حتی در چاپ با سرعت 28 برگ در دقیقه نیز حفظ می شود. با این حال آن دسته از کاربرانی که انتظارات بیشتری از قابلیتهای ارتباطی چاپگر مورد نظر خود دارند باید به شکل جدیتری به تنوع، کمیت و کیفیت این قابلیتها توجه کنند. به عنوان مثال آن دسته از کاربرانی که از پرینتر خود برای چاپ کارهای گرافیکی بسیار با کیفیت استفاده میکنند، به این موضوع توجه ویژهای دارند.

اگر نیاز شما از خرید پرینتر خانگی چاپ متنهاست، میتونید از چاپگرهای لیزری تکرنگ استفاده کنید. اگر چاپگر و پرینتر مربوط به یک شرکت یا اداره باشد که میدانید حتی یکروز ازکارافتادن آن میتواند کلی کار را تلنبار کند و ارسال یک نامه ساده که تنها چنددقیقه وقت نیاز دارد را مدتها بهعقب بیندازد. دستگاه مناسب میتواند در وقت و هزینهی شما صرفهجویی کند. همچنین آن دسته از دانش آموزان یا دانشجویانی که هر چند وقت یک بار نیاز به چاپ اطلاعات مربوط به تکالیف درسیشان دارند را نیز باید در ردیف همین دسته از کاربران کم مصرف قرار داد.

اگرچه چاپگرهای جوهر افشان رنگی و گران قیمت نیز به نوعی میتوانند از پس رفع نیازهای کاربران پرمصرف بر بیایند، اما چاپگرهای لیزری حرفهای معمولا عملکرد بهتری را در زمینهی رفع نیازهای کاربران پرمصرف از خود به نمایش میگذارند. حال در بحث باید دید که چه چاپگرهایی جوابگوی نیاز سه دستهی یاد شده از متقاضیان خرید چاپگرهای جدید خواهند بود. مدل LaserJet Pro M12a در دستهی پرینترهای لیزری و تک رنگ قرار میگیره که با توجه به سرعت و کیفیت بالا در طی فرآیند چاپ، برای چاپ متون بسیار کاربردیه. البته در بسیاری از پرینترهای جوهر افشان ارزان قیمت امکان شارژ کارتریجها نیز وجود دارد. با توجه به تنوعی که در حال حاضر در بازار وجود دارد، خرید یک چاپگر عالی بسیار پیچیده به نظر میرسد. در حال حاضر بسیاری از چاپگرها از طریق کابل یو اس بی به کامپیوتر متصل میشوند. فروش پرینترهای لیزری بیشتر برای چاپ متون و نمودار و تصاویر روی کاغذ های معمولی ۸۰ گرمی استفاده میشوند و پرینترهای جوهر افشان جهت چاپ عکس و تصویر روی کاغذ گلاسه استفاده میشوند. یکی از مشکلات مشتریان و خریداران در هر صنفی اعم لوازم دیجیتال و الکترونیکی، وجود مراکز رسمی و تخصصی برای تعمیر و ارائه خدمات پس از فروش است.

در سال 1993، شرکت کانن با تاسیس آزمایشگاهی برای دقت سنجی ابزار نوری در توکیو، شروع به تحقیق درباره دوربینهای با کیفیت کرد. البته با توجه به سایز کوچیکی که داره، استفاده از اون برای برخی ادارات نیز مناسبه. پرینتر چندکاره جوهرافشان با قابلیت چاپ عکس کانن یکی از مدلهای پرینتر کانن است که به اسکنر، کپی و پرینت مجهز است. به طور کل یکی از کاربردهای مهم و اساسی این چاپگرها برای کاربران کم مصرف و خانوادهها چاپ تصاویر رنگی است. علاوه بر راحتی پر کردن جوهر در مخزن، جوهر؛ ظرفیت چاپ بسیار بالایی داشته و برای کاربرانی مناسب است که حجم چاپ بالایی دارند. متقاضیان بعدی یک چاپگر جدید را کاربرانی با میزان مصرف متوسط تشکیل میدهند. این عبارت در واقع اشاره به تعداد نقطههایی دارد که هر چاپگر در هر اینچ از فضای یک کاغذ توسط جوهر از خود ایجاد میکند. این دستگاه برای دادن بارهای الکترونیکی از مدار فشار قوی استفاده میکند. ۴- روی مودم دکمهای با عنوان WPS وجود دارد که با فشار دادن و یا نگه داشتن آن برای یک یا دو ثانیه، چراغ WPS روشن شده و شروع به چشمک زدن میکند. در واقع کاربران معمولی و خانگی نیاز چندانی به نشان دادن وسواس در رابطه با کیفیت DPI چاپگر انتخابی خود نخواهند داشت.

از دیگر نکاتی که کاربران خانگی در بحث راهنمای خرید پرینتر باید مد نظر قرار دهند، انتخاب یک محصول چند کاره است. چاپگرهای کانن Canon انتخاب هوشمندانه و مناسبی برای شما هستند که کارهای مربوط به چاپ را سریع و آسان انجام میدهند. چاپگرهای لیزری تک کاره فقط می توانند اسناد و تصاویر را چاپ کنند. اگر بخواهیم انواع چاپگرهای لیزری را بر اساس قابلیت ها و نوع چاپ آنها دسته بندی کنیم، باید بگوییم چاپگرهای لیزری به دو دسته رنگی و تک رنگ تقسیم می شوند. اگر قطعه ای غیر قابل ترمیم باشد، هزینه تعمیر پرینتر hp بیشتر بوده و شامل قیمت قطعه جدید هم می شود. با این حال در کشور ما همچنان استفاده از کاغذ در بسیاری از ادارهها و سازمانهای مختلف دولتی و غیر دولتی رواج دارد. اگر به هیچ یک از این دو دسترسی نداشتید، می توانید با کارشناسان ما در واحد تعمیر پرینتر اچ پی تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. اگرچه ما در دنیای دیجیتالی تلفنهای هوشمند و اینترنت زندگی میکنیم، هنوز هم بسیاری از افراد و مشاغل از جوهر و کاغذ استفاده میکنند. البته در انتخاب پرینترهای جوهرافشان ارزانقیمت رنگی همواره باید به این نکته توجه داشت که اگرچه این چاپگرها در ابتدای کار به صرفه و اقتصادی به نظر میرسند، اما در ادامه خرج قابل توجهی را روی دست کاربران خود خواهند گذاشت.

اما همونطور که بیان شد، بهتره هدف خودتون رو قبل از خرید پرینتر خانگی مشخص کنید و سپس با توجه به نیاز خودتون، مدل مناسبی سایت 10printer تهیه کنید. همچنین پرینتر های پیشرفته افزون بر برخورداری از سینی ، با بهره گیری از شکافی از امکان تغذیه تک برگی نیز بهره می گیرند. به این معنی که حتی چاپگرهای جوهر افشان نیز میتوانند در شرکتها مورد استفاده قرار گیرند یا این که چاپگرهای لیزری در خانهها به کار گرفته شوند. به طور مثال چاپگرهای لیزری بیشتر به کار ادارهها و شرکتهای مختلف میآیند و چاپگرهای جوهر افشان نیز بیشتر در خانهها مورد استفاده قرار میگیرند. در قسمت اول کاغذ توسط سیستم تغذیه وارد می شود و در زیر غلطکی قرار می گیرد. برای تعمیر مین برد چاپگر اچ پی و دیگر برندها معمولا اول اجزای این قطعه بررسی و تعویض می شوند. در واقع طی سالهای اخیر بسیاری از ادارات و موسسات فعال در اغلب کشورهای سطح اول جهان ترجیح دادهاند استفادهی کمتری از کاغذ بنمایند و از همین رو چاپگرها حداقل در سیستمهای اداری این قبیل کشورها از جایگاه سابق برخوردار نیستند. اما نکته اینجا است که کارتریجهای به کار رفته در این قبیل پرینترها معمولا از قیمت بالایی برخوردار هستند و حتی گاه قیمت آنها هم تراز با خود دستگاه پرینتر خواهد بود.

این پرینتر ها در اوایل سال ۱۹۷۰ میلادی روانه بازار جهانی شد. از این رو دیگر چاپگر جدیدی با نام سامسونگ روانه ی بازار نخواهد شد . حروف در نام مدلهای پرینتر به چه معناست؟ برای خرید پرینتر های سه بعدی باید توجه کنید که دقیقا برای تولید چه محصولی می خواهید از آن استفاده کنید یا چه نیازی را به واسطه ی آن می خواهید بر طرف کنید. قابلیت Pict Bridge قابلیتی است که به شما این اجازه را میدهد تا بدون استفاده از هیچ واسطهای بتوانید اطلاعات موجود در حافظههای جانبی نظیر عکس یا نوشته را به صورت مستقیم روی کاغذ چاپ کنید.

از دیگر نکاتی که در بحث راهنمای خرید پرینتر میتوان به آن توجه داشت، نوع و چگونگی اتصال پرینتر مورد انتخاب شما به کامپیوتر یا لپتاپ است. ویژگی دیگری که بسیاری از این پرینترها دارند، اتصال به شبکهی اینترنت از طریق وای فای و یا پورت اتصال Ethernet است. با توجه به اطلاعات بالا تصمیم بگیرید چه نوع پرینتری به کارتان می آید ، پرینتر حرفه ای می خواهید یا یک پرینتر کوچک و ساده هم کارتان را راه می اندازد؟ پرینتر مدل MG2540 برای چاپ عکس و اشکال گرافیکی مناسب است، پس برای چاپ صفحات متنی، استفاده از آن را توصیه نمیکنیم. اگر که در محیط کار شما، به سرعت بالای پرینت نیاز است، این مدل از انواع پرینتر های اچ پی جوهر افشان گزینه ای مناسب برای شما می باشد. اگر در حال خرید چاپگر برای دفتر کار خود هستید و میخواهید کارهایی مانند چاپ مدارک را به سرانجام برسانید، یک دستگاه پرینتر ساده و کارآمد برای شما مناسب است. پرینتر Kyocera Ecosys P5026cdw، یک چاپگر لیزری قوی است که با توجه به ظرفیت بالای کاغذ و تونر، می توانید آن را در فضای کوچکی جای دهید. پرینترهای لیزری نسبت به چاپگرهای جوهر افشان میتونن متون رو با سرعت و کیفیت بالاتری چاپ کنن.

پرینتر لیزری اچ پی مدل 107a یک چاپگر لیزری جمع و جور است که کیفیت چاپ فوق العاده ای را با قیمتی واقعاً مقرون به صرفه ارائه می دهد. نوع شبیهساز به کار رفته در ساختار این پرینتر PCL6/5e و SPL است. این مرکز جهت ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، زبده ترین کارشناسان و مهندسان دو حوزه سخت افزار و نرم افزار را به همکاری فراخوانده است و پیشرفته ترین تجهیزات روز دنیا را در اختیار آنان نهاده است. چون تولیدکنندهای تجهیزات اصلی چاپگر (OEM) ادعا میکنن که تکنولوژی ساخت جوهر هزینهبره. پیشینیان شرکت Epson، با نام Daiwa Kogyo Ltd در سال 1942 تاسیس شد و در ابتدای فعالیت خود، ساخت یک نوع ساعت مکانیکی با نام Seiko Marvel را در خط تولید داشتند. برای چاپ در پرینتر های معمولی از ماده ی خاصی به نام کارتریج استفاده می شود.

اولین سؤالی که هنگام خرید پرینتر باید از خود بپرسید این است که چگونه و برای چه کاری میخواهید از چاپگر خود استفاده کنید؟ مطمئن باشید چیزی از کیفیت قطعهی خروجی شما کم نخواهد شد و با این کار در صرف هزینهی اضافی برای خرید پرینتر سه بعدی بزرگتر صرفهجویی کردهاید. پرينتر جوهرافشان کانن که به بهترین وجه طراحی میشود به کیفیت چاپ بسیار بالا و سهولت در استفاده مشهور است. اصل کار آنها شامل الکتروفتوگرافی است؛ یعنی همان تکنیکی که در دستگاههای فتوکپی استفاده میشود. دلیل این اتفاق مشخص است؛ کیفیت ساخت بالا، طراحی منحصر به فرد، ماندگاری و طول عمر زیاد و امکانات قابل قبول از جمله دلایلی است که باعث محبوبیت و پرطرفدار بودن لپ تاپ دل میشود. لازم است بدانید این مدل کارتریج هم به صورت اورجینال (تولید شرکت HP) و هم به صورت طرح اصلی (تولید شرکت های ایرانی، کرهای، چینی و آمریکایی) در بازار یافت میشود که کارتریج های طرح نیز بعضا از کیفیت خوبی برخوردار هستند و به صورت کاملا سازگار با دستگاه تولیده شده اند.