تیم Coldwell RIP یکی از بنیانگذاران Xenotron



تیم کل،، یکی از بنیانگذاران تأثیرگذار و الهام بخش Xenotron، مبتکر پیش از چاپ، درگذشت.

کول، اوایل این ماه در لو توکه، فرانسه، جایی که با همسرش پت زندگی می‌کرد، درگذشت و مراسم تشییع جنازه او که فقط یک مراسم خانوادگی بود، قبلاً برگزار شده است.

او در سال 1976 به همراه ایین هاتون، Xenotron مستقر در نورفولک Diss را بنیان گذاشت. این شرکت سیستم های کامپیوتری انتشار رو،مه را بر اساس کامپیوترهای کوچک توسعه داد.

سایمون اکلس، کارشناس صنعت و نویسنده، توضیح داد: «سری Xenotron XVC به‌ویژه پیشگام طرح‌بندی صفحه بود، که بسیار سخت‌تر از ایجاد ستون‌های متن بود، کاری که سایر سیستم‌ها در آن زمان انجام می‌دادند.

Coldwell در سال 1986 هنگامی که جهنم آن را تصرف کرد، Xenotron را ، کرد و به Hell-Xenotron تبدیل شد. Hell بعداً در سال 1990 با Linotype ادغام شد و Linotype-Hell سپس توسط هایدلبرگ در سال 1997 ،یداری شد.

پس از ،ید اولیه Hell، Coldwell به Tecsa نقل مکان کرد، که اسکنرهایی برای رو،مه ها ساخت. او نزدیک به 20 سال، تا سال 2007، رئیس و مدیر عامل این تجارت بود. اخیراً او ویرایشگر وب Global Print Monitor بود.

چندین نفر از همکاران سابق زنوترون Coldwell وقتی با آنها تماس گرفتند ادای احترام ،د هفته چاپاز جمله هاتون که در حدود سال 1971 به Linotype-Paul در کینگزبری پیوست و دفتر قدیمی Coldwell را در آن ،ب و کار به دست گرفت.

Coldwell به تازگی ، کرده بود تا Coltec را با استیو لارکین و ویک لاوت تشکیل دهد. او مدتی را صرف فروش در Linotype کرده بود و سه نفر در Coltec یک صفحه کلید شمارش را طراحی ،د که مجوز آن را به Linotype بازگرداندند و چندین سیستم طبقه بندی شده را به رو،مه های بریت،ا فروختند.

در Linotype، Houghton نرم‌افزاری را برای یکی از فتوتایپیست‌گرهای ساخت ایالات متحده نوشت و به بریت،ا بازگشت تا عملیات‌هایی را در سوئد و برو،ل راه‌اندازی کند. در سال 1973 او Linotype را ، کرد و شرکت نرم‌افزار تنظیم ع، GPH را تأسیس کرد. Coldwell در حدود سال 1976 Coltec را ، کرد در حالی که Houghton GPH را ، کرد و آنها با هم Xenotron را تشکیل دادند.

هاتون گفت: «تیم دانش مالی و بازاریابی/فروش را داشت و من دانش نرم‌افزاری را داشتم و یک ترمینال با اندازه متغیر با اندازه بیت در GPH تعیین کرده بودم».

«تیم یک کارآفرین واقعی بود و زنوترون زندگی می‌کرد و نفس می‌کشید و شرکت را به جلو می‌برد. در سال 1976/1977، Xenotron Video Composer (برای نوشتن تبلیغات نمایشی روی صفحه) را در Newstec، Drupa و ANPA نشان دادیم. ما نقدهای بسیار خوبی از گزارش سیبولد داشتیم.

او گفت که Xenotron از دو نفر به حدود 200 نفر با دفاتر در ،ستان، بوستون، ایالات متحده، و ملبورن، استرالیا، و تا این زمان دارای سیستم های پایگاه داده کامل با Admaster، Xenotron Graphics Terminal (Artmaster) و پایانه های آرایش صفحه (Pagemaster) بود. ).

Xenotron محصولاتی در سرتاسر اروپا، خاور دور، استرالیا و ایالات متحده داشت که اغلب با مونوتایپ لیزرکامپس همراه بود. هاتون گفت: ما همچنین محصولی را برای سیستم‌های صفحه زرد و فرم‌های تجاری فروختیم.

نابودی نهایی Xenotron منجر به تشکیل بسیاری از شرکت های جدید شد. فارغ‌التحصیلان آن مجموعه‌ای از شرکت‌های صنعتی از جمله Hyphen، Cascade Systems، Centurfax، Highwater Designs، Baric، Hydra Designs، Cybervision، Midsystem Technology، Serif، Engage، Mediabridge Technologies، Wave 2 Media Solutions، Iceni Technology، و Papermule را راه‌اندازی و اداره ،د. دیگران.

هاتون گفت: «در دهه 1970، محصولات رو،مه‌ها فناوری را پیش می‌بردند، همانطور که گوشی‌های هوشمند اکنون هستند.

او اشاره کرد که ورود محصولات ارزان قیمت بیت مپ مانند PC و Apple Mac در اوایل دهه 1980 برای شرکت هایی مانند Xenotron با نرم افزار قفل شده در سخت افزار خاص مشکل ساز بود.

ریچارد پترسون به مدت نه سال مدیر تحقیق و توسعه در Xenotron بود. او در سال 1987 برای راه‌اندازی Hyphen، یکی از اولین سازندگان RIP غیر Adobe PostScript، رفت و سپس در سال 1993 Cascade Systems را تأسیس کرد که سیستم‌های گردش کار را برای رو،مه‌ها در دهه 1990 ساخت.

پترسون گفت: “من به اندازه کافی خوش شانس بودم که در سپتامبر 1978 در Xenotron استخدام شدم و نه سال بعد که در آنجا بودم تحصیلات متنوعی داشت.”

تیم یک رویاپرداز واقعی و یک رهبر بسیار الهام بخش بود. او شرکتی را تشکیل داد که مجموعه ای باورن،ی از افراد بسیار با استعداد را استخدام می کرد. این به بهترین وجه توسط شرکت های متعددی که به طور مستقیم و غیرمستقیم از Xenotron بیرون آمدند، نشان داده شده است.

درست است که می گویند Xenotron و شرکت های مرتبط چهره صنعت چاپ و نشر را تغییر دادند.

او گفت Xenotron اولین شرکتی بود که صفحات کامل رو،مه WYSIWYG – از جمله گرافیک – را در سال 1980 تولید کرد و آنها را به یک تصویرساز لیزری ارسال کرد.

گراهام ماندرز در سال 1978 به ،وان یکی از اولین برنامه نویسان Xenotron به آن پیوست و روی کد اولیه برای Coldwell’s XVC1 Video Composer کار کرد. مندرز نیز از Linotype-Paul وارد تجارت شد.

در طی 10 سال آینده در Xenotron، ماندرز گفت که با گروهی از مهندسان جوان و با استعداد در توسعه پایانه‌های اولیه WYSIWYG کار کرده است.

ماندرز گفت: «تیم در زندگی و حرفه‌ی من یک فرد مهم و تأثیرگذار بود، همانطور که برای بسیاری از معاصران من بود.

او یک رهبر الهام بخش، کاریزماتیک و رویا با توانایی نادر برای شناسایی فناوری های نوظهور و استفاده از آن برای توسعه محصولات جدید برای بخش چاپ در سراسر جهان بود، در طول دوره ای از تغییرات شدید در صنعت، همانطور که از ف، داغ به دیجیتال منتقل شد. راه حل ها

تیم مردی مهربان و سخاوتمند بود و در خانه اش همیشه باز بود. همیشه از ما برای خوردن، نوشیدن، بحث در مورد ،ب و کار یا هر مشکل دیگری یا صرفاً برای عقب نشینی و معاشرت استقبال می کردیم.

او کاتالیزوری برای من و بسیاری دیگر بود تا رویکرد منحصربه‌فردش را در ،ب و کار به پیش ببریم و افراد و شرکت‌های زیادی که متعاقباً از تجارت و رهبری تیم شکل گرفتند، گواهی بر این مرد هستند.»

باب ،لی که در سال 1982 به ،وان مهندس به Xenotron پیوست و حدود پنج سال در این شرکت کار کرد، از جمله به ،وان مدیر پروژه، Coldwell را “الهام بخش” توصیف کرد.

او به دیگران نشان داد که رویاهای آنها قابل برآورده شدن است و تعداد شرکت هایی که از Xenotron ایجاد شده اند کاملاً باورن،ی است. افراد زیادی به ایجاد پروژه های جدید ادامه دادند، اما همه آنها از آن مکان اصلی که Xenotron بود دور هم جمع شدند.

من همیشه Xenotron را در آن روزها به چیزی تشبیه می‌کردم که مردم اپل را تصور می‌،د – هیچ‌، هرگز فکر نمی‌کرد که آنها رئیس هستند، همه فقط در یک جهت جمع می‌شدند. و آن تیم بود – او این حس را به تجارت داد. می‌توانستید در هر زم، وارد شوید و با او صحبت کنید، و او همیشه برای همه وقت داشت و بخشی از تیم بود.»

،لی و مارتین المی که در سال 2021 درگذشت، Centurfax را تشکیل دادند.


منبع: https://www.printweek.com/articles/xenotron-co-founder-tim-coldwell-rip