تابلو فرش دستباف تبریز خرید و قیمت تابلو فرش دستباف اصل فرش تبریز

البته نوع ماشینی هم به دو دسته ماشینی و چاپ دیجیتالی تقسیم می‌شود. خرید تابلو فرش های ماشینی مناسب برای کسانی می باشند که به دنبال یک اثر زیبا می باشند و خیلی ارزش هنری آن برایشان اهمیت ندارد. این نوع تابلوفرش ها زیبایی بسیار خاصی دارند و از آنجایی که توسط ماشین بافته می شوند دارای قیمت پایینتری نسبت به تابلوفرش دستباف می باشند. تابلو فرش ها در مدل ها و طرح های متنوعی تولید می شوند تا بتوانند سلیقه ها و علایق همه ی مردم را پوشش دهند. شما می توانید با توجه به محیط و دکوراسیون منزل خود از بین این طرح ها انتخاب نمایید. معمولا تابلوفرش ها در طرح های مجلسی و فرانسوی، مینیاتوری، منظره، تک چهره، مذهبی (مانند وان یکاد)، تندیس، حیوانات، گل و گلدان و … تولید می شوند.

تابلو فرش دستباف دست بوسی عروس – ۱۳۰۹

در فرش بافی تبریز و اصفهان که از تخصصی ترین صنایع فرش در ایران به شمار می روند، معنا و مفهوم رجشمار وابسته به مفهومی به نام ذرع تابلو فرش خرید است. پس بهتر است به این نکته دقت کنید که یک فرش آسیب دیده قدیمی با یک فرش پا خورده‌ای که هیچ گونه آسیبی به آن نرسیده است از لحاظ ارزشی متفاوت است. شما برای خرید یک فرش عتیقه که سال‌های زیادی به اصطلاح پا خورده است، باید بهای بیشتری نسبت به فرشی که دست اول است، پرداخت کنید. این تابلوفرشها با همه ی سلایق هم خوانی دارد ضمن اینکه براحتی با هر سبک دکوراسیونی اعم از سنتی و مدرن هماهنگ می شوند.

  • قیمت تابلو فرش متاثر از عوامل گوناگونی است که این عوامل می‌توانند به شما کمک کنند که محدوده قیمت آن را حدس بزنید.
  • گرانترین تابلو فرش دستباف در جهان همان بافنده ی شریفی هست که عمر خود را پای این فرش می گذارد.
  • دقت کنید که بهتر است تابلو فرش را قاب نشده تهیه فرمایید چراکه قاب میتواند کجیهای فرش را بپوشاند در حالیکه اگر دو طرف تابلو فرش بدون قاب را روی هم بگذارید به راحتی متوجه کجی های آن خواهید شد.

هر چه بافت با ظرافت و دقت بیشتری باشد، قیمت تابلو فرش نیز بالاتر خواهد رفت. تا اینجا با چند نکته درباره انتخاب و خرید تابلو فرش دستبافت آشنا شدیم. در ادامه لیستی از ۲۵ تابلو فرش دستبافت زیبا، ارزان، با کیفیت و محبوب در بازار ایران را برای شما آماده کرده ایم. فراموش نکنید که با کلیک روی تصویر یا دکمه زیر هر آیتم، می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را درباره فرش به دست بیاورید.

تابلو فرش در چه ابعادی عرضه می‌شود؟

امروزه تابلو فرش‌ها جزو کالاهای شیک، اصیل و گران قیمت در دکوراسیون محسوب می‌شوند و با خرید تابلو فرش می‌توانید جلوه‌ای از هنر ایرانی را بر روی دیوار داشته باشید. یکی از مزیت های بالایی که چه تابلو فرش های ماشینی و چه دستباف دارند این است که از تنوع طرح بسیار بالایی برخوردار می باشند. اما چیزی که شما باید دقت کنید این است که در بین این طرح های متنوع بتوانید بهترین گزینه را برای خرید انتخاب کنید. در زمان خرید، بهتر است که حتما به رجشمار تابلوفرش دقت داشته باشید. تعریف رجشمار درمعیار ترکی، تعداد گره زده شده توسط بافنده در طول 7 سانتی متر از فرش است. هرچه میزان رجشمار فرش بالاتر باشد بافت آن سخت تر و دشوار تر بوده و قیمت و ارزش آن بیشتر است و متقابلا هرچه قدر اندازه رجشمار پایین تر باشد، روند بافت ساده تر بوده و قیمت و ارزش فرش پایین تر است.

تابلو فرش دستباف تبریز خرید و قیمت تابلو فرش دستباف اصل فرش تبریز اما از آنجایی که صنایع دستی نسبت به نوع ماشینی نیاز به زحمت و تلاش بیشتری دارند، تابلو های دستباف نیز نسبت به ماشینی از ارزش و قیمت بیشتری برخوردارند. تابلو فرش دستباف مینیاتوری طرح دایره هستی با چله هایی از جنس ابریشم بدست بافندگان خوش ذوق سردرود بافته شده است. در این راهنمای خرید تابلو فرش انواع تابلو فرش را از نظر بافت و رنگ معرفی کرده و نکات مهم در انتخاب مدل مناسب را توضیح داده‌ایم.

تابلو فرشهای دستباف معمولا از نخ های ابریشم، مرینوس، پنبه و پشم بافته می شوند و هر کدام از این نخ های در تعیین ارزش آن ها تاثیر گذار هستند. در بافت تابلو فرش های دستباف از چله های پنبه ای و ابریشمی استفاده می شود که نوع ابریشمی آن به دلیل ارزش بالای ابریشم و قیمت زیاد آن، دارای اصالت و قیمت بالاتری هستند. تابلوفرش دستباف یک اثر نقاشیِ بافته شده بر تار و پود فرش است و سال‌هاست که هنر دلربای فرش دستباف، در قالب تابلوفرش، زینت‌بخش دیوارها شده. این ترکیب خیره کننده هنر نقاشی و قالیبافی در طیف وسیعی از طرح‌های مدرن، کلاسیک، مذهبی و… بافته می‌شود و برای استفاده در فضاهای مختلف با چیدمان‌ها و سبک‌های متفاوت مناسب است و می‌توان با استفاده از قاب‌های مختلف در آن‌ها تنوع ایجاد کرد. در کنار تمام این موارد، این روزها تابلوفرش یک هدیه مناسب، باشکوه و ارزشمند برای مناسبت‌های مختلف به حساب می‌آید.

کلکسیونی از بهترین طرح های تابلو فرش دستبافت