کتاب زیبایی قدیمی—و منظورم خیلی قدیمی است

لیتوگرافی افست از ناسازگاری جوهر و آب برای حفظ ناحیه تصویر پر از جوهر و ناحیه غیر تصویری بدون جوهر، با استفاده از صفحات چاپ تخت استفاده می کند. در مقابل، لترپرس از صفحات با نواحی تصویر برجسته (به نام صفحات امدادی) استفاده می کند.

فرآیند چاپ تصاویر

پیش از این، تایپ ساز باید حروف بزرگ و کوچک را از یک جعبه چوبی (جعبه یا کشو) یکی یکی انتخاب می کرد و هر خط را به عقب (به طوری که به جلو چاپ می کرد) در یک چوب آهنگسازی می نوشت. سپس خطوط تایپ در یک «تعقیب» قرار گرفتند (همراه با هر تصویر حکاکی شده، به جای نیم‌تون‌هایی که هنوز اختراع نشده بودند)، و سپس همه چیز قفل شد تا ،اصر مختلف هنگام جوهر کاری و چاپ حرکت نکنند. .

در مقابل، بیشتر کاغذهای موجود در کتاب‌های چاپی قدیمی‌تر که در طول سال‌ها جمع‌آوری کرده‌ام، پایه هستند (ی،ی کاغذ دارای PH بالای 7 است). ی،ی در فرآیند کاغذسازی ناخالصی ها حذف شده و در بسیاری از موارد مواد بافری مانند کربنات کلسیم به آن اضافه شده است. با گذشت زمان، این عوامل بافر، ،اصر اسیدی را که یا از اتمسفر جذب می‌شوند یا با کهنه شدن کاغذ ایجاد می‌شوند، خنثی می‌کنند.

ع، ،یداری شده از … www.depositp،tos.com

و در جلوی کتاب چاپی، بین پیش، (حکاکی در صفحه سمت چپ) و صفحه ،وان (در صفحه سمت راست) یک ورق دستمال کاغذی شفاف (،بانده شده به صفحه سمت راست بسته شده است) وجود دارد. به صحافی و کمی کوچکتر از اندازه تریم کتاب) برای محافظت از صفحه ،وان (برای جلوگیری از تغییر جوهر روی صفحه جلویی به صفحه ،وان).

در مقابل، کتاب اشعار لانگ فلو (با توجه به تاریخ انتشار 1899) به یکی از دو روش چاپ شد: یا از طریق فرآیند چاپ سنگی افست تازه اختراع شده (اختراع شده در 1875) یا از طریق چاپ چاپی.

به ،وان یک نکته جانبی، کاغذ رو،مه نیز بسیار اسیدی است. نامزد من تعدادی رو،مه قدیمی مربوط به دهه 1960 دارد. در همه موارد باید با احتیاط از آنها استفاده کرد، زیرا آنها همچنین زرد شده و شکننده می شوند.

مقاله متن

بنابراین بسته به قابلیت اطمینان فناوری جدید (و سطح راحتی آهنگساز با فناوری جدید)، این دو گزینه برای حروفچینی این کتاب شعر لانگ فلو بودند.

و وقتی متوجه می‌شویم که در برخی موارد مواد و تکنیک‌های به کار رفته در سال‌های آینده (در این مورد 123 سال پس از چاپ کتاب) به مردم این امکان را داده است که از کیفیت کار قدرد، کنند، جالب‌تر می‌شود.


این مطلب در تاریخ دوشنبه 9 ژانویه 2023 ساعت 1:22 بامداد منتشر شده است و در بخش چاپ کتاب ثبت شده است. شما می تو،د هر پاسخی را که به این ورودی داده می شود از طریق فید RSS 2.0 دنبال کنید. تو می تو، یک پاسخ بگذارید، یا پیگیری از سایت خودتان.


منبع: https://www.printindustry.com/blog/2023/01/book-printing-the-beauty-of-old-and-i-mean-very-old-books/

ستون فقرات کتاب چاپی گرد شده است، که فرآیندی است که شامل فشار دادن صفحات مرکزی متن به بیرون از ستون فقرات در حین صحافی است، به طوری که صفحات همانطور که در حاشیه صورت دیده می شوند (جلوی کتاب مقابل ستون فقرات، وقتی از پهلو به آن نگاه می کنید، مقعر هستند (خمیده به داخل)، همانطور که ستون فقرات محدب است (خمیده به بیرون).

فرآیند چاپ

هنگامی که کار چاپ انجام شد، همه حروف باید مجدداً در موارد مختلف کار خود مرتب می شدند (حروف “حروف بزرگ” در حروف بزرگ واحد ذخیره سازی نوع و حروف “حروف کوچک” در کشوهای پایین یا موارد واحد ذخیره سازی نوع). ثبت اشتباه این حروف ف،ی منفرد منجر به اشتباهات تایپی (اشتباهات تایپی) در محصول چاپی نهایی می شود.

کتاب اشعار لانگ فلو در مواردی است که دوام و ماندگاری آن را افزایش می دهد. با توجه به قدمت آن، تعجب نمی‌کنم اگر صحافی کامل هنوز اختراع نشده باشد (در واقع، من فقط آن را در گوگل جستجو کردم، و صحافی کامل در سال 1895 اختراع شد اما تا سال 1931 در صحافی کتاب مورد استفاده قرار نگرفت.

قبلاً گفته بودم که من و نامزدم خانه دوممان را مغازه ،افه‌فروشی می‌د،م. من عاشق کتاب و سی دی هستم. او عاشق لباس و مبلمان است. اخیراً یک مکان جدید پیدا کردیم که در واقع یک بخش “رایگان” دارد که شامل دو سطل پ،تیکی کتاب چاپی است.

غذای آماده

این کتاب شعر لانگ فلو دارای تعدادی صفحه یا تصویر سیاه و سفید است. اگر کتاب امروز چاپ می‌شد، نیم‌تنی می‌شد. اما زم، که این کتاب منتشر شد، فرآیند نیم تنه برای چاپ به تازگی اختراع شده بود (در سال 1869)، به همین دلیل است که تصاویر این کتاب به جای آن حکاکی هستند. می‌تو،د تشخیص دهید زیرا هیچ نقطه‌ی نیمه‌تونی وجود ندارد، بلکه فقط خطوط دریچه‌ای و متقاطع برای شبیه‌سازی سایه‌های خا،تری وجود دارد، بسته به اینکه چقدر به هم نزدیک هستند یا چقدر از هم فاصله دارند.

حتی در حال حاضر نیز گهگاه از لترپرس استفاده می شود و فناوری مشابهی به نام فل،وگرافی – که از ،تیک به جای صفحات برجسته ف،ی استفاده می کند – به طور گسترده برای چاپ سفارشی ورق پ،تیکی (مثلاً کیسه های نان) و کاغذ بسته بندی استفاده می شود.

همچنین در لبه صحافی کتاب، هدبندها و پابندهای پارچه‌ای وجود دارد تا ،ب و چین‌های امضای چاپ کتاب را در جایی که به کاغذ «crash» یا «super» که روی صفحه‌های انتهایی جلو و عقب آویزان شده است، بپوشاند. و تخته های ک،ور ی،ی ستون فقرات داخلی به ستون فقرات بیرونی خود جلد کتاب نمی رسد مگر زم، که کتاب بسته است. این کتاب چاپی «پشت محکم» نیست. ی،ی وقتی کتاب باز می شود، بلوک متن (گروه امضاهای مطبوعاتی تا شده و جمع شده) به سمت جلو حرکت می کند و از پارچه بیرونی و ستون کاغذ دور می شود. وقتی کتاب بسته می شود، بلوک متن به جای خود باز می گردد.

Mergenthaler ماشین حروفچینی Linotype را در سال 1886 اختراع کرد (دوباره، بسیار نزدیک به تاریخ انتشار کتاب شعر لانگ فلو من). ماشین Linotype به کامپوزیتورهای نوع اجازه می داد تا یک خط کامل از نوع را در یک زمان تنظیم کنند. (این دستگاه یک ، سرب با حروف برجسته چاپی برای استفاده در فرآیند چاپ لترپرس تولید کرد.)

پس حروفچینی چطور؟

یکی از یافته‌های اخیر من کتابی از شعر هنری وادسورث لانگفلو به تاریخ 1899 است. این کتاب در بهترین شکلی که دیده‌ام نیست. (البته، 123 سال از عمر آن می گذرد.) اما حتی با یک مشاهده گذرا از کتاب، اطلاعاتی در مورد حروفچینی، کاغذ چاپ، صحافی کتاب، و مهر زنی فویل به دست می آید.

اما برای بازگشت به کتاب 123 ساله اشعار لانگ فلو، کاغذ متن (یک کتاب چاپی با جلد جلد بدون جلد است) در وضعیت فوق العاده خوبی قرار دارد. کاغذهای ظاهراً بدون اسید که شبیه کاغذهای آرشیوی است (که علاوه بر اسیدی نبودن، فاقد براق کننده های مصنوعی کاغذی نیز هستند) عمری بیش از 200 سال دارد. مخصوصاً برای کتاب‌های شعر ارزشمند و همچنین برای کتاب‌های دفتر کل که ممکن است در Office De، ب،ید (زیرا این کتاب‌ها نیز باید برای مدت طول، و طول، دوام بیاورند) خوب است.

صحافی کتاب همچنین با استفاده از گرما و فشار روی مواد روکش پارچه‌ای را در یک فرآیند ضربه‌ای (احتمالاً با استفاده از لترپرس) مهر زد تا مواد فویل را از یک رول به جلد پارچه‌ای کتاب چاپی منتقل کند.

در زمان حاضر، اگر می خواهید یک کتاب چاپی را تایپ کنید، از یک برنامه کامپیوتری مانند InDesign استفاده می کنید و صفحات چاپ تجاری را مستقیماً از این فایل های الکترونیکی می سوز،د. سپس بشقاب ها را روی یک دستگاه پرس افست آویزان می کنید و فرم های کتاب را چاپ می کنید (امضای مطبوعات صاف قبل از تا زدن).

وقتی در کتابخانه خانه ام حفاری می کنم، کتاب هایی را پیدا می کنم که در دهه های 70، 80، 90 خوانده ام. در بسیاری از این موارد، صفحات متن زرد شده و شکننده شده اند. این به این دلیل است که کاغذ دارای تعدادی ناخالصی است که آن را اسیدی می کند (به جای بازی). این بدان م،است که PH (که از 0 تا 14 متغیر است و خنثی 7 است) زیر 7 است. کاغذ اسیدی زرد شده و شکننده می شود. اگر می‌خواهید کتاب‌هایی که می‌سازید یا می‌خو،د، برای مدت طول، دوام بیاورند، این می‌تواند مشکل ساز باشد.

من شخصاً فکر می کنم وقتی می توان از هنر یک کتاب چاپی قدیمی (مخصوصاً یک کتاب چاپی بسیار قدیمی) قدرد، کرد که هم فناوری های مورد استفاده و هم تاریخ اختراع این فناوری ها را درک کرد. فراتر از هر چیز دیگری، چاپ و صحافی کتاب، اشکال هنری و صنایع دستی است که توسط تاجران ماهری انجام می شود که عشق و توجه را به جزئیات کار خود معطوف می کنند.

در اینجا چیزی است که من دیده ام و یاد گرفته ام، و چرا این کتاب چاپی خاص را شایسته توجه می دانم.

از آنجایی که این فناوری در زمان تولید این کتاب چاپی بسیار جدید بود، اگر لترپرس فناوری مورد استفاده باشد، تعجب نخواهم کرد.

اما چرا ناشران کتاب‌هایی را روی کاغذ چاپ می‌کنند که زرد و شکننده می‌شوند؟ خوب، در حال حاضر بیشتر کاغذها بدون اسید هستند، اما در دهه 1970، زم، که برخی از این کتاب ها را ،یداری کردم، احتمالاً کاغذ بدون اسید گران تر بود. به هر حال، بسیاری از کتاب‌های من رمان بودند که قرار بود خوانده شوند و بعد از چند سال دور ریخته شوند، بنابراین واقعاً نیازی به بکر بودن برای این مدت طول، نداشتند.

فرآیند حروفچینی

کیفیت های ا،ام آور