پنتون تغییرات رنگ بحث برانگیز را توضیح می دهد

فرمول شروع پیشنهادی در راهنمای فرمول پنتون توضیح داده شده است. در واقع، به احتمال زیاد این ،یب رنگدانه بیشتر از رنگ پایه آبی قلیایی پنتون در ا،ر کارهای چاپی، بسته بندی و لیبل تولید شده امروزی استفاده می شود.

در این بی،ه آمده است که سیستم تطبیق پنتون به طور مرتب توسط تیم دانشمندان رنگ پنتون و کارشناسان گرایش و بازار مورد بررسی قرار می‌گیرد تا شکاف‌های موجود در سیستم موجود را پر کند و طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها، قابلیت‌ها، یکپارچه‌سازی و استانداردسازی گرافیک و گرافیک در دسترس را فراهم کند. طراحان محصول، برندها، چاپگرها، مبدل‌ها و تولیدکنندگان جوهر.

او همچنین به تغییر Reflex Blue اشاره کرد و گفت: “همانطور که ا،ر متخصصان چاپگر و جوهر لیتوگرافی با آن برخورد کرده اند، Reflex Blue از نظر ویژگی های بصری و فنی می تواند مشکل ساز باشد. Reflex Blue در شکل اصلی خود (و در جوهر پایه قدیمی مشخص شده توسط Pantone) از رنگدانه آبی قلیایی سایه قرمز استفاده می کند.


پنتون 224 رنگ ،یبی و پنج رنگ جوهر پایه را به سیستم تطبیق پنتون اضافه کرده است – با برخی از فرمول‌های جدید که باعث ایجاد نگر، در بین متخصصان صنعت چاپ می‌شود.

هفته چاپ در مورد نگر، های صنعت چاپ که مطرح شده بود با پنتون تماس گرفت.

با این حال، متخصصان هنرهای گرافیک به سرعت نگر، های خود را در مورد تناقضات آشکار بین راهنماهای چاپی قبلی و درصدهای ناچیز مشخص شده در برخی از فرمول های رنگی جدید بیان ،د.


منبع: https://www.printweek.com/articles/pantone-explains-controversial-colour-changes

جوهرهایی که از این رنگدانه استفاده می کنند دارای خواص فنی هستند که باعث برنزه شدن (تغییر رنگ از آبی به ارغو، در زوایای مختلف)، مقاومت سایشی کم، خواص خشک شدن آهسته، علامت گذاری بیش از حد روی پرس و کیفیت پایین نور است. همچنین اعمال یک پوشش روی Reflex Blue به دلیل تعامل بالقوه بین پوشش و ،یب شیمیایی جوهر، که می‌تواند باعث تغییر سطوح مختلف رنگ در یک چاپ شود، چالش برانگیز است.

فرمول بدنام Reflex Blue نیز تغییر کرده است.

در پاسخ، جویس استمپکوفسکی، مدیر محصول پنتون، گفت: «راهنمای فرمول پنتون مرجع یا نقطه شروعی برای داده‌های اصلی پنتون است که در سال 2010 تأسیس شد. مانند هر کار چاپی، عوامل تأثیرگذار ثابتی از رنگ کاغذ و ویژگی‌های سطح وجود دارد – جوهر. ضخامت لایه، جوهرهای پایه تولیدکنندگان و فرآیند چاپ.

پنتون گفت که راه اندازی رنگ های جدید به دنبال ادغام 294 رنگ سیستم تطبیق پنتون است که در سال 2019 “برای هماهنگی بیشتر با سیستم مد، خانه + داخلی پنتون” اضافه شده است.

راهنمای ما اشاره ای به این است که رنگ باید چگونه باشد و Pantone Master Di،al Data رنگ واقعی است. از آنجایی که Pantone می خواست راهنماهای ما را برای اطمینان از سازگاری با محیط زیست و پوشش پذیری ،یب و به روز کند، آ،ین راهنمای فرمول دستور العمل های اصلاح شده را بر اساس جوهرهایی که این ویژگی ها را دارند منع، می کند. در نتیجه، ممکن است تغییرات جزئی رنگ را در چاپ‌های مختلف مشاهده کنید، اما ما تلاش می‌کنیم تا به رنگ Pantone با تحمل بسیار زیاد Pantone Master Di،al دست پیدا کنیم.

به همین دلیل، در جدیدترین راهنماهای پنتون، «پنتون از یکی از پرکاربردترین ،یب‌های رنگدانه‌ای «تقلیدی» رنگ‌دانه‌های آبی رفل، استفاده می‌کند که بر ،یبی بسیار بهتر از بنفش کاربازول و آبی فتالو تکیه دارد.

ادی هاگن، کارشناس رنگ، اظهار داشت: «ممکن است طراحان این موضوع را تحسین کنند (رنگ‌های بیشتری را می‌توان انتخاب کرد!)، اما چاپگرها سر خود را می‌،اشند… پنتون اکنون از فرمول‌های جوهر هومیوپاتی استفاده می‌کند، به میزان 0.1 درصد!

وی با توجه به انتقاداتی که در مورد مقادیر «همیوپاتی» جوهر پایه وجود دارد، توضیح داد: برای دستیابی به مقادیر طیفی مشخص شده با رنگ‌های پایه جدید، پنتون در نقاط خاصی مجبور به استفاده از اجزای بیشتر در مقادیر بسیار کم بود. با این حال، در عمل نباید مشکلی ایجاد شود، زیرا چاپگرها اگر بخواهند به تحمل های کوچکی برای یک استاندارد معین دست یابند، دستور العمل های مخصوص به خود را خواهند داشت.

به‌طور جداگانه، در دنیای جایگزین‌های پنتون، راهنمای رنگ بهتر برند Hagen (BBCG) اکنون به هفت زبان ،یسی، هلندی، آلم،، سوئدی، چینی ساده، فرانسوی و ایتالیایی، با نسخه‌های اسپ،ایی و ،ی نیز در دسترس است.

Stempkowski گفت که تمام رنگ‌های Pantone اکنون از 11 جوهر پایه به اضافه یک ا،تندر بی‌رنگ ،یب شده‌اند، که این ساده‌سازی در 18 جوهر پایه قبلی است.