برنده اژدها برای سرمایه گذاری بسته بندی سازگار با محیط زیست



یک استارت‌آپ باغب، پس از تحت تأثیر قرار دادن داوران با کیت‌های بذر که در غلاف‌های فیبر قالب‌گیری‌شده قابل کمپوست‌سازی قرار گرفته بودند، ۸۰ هزار پوند سرمایه‌گذاری از سوی سرمایه‌گذار «دراگونز دِن»، سارا دیویس، مؤسس تأمین‌کننده سرگرمی‌های «Crafter’s Companion» به دست آورد.

دن رابسون، بنیانگذار Grow Sow Simple، محصول شاخص خود را با بسته بندی الیاف قالبی ساخته شده توسط Cullen Eco Packaging، متخصص در بسته بندی خمیرهای قالبی تولید کرد.

هر غلاف حاوی ،یب مکملی از دانه‌ها است: برای مثال، مخلوط دانه‌ها، گل کلم، کلم بروکلی، کلم برو،ل و کلم می‌کارد. بیش از 150 فروشگاه در بریت،ا در حال حاضر محصولات رابسون را عرضه می کنند.

این شرکت در سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است – از گردش مالی 77000 پوندی در سال 2019 به 335000 پوند در سال 2022 – و توافق نامه مجوز با Hasbro برای محصولات با برند Peppa Pig به دست آورده است.

با این وجود، رابسون با یک کباب در مقابل اژدهاها، از جمله کنایه ای از پیتر جونز، کارآفرین فروشگاه بزرگ، مبنی بر اینکه “اژدها نمی تواند عقل سلیم را آموزش دهد” روبرو شد، با 80000 پوند از سارا دیویس آمد.

او گفت: «من از لحظه‌ای که دن را ملاقات کردم، دوست داشتم و واقعاً با تعهد او به دادن فرصتی به همه مردم، از هر طبقه‌ای، فرصت رشد سبزیجات را جلب کردم. این سطح از اشتیاق، همراه با یک مفهوم قوی، برای موفقیت ،ب و کار حیاتی است، بنابراین من مشتاقانه منتظر دیدن او هستم که برند فوق العاده خود را توسعه دهد و رشد دهد.

رابسون گفت: “ایده شرکت من از علایق من برای پایداری و در دسترس ساختن باغب، متولد شد. خوشحالم که سارا، که برند خارق‌العاده‌اش نیز به دلیل علاقه‌اش به کاردستی ایجاد شد، پتانسیل شرکت ما را در این مرحله حساس از سفر ما دید.»

این ،مت در 19 ژانویه ساعت 8 شب از BBC1 پخش شد و در iPlayer در دسترس است.

دیوید مک دونالد، مالک کالن، موفقیت رابسون و تیمش را تبریک گفت.

او گفت: «دان به اندازه ما به نوآوری و پایداری علاقه دارد. بسته بندی فیبر قالبی ما نه تنها برای Grow So Simple بلکه برای هر ،ی که از ظروف پ،تیکی استفاده می کند، یک تغییر بازی است.

کالن سالانه بیش از یک میلیارد محصول تولید می کند و به شرکت هایی در 34 کشور جهان می فروشد.


منبع: https://www.printweek.com/articles/dragons-den-win-for-eco-packaging-venture