اکثر مشاغل آسیب دیده برای EPR آمادگی ندارند

«در حالی که برخی از کشورها اطلاعات و کمک های مالی مربوط به EPR را درخواست نمی کنند یا محدود هستند، برخی دیگر اغلب به ارائه داده های دقیق نیاز دارند. این بدان م،است که اگر داده‌های لازم را ندارید، یا به اندازه کافی دقیق نیست، ممکن است پیامدهای هزینه زیادی در خطر باشد.

در اوایل این ماه، کنسرسیوم ،ده‌فروشی بریت،ا گفت که طرح‌های EPR و بازگشت سپرده در مجموع «حدود 4 میلیارد پوند به هزینه‌های ،ده‌فروشان اضافه می‌کند» که در این خط به تصویب خواهد رسید.

اندرو مک کافری، افسر ارشد استراتژی Ecoveritas گفت: «بسیاری از ،ب و کارها هنگام درک تعهدات مربوط به انطباق خود برای یک منطقه جغرافیایی، با چالش های بزرگ داده روبرو هستند.

هنگامی که از آنها پرسیده شد که فکر می کنند ،ب و کارشان چقدر برای EPR آماده است، از زنجیره تامین و گزارش گیری گرفته تا طراحی بسته بندی، 42.9٪ از پاسخ دهندگان خود را ناآماده اما آگاه از تغییرات ارزیابی ،د، در حالی که 14.3٪ اعتراف ،د که آماده نیستند.

به گزارش دفرا، تولیدکنندگان بسته‌بندی بریت،ا که بسته‌بندی را وارد یا عرضه می‌کنند، اگر یک ،ب‌وکار، شرکت تابعه یا گروه فردی (اما نه خیریه) هستند که گردش مالی سالانه 1 میلیون پوند یا بیشتر دارند (بر اساس آ،ین حساب‌هایشان) باید برای رعایت EPR اقدام کنند. )، مسئول بیش از 25 تن بسته بندی در سال 2022 بودند و هر یک از چندین فعالیت بسته بندی فهرست شده را انجام دادند.

نظرسنجی توسط متخصص داده های انطباق با محیط زیست Ecoveritas دریافت که 86٪ از پاسخ دهندگان هنوز فرآیندهای جمع آوری داده های خود را به طور کامل ایجاد نکرده اند.

با افزایش نگر، ها در مورد فشارهای تورمی، 85.7 درصد از پاسخ دهندگان به نظرسنجی Ecoveritas نگران پیامدهای مالی برای مشاغل خود بودند.

او افزود: «منصفانه است که بگوییم آمادگی به دلایل زیادی به طور قابل توجهی کم است. با این حال، با وجود عدم دستیابی به تفاهم و اجماع کامل، جهت سفر مشخص است. توصیه می‌کنیم با همتایان، تامین‌کنندگان، انجمن‌های تجاری و سازمان‌هایی مانند ما در ارتباط باشید تا مطمئن شوید که مشخصات بسته‌بندی زنده و دقیق را در اختیار دارید.»

«بخصوص شرکت‌های کوچک و متوسط ​​که تحت تأثیر مقررات قرار می‌گیرند، بیش از شرکت‌های بزرگی که منابع لازم برای مشارکت را دارند، برای مق، با این چالش تلاش خواهند کرد. هزینه های انطباق شرکت های متعهد فردی بسته به طراحی نهایی سیستم جدید می تواند بین شش تا 20 برابر افزایش یابد.

57.1 درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی، که در ماه گذشته انجام شد و صدها نفر از پاسخ دهندگان از پایگاه مشتریان Ecoveritas را تشکیل می دادند، گفتند که در حال حاضر اطلاعاتی در مورد ، های بسته بندی جمع آوری نمی کنند – چه رسد به گزارش در مورد آن.

اینها شامل عرضه کالاهای بسته بندی شده به بازار ،ستان با نام تجاری خود، قرار دادن کالاها در بسته بندی هایی است که در هنگام عرضه بدون مارک هستند، واردات محصولات در بسته بندی، داشتن یک بازار آنلاین، استخدام یا امانت دادن بسته بندی های قابل استفاده مجدد، یا عرضه بسته بندی خالی.

این علی‌رغم تقویت یک ابزار قانونی تحت ،وان مقررات 2023 ضایعات بسته‌بندی (گزارش داده‌ها) (،ستان) بود که تولیدکنندگان را در ،یس موظف می‌کند تا از این ماه اطلاعات مربوط به مقدار و نوع بسته‌بندی عرضه شده در بازار را جمع‌آوری و گزارش کنند.

85.7 درصد از ،ب و کارها کیفیت ارتباطات ،ت را در مورد تغییرات قانونی در مقررات بسته بندی بین یک تا دو ارزیابی ،د، در مقیاس کشویی 1-10 که در آن یکی ضعیف و 10 عالی است. 100٪ آن را کمتر از چهار رتبه بندی ،د.


منبع: https://www.printweek.com/articles/majority-of-affected-businesses-unprepared-for-epr

این یافته‌ها در حالی به دست آمد که Defra (و، محیط‌زیست، غذا و امور روستایی) گفت EPR هنوز در مسیر تحویل در سال 2024 است. Defra همچنان در حال مذاکره با تولیدکنندگان خواهد بود زیرا “طراحی نهایی طرح و برنامه‌های تحویل در حال توسعه است”. .


طبق یافته‌های جدید، ا،ریت قریب به اتفاق تولیدکنندگان بسته‌بندی که تحت تأثیر اجرای قریب الوقوع قانون مسئولیت توسعه یافته تولیدکننده (EPR) قرار گرفته‌اند، قابلیت جمع‌آوری داده‌های بسته‌بندی خود را به ،وان یک «کار در حال انجام» می‌دانند.