راهنمای خرید پرینتر و نکاتی که باید در انتخاب مد نظر قرار داد

این نوع از پرینتر ها از 3 رنگ اصلی قرمز و آبی و سبز استفاده می کنند. پرینتر ها یکی از اصلی ترین تجهیزات اداری هر سازمانی به شمار می روند که در انواع و اقسام گوناگونی تولید می شوند. به همین دلیل انتخاب یک پرینتر چند کاره اولویت بالاتری نسبت به برگزیدن مدل تک کارهی آن دارد. ضمن اینکه پرینترهای جوهرافشان تصاویر را با کیفیتهای بسیار بالاتری نسبت به لیزری چاپ میکنند. اگر می خواهید کاتریج XL با ظرفیت بالای برادر را انتخاب کنید می توانید به طرز چشم گیری هزینه ها را کاهش دهید و همواره تعداد بیشتری نسبت به کاتریج های استاندارد پرینترتان چاپ کنید . برای آنکه طرحی ثابت و ضد آب داشته باشید باید پرایمر چاپ ما را که به زودی در سبد جت برای فروش قرار می گیرد، خریداری کنید. برای خرید این محصول به صفحه فروش ما مراجعه کنید. زمانی که میخواهید صفحه ای را چاپ کنید، رایانه روند بزرگی از اطلاعات الکترونیکی نظیر میلیونها کاراکتر را به دستگاه پرینتر شما ارسال میکند. پس از دانلود اپلیکیشن از طریق تلفن همراه، کاربر می تواند اطلاعات به روی برنامه را ویراش کرده و سپس اپلیکیشن اطلاعات چاپ را برای چاپ پکوکو ارسال می کند.

یک نوع مدار الکتریکی در پرینترها قرار دارد که معنی همه این اطلاعات را در میابد و این که چه طور بر روی کاغذ ظاهر شوند. در واقع درام وظیفه دارد تا تونر یا جوهر داخل کارتریج پرینتر را بر روی سطح کاغذ منتقل کند از این رو ذرات تونر یا جوهر بر روی آن باقی میمانند. عمر متوسط یک چاپگر حدود 3 تا 5 سال است. NiSCA از سال 1994 تولید پیشرفته ترین چاپگرهای کارت شناسایی را آغاز کرد و در سال 1995 به دلیل استانداردهای کیفیت بالای شرکت، گواهینامه ISO 9001 را بدست آورد. عملکرد آن همانند چهار کاره سیاه و سفید بوده با این تفاوت که در این مدل اسناد به صورت رنگی پرینت میشوند. فروشگاه اینترنتی پلازا دیجیتال با ارائه دستهبندی گستردهای از انواع چاپگر، مرجع معتبری برای خرید پرینتر و انواع دستگاه پرینت به شمار میرود.

این نوع چاپگرها در ابتدای ورود خود گران و کمیاب بودند اما در حال حاضر به دلیل تقاضای بالا در انواع و قیمتهای متنوع در بازار موجود است. امروزه اکثر پرینترهای خانگی و اداری می توانند به راحتی به وای فای محیط مورد استفاده خود وصل شده و به عنوان یک دستگاه در مدار شبکه شما قرار گیرند. اما در تعریف سادهتر میتوان گفت ویدئوها و صداها را از روی دیسک در پخش کنندههای DVD و VCD میخواند و قسمت مهم اکثر پرینترهای کامپیوترهای اداری محسوب شده است. یکی از مزایای این پرینتر داشتن سه چرخ در انتهای آن است که حرکت آن به روی هر جنسی را روان و غلتان می کند. پیشنهاد می دهیم قبل از نهایی کردن خریدتان، معیارهای خرید پرینتر مخصوص چاپ عکس را مطالعه کنید تا بهترین کاربری را از دستگاه خریداری شده دریافت کنید. اما افزایش هزینه تعویض یا شارژ تونر دستگاه باعث شد تا پرینترهای رنگی برای مصارف خاصی در کسب و کارها استفاده شوند.

با استفاده از این دستگاه می توانید علاوه بر آنکه تصاویر خود را از طریق WIFI چاپ نموده، با استفاده از پورت USB و درگاه فلش و خشاب کارت حافظه گالری عکس های خود را بر روی صفحه نمایش بازبینی و ویرایش کنید، و آنها را نیز چاپ نمایید. به آن وصل شده و فایل های خود را به منظور چاپ برای آن بفرستید. چاپ تعداد بالایی از عکسها نیاز دارید؟ همچنین وجود یک نرم افزار خوب و دارای کاریی مناسب جهت کار با اسکنر می تواند یک موهبت برای شما باشد، اکثراً این نرم افزارها با خود اسکنر ارائه می شوند ولی اگر نرم افزار کاربردی خوبی با اسکنر شما ارائه نشده باشد ممکن است برای عملکرد بهتر نیاز باشد از نرم افزار مناسب تری استفاده کنید. باید بدانید که شارپ، یکی از تولید کنندگان مطرح پرینترهای چند کاره است؛ بنابراین اگر به یک آل این وان نیاز دارید که قابلیت های کپی، فکس و اسکنر را هم داشته باشد، پرینتر چند کاره شارپ انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. اما مهم ترین عامل که می تواند مسیر خرید شما را به سمت درستی هدایت کند، شناسایی نیاز کاری و انتظارات شما در روند چاپ است. برای اینکه به راهنمای خرید پرینترهای خانگی دسترسی داشته باشید باید بدانید که این محصول کانون گزینه خوبی برای خرید بوده که به نسبت ویژگی های خوبش میتواند ویژگی های دیگری نیز در اختیار شما قرار دهد.

عوامل دیگری نظیر قدرت پردازنده تا رزولوشن و قدرت چاپ نیز هر کدام به نوبه خود تاثیر شگرفی در قیمت سایت 10printer پرینترهای لیزری دارند. جوهر این وسیله به روی متریال هایی مثل پارچه، کاغذ و چوب که قدرت جذب دارند، به خوبی چاپ می شود اما با آب شسته خواهند شد. قیمت کارتریج برخی از پرینترهای ارزان جوهرافشان با خود پرینتر یکسان است یعنی پس از چاپ حدود ۱۵۰ تا ۲۰۰ برگ، مجبور به پرداخت معادل قیمت پرینتر برای کارتریج جدید خواهید شد. هچنین باید کیفیت چاپ پرینتر را مد نظر داشته باشید تا بعدا از خرید خود پشیمان نشوید. پرینترهای لیزری از نظر سرعت نیز عملکرد خوبی دارند و میتوانند با سرعت 9 تا 25 صفحه در دقیقه، کار پرینتر را انجام دهند(این سرعت بسته به توانایی پرینتر میتواند بالاتر هم باشد). اگر قصد خرید چاپگر را دارید ، در ادامه ای مطلب فهرستی از 15 مدل از پرفروش ترین و بهترین پرینترهای لیزری خانگی موجود در بازار را لیست کرده ایم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. یکی از اقداماتی که باید پیش از خرید پرینتر چاپ عکس انجام دهید، مقایسه کردن نمونه های چاپ شده در این مدل هاست.

نوع کارتریج یا تونر آن از نوع ۴۴A است و کارکرد کارتریج مشکی آن در حدود ۱۲۰۰ برگ ذکر شده است و مجهز به آلارم کم شدن کارتریج پرینتر است و به شما کمک میکند که قبل از اتمام جوهر پرینتر اقدام به شارژ کارتریج آن کنید تا از رسیدن آسیب به هد چاپگر جلوگیری شود . این پرینترها در ابتدا در سال 1960 توسط شرکت Xerox ساخته شدن. در کل، چاپگرهای لیزری همانند دستگاههای کپی عمل میکنند. تمامی پرینترها برروی پلتفرم ویندوز کار میکنند اما همه مدلها پشتیبانی یکسانی برای پلتفرمهای نه چندان متداول مک و لینوکس ندارند. همه چاپگرها نمی توانند مقاله با اندازه دلخواه را چاپ کنند به طور مشابه ، بسترهای اسکنر در بسیاری از پرینترها فرق دارد شاید نتوانید به صورت قانونی یک اسناد را چاپ کنید. سپس چاپگر را با استفاده از بلوتوث به اپلیکیشن متصل می کنید.

کارتریج تونر بهکاررفته در M402dn از نوع HP 26A است که تا 3100 صفحه را میتواند به چاپ برساند که باز هم نشان از پرکار بودن M402 است. مثلاً اگر PPM سیاه سفید یک دستگاه ۱۵ تا ۲۰ صفحه در دقیقه باشد این عدد برای چاپ رنگی بین ۱۰ تا ۱۵ صفحه است. این دستگاه این امکان را به شما میدهد تا اسناد و تصاویر خود را با سرعت فوق العاده تا سایز A3 چاپ نمایید. شما می توانید پرینتر خود را به رنگ های نقره ای و سفید خریداری نمایید. این نور، صفحات را روی درام حساس به نور تابانده و الکتریسیته ساکن (همانند یک بادکنک که به یک جسم پرز دار مالیده شده میچسبد) سبب شده تا ذرات تونر به درام پرینتر چسبیده شود. از پرینت گرفتن با موبایل تا استفاده در مدارس، آموزشگاهها، دانشگاه، عکاسی و دفاتر فنی چاپ، این نوع پرینترها تقریبا در همه جا مشاهده میشوند. همه طراحان و عکاس های حرفه ای به یک چاپگر مناسب و با کیفیت نیاز دارند تا عکس های مورد نظرشان را به چاپ برسانند.

زمانی که چراغ چاپگر آبی شد یعنی دستگاه روشن است و کارتریج آن درست کار می کند. در واقع شیوه کار کلی پرینتر به این صورت است که با رسم نمودن نقاط رنگی ، اقدام به ترسیم اشکال در خواست شده می نماید. میتوانید هم سیاه و سفید و هم رنگی با آن پرینت بگیرید. اگر هیچ لزومی برای چاپ رنگی نمیبینید هزینه زیادی نکنید و سراغ پرینتر سیاه و سفید بروید. در ادامه به معرفی هر یک از این عوامل موثر در انتخاب پرینتر می پردازیم. این مدار الکترونیکی در داخل پرینتر اسکن لیزری را بر روی درام به سمت جلو و عقب میکشد تا یک مدل الکتریسیته ای ثابت ایجاد شود. تونر آن قادر خواهد بود که تعداد صفحات بیشتری را نسبت به مدل جوهر افشان برای شما چاپ کند و همچنین میتواند ماهانه تا چندین هزار برگ را چاپ کند.

این مدل از چاپگر به عنوان کاملترین پرینتر لیزری محسوب میشود. یکی از پرفروشترین و بهترین دستگاههای ناخن که بسیاری از سالنهای زیبایی حداقل یک عدد از آن را برای خود تهیه کردهاند، دستگاه طراحی ناخن O`2NAILS میباشد که در مدلهای مختلف طراحی و تولید میشود. معمولا ادارات و شرکتهای بزرگ به دلیل اینکه حجم کاری بالایی دارند نیاز به دستگاهی دارند که بتوانند کارهای چاپی خود را با سرعت و کیفیت بالا انجام دهند. که این قیمت با مقدار مصرف جوهر، توسط چاپگر رابطه مستقیم دارد. بعد درام با پودری بنام تونر پوشانده می شود و در حالی که درام با تصویر کد می شود، پودر تونر فقط به مناطقی که لیزر به آن برخورد داشته است می چسبد. امروزه با پیشرفت تکنولوزی شاهد بهبود عملکرد پرینترهای لیزری هستیم. پرینترهای لیزری نیز به این صورت عمل میکنند با این تفاوت که چون در پرینترها صفحه ای برای کپی کردن ندارد، لیزر از ابتدا باید آنها را بسازد. چنانچه مطمئن نیستید موقعیت دستگاه باید چگونه باشد و نمی دانید چاپ باید کجا انجام شود، یک صفحه تعیین موقعیت پرینتر خریداری کرده و به کمک آن با سرعت دست 10 سانتی متر بر ثانیه طرح خود را چاپ کنید.

در پرینترهای جوهرافشان این عملیات چاپ از طریق پرتاب جوهر به کاغذ چاپ میشود اما در مورد مدل لیزری کمی مبهم است. این دستگاه با درگاههای پارالل و USB سازگاری آسانی با رایانه دارد و بهراحتی نصب میشود.این پرینتر سوزنی 24-پین، 136 ستونی نسبتاً کممصرف بوده و در حالت Sleep تنها 15 وات و در حالت فعال 75 وات برق مصرف میکند. کارتریج آنها از پودرهای مخصوص سیاه و رنگی انباشته شده که توسط مکانیزم خاص و منحصر به فردی ، و با استفاده از ذرات معناطیسی و غلطک های خاص ، عملیات پرینت را انجام می دهند. اگر شما به عنوان یک عکاس حرفهای به دنبال چاپ عکسهای خود با بالاترین کیفیت هستید، چاپگرهای مخصوص و انحصاری این کار به بازار ارائه شدهاند. یکی از پرفروشترین و پر مخاطب ترین گجت هایی که امروزه بسیار پر طرفدار است، دستگاه طراحی ناخن میباشد این دستگاه مانند پرینتر عمل میکند و روی ناخن هر طرح و نقشی که شما در موبایل خود داشته باشید قادر هستید روی ناخن پرینت بگیرید. در واقع کارکرد این چاپگر به این صورت است که قطرات بسیار کوچکی از جوهر را روی کاغذ میپاشد و در نهایت تصویر روی کاغذ چاپ میشود.

قیمت پرینتر LaserJet Pro M426fdw برگ برندهای دیگر برای این محصول از شرکت HP میباشد که شما را مشتاق به خرید از این کمپانی خواهد کرد. هر کدام از برندهای گفته شده مشخصات و قابلیت های خاص خود را دارند. تا جایی که گفته می شود شما با خرید این پرینتر می توانید تا 50 درصد در هزینه خرید جوهر برای پرینتر خود صرف جویی نمایید. اتصال بیسیم در درجهی اول به کاربر اجازه میدهد تا با استفاده از تلفنهای همراه هوشمند و تبلت اسناد و فایلهای خود را چاپ کند. با این وجود، نیازهای چاپگر به اطلاعات نسبتاً لازم است و اتصال سیمی اترنت کم پیش میآید که برای پرینتر خانگی ضروری است. اگر از آن برای مدتی استفاده نکرده اید، بهتر است روی کارتریج جوهر دستگاه الکل 95% اسپری کرده و با پارچه ای نرم آن را تمیز کنید. بدین صورت اطلاعات را از رایانه و دیگر دستگاهها گرفته و بر روی کاغذ به صورت دائم به چاپ میرسانند. رزولوشن چاپ 1200 × 1200 dpi دی پی آی است . پرینترهای با کیفیت تر دارای رزولوشن 1200 می باشند. حافظه یاد شده معمولا با مقادیر کیلوبایت (KB) یا مگابایت (MB) بیان گردیده و در پرینترهای اداری مدل پایین معمولا حدود 32 تا 128 مگابایت می باشد.

چاپگر جیبی K1 می تواند تصاویر گوشی، ایموجی، متن، تصویر، لوگو، طرح، خط، بارکد، زمان، اشکال مختلف و اعداد را چاپ کند. اگر باقی رنگ ها نیز چاپ نشدند، بدان معناست که جوهر کارتریج شان تمام شده است. اگر در این زمینه تجربه ندارید، باید بدانید که خرید پرینتر چاپ عکس، معیارها و نکات خاص خود را دارد. در چاپگر لیزری، لیزر برای ترسیم تصویر یا متن از یک برد مدار، از داده هایی استفاده می کند که به آن داده می شود که باید در آینه چاپ شود و روی محور خود حرکت می کند تا پرتو را به درام منتقل کند. این کار باعث می شود تا از مصرف بیش از اندازه ی رنگ ها جلوگیری شود و کنتراست و کیفیت بیشتری را داشته باشیم. اگر چند ثانیه از پرینتر استفاده نکنید، روی حالت استندبای یا “خواب” قرار می گیرد و رنگ چراغ آن بنفش می شود. پرینترهای جوهرافشان به وسیله پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یک صفحه کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی در حد کیفیت مناسب میشوند. خیر. این وسیله قادر به چاپ رنگ های سفید و طلایی نیست.