افکاری در مورد مجوزهای تکثیر عکس و هنر

در زندگی هیچ چیز رایگان نیست. در چاپ تجاری، اگر شما یک تصویر (یک ع، یا یک تصویر) را که شخص دیگری ایجاد کرده است، بازتولید کنید، باید حقوق محدودی را برای این کار بپردازید.

با این حال، هزینه کمتر برای مجوز ت،یر (در برخی موارد هزینه اشتراک برای استفاده از تعداد زیادی ع، در هر ماه با عرض جغرافیایی بسیار بیشتر از قراردادهای مدیریت شده) این را برای انواع خاصی از نشریات ایده آل کرده است. در واقع، زم، که در سال 1998 ،ب و کار خود را شروع کردم، از بسیاری از تصاویر بدون حق امتیاز در کارهای طراحی مستقلی که در آن زمان انجام می‌دادم استفاده کردم. همه چیز مقرون به صرفه بود، و همانطور که به یاد می‌آورم، تا زم، که به شرکتی (بر روی محصول چاپی) که حقوق را از آن ،یده بودم اعتبار می‌دادم، در صورت تمایل می‌توانستم تصویر را تغییر دهم (مثلاً آن را پوستر یا رنگی کنم، اما احتمالاً آن را به روش های دیگری نیز تغییر دهید).


این مطلب در تاریخ یکشنبه 2 آوریل 2023 ساعت 11:42 صبح منتشر شده است و در زیر ع، ها ثبت شده است. شما می تو،د هر پاسخی را که به این ورودی داده می شود از طریق فید RSS 2.0 دنبال کنید. تو می تو، یک پاسخ بگذارید، یا پیگیری از سایت خودتان.


منبع: https://www.printindustry.com/blog/2023/04/commercial-printing-t،ughts-on-p،to-and-art-re،uction-licenses/

حقوق تولید مثل

(برای قرار دادن این موضوع، در دهه 1980 و اوایل دهه 1990، زم، که ما حقوق بازتولید با مدیریت حقوق را ،یداری می کردیم، هرگز به تغییر تصاویر یا استفاده از آنها برای بیان یک بی،ه سیاسی یا فروش چیزی غیر از ،ت خاص خود فکر نمی کردیم. کتاب چاپ آموزش و پرورش.)

من مطمئن هستم که این گزینه نیز وجود داشت، اما من در مورد آن اطلاعی نداشتم زیرا ما قبلاً یک فرآیند داشتیم. تصاویر بدون حق امتیاز، که من شروع به دیدن آنها به صورت آنلاین در دهه 90 یا روی سی‌دی‌ها از جمله مجموعه‌ای از هنرهای دیجیتال و ع،‌ها کردم، بسیار ارزان‌تر از تصاویر مدیریت‌شده با حقوق ما بودند. متأسفانه، آنها نیز عمومی تر بودند.

در همین راستا، یکی از مشتریان کارگزاری چاپ من این هفته نزد من آمد و اشاره کرد که او اشتراک سرویسی را ،یداری کرده است که به او اجازه می دهد تقریباً هر تصویری را که می خواهد با استفاده از یک برنامه هوش مصنوعی آنلاین ایجاد کند.

این قبل از سی دی ع، و قبل از دانلود تصویر از اینترنت بود. در آن زمان، ما یک سفر سالانه به یک «آژانس تصویر» (یک مکان فیزیکی) انجام دادیم و فهرستی از انواع ع،‌ها (موضوع و قالب) را که می‌خواستیم در این دو محصول چاپی قرار دهیم، ارائه کردیم.

بنابراین وقتی مشتری من هفته گذشته در مورد استفاده از یک تولیدکننده تصویر آنلاین هوش مصنوعی در کارش با من تماس گرفت، من بحث قبلی را با او انجام دادم. من همچنین مفهوم «کار مشتق» را توضیح دادم، که شامل تغییر ع، یا تصویری است که او می‌،ید تا اینکه دقیقاً همانطور که در ابتدا ارائه شده بود، آن را بازتولید کند.

بازگشت به مشتری من

چند سالی حقوق ع،‌های اضافی را ،یدیم که در متن استفاده می‌کردیم. (اینها هزینه کمتری دارند.) کاور شات ها (در نهایت هر سال چهار ع، تصمیم گرفتیم) هزینه بیشتری دارند. تعداد نسخه‌های کتاب (و این واقعیت که آنها برای استفاده آموزشی و نه تبلیغاتی بودند و با تجربه آموزشی ،تی ما در واشنگتن دی‌سی به صورت رایگان توزیع شدند) نیز تفاوتی ایجاد کرد. من مطمئن هستم که اگر از کتاب های چاپی سود می بردیم، هزینه افزایش می یافت (اگر آنها مکمل سمینارهای آموزشی ،تی که ارائه می کردیم نبود).

این به شما به ،وان یک طراح یا کارگردان هنری که احتمالاً از طریق نوعی خدمات آنلاین، ع، ها یا تصاویر را انتخاب می کنید، چه ارتباطی دارد؟

  1. مجوز را با دقت بخو،د و از آن پیروی کنید. به ،وان مثال، برخی از افراد بدون اینکه بدانند باید هزینه آن را بپردازند، صفحات وب خود را به رسانه های متعلق به افراد دیگر پیوند می دهند و (حتی اگر تصادفی باشد) هزینه های سنگین پرداخت می کنند. از این کار اجتناب کنید.
  2. مفهوم “کار مشتق” را درک کنید. فقط در صورتی تصاویر خود را تغییر دهید که مجوز شما (معمولاً مجوز بدون حق امتیاز) بگوید می تو،د این کار را انجام دهید.
  3. تفاوت بین مجوز مدیریت شده با حقوق و مجوز بدون حق امتیاز را بد،د و بد،د چه زم، می خواهید از یکی یا دیگری استفاده کنید.
  4. درک کنید که ممکن است یک تصویر در یک کشور تحت حق چاپ باشد اما در کشور دیگر نه.
  5. تصاویر «حوزه عمومی» را در نظر بگیرید. این تصاویری است که از حمایت حق نسخه برداری خارج شده یا هرگز تحت حمایت حق نسخه برداری نبوده است. آثار ش،پیر (البته که آنها تصویر نیستند) قبل از حفاظت از حق چاپ خلق شده اند. در اصطلاح عمومی، دامنه عمومی به این م،ی است که شما می تو،د به صورت رایگان از آن استفاده کنید و از یک وکیل خبری نگیرید.
  6. ایده ها نمی توانند دارای حق چاپ باشند، فقط بیان آنها هستند.
  7. اگر برای اینترنت طراحی می‌کنید، به ویژه نسبت به اعمال خود آگاه باشید. من شنیده ام که برخی از صاحبان حق چاپ عذرخواهی و سپس حذف تصویر آنها از وب سایت شما را نمی پذیرند (زیرا ممکن است شخص دیگری تصویر را در حالی که در وب سایت شما بوده دانلود کرده باشد).
  8. در صورت شک از یک وکیل بپرسید.
  9. در نهایت، به یاد داشته باشید که کپی رایت راهی است که هنرمندان دیگر می توانند اطمینان حاصل کنند که دارایی م،وی آنها دزدیده نمی شود یا از روش هایی استفاده نمی شود که آنها آن را تایید نمی کنند. بنابراین چیز بدی نیست، فقط یکی را باید درک کنید و به آن توجه کنید.

اول از همه، زم، که من در دهه 1980 طراح کتاب چاپی بودم، سازمان غیرانتفاعی آموزش ،تی که در آن کار می کردم، یک نسخه سالانه یک کتاب چاپی را منتشر می کرد که به 10 موضوع داخلی و 10 موضوع سیاست خارجی می پرداخت. جلد کتاب شامل چهار تصویر بزرگ بود که منع، کننده مسائل برجسته نسخه بود. علاوه بر این، بیش از حد جلد کتاب تبدیل به یک کارت پستال بازاریابی شد که در سراسر ایالات متحده برای فروش نسخه هایی از کتاب درسی توزیع شد.

مشتری من همچنین کتاب های چاپی و کتاب های الکترونیکی تولید می کند تا از این طرح رنگی اختصاصی (کلید فصول) پشتیب، کند، و در دهه ای که با او کار کرده ام، او تصاویر خود (از ،ن با رنگ های مختلف) را در این طرح ها گنجانده است. محصولات چاپ تجاری برای نشان دادن روند انتخاب رنگ او.

غذای آماده

ع، ،یداری شده از … www.depositp،tos.com

مشتری کارگزاری چاپ من به طور منظم چندین نسخه از یک کتاب چاپ نمونه رنگی کوچک (تقریباً 2 اینچ در 3 اینچ) را چاپ می کند (28 نسخه اصلی جداگانه وجود دارد) که به مدگرایان کمک می کند رنگ آرایش و لباس را بر اساس مو و چهره خود انتخاب کنند. او همچنین نسخه‌هایی از مجموعه‌ای از کارت‌های ۷۲ صفحه‌ای (بسیار بزرگ‌تر، ۸.۵ اینچ در ۱۱ اینچ) را با قالبی برای چانه کاربر چاپ می‌کند تا زیر صورت کاربر نگه داشته شود و همراه با کتاب‌های نمونه رنگی استفاده شود. هدف کمک به مشتریان است که خوب به نظر برسند.

بنابراین، به تصاویر هوش مصنوعی برگردیم. مشتری من با من تماس گرفت و از عواقب قانونی چاپ مجدد این تصاویر در محصولات چاپی خود پرسید که برای آن پول دریافت می کند.

من به مشتری کارگزاری چاپی خود گفتم که دریافت بازخورد از یک وکیل یک حرکت هوشمندانه است. من همچنین گفتم که داور نهایی مجوز ت،یر تصویر خاصی است که ،یداری کرده است و حقوق و تعهدات او به همراه مدت قرارداد، نحوه تغییر تصاویر و غیره را مشخص می کند. ذکر شده در مجوز بازی منصفانه خواهد بود، اما من همچنین به او پیشنهاد کردم که در مورد تغییر تصویر با وکیل خود مشورت کند. من همچنین مطمئن شدم که او به یاد داشته باشد که آژانس (همانطور که در مجوز ذکر شده است) که از آن خدمات هوش مصنوعی آنلاین می‌،د اعتبار کند.

استفاده تبلیغاتی ما (علاوه بر استفاده آموزشی در کتاب های چاپی) نیز تفاوت هایی ایجاد کرد. 60000 نسخه از روی جلد چاپ شده روی کارت پستال بازاریابی همراه با زبان فروش هزینه بیشتری نیز دارد.

هر سال مجوز خاصی به نام مجوز «مدیریت حقوق» داشتیم که به ما می‌گفت با این تصاویر (اثر هنری یا در این مورد ع،‌ها: مالکیت م،وی به جای رندر آن در اسلایدهای استات) چه کاری می‌تو،م و چه کاری نمی‌تو،م انجام دهیم.

تصاویر مدیریت شده با حقوق

تصاویر بدون حق امتیاز

صاحب آژانس تصویر برای ما آستین های شفاف (اسلاید) می آورد که روی جعبه های نور بررسی می کردیم. این تصاویر بسیار جذاب و منحصر به فرد بودند. شاید 20 مورد را انتخاب می‌کردیم و به دفتر خود بازمی‌گشتیم و قول می‌دادیم اسلایدهای استفاده نشده و اصلی (حتی کپی از اسلایدهای اصلی) را بلافاصله پس از انجام چهار انتخاب نهایی، پس بدهیم. اسلایدهای اولیه ای که به ما دادند آنقدر به ،وان هنر اصلی ارزشمند بودند که یک سال وقتی چندین اسلاید اصلی را پس فرستادم، مجبور شدم بسته را به مبلغ گزافی بیمه کنم، چیزی بیش از 200000 دلار، زیرا سازمان ما در غیر این صورت می توانست این کار را انجام دهد. مسئول از دست دادن احتمالی بسته در فرآیند تحویل UPS است. نیازی به گفتن نیست که ،ید تصاویر در حال حاضر (یا حقوق چاپ مجدد چنین تصاویری) از طریق اینترنت این مشکل را نادیده می گیرد.

برای مجوز ت،یر ع،، مبلغ متفاوتی را بر اساس اندازه، محل قرارگیری، تعداد ت،یر (محصولات چاپی محصولات چاپی) و توزیع فیزیکی ع،‌های تجدید چاپ شده (به ،وان مثال در کتاب‌های چاپی توزیع شده در سراسر ایالات متحده) پرداخت کردیم. ).

جالب اینجاست که موکلم با وکیلش صحبت کرده بود (که فکر می‌کردم هوشمندانه است) و او گفته بود که تصاویر ایجاد شده با هوش مصنوعی (که اکنون آن را دارد) نمی‌توانند دارای حق چاپ باشند زیرا توسط انسان تولید نمی‌شوند.

چیزی که با این همه پول گرفتیم موارد زیر بود. ما حقوق صریحی برای بازتولید ع،‌هایی از سراسر جهان داشتیم که واقعاً منحصربه‌فرد و شگفت‌انگیز بودند، ع،‌های گزارشی از کشورهای جنگ‌زده و همچنین تصاویر رایج‌تر برای فصل‌های مسائل داخلی‌مان در این کتاب چاپی. همه تصاویر از بالاترین کیفیت برخوردار بودند و در نوع خود بی نظیر بودند. به این م،ا که تعداد کمی از کتاب‌های چاپی سازمان‌های دیگر شامل تصاویری از این دست (و مطمئناً نه مشابه) هستند.

من نه وکیل هستم و نه در تلویزیون بازی می کنم، اما 46 سال سابقه کار در نشریات و چاپ سفارشی دارم. بنابراین من چند پیشنهاد داشتم.