پروژه جدید اسپانیایی برای ایجاد پودر پلی پروپیلن بازیافتی برای چاپ سه بعدی – 3DPrint.com


مستقر در اسپ،ا مرکز فناوری اندالتک در حال کار بر روی چیزی است که آن را پروژه RECYPPOWDER می نامد، با هدف تبدیل پلی پروپیلن (PP) به یک ماده همجوشی بستر پودری (PBF). همکاری با شرکا اینوماق 21 و دانشگاه بارسلونااین مرکز که 156 کارمند دارد و 6 میلیون یورو درآمد دارد، به دنبال ایجاد یک محصول دایره ای با استفاده از مواد پرطرفدار PP است. در حالی که برخی از پودرهای TPU و TPE برای PBF در دسترس هستند، و HP یک ماده PP را معرفی کرده است، این ابتکار اولین ماده PP بازیافت شده را نشان می دهد که به طور خاص برای این چاپ سه بعدی PBF طراحی شده است. این شرکت نمونه های اولیه کاربردی را با این ماده جدید هدف قرار می دهد.

PP به دلیل تطبیق پذیری بسیار زیاد خود شناخته شده است، که می تواند هم نرم و هم سخت باشد و یک ماده بسیار بادوام است که راحتی را ارائه می دهد. در حالی که مقاومت آن در برابر شعله ضعیف است، می تواند طیف گسترده ای از مواد شیمیایی و شرایط سخت را به خوبی تحمل کند. به طور کلی، مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش زیاد نیست، اما می تواند دمای سرویس حدود 110 درجه سانتی گراد را تحمل کند. PP به دلیل مقاومت در برابر ضربه و چقرمگی خوب مورد توجه قرار گرفته است. این می تواند به ،وان جایگزینی برای TPU و TPE عمل کند و به طور کلی سبک تر از TPU ها است. با نقطه ذوب حدود 160 درجه سانتیگراد و دمای پردازش در حدود 200 درجه سانتیگراد، PP برای پردازش با تکنیک های همجوشی بستر پودری من، است.

هدف این سه گانه بررسی کوپلیمرهای مختلف PP و کار بر روی تعیین اندازه ذرات بهینه برای افزایش خواص مواد است. آنها همچنین قصد دارند نسبتی از مواد بکر را با پودر بازیافتی ،یب کنند تا یک ،یب کاری موثر ایجاد کنند. به طور معمول، در برنامه های کاربردی PP، ،یب شامل حدود مواد نیمه بکر و نیمه بازیافت شده. پیامدهای پودر باقی مانده و نرخ بازیافت آن در خود دستگاه در این مرحله نامشخص است. عموماً در فرآیندهای PBF، پس از ساپورت قطعات در طول ساخت، پودر غیرسینتر شده باقی می‌ماند. این کیک پودری باقیمانده سپس الک شده و بازیافت می شود. تقریباً نیمی از این مواد در نهایت دور ریخته می شود، اما نسبت خاص و دفعات استفاده مجدد از آن به مواد، مواد افزودنی، تنظیمات دستگاه و استفاده بستگی دارد. پودرهایی با نرخ بازیافت فوق‌العاده بالا در دستگاه منجر به اقتصاد مطلوب و نتیجه سازگارتر با محیط زیست می‌شوند.

PP یک کالا یا پ،تیک فله است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و هزینه آن از 0.10 دلار تا حدود 3 دلار در هر کیلوگرم متغیر است، که به طور قابل توجهی کمتر از 4 تا 6 دلار در هر کیلوگرم است که معمولاً برای ABS و PLA مشاهده می شود. برآوردها نشان می دهد که میزان استفاده از PP در حدود 79 میلیون تن در سال که چهار برابر بیشتر از حجم ABS و 40 برابر حجم PLA است. با توجه به حجم وسیع پ،تیک در گردش، استدلال قانع کننده ای برای به حداقل رساندن استفاده از مواد بکر در چاپ سه بعدی وجود دارد. مطمئناً، مواد بکر ممکن است برای دستگاه‌ها و اجزای پزشکی تحت فشار قابل‌توجه مزایایی داشته باشند، اما برای بسیاری از نمونه‌های اولیه و تعداد قابل توجهی از قطعات مصرف نهایی، استفاده از مواد جدید ارزش کمی دارد. حجم نسبتاً کوچک مورد نیاز برای پرینت سه بعدی را می توان به راحتی با منحرف ، برخی مواد زائد برای استفاده در این فناوری برای ا،ر کاربردها برآورده کرد. فقدان یک ماده پرینت سه بعدی 5 دلاری در هر کیلو که می تواند محصولات موجود و گران قیمت تر را به چالش بکشد، همچنان یک شکاف قابل توجه در بازار است.

من معتقدم این محصول می تواند حجم قابل توجهی را در زمینه هایی مانند کفش، قطعات بالشتک، دسته های ورزشی و موارد مشابه پیدا کند. استفاده زیاد از مواد PA 11 مشتق از دانه کرچک Arkema که خواص خوب همراه با پیام زیست محیطی مثبت را ارائه می دهد، قابل توجه است. به طور مشابه، Evonik یک ماده PA 11 را از روغن پخت و پز مجدد استفاده کرده است. یک PP بازیافت شده می تواند پیامی قوی به مصرف کنندگان برساند و به طور بالقوه به ،وان ابزاری متقاعدکننده برای طراحان و شرکت هایی که هدف آنها تشویق استفاده از مواد بازیافتی نسبت به همتایان خام جدید است، عمل می کند. در سال‌های اخیر، برندها علاقه زیادی به برجسته ، اعتبار بازیافت خود داشته‌اند و اگر این ماده به خوبی عمل کند، می‌تواند به انتخابی موفق برای قطعات مصرف نهایی برند ساخته شده با چاپ سه بعدی تبدیل شود.

ایجاد مواد بستر پودری، به ویژه دستیابی به مورفولوژی، آسیاب و مواد افزودنی صحیح، می تواند یک فرآیند گران و خسته کننده باشد. اگرچه Andaltec دارای تخصص قبلی در زمینه چاپ سه بعدی است که از طریق یک پروژه کامپوزیت در سال 2020 و پروژه دیگری در مورد پلیمرهای حافظه شکل نشان داده شده است، تولید پودر برای چاپ سه بعدی یک چالش منحصر به فرد است. در حالی که این شرکت دارای دانش رئولوژی و امکانات گسترده ای مانند خطوط ا،تروژن دوگانه و تک پیچ برای مخلوط ، ،یبات و ایجاد دسته های اصلی است، باید دید که آیا می تواند پودر را با موفقیت تولید کند یا خیر. با این حال، بیایید خوشبین بم،م، زیرا یک پودر PP بازیافتی 50 درصدی نسبتاً مقرون به صرفه می تواند به طور بالقوه منجر به توسعه محصولات پرینت سه بعدی بسیار هیجان انگیز شود.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.




منبع: https://3dprint.com/307302/new-spanish-project-to-create-recycled-polypropylene-powder-for-3d-printing/