کریستال آمبر خواستار جایگزینی صندلی De La Rue شد

این بی،ه ادامه داد: «کریستال امبر خاطرنشان می‌کند که در دوره منتهی به 26 مارس 2022، پس از کاهش 36 میلیون پوندی هزینه، سود پیش از مالیات De La Rue از فعالیت‌های ادامه دار 24.2 میلیون پوند بود. برآورد اجماع فعلی بازار برای سال منتهی به 31 مارس 2023 برای De La Rue برای سود قبل از مالیات 22 میلیون پوند است.

در بی،ه ای که امروز (31 مارس) منتشر شد، کریستال آمبر اعلام کرد که به هیئت مدیره De La Rue ارسال کرده است. اخطار درخواست نیاز دارد PLC چاپ امنیتی برای تشکیل یک مجمع عمومی که در آن قط،امه ای برای برکناری مدیر غیر اجرایی و رئیس کوین لوزمور پیشنهاد می شود.

در پاسخ، De La Rue نیز موضع خود را اعلام کرد. آن گفت: سهامداران به یاد می آورند که در یک مجمع عمومی که در دسامبر سال گذشته در پاسخ به درخواست کریستال امبر برای استعفای کوین لوسمور برگزار شد، 94.9 درصد از آرای صادره، بدون احتساب آرای کریستال امبر، موافق ادامه دادن آقای لوزمور بودند. به ،وان مدیر شرکت و به ،وان رئیس هیئت مدیره فعالیت می کند.

در جولای سال گذشته، 97.8 درصد از سهامداران رای به انتخاب مجدد کوین لوزمور به ،وان رئیس در مجمع عمومی سالانه شرکت رای دادند.

قیمت سهام De La Rue بیش از 7 درصد کاهش یافت 51.1p امروز صبح (بالاترین 52 هفته: 118.80p).


منبع: https://www.printweek.com/articles/crystal-amber-calls-to-replace-de-la-rue-chair

کریستال امبر از سال 2018 سهامدار De La Rue بوده و در حال حاضر حدود 9.8 درصد از کل سرمایه منتشر شده شرکت را در اختیار دارد.

کریستال آمبر خاطرنشان می کند که در دسامبر 2022، در مقام شخصی به مدیران De Le Rue نامه نوشت. در آن نامه، کریستال آمبر چندین نگر، خاص، از جمله تأثیر بر درآمد و سود ناشی از بیکاری 300 کارمند در مرکز چاپ کنیا و توقف عملیات چاپ را برجسته کرد.

کریستال آمبر قبلا انتقادات خود را از De La Rue هفته گذشته در مرحله نیمه سال خود ادامه داده بود و همچنین قبلاً خواستار استعفای Loosemore شده بود.

سپس با تکرار اعتقاد خود مبنی بر اینکه “تغییر فوری رهبری لازم است”. مورد خود را برای Pepyn Dinandt تشریح کرد که گفت: «تقریباً 20 سال از طرف و با شرکت‌های سهام خصوصی از جمله KKR، Apollo و Towerbrook کار کرده است».

کریستال آمبر افزود که De La Rue “nبا توجه به استراتژی و اجرای عملیاتی صحیح، به طور طبیعی برای هدایت رشد صنعت قرار گرفته است» و اینکه این درخواست «به دنبال احترام به این ویژگی ها و ارزش استراتژیک آنها به De La Rue و محافظت از آنها برای سهامداران و سهامداران De La Rue است».

کریستال آمبر اشاره می کند که در صفحه 14 از نتایج میان‌دوره‌ای De La Rue که در نوامبر 2022 منتشر شد، اشاره‌ای به صلاحیت حسابرسی تداوم فعالیت عدم قطعیت با اهمیت انجام شد. این به نقض بالقوه میثاق بانکی مربوط می شود.

این درخواست همچنین پیشنهاد می کند که پپین دیناندت به ،وان مدیر غیر اجرایی و رئیس هیئت مدیره منصوب شود.

کارگردانان De La Rue به کریستال امبر نامه نوشتند تا این موضوع را رد کند. با این حال، در 20 ژانویه 2023، De La Rue تعطیلی تأسیسات چاپ کنیایی خود را اعلام کرد. در حالی که در این اطلاعیه گفته شده که انتظار نمی رود این بسته شدن بر درآمدها تا 31 مارس 2023 تأثیر بگذارد، هیچ اشاره ای به تأثیر بر درآمدهای سالی که از اول آوریل 2023 شروع می شود، نشده است. قبل از بسته شدن تأسیسات چاپ کنیا، درآمد حاصل از کنیا حدود 12 درصد از کل درآمد حاصل از بخش ارزی De La Rue را تشکیل می دهد.


سرمایه گذار فعال Crystal Amber Fund خواستار برکناری رئیس De La Rue و تعیین مدیر جدید به ،وان رئیس شده است.

او سابقه طول، و موفقی در ایجاد ،ب و کار با ارائه برنامه های ارزش آفرینی و ایمن سازی ،وج دارد. او در حال حاضر مدیر اجرایی بخش سیستم‌های کنترل آب و هوا و کنترل‌های خودرو در گروه Eberspaecher است که یک تامین‌کننده خودروی بسیار بزرگ متعلق به خانواده Tier 1 است. پیش بینی می شود تا پایان سال 2023، این بخش جه، تقریباً 900 میلیون یورو باشد [£790m] درآمد و 3500 کارمند.

«کریستال امبر معتقد است که اگر اقدام فوری انجام ندهد، گزارش حسابرسی De La Rue برای سال منتهی به مارس 2023 احتمالاً شامل صلاحیت تداوم فعالیت با عدم قطعیت با اهمیت است. این می تواند تأثیر نامطلوبی بر De La Rue داشته باشد، نه تنها در مورد مناقصه برای قراردادهای جدید، بلکه مهمتر برای حفظ مشتریان و قراردادهای موجود.

«هیئت در حال رسیدگی به مفاد و قانونی بودن آگهی استیضاح است و در صورت ،وم اطلاعیه های بعدی اعلام خواهد شد. به سهامداران توصیه می شود در این زمان نسبت به اطلاعیه درخواست اقدامی نکنند.»

با بیان بیشتر آن بپیشینه و دلایل برای درخواستکریستال آمبر گفت:کریستال آمبر اشاره می کند که سرمایه فعلی De La Rue در بازار 103 میلیون پوند است. این پس از جمع آوری سرمایه 100 میلیون پوندی در جولای 2020 است، به این م،ی که از ژوئیه 2020، ارزش مشابه برای ،ب و کار به 3 میلیون پوند کاهش یافته است. قبل از جمع آوری سرمایه، ارزش بازار 125 میلیون پوند بود.