درمان‌های جدید سرطان مغز با میکروفلوئیدیک‌های پرینت سه بعدی امکان‌پذیر است – 3DPrint.com

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/307787/new-،in-cancer-treatments-could-be-possible-with-3d-printed-microfluidics/

در یک جهش قابل توجه به سمت ایجاد انقلاب در درمان بیماری های مغزی، همکاری بین موسسه فناوری جورجیا (گرجستان تک) محقق رافائل داوالوس و فاز، پیشرو در فناوری چاپ سه بعدی برای مدل های ارگان روی تراشه، نشان دهنده پیشرفت اساسی در این زمینه است. با استفاده از کمک مالی دو ساله 1.8 میلیون دلاری موسسه ملی بهداشت (NIH)، این مشارکت در حال پیشرفت برای بازسازی یک مدل سد خونی مغز با چاپ سه بعدی است. این نوآوری وعده می دهد که راه را برای درمان های جدید برای درمان بیماری های عصبی و سرطان مغز با بهبود فرآیند آزمایش و توسعه دارو هموار کند.

خوشبختانه این تلاش منزوی نیست. در سراسر جهان، موسسات تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف در حال توسعه فناوری‌های مشابه برای مق، با اختلالات عصبی و بیماری‌های مغزی هستند. به ،وان مثال موسسه Wyss در دانشگاه هاروارد به دلیل رویکردهای نوآورانه خود در مهندسی بیولوژیکی، از جمله چاپ سه بعدی در سیستم های مغز روی تراشه برای مطالعه بیماری های مغزی و آزمایش نوروتراپی در یک محیط کنترل شده، شناخته شده است. محققان در موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) در حال توسعه دستگاه‌های میکروسیال و سیستم‌های چاپ سه‌بعدی برای مطالعه مغز، از جمله مدل‌هایی برای درک بیماری‌های ت،یب‌کننده عصبی و سد خونی مغزی است.

داوالوس می‌گوید: «من معتقدم این روش جدید برای ساخت دستگاه‌های میکروسیال، محققان را قادر می‌سازد تا درک خود را از نحوه ارتباط سلول‌ها در محیط‌های مرتبط فیزیولوژیکی که قبلاً غیرممکن بود، عمیق‌تر کنند.

پلتفرم اختصاصی Phase که در سال 2020 تأسیس شد، PDMS (پلیمر آلی مبتنی بر سیلی، که به طور گسترده در میکروسیال‌ها استفاده می‌شود) و سایر مواد زیست سازگار را قادر می‌سازد تا در مقیاس تجاری و وضوحی که قبلاً دست نیافتنی بود، چاپ سه بعدی شوند. جف شولتز، فارغ التحصیل ویرجینیا تک، که دکترای خود را دریافت کرد. که در مهندسی مواد در سال 2003، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت است. ریشه فاز به عملکرد آن در خارج از فاز باز می گردد نوآوری های ،ت اول انکوباتور تجاری در کورنلیوس، کارولینای شمالی، جایی که شولتز قبلاً بر پتانسیل تحول آفرین کار خود در چاپ سه بعدی دستگاه های پزشکی تأکید کرده است.

داوالوس تحقیقاتی را در زمینه میکروسیال و توسعه فناوری برای درمان سرطان انجام می دهد. تصویر توسط اسپنسر رابرتز از ویرجینیا تک.

شرکت شولتز بخشی از یک گروه تحقیقاتی میان رشته ای است که شامل یک استادیار در دانشکده پزشکی هاروارد و بیمارستان عمومی ماساچوستسیمانتینی نادکارنی، که سیستمی را برای آزمایش سینتیک پخت PDMS در حین ایجاد دستگاه‌های ارگان روی یک تراشه توسعه خواهد داد، و استاد مهندسی مک،ک در ویرجینیا تک، آمریندر ناین، که غشاهای نانومتخلخل را برای این مدل تولید خواهد کرد. این تیم با هم به دنبال مق، با یک چالش پزشکی بسیار پیچیده است.

رافائل داوالوس. تصویر توسط اسپنسر رابرتز از ویرجینیا تک.

چالش ایجاد درمان‌های مؤثر برای بیماری‌های عصبی و سرطان مغز در پیچیدگی مغز انسان و سد خونی مغزی محافظی است که از آن محافظت می‌کند. روش‌های سنتی که به شدت بر آزمایش‌های حیو، تکیه می‌کنند، اغلب در پیش‌بینی پاسخ‌های انس، کوتاهی می‌کنند، که منجر به چرخه‌های گران‌قیمت و زمان‌بر توسعه داروهای جدید می‌شود. با این حال، معرفی دستگاه‌های میکروسیال با تقلید از محیط‌های فیزیولوژیکی انسان با دقت بیشتری در آزمایشگاه، بازی را تغییر می‌دهد.

به همین ترتیب، دانشگاه جان هاپکینز دانشمندان پلتفرم‌های عضو روی یک تراشه را توسعه داده‌اند که می‌تواند ساختار و عملکرد مغز را برای درک بهتر بیماری‌های مغزی و آزمایش درمان‌های بالقوه تقلید کند. دانشگاه کالیفرنیا، ایروین محققان (UCI) همچنین با کار خود در زمینه توسعه دستگاه‌های میکروسیال و مدل‌های اندام روی تراشه، از جمله تلاش‌ها برای مدل‌سازی و مطالعه بیماری‌های مؤثر بر مغز، در این زمینه مشارکت دارند. این درمان های پیشگامانه آینده روشن تری را برای بیماران در سراسر جهان نوید می دهد.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

جف شولتز، فارغ التحصیل ویرجینیا تک (سمت چپ)، یکی از بنیانگذاران فاز و رافائل داوالوس از مهندسی پزشکی و مک،ک (راست). تصویر از فاز.

داوالوس، صاحب کرسی مارگارت پی و جان اچ. وایتناور جونیور در Wallace H. Coulter گروه مهندسی زیست پزشکی در جورجیا تک و دانشگاه اموری، تیمی از محققان را برای بازسازی مدل سد خونی مغز با فناوری چاپ سه بعدی هدایت می کند. او بر پتانسیل این روش ساخت جدید برای ارائه بینشی در مورد ارتباطات سلولی در محیط های واقعی تاکید می کند. همکاری تیم او با Phase از پرینت سه بعدی برای افزایش قابلیت‌های میکروسیال‌ها استفاده می‌کند و مسیر امیدوارکننده‌ای را برای پیشرفت‌های بیوتکنولوژیکی ارائه می‌دهد.

Microfluidics، علم دستکاری مایعات از طریق کانال های کوچک، پایه و اساس توسعه مدل های ارگان روی تراشه است. این دستگاه ها ،مت هایی از بدن انسان را با استفاده از سلول های زنده برای آزمایش اثرات و ایمنی داروها بدون آزمایش انس، شبیه سازی می کنند. استفاده از پرینت سه بعدی Phase در این زمینه نه تنها امکانات میکروسیال را گسترش می دهد، بلکه این فناوری نوآورانه را به بازار نزدیک می کند و به طور بالقوه ارائه درمان های جدید به بیماران نیازمند را تسریع می کند.