حادثه سایبری همچنان بر رویال میل تأثیر می گذارد

این حادثه پس از ماه‌ها اعتصاب با شرکت بیش از 115000 کارمند پست در سراسر شبکه رویال میل، باعث اختلال بیشتر برای افراد وابسته به خدمات پست رویال می‌شود.


منبع: https://www.printweek.com/articles/cyber-incident-continues-to-impact-royal-mail
رویال میل دو روز پس از اینکه اولین بار توسط یک حادثه سایبری مورد حمله قرار گرفت، همچنان با اختلال شدید در خدمات صادرات بین المللی خود مواجه است.

«اقلامی که قبلاً ارسال شده‌اند ممکن است با تأخیر مواجه شوند. مایلیم صمیمانه از مشتریان آسیب دیده به دلیل اختلالی که این حادثه ایجاد می کند عذرخواهی کنیم.

«عملیات واردات ما با تاخیرهای جزئی به انجام خدمات کامل ادامه می‌دهد. خدمات صادراتی Parcelforce Worldwide هنوز به تمام مقاصد بین‌المللی در حال انجام است، اگرچه مشتریان باید منتظر تاخیرهای جزئی باشند. خدمات رویال میل در بریت،ا هنوز فعال است.

رویال میل در مورد علت این حادثه اظهار نظری نکرده است به گفته یکی از منابع بی بی سی، توسط “باج افزار مرتبط با مجرمان روسی” به نام Lockbit ایجاد شد.

تیم‌های ما به کار شبانه‌روزی برای رفع این اختلال ادامه می‌دهند و به محض اینکه اطلاعات بیشتری داشته باشیم، شما را به‌روزرس، خواهیم کرد. تحقیقات درباره این حادثه ادامه دارد و ما در حال همکاری با کارشناسان خارجی هستیم. ما این حادثه را به رگولاتورها و مقامات امنیتی مربوطه گزارش کرده‌ایم.»

«به منظور جلوگیری از تجمع اقلام صادراتی در شبکه ما و پشتیب، از بازیابی سریعتر هنگام بازیابی خدمات، رویال میل همچنان از مشتریان می خواهد تا اقلام صادراتی بین المللی را تا اطلاع ثانوی پست نکنند.

بی‌بی‌سی گفت که باج نامه‌ای را مشاهده کرده است که به رویال میل ارسال شده است که در آن آمده است: «داده‌های شما به سرقت رفته و رمزگذاری شده‌اند».

اپراتور پست در جدیدترین به‌روزرس، «بولتن بین‌المللی رویداد» در وب‌سایت خود که دیروز (12 ژانویه) منتشر شد، اظهار داشت: «ما موقتاً نمی‌تو،م اقلام را به مقصدهای خارج از کشور ارسال کنیم.

سخنگوی رویال میل در مورد ماهیت حمله به بی‌بی‌سی اظهار نظری نکرد، اما گفت: «هیچ پای، برای اختلال در تحویل خودرو دیده نمی‌شود». آنها همچنین در مورد “تاخیرهای جزئی” برای ارسال به بریت،ا هشدار دادند، اما گفتند که تحویل داخلی تاثیری ندارد.