پرینتر لیزری بخرم یا پرینتر جوهر افشان؟

با این چاپگرها می توانید اسباب بازی ، قطعات الکترونیکی ، پزشکی و … این چاپگر سه بعدی معمولا برای ساخت قطعات فلزی در تیراژ پایین و بدون نیاز به قالب سازی استفاده می شود. روش کار این پرینتر سه بعدی به این صورت است که میز کار بر روی مخزن رزین (متریال پرینت) قرار دارد و لیزر بر روی سطح اول کار می تابد و نقاطی که نرم افزار دستور داده را فوکوس کرده و باعث خشک شدن آن نقاط می شود. کاربرد این پرینتر در ادارات کوچک و متوسط میباشد. پرینترهای CANON 4410 و HP 1132 جزء رده های متوسط محسوب میشوند. از هر لحاظ از جمله در کیفیت و تعداد چاپ و شارژ مجدد کارتریج و مواد مصرفی و قطعات یدکی در یک رده میباشند. چاپ این دستگاه به دلیل اینکه از جوهر استفاده میشود، بعد از مدت کوتاهی به دلیل عدم استفاده از آن خشک میشود که مجدد مجبور خواهید بود جوهر آن را تعویض نمایید و همچنین در صورت مصرف زیاد چاپ ممکن است جوهر آن زود تمام شود. قیمت پرینترهای سه بعدی بستگی به عوامل بسیاری از جمله مدل و قابلیت های اختصاصی که بر روی چاپگرهای سه بعدی مانند وای فای ، لنز ، cnc ، دوربین و …

این سری از انواع پرینتر های اچ پی دارای مزایای بالایی بوده که مهم ترین آن ها، ارسال فایل ها به دستگاه پرینتر به وسیله گوشی موبایل و به صورت بی سیم، دارای سرعت بالای پرینت، و صفحه نمایشگر لمسی و قابلیت چاپ دو طرفه می باشد. این چاپگر که یکی از جدید ترین محصولات کمپانی خوش نام و پر آوازه Canon به شمار می رود ، هم برای استفاده در خانه و هم برای مصارف اداری بسیار مناسب است. سپس میز کار به اندازه یک لایه بالا می آید و این بار لیزر مجدد بر روی سطح فوکوس کرده و لایه دوم را نیز شکل می دهد. بستر با هر بار اسکن لیزری پی در پی کاهش می یابد. پرینترهای لیزری در سال 1971 اولین بار معرفی شدن.

سرعت چاپ سیاه و سفید این پرینتر ۴۷ ثانیه به ازای یک عکس است و نوع چاپ نیز رنگی می باشد. پرینتر HP 1102 در دو نوع معمولی و بی سیم تولید شده اند. این پرینتر برخلاف سایر پرینترهای چهار کاره فاقد گوشی تلفن میباشد. پرینترهای چهار کاره علاوه بر سه قابلیت گفته شده از قابلیت ارسال و دریافت فکس نیز برخوردار هستند. پرینترهای لیزری چهار کاره از قابلیت چاپ، کپی / اسکن و ارسال و دریافت فکس برخوردار هستند. این پرینتر که علاوهبر پرینت، قابلیتهای اسکن و کپی را نیز داراست و همچنین با وضوح 600×4800 dpii عکسهای رنگی روی کاغذ مخصوص عکس چاپ میکند . امروز با راهنمای خرید پرینتر در خدمت شما دوستای عزیز هستیم. پرینتر HP 1525N جزء پرینترهای با رده متوسط با توانایی چاپ ۳۰،۰۰۰ برگ در ماه. پرینتر HP 1212 یکی از پر فروشترین پرینترهای این رده میباشد. پرینتر HP 1536DNF تنها پرینتر چهار کاره لیزری اچ پی میباشد که از قابلیت چاپ دو رو برخوردار میباشد. Samsung در سال 1990 اولین پرینتر لیزری تک رنگ چند کاره خود را تولید کرد و نخستین پرینتر رنگی این شرکت نیز در سال 2003 روانه بازار شد. پرینتر سه بعدی برای استفاده شخصی ، حرفه ای و …

ولی به دلیل کارآیی بسیاری که داشته اند در سال های اخیر به خصوص از سال 2011 به بعد مورد استقبال بسیاری از صنایع دیگر شده اند. HP ENVY 5540 ساخت کمپانی اچ پی ، یکی دیگر از پرینتر های چند کاره مناسب محیط های اداری می باشد که در عین بهره مندی از کیفیت چاپ بسیار بالا از هزینه معقولی نیز برخوردار است. پرینتر HP 2035 یکی از پر فروشترین پرینترهای این رده میباشد. اگر بخواهیم پرینتر ۲۵۴۰ کانن را با سایر مدلهای مشابه اچ پی به عنوان مثال پرینتر جوهرافشان ۲۱۳۰ مقایسه کنیم، باید بگوئیم این پرینتر از نظر سرعت چاپ مشکی در رده بالاتری قرار میگیرد. توجه داشته باشید که چاپگرهای سه بعدی در سبک های گوناگون تولید می شوند و گاهی اوقات به طور خاص برای بخش خاصی از مشتریان که قطعات خاصی را چاپ می کنند طراحی می شوند. پرینترهای لیزری به دستگاه هایی گفته می شود که از اشعه ی ضعیف شده ی لیزر و خاصیت الکترو مغناطیسی جهت انجام عمل چاپ استفاده می کنند . اما از طرفی پرینترهای مدرنی هم وجود دارند که میتوانند با استفاده از وای فای به چندین دستگاه از جمله گوشی موبایل و تبلت اتصال یابند. نازل ابتدا عامل اتصال دهنده را در حالی که یک نازل ثانویه رنگ آمیزی می کند،اجازه پرینت مدلهای تمام رنگی را می دهد.

پرینتر HP 1132 یکی از پر فروشترین پرینترهای این رده میباشد. پرینتر ۱۵۲۵N در رده های فروش متوسط میباشد. اگر قصد خرید پرینتر سه بعدی را دارید، دانستن تفاوت های اصلی بین مدل های مختلف پرینترهای سه بعدی بسیار مهم است . بعضی از چاپگرهای جوهرافشان فقط دارای سه رنگ اصلی یعنی قرمز، سبز و آبی هستند، اما در بعضی از مدلها برای چاپ با کیفیت بالاتر دارای 6 رنگ هستند. بعلاوه این که با پرینتر Brother MFC-J5330DW شما قادر خواهید بود که تا 50 برگ را بدون هیچ ورق زدنی اسکن نموده یا از آن ها کپی بگیرید. هنگامی استفاده از پرینتر های لیزری برای چاپ تصاویر و یا نوشته ها، در صورت اتمام پودر تونر دستگاه پرینتر، باید اقدام به تهیه کارتریج تونر و یا همان کاتریج مخصوص پرینتر های لیزری کرد.

به طور کلی پرینترهای جوهرافشان کوچکتر و مقرون به صرفهتر هستند، اما کارترجهای جوهر این چاپگرها نسبت به کارتریجهای تونر در چاپگرهای لیزری تمایل کمتری به چاپ دارند. ممکنه نیاز به چاپگر رنگی داشته باشین یا مدل های سیاه و سفید براتون مناسب تر باشن. راهنمای خرید پرینتر به شما کمک میکنه که ضمن آشنایی با انواع مختلف چاپگر، مناسب ترین مدل رو خریداری کنین و بیشترین استفاده رو ازش داشته باشین. ابعاد دستگاه، نوع مواد مصرفی و خیلی فاکتورهای دیگه وجود دارن که باید موقع خرید چاپگر بهشون توجه کنین. پرینترهای جوهر افشان همگی رنگی هستند ولی پرینترهای لیزری در دو نوع رنگی و تک رنگ تولید میشوند. دسترسی به پنلی با قابلیت کاربری ساده و امکان انجام فرایند های تکراری چاپ و اسکن در دفاتر کاری، می تواند تا حد زیادی به بهینه تر کردن زمان کاری کمک کند. پس به عبارتی میتوانیم بگوییم از جمله نقاط قوت این پرینتر کیفیت چاپ بسیار بالای آن است که در کنار کیفیت سختافزاری دستگاه باعث می شود تا به عنوان یک انتخاب اصلی برای شرکت ها و کسب و کارهای مختلف مطرح شود. در اکثر پرینتر های موجود از پورت USB استفاده شده و این موارد چندان مورد استفاده قرار نمی گیرد پس همان مورد اول را نگه داشته و Next را انتخاب کنید.

چه نوع سیستم پرینتری برای سابلیمیشن مناسب است؟ یو اس بی (USB) مدتها رابط استاندارد این سیستم ها بوده است. کارتریج این پرینترها براحتی شارژ میشوند. کارتریج اورجینال و طرح این سه مدل در بازار فراوان است و براحتی تامین میشود. برای رفع این مشکل روترهای بی سیم نیز وجود دارند که مجهز به پورتهای یو اس بی هستند و باعث میشوند پرینت به صورت بیسیم در شبکه خانگی کار کند. این سری از پرینترها از مزایای بالایی برخودار هستند که مهمترین آن ها ارسال فایل به پرینتر از طرق موبایل و بصورت بی سیم، سرعت بالای پرینت، قابلیت چاپ دو طرفه و همچنین صفحه نمایشگر لمسی می باشد. پرینتر لیزری HP 1320 از سرعت چاپ بالایی برخوردار است، خط های سیاه را پاک می کند و گرافیک مناسبی را نیز داراست که با متون حرفه ای تناسب دارد و برخلاف پرینترهای لیزری معمولی تر این HP است که گزینه هایی را در اختیار تجارت در حال رشد شما می نهد که به آن نیاز دارید، مثل دوپلکسر (ابزار چاپ دو طرفه) تعبیه شده در آن، رزولوشن بسیار بالا برای گرافیک های خاکستری رنگ، و امکان انتخاب در خرید یک مدل شبکه ای بی سیم یا با سیم از پیش نصب شده آن.

در گذشته ای نه چندان دور، چاپگرهای سه بعدی فقط برای استفاده در صنعت محدود می شدند و ده ها هزار هزینه داشتند. این شخص که کارمند اداره ای بود با مشکلات جسمی که از بیماری آرتروز برایش پیش آمد، باعث شد برای کمتر کردن مشکلاتش به فکر ساخت دستگاهی بیفتد که بتواند با فشردن یک دکمه چندین کپی بگیرد. بهتر است قبل از خرید، انواع چاپگر های سه بعدی را بشناسید .ما در این بخش بطور کامل به 4 نوع از پرینترهای سه بعدی اشاره کرده ایم تا راهنمایی کاملی برای خرید پرینتر سه بعدی باشد . همانطور که در بالا اشاره شد پرینترهای سه بعدی انواع متفاوتی دارند و هرکدام متناسب با اینکه چه نوع متریالی را می توانند پرینت بگیرند تقسیم بندی می شوند. انواع دستگاه پرینتر را میتوان با پارامترهای مختلفی همچون رنگ، نوع چاپ، کارایی و از لحاظ بعد دستهبندی کرد که در ادامه به ترتیب مطرح میشود. پرینترها در دو نوع رنگی و تک رنگ یا سیاه و سفید تولید میشوند. برند HP یکی از معتبرترین و شناختهشدهترین تولیدکنندگان پرینتر در دنیاست. اگر شما هم دوست دارید یک پرینتر برای استفاده خانگی داشته باشید، بدون شک به راهنمایی نیاز دارید. تنظیمات کاغذ چاپگر با اندازه دلخواه، پروسهای است که نیاز به دقت فراوان دارد.

پرینترهایی که در این صفحه معرفی میشوند جزء مطرح ترین و پرفروشترین پرینترها میباشند و در عین حال با ارزانترین قیمت در نوع خود در بازار یافت میشوند. در اینجا پرینترهای خانگی با برندهای HP و Canon همراه با مشخصات فنی معرفی شده اند تا بتوانید با فیلتر کردن ویژگیهای مدنظر خود و مقایسه آنها، بهترین انتخاب را داشته باشید. این رزولوشن با سرعت 17 برگ در دقیقه همراه است. این درصورتی است که اگر شما برای چاپ طرح های گرافیکی و نمودارها به پرینتر نیاز داشتید، با این دستگاه چندکاره باید آنها را به صورت سیاه و سفید چاپ کنید. جهت مطالعه بیشتر به مقاله انواع پرینتر سه بعدی FDM مراجعه کنید. به عبارت دیگر پرینترهای گوناگونی در بازار وجود دارند که در زیر نامی از آنها نیامده و یکی از دلایل عدم ذکر نام آنها کم بودن این نوع پرینتر در بازار و به طبع آن بالا رفتن قیمت محصول است بدون اینکه تناسبی با ارزش واقعی آن محصول داشته باشد. از طرف دیگر حتی در هر مدل از محصولات یک برند نیز تفاوت های بسیاری بوده که باعث میشود تا درایور منحصر به فردی را طلب کند. کارتریج استارتر FX10 نسبت به بقیه کارتریج ها دارای تونر بیشتری میباشد و دارای اجزاء نسبتا بهتری میباشد.

لیکن اگر جزء آن دسته از کاربران هستید که کنار ویندوز یا به جای آن از سیستم عامل دیگری همچون لینوکس ، سایت 10printer مک یا … پس میتوان آن را برای کاربران خانگی و کسب و کارها و دفترها با حجمِ کار کم پرینت، مناسب بدنیم. مطالعه این مطلب به شما کمک می کند تا ضمن آشنایی با تکنولوژی های تولید پرینتر های خانگی و بررسی امکانات متفاوت آنها انتخاب بهتری داشته باشید. اگر از ان دسته افرادی هستید که سفر را دوست دارید و یا مسافرت کاری زیادی می روید.می توانید از پرینترهای قابل حمل استفاده کنید.این نوع پرینترها کوچک بوده و در یک کیف قرار می گیرند که می توانید آن را جا به جا کنید.پرینترهای قابل حمل وزن کمی دارند و با باتری کار می کنند.این نوع پرینترها با حرارت کار می کنند.این نوع پرینترها البته کیفیت قابل توجهی نداشته و همچنین سرعت چاپ آنها بالا نیست.

این مدل از چاپگر 3 بعدی مختص قطعات کوچک و دقیق هستند مانند قطعات ریخنه گری طلا و جواهر و یا قطعات کوچک در مهندسی مانند چرخدنده های کوچک و حساس و سایر قطعات در ابعاد کوچک. وی در سال 1938 با تبدیل آشپزخانه ی خود به کارگاهی کوچک و با انجام آزمایش های فرآوان الکتروگرافی توانست به هدف خود برسد و اولین دستگاه فتوکپی را در همان سال ساخت. این پرینترها یک وسیله مناسب برای مکان های کوچک و محدود و نیز پاسخ گوی کسانی که مرتباً نیاز به فکس و اسکنر ندارند می باشد. پرینتری که در رده بالاتری نسبت به پرینتر HP 1212NF میباشد پرینتر HP 1214NFH میباشد. پرینترهای CANON 7018 و HP1025 از پر فروشترین پرینترهای این رده میباشند. پرینترهای CANON 7018 و HP 1025 و HP 1025NW تقریبا در یک رده میباشند با توانایی چاپ ۱۵،۰۰۰ برگ در ماه.

بدین صورت که متریال ( فیلامنت ) به صورت لایه به لایه و به مقدار مشخص که در اکثر روش ها به اندازه هایی در مقیاس میکرون می باشد ( 5 تا 400 میکرون بسته به نوع دستگاه و تکنولوژی پرینت )بر روی هم قرار داده می شوند. استفاده کرد. چاپگر انتقال حرارتی غیر مستقیم از لحاظ عملکرد کاملا مشابه چاپگر انتقال حرارتی مستقیم می باشد و تفاوت آن در این است که در این نوع از چاپگر از ریبون باری چاپ استفاده می شود. کاربرد پرینترهای لیزری تک کاره رنگی عموما اداری میباشد و استفاده از آن در منازل بدلیل قیمت نسبتا بالا و همچنین مواد مصرفی نسبتا گران مقرون بصرفه نمیباشد. پرینتر CANON 3010 مناسب منازل و ادارات کوچک میباشد. حتی در منازل نیز میتوان از این پرینتر استفاده نمود. پرینتر HP 2025 جزء پرینتر رده بالا میباشد با توانایی چاپ ۴۰،۰۰۰ برگ در ماه. هر سه جزء پرینترهای خوب و هم رده محسوب میشوند. پرینتر CANON 3010 جزء پرینترهای رده پائین محسوب میشود اما با فروش نسبتا بالا. پرینتر HP 2055 یکی از پر فروشترین پرینترهای این رده میباشد. پرینتری که در رده بعدی قرار دارد پرینتر CANON 4350D میباشد. هر سه پرینتر تقریبا در یک رده میباشند اما پرینتر ۱۱۰۲ اچ پی در رده اول و پرینتر ۶۰۰۰ کانن و ۲۱۶۰ سامسونگ در رده های بعدی هستند.