پرینتر خوب را از کجا بخریم؟

یکی دیگر از قابلیت هایی که در خرید پرینتر تاثیرگذار می باشد تغذیه خودکار یا وجود سایت 10printer فناوری ADF است. MF3010 دستگاهی بسیار مقرون به صرفه است که بدون به خطر انداختن کیفیت و سرعت بالا در پول شما صرفه جویی می کند. یک پرینتر لیزری به این صورت کار میکند که جوهر به صورت پودر ریزی بر روی برگه گذاشته میشود و از تکنولوژی گرمایشی استفاده میشود سپس جوهر گرم میشود و چاپ انجام شده و برگه آمادهی استفاده میشود. همانند انواع معمولی فناوری پرینت سه بعدی،پرینترهای DOD یک مسیر از پیش تعیین شده است که پرتاپ مواد را در نقطه ای دنبال میکند و سطح مقطع یک شیء را لایه به لایه ایجاد می کند.پرینترهای DOD همچنین از دستگاه برش استفاده می کند که پس از ایجاد هر لایه،سطح دستگاه را دور می زند و قبل از شروع لایه بعدی،سطح کاملاً صاف را ایجاد می کند. این به طور گسترده برای چاپ نسخه چاپی از شماتیک ها و سایر برنامه های مشابه استفاده می شود. چاپ رو چاپی است که شما نیاز نیست برای چاب متن بروری صفحه دیگر یه برگه، برگه با دست جابهجا کنید زیرا اگر مثلاً بخواهید یه جزوه یا یک فایل چند صفحه با حجم بالا را پرینتر بگیرد تعویض برگه کار بسیار دشواری برای شما خواهد بود.

تقریبا از سال 1383 فعالیتم رو تو اینترنت شروع کردم. به جرات می توان گفت مدل P50 موفق ترین پرینتر در این حوزه بود و با دقت و سرعت بالا و استهلاک بسیار کم تقریبا توسط هر کسی که به چاپ سابلیمیشن مشغول بود مورد استفاده قرار گرفت. کسانی که از این فناوری استفاده می کنند در مورد صحت و دقت جدی هستند. اما این پرینترهای مشکل بزرگی داشتند که اشخاصی که از آنها استفاده می کردند با آن دست به گریبان بودند. در واقع اولین چاپگرهایی که توسط بشر اختراع شدند، با استفاده از این فناوری کار می کردند و به همین علت با انواع پرینتر امروزی تفاوت های بسیاری داشتند.

پرینترهایلیزری معمولاً سریعتر بوده و برای استفاده بیشتر در ادارات و کسانی که فایلهای متنی برای چاپ دارد طراحی شدهاند. شرکت اچ پی، یک صفحه نمایش رنگی 8 اینچی و هارد دیسک داخلی برای این دستگاه لحاظ کرده است. 4800 نقطه در اینچ رسیده است. صفحهنمایش LCD و لمسی تعبیهشده در این مدل ساده و آسان بوده و کنترل وضعیت پرینت و عملیات در حال انجام را برای کاربر آسان میسازد. Canon PIXMA MG2540s یک پرینتر جوهرافشان و با قابلیت انجام کارهای مختلف است که به دلیل تطبیق پذیری آن قیمت مناسبی دارد. این پرینتر اچ پی ۴ کاره است و میتوانید با آن کارهای مربوط به پرینت، کپی و اسکن فایلها و اسناد را انجام دهید و با فکس ارسال کنید. پرینترهایی هستند که علاوه بر عمل پرینت ، کاره کپی و اسکن را هم انجام می دهند که اصطلاحا به آنها سه کاره می گویند. اسناد رو با کیفیت بهتری پرینت میگیره. یعنی ویندوز رو خوب بشناسه ، نرم افزار های آفیس رو بلد باشه . HP LaserJet M211dw به یک دلیل بسیار خوب توجه من را به خود جلب کرد: چاپ لیزری مقرون به صرفه در حالی که اضافی دیگری مانند اسکنر را که واقعاً افرادی که به آن نیاز ندارن ضروری نیست.

این پرینتر لیزری اچ پی تک کاره چیزی که من را شگفت زده کرد این بود که چاپگر جمع جور خوب برای پرینت بود. از جمله پرینترهای چند کاره است که به تازگی وارد بازار شده و جایگزین مدل پرینتر چهار کاره لیزری کانن ۲۳۷w شده است علاوه بر پرینت قابلیتهای اسکن، کپی و فکس را هم ارائه میدهد. تفاوت اصلی پرینترهای لیزری و جوهر افشان در این است که پرینترهای جوهر افشان از جوهر استفاده می کنند، در حالی که پرینترهایلیزری از جوهر پودری (بنام تونر) استفاده میکنند. تمامی اقدامات انجام شده برای عیب یابی و ترمیم پرینتر توسط تکنسین های مجرب انجام شده و همکاران ما تنها از قطعات یدکی اورجینال برای این منظور استفاده می کنند. این دستگاه مجهز به ظرفیت ۱۵۰ برگ سینی تغذیه کاغذ با قابلیت چاپ دو طرفه است که باعث صرفهجویی زیادی در مصرف کاغذ میشود و در هنگام انجام وظایف محوله نیز این چاپگر مجهز به فناوری روشن و خاموش شدن خودکار است که باعث میشود طولانیتر اتصالات این چاپگر لیزری رنگی شامل USB، شبکه و بیسیم دو بانده است. پرینتر لیزری چندکاره HP LaserJet MFP M141w یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین محصولات این شرکت به شمار می رود که امکانات مختلفی را در اختیار دارندگان خود قرار می دهد.

اگر به پرینترهایی با کارکرد بالا نیاز دارید، بهترین نوع پرینتر خانگی را تهیه کنید. نیاز است تا نوشته های چاپ شده بر روی کاغذ تثبیت شوند که باید توسط حرارت این عمل انجام شود. این چاپگر در مقایسه با پرینترهای مشابه از وزن کمتر و وزن کمتری برخوردار است و به راحتی میتوانید آن را در تمامی فضاهای اداری خود قرار دهید و تمامی پروژههای خود را با خیالی آسوده انجام دهید. Slic3r؛ یک برنامه برش gcode رایگان که الساندرو رینولچی (Alessandro Ranellucci) آن را ساخته است. کورا (Cura)؛ یک برنامه برش پرینتر سه بعدی منبع باز که اولتیمیکر (Ultimaker) آن را ساخته است. پیرینتر PIXMA MG2540s یکی از بهترین پرینترهای خانگی است که می تواند برای مشتریانی که مایل به پرداخت بار برای چاپگر نیستند بسیار مقرون به صرفه و مناسب باشد. وزن PIXMA MG2540s تقریباً ۳.۵ کیلوگرم است که مانور آن را سادهتر میکند. قسمت اسکنر دستگاه هم از وضوح ۶۰۰ × ۶۰۰ dpi پشتیبانی میکند که برای اسکن اسناد و تصاویر مناسب است. کاربرد دیگر این پرینترها برای چاپ فاکتور در فروشگاه ها است.

در این مطلب با ۱۰ مدل از بهترین پرینتر HP آشنا خواهید شد که شامل بهترین پرینترهای خانگی، بهترین پرینترهای چند کاره و قیمت پرینترهای HP است. چون پرینترها بر اساس نوع استفاده بر چند دسته خانگی، اداری با حجم کاری کم و سنگین تقسیم می شوند. اگرچه انواع مختلفی از چاپگرها وجود دارد، اما امروزه از دو نوع چاپگر استفاده می شود که پرینترهای جوهرافشان و لیزری هستند. مدل LaserJet Pro M12a در دستهی پرینترهای لیزری و تک رنگ قرار میگیره که با توجه به سرعت و کیفیت بالا در طی فرآیند چاپ، برای چاپ متون بسیار کاربردیه. البته میتوانید از این دستگاه برای مصارف خانگی هم استفاده کنید.

البته قبل از خرید پرینتر شما باید نیاز های خود را برای خرید پرینتر شناسایی کنید تا انتخابی درستی برای اینکه چه پرینتری برای خانه بخرید داشته باشید. رزولوشن این چاپگر قدرتمند ۶۰۰x۶۰۰ نقطه در اینچ است، در حالی که سرعت چاپ سیاه و سفید آن ۲۹ برگ در دقیقه است، البته سرعت این چاپگر در مقایسه با پرینترهای هم رده و قیمت به طور قابل توجهی بالاتر است. ۶۰۰ dpi تا ۲۴۰۰ x ۶۰۰ dpi، در حالی که سرعت چاپ سیاه و سفید ۱۲ppm است، اما وضوح این چاپگر در مقایسه با پرینترهای هم کلاس و قیمت بسیار بالاتر است. حالا نوبت بررسی ویژگیهایی مانند سرعت پرینت، ایمنی و سطح کیفیتی است که که پرینتر انتخابی شما باید داشته باشد. سینی ورودی و همچنین یک ورق ورودی چند منظوره با دو ورودی کاغذ، سرعت بسیار بالا و آزادی عمل را برای چاپ بر روی اندازههای مختلف کاغذ فراهم میکند. کارتریجهای موجود در بسته از نوع استارتر بوده و میزان کمتری چاپ میکند. همچنین کارتریج طرح اصلی این دستگاه با قیمت ارزان در بازار موجود است که چاپ با آن را بسیار مقرون به صرفه میکند. این روزها شرکت ایپسون محصولات مختلف اداری و منزل مثل پرینتر، اسکنر و دیگر تجهیزات دفتری را تولید میکند.

مشتریان هنگام خرید پرینتر، به دنبال خرید چاپگر با معروفترین برند هستند. مسلما مهمترین وظیفه یک پرینتر، قدرت و امکانات آن در چاپ اسناد میباشد. کاهش قیمت چاپگر ممکن است برای شما هزینه بیشتری داشته باشد، به خصوص اگر اشتباه محاسباتی داشته باشید و سعی کنید پروژههای بزرگ را روی دستگاهی با قدرت کم چاپ کنید. سرعت چاپ ۱۸ برگ در دقیقه زمان زیادی را از شخص نمی گیرد و فرد نمی خواهد برای مدت طولانی برای تکمیل چاپ حضور داشته باشد. ریبون نیز بین کاغذ و سوزن ها قرار می گیرد. این چاپگر که در کنار چاپ، قابلیت اسکن و کپی را نیز به همراه دارد، می تواند با وضوح ۶۰۰ x 4800 dpi برای چاپ تصاویر رنگی روی کاغذ تصویری استفاده شود. برای توضیح بهتر ویژگی های فنی پرینتر تک کاره لیزری کانن ۶۰۳۰ باید گفت این پرینتر لیزری که حافظه ۳۲ مگابایتی دارد از کارتریج مدل Cartridge 725 استفاده کرده و می تواند تا ۱۶۰۰ صفحه را چاپ کند. باز هم، اگرچه این ابزار می تواند محتوای متنی را چاپ کند، بهتر است از آن برای چاپ محتوای متنی استفاده نکنید. و اگر مایل به چاپ محتوای متنی هستید، بهتر است از بهترین پرینترهای خانگی لیزری چندکاره استفاده کنید که سرعت بالای را در چاپ محتوای متنی ارائه دهند.

توان چاپ پرینتر بر اساس سینی پرینتر ۱۰۰، ۱۵۰،۲۰۰،۱۰۰۰تایی دسته بندی می شوند که هر کدام بر اساس نوع استفاده میتوانید پرینتر مورد نظر خود را تهیه کنید. اما در اینجا منظور از اتصال پرینتر به وای فای موبایل است، یکی از راه های گرفتن پرینت از فایل های بدون اتصال کابل، اتصال از طریق وای فای است برای دانستن این مورد می توانید به فیلم آموزش اتصال چاپگر به گوشی به دقت توجه کنید. اگر شما هم مثل بسیار از افراد هستید که همیشه مجبورید برای پرینت هر فایل به کافی نت مراجعه کنید و هزینه های زیادی بابت پرینت فایل های میپردازید توصیه ما این است که یک پرینتر برای خانه بخرید تا هم در وقت و هم در هزینهها صرفهجویی کنید. برای بررسی میزان جوهر پرینتر اچ پی، روش مشخصی وجود دارد که در ادامه این مطلب، این روش را به شما آموزش می دهیم.

این پرینترها نسبت به پرینترهای لیزری ارزان قیمتتر هستند، اما هزینه شارژ مجدد کارتریج و تعمیر و نگهداری آنها نسبت به پرینترهای لیزری بیشتر است. ۳۶۰ میلیمتر ۱۱.۵ کیلوگرم وزن دارد، نوع تکنولوژی چاپ پرینترلیزری چندکاره Canon MF236n لیزری ۴ کاره با سایز چاپ A4 می باشد. امروزه ، Lexmark فعالیت های زیادی را در کیفیت و کارایی محدوده چاپگر لیزری خود انجام می دهد ، از پرینترهای تک کاره لیزری آن ها گرفته تا چاپگرهای چند منظوره A3. چاپ، اسکن و کپی با بهترین کیفیت بر روی این مانکن انجام می شود. همچنین از دیگر ویژگی های بسیار مهم این محصول می توانیم به کیفیت بالای تصویر، تشخیص رنگ ها، تشخیص سایه ها و … برای مثال با استفاده از جوهرهای UV در جت پرینتر میتوان عباراتی نامرئی روی قسمت مشخصی از محصول چاپ کرد که خط تولید با ابزارهای مشخصی میتواند این عبارت را جهت راستیآزمایی، تشخیص دهد.

چاپ دورو: چاپ بر دو روی کاغذ میتواند تا حد زیادی در مصرف کاغذ مخصوصا در ادارات صرفهجویی کند. این پرینتر لیزری مشکی از امکانات لازم برای کار در منزل و استفاده در شرکت ها و ادارات برخوردار می باشد. یکی از انواع تجهیزات کامپیوتر است که به منظور چاپ فایل های مختلف از آن استفاده می شود و در ادارات و شرکت ها بیشترین کاربرد را دارند. راه حل این مشکل رمزگذاری روی پرینتر است. برای خرید پرینتر لیزری و تشخیص توان آنها بهترین راه این است که به سینی تعبیه شده در پرینتر که برای قرار دادن برگههای کاغذ تعبیه شده است، توجه کنید.

در تمامی دستگاه ها برای اتصالات قطعات الکترونیکی، بردها، سنسورها، موتور، فن ها، فیوزینگ، لیزر و هد از کابل هایی بصورت سیم و فلت استفاده میشود. موادی که استفاده میکنه، چندان توی بازار پیدا نمیشه. بازار خرید بهتریین پرینترها خانگی با گزینه های مختلف در حال رشد و توسعه است. با این حال، با توجه به ارزشی که برای این دستگاه میپردازید، آرامش تضمین میکند که این سرعت بدون شک یکی از بالاترین هزینههای موجود در بازار است. در این روزها، برند Xerox یکی از بزرگترین و مطرحترین شرکتها در زمینه تولید پرینتر و کپی است و پرینترهای لیزری با سرعت و کیفیت بالا در اندازه A3 و A4 تولید میکند. همچنین می توانید چاپگرهای لیزری را نیز خریداری کنید. صفحه اصلی در کمتر از ۱۲ ثانیه کپی می شود. تخصص Canon در چاپ اول سریع علاوه بر این باعث می شود که برگه اصلی بعد از تقریباً ۸ ثانیه چاپ شود تا از دستگاه چاپ شود. Ltd تاسیس شد و تخصص اصلی آن در ساخت و تولید سرامیک های با کیفیت بود. برخی از این چاپگرها دارای امکانات و ویژگی های متفاوتی هستند و به عنوان مثال چاپگرهای چند منظوره عمدتاً ویژگی هایی مانند اسکن و کپی را در خود جای می دهند.