وضعیت بانک سیلیکون ولی به سرعت حل شد

این بانک در پایان هفته گذشته به دلیل نقدینگی ناکافی توسط نهادهای نظارتی تعطیل و دارایی های آن توقیف شد.

SBVUK در تامین مالی شرکت های نوپا و فناوری تخصص دارد.

S،pify و Trustpilot نیز مشتریان SVB هستند.

Moonpig گفت: “SVBUK یکی از ده وام دهنده ای است که تسهیلات بدهی ارشد را به ،وان بخشی از یک سندیکای بانکی قوی به گروه ارائه می دهد.”

در نتیجه SVBUK به قیمت 1 پوند به HSBC ،ستان فروخته شد.

قیمت سهام Moonpig از 126.00p به 118.10p کاهش یافت، اما در معاملات بعدی به 124.30p بهبود یافت (بالاترین قیمت 52 هفته: 283.40p، پایین: 104.80).

تجارت بانک سیلی، ولی در ایالات متحده هفته گذشته به رکود رفت. در آ، هفته، یک معامله نجات برای عملیات بریت،ا در Silicon Valley Bank UK (SBVUK) بین بانک ،ستان در مشورت با اداره مقررات احتیاطی، و، ،انه داری HM و اداره رفتار مالی به توافق رسید.

فقط یک ماه پیش SVB توسط فوربس به ،وان بهترین بانک های آمریکا رتبه بندی شد.




منبع: https://www.printweek.com/articles/silicon-valley-bank-situation-rapidly-resolved

اوایل امروز Moonpig بی،ه‌ای صادر کرد و گفت که گروه گردش مالی 304 میلیون پوندی “هیچ گونه قرار گرفتن در معرض مادی” با SVBUK ندارد.

BoE صبح امروز (13 مارس) بی،ه‌ای صادر کرد که گفت: بانک و ،انه‌داری HM می‌توانند تایید کنند که پول تمام سپرده‌گذاران با SVBUK در نتیجه این معامله امن و مطمئن است. ،ب و کار SVBUK به طور معمول توسط SVBUK اداره خواهد شد. تمامی سرویس ها به صورت عادی به کار خود ادامه خواهند داد و مشتریان نباید متوجه هیچ تغییری شوند.»

«این گروه فضای نقدینگی قابل توجهی دارد. امکانات استفاده شده و موجود مجموعاً 242 میلیون پوند است که تا 8 دسامبر 2025 تعهد شده است.

مقامات ایالات متحده به مشتریان SVB در ایالات متحده اطمینان داده اند که امروز می توانند به سپرده های بیمه شده خود دسترسی داشته باشند.

این منجر به این ترس شد که برخی از مشتریان آن در صورت در دسترس نبودن وجوه، نتوانند به پرداخت های برنامه ریزی شده مانند حقوق و دستمزد پرداخت کنند.


Moonpig حرکت کرده است تا به سرمایه گذاران و شهر اطمینان دهد که اتصال آن به بانک سیلی، ولی هیچ مشکلی برای گروه ایجاد نخواهد کرد.

در پی اعلام این که @HSBC_UK SVB UK را ،یداری کرده است، ما از امروز عملیات عادی خود را از سر می گیریم. مشتریان ما نباید هیچ تغییر قابل توجهی را متوجه شوند، با این حال، ممکن است در چند روز آینده تاخیرهای کوتاهی وجود داشته باشد زیرا ما به تجارت معمول خود باز می گردیم. از حمایت شما ممنونم

– بانک سیلی، ولی ،ستان (@SVB_UK) 13 مارس 2023

پلتفرم طراحی مستقر در استرالیا که به سرعت در حال رشد است، Canva نیز یک حساب کاربری با SVB دارد، اما یک سخنگوی گفت بررسی مالی استرالیا که بیشتر پول نقد Canva خارج از سیستم SVB بود.