منابع مالی پرینت سه بعدی: Prodways با بادهای سرد روبرو می شود، چاپگرهای جواهرات را برش می دهد و آزمایشگاه دندانپزشکی کریستال برای چرخش – 3DPrint.com

با نگاهی به آینده به بقیه سال، Prodways خوش بین است. این شرکت رشد درآمد و بهبود حاشیه EBITDA را پیش‌بینی می‌کند که ناشی از تغییرات استراتژیک، تمرکز بر خطوط تولید سودآورتر و تغییر به مدل‌های نرم‌افزار به‌،وان سرویس (SaaS) است. انتظار می رود این ابتکارات عملکرد مالی و تقاضای مشتریان را بهبود بخشد. Prodways می گوید قصد دارد تا پایان تابستان ،وج خود را از بازار چاپگرهای جواهرات نهایی کند. با این استراتژی ها، Prodways به دنبال افزایش درآمد خود از 59 میلیون یورو گزارش شده در سال 2023 است.

مش، خبرنامه الکترونیکی ما شوید

برای مق، با این چالش‌ها و هدف قرار دادن حاشیه سود دو رقمی EBITDA، Prodways چاپگرهای سه بعدی کوچک کم سود خود را برای بازار جواهرات متوقف کرد که شاهد کاهش فروش تقریباً 20 درصدی بود. اکنون در حال اصلاح استراتژی فروش خود با تمرکز بر پرینترهای صنعتی با حجم بالا است، مانند چاپگرهای صنعتی MovingLight فناوری پردازش نور دیجیتال (DLP) برای متخصصان در بخش دندانپزشکی. این شرکت قبلاً پیش بینی کرده است که این برنامه اقدام به طور قابل توجهی بر سودآوری نیمه اول سال 2024 (کمی بیش از 1 میلیون یورو در هزینه های استثنایی) تأثیر می گذارد، اما تأثیر مثبتی بر EBITDA در ترم دوم خواهد داشت. سایر فعالیت‌های مالی مهم شامل فروش سهام Smilers – که در سال 2014 به مبلغ 1.1 میلیون یورو در بحبوحه ظهور چاپ سه‌بعدی سینی تراز ارتودنسی ،یداری شد – بود که به طور مثبت به جریان نقدی کمک کرد.

برای سال 2023، Prodways درآمدی معادل 75 میلیون یورو گزارش کرد که نسبت به سال قبل 81 میلیون یورو کاهش یافته است. کاهش درآمد تحت تأثیر کاهش 6.5 میلیون یورویی به دلیل شیوه‌های حسابداری جدید برای فعالیت‌های نرم‌افزاری از ژوئیه 2023 بود. علاوه بر این، آن سیستم های بخش، مسئول فروش پرینترهای سه بعدی و مواد، با فروش ضعیف تری به خصوص در سه ماهه چهارم سال مواجه شد که بر نتایج مالی تاثیر داشت. با این حال، آن است محصولات بخش، که در ساخت و فروش قطعات و نمونه های اولیه پرینت سه بعدی شرکت دارد، شاهد رشد امیدوارکننده 11 درصدی بود که نشان می دهد همه حوزه های تجاری تحت تأثیر منفی قرار نگرفته اند. پس از در نظر گرفتن هزینه های مالی و هزینه های مالیاتی، نتیجه خالص زیان 14 میلیون یورویی است که چالش های مالی را که Prodways در سال 2023 با آن روبرو بود برجسته می کند.

علاوه بر این، Prodways در حال برنامه ریزی برای کاهش نیروی کار خود است. در حالی که ،ب و کار دشوار است، این حرکت را برای همسویی منابع خود با فعالیت های سودآورتر خود ضروری می داند. علیرغم کاهش، هدف حفظ یک تیم قوی است که بتواند درآمد بالاتری ایجاد کند، مشابه آنچه در سال 2021 به دست آمد. این اقدامات همگی بخشی از استراتژی Prodways برای کاهش هزینه های ثابت است، که به ،ه خود باید درآمد آن را بهبود بخشد. و تولید نقدینگی در سال 2024

طیف کاملی از فناوری های Prodways. تصویر با حسن نیت ارائه شده از Prodways.

در مورد آ،ین اخبار صنعت چاپ سه بعدی به روز باشید و اطلاعات و پیشنهادات را از فروشندگان شخص ثالث دریافت کنید.


منبع: https://3dprint.com/308168/3d-printing-financials-،ways-faces-headwinds-cuts-jewelry-printers-and-cristal-dental-lab-for-turnaround/

Prodways (EPA: PWG)، یک رهبر اروپایی در چاپ سه بعدی صنعتی، همانطور که در گزارش درآمد خود نشان داده است، در سال 2023 با چالش های مالی روبرو شد. این شرکت به دلیل تغییر در ثبت درآمد نرم افزاری خود و کاهش فروش چاپگر، شاهد کاهش درآمد و سودآوری بود. علیرغم این موانع، شرکت موفق شد حاشیه EBITDA (درآمد قبل از بهره، مالیات، استهلاک و استهلاک) را ثابت نگه دارد، مدل ،ب و کار خود را تنظیم کرد و بر بخش‌های سودآور تمرکز کرد. سال یک دوره گذار برای Prodways بود زیرا با نوسانات بازار و تجدید ساختار داخلی سازگار شد تا زمینه را برای رشد آینده فراهم کند.

عملکرد مالی Prodways در سال 2023 کاهش سودآوری را نشان داد و EBITDA به 6 میلیون یورو کاهش یافت که نشان دهنده حاشیه 8٪ است. این با پیش بینی های گروه مطابقت داشت اما نسبت به سال قبل 5 میلیون یورو کاهش داشت. این کاهش به عوامل متعددی از جمله بخشودگی یک بار بدهی در سال 2022، افزایش هزینه‌های تیم‌های فروش، ضرر در بخش چاپگرهای کوچک برای جواهرات و کاهش فروش چاپگرهای صنعتی نسبت داده شد.

پس از سال 2023 چالش برانگیز، این شرکت می گوید که قصد دارد تلاش های خود را برای بهبود چشم انداز مالی و عملیاتی خود متمرکز کند. علاوه بر تعطیلی خط چاپگرهای جواهرات کم سود خود، Prodways شرکت تابعه آزمایشگاه کریستال خود را نیز می فروشد. این شرکت تابعه تولید مواد افزودنی برای پروتزهای دند، را ارائه کرد اما در نهایت به رقیبی برای برخی از مشتریان خود Prodways در بخش دندانپزشکی تبدیل شد. انتظار می رود این فروش به Prodways اجازه دهد تا با یکی از بزرگترین آزمایشگاه های پروتز دندان در فرانسه در مورد چاپگرهای سه بعدی و مواد مشارکت کند.

با وجود سال گذار و کاهش فروش چاپگر، Prodways جریان نقدی مثبت 2.1 میلیون یورویی در سال 2023 ایجاد کرد که نقدینگی موجود به 16 میلیون یورو رسید و بدهی خالص کاهش یافت که در سطح پایین منفی 2.9 میلیون یورو باقی مانده است.

در همین حال، عملکرد سهام این شرکت طی پنج سال گذشته کاهش قابل توجهی را تجربه کرد که بر نگر،‌های دیرینه سرمایه‌گذاران و چالش مداوم برای تقویت موقعیت و وضعیت مالی آن در بازار افزود. Prodways در ماه می 2017، زم، که در فهرست قرار گرفت، عمومی شد یورون،ت پاریس بورس اوراق بهادار در آن زمان، قیمت سهام به بالاترین حد خود ی،ی تقریباً 7 یورو رسید، اما از آن زمان به 76 سنت یورو برای هر سهم کاهش یافته است.