قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟ ایران گانودرما

پیشنهاد می کنیم از جاهای مطمئن خرید کنید که حتماً، قارچ پرورشی باشد و مصرف آن هم از مقدار کم شروع کنید. در ضمن دوره جامع آموزش پرورش قارچ گانودرما تهیه شده که پیشنهاد می کنم از صفحه زیر آن را ببیند. تکه های بزرگ خشک شده گانودرما را حداقل به مدت ۲۰ دقیقه در آب گرم قرار دهید. میزان گرمای آب و مدت زمان بیشتر در خارج شدن مواد دارویی گانودرما نقش دارد. با موفقیت انجام شده و برخی از اشکال دارویی این گیاه در ایران نیز موجود است. این قهوه سرشار از آنتی اکسیدان است که باعث کند شدن روند پیری در بدن می شود.

حتی اگر قرار است بهترین و سالم‌ترین خوراکی جهان را بخورید نیز نباید این توصیه را فراموش کنید. گانودرما را حتی اگر بدون هیچ عارضه‌ای در نظر بگیریم (که چنین فرضی درست نیست)، باز هم نباید در مصرف آن پا را فراتر از حدود و خطوط بگذارید. در هر حال، چندین سال است که شهرت گانودرما جهانی شده و بسیاری از مردم در سراسر جهان از این قارچ برای درمان یا پیشگیری از بیماری‌ها استفاده می‌کنند. بیش از دو هزار سال است که لینژی به عنوان قارچی درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در نسخه‌های قدیمی که از زمان‌های دور به دست آمده، بر خواص فراوان این قارچ تاکید شده است. در مورد کیفیت،‌ بدلیل قدرت بالای قارچ ما معمولا دوز نیم تا یک گرم را توصیه میکنیم و دوز های بالاتر ممکن است سبب افت فشار و قند بشه. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده که حدود ۸۰ درصد از مردم دنیا از داروهای گیاهی استفاده میکنند.

آشنایی بیشتر با قارچ گانودرما

برای مثال بزرگسالان مبتلا به سرطان ، دیابت یا هپاتیت مزمن روزانه به ۶۰۰ تا ۱۸۰۰ میلیگرم قارچ نیاز دارند. این گیاه قوی کبد را از آسیب فیزیکی و بیولوژیکی محافظت می کند. همچنین بیماران با کبد چرب و سیروز کبدی ناشی از مصرف الکل می توانند با عصاره گانودرما روند درمان را سریع تر طی کنند.

گانودرما

لازم به ذکر است که طی فرآیند سم زدایی سموم اضافی از طریق پوست (معمولا به شکل جوش) دفع می شود. پلی ساکاریدهای این قارچ با افزایش سطح انسولین و کاهش سطح قند پلاسما روی دیابت موش ها اثر مثبتی دارند. پروتئوگلیکان ها با بازدارندگی از آنزیم پروتئین تیروزین فسفات از ۱B در درمان دیابت نقش دارند.

گانودرما می تواند اثرات داروهای تنظیم کننده کلسترول خون را تقویت کند. به دلیل خواصی که دارد ممکن است اثر بخشی داروهای شیمیایی را افزایش دهد. دوز قارچ ریشی براساس شکل قارچ متفاوت است، بنابراین مهم است که بدانید از کدام شکل استفاده می‌کنید. مصرف خود قارچ دوزهای بالاتری را فراهم می کند، در حالی که عصاره‌ها دوزهای پایین‌تری را خواهند داشت. ادعا می‌شود که قارچ گانودرما بر روی کاهش افسردگی و اضطراب موثر است. به صورت کلی سیستم گوارشی به خاطر تغذیه ی ناسالم , آریو کالا خواب نامنظم و مشکلات عصبی دچار مشکل می شود و یبوست یکی از عوامل نشان دهنده ی عملکرد نا منظم دستگاه گوارش می باشد .

  • قارچ گانودرما به دلیل خاصیت ضدالتهابی که دارد باعث افزایش اکسیژن رسانی به مغز می شود و برای درمان و پیشگیری از بیماری میگرن مفید است.
  • بهترین و پر خاصیت ترین نوع قارچ گانودرما، گانودرما لوسیدوم است.
  • محققان دریافتند که بعد از ۸ هفته مصرف مکمل های این قارچ، خستگی افراد کاهش یافته و شرایط شان بهتر شده است.
  • علاوه‌براین نتایج حاصل از چندین مطالعه نشان می‌دهد این قارچ می‌تواند بر بیماران سرطانی تأثیر مثبتی داشته باشد.
  • ترکیبات موجود در قارچ گانودرما خاصیت ضد تشنج داشته و انرژی لازم برای کارکرد بهتر مغز و سلول‌های پیام‌رسان را تامین می‌کند.
قارچ ریشی نه تنها سیستم ایمنی را تقویت می کند بلکه می تواند آن را تنظیم نماید. این قارچ تعادل متابولیک را تنظیم می کند و می تواند سنتر اسید نوکلئیک در بدن را ترویج نماید. پلی ساکاریدهای موجود در بدن می تواند با ترویج ازادسازی پروتئین از گلبول های سفید خون سطح interferon را رد بدن افزایش دهد.

قارچ گانودرما چیست و چه خواصی دارد؟ ایران گانودرما