راهنمای خرید پرینتر خانگی: هر آنچه قبل از خرید چاپگر باید بدانید

در گذشته برای یک تولید کننده پرینتر بسیار آسان بود که ادعاهای غیر معمولی را در رابطه با سرعت چاپگرهای خود یا تعداد صفحاتی را که می توانید کارتریج جوهر یا تونر انتظار داشته باشید مطرح کند. شما می خواهید تعداد صفحات مورد انتظار شما در ماه بسیار کمتر از این تعداد باشد تا پرینتر شما دچار فرسودگی چندانی نشود. چرخه کار: این نشان دهنده تعداد صفحاتی است که به طور منطقی می توان انتظار داشت پرینتر در هر ماه چاپ کند. پرینتر های شخصی به علت این که معمولا روی یک رایانه استفاده می شوند ، تنها دارای یک اتصال USB می باشند. این اختلاف قیمت به علت وجود قابلیت وایرلس در دستگاه است. درواقع چرخه کار پرینترهای خانگی حدود ۷۵۰ برگ است که با عمر مفید پرینترهای اداری اختلاف فاحشی دارد.

قیمت پرینتر رنگی لیزری اچ پی و سیاه سفید نسبت به جوهر افشان گران تر می باشد ولی یک نکته ای را توجه کنید . پرینتر چندکاره لیزری اچ پی Laser MFP 135w نمره بسیار خوبی را در این محدوده قیمتی از بابت کیفیتِ چاپِ اسناد به خود اختصاص میدهد. پرینترهای جوهرافشان رنگی به این دلیل بخش عمده ای از بازار را به خود اختصاص میدهند که میتوانند تقریباً هر چیزی را چاپ کنند: مقالات، نمودارهای مدور، عکس های براق، و هر چیزی که فکرش را بکنید. بر اساس اطلاعات موجود در اسناد جوهر داخلی روی کاغذ پاشیده شده و به همین دلیل به این پرینترها جوهری یا جوهرافشان میگویند. نکته بسیار مهم در مورد پرینترهای جوهرافشان این است که اگر برای مدت طولانی بدون استفاده باشد به احتمال زیاد هد دستگاه با مشکل مواجه می شود یا اصطلاحاً خشک می شود و باید تعویض شود، در مواقعی نیز این کار مقرون به صرفه نیست و پرینتر غیر قابل استفاده می شود.

بسته به اینکه قصد دارید از دستگاه پرینتر (چاپگر) چه استفادهای کنید باید ویژگیهای مختلفی را برای خرید چاپگر در نظر بگیرید. مانیتورها از لحاظ کارایی متفاوت از یکدیگر هستند و برای کاربری های مختلفی نظیر اداری، خانگی و حرفه ای ارائه شده اند. این دستگاه یکی از بهترین مارک های پرینتر چاپ عکس می باشد که از طرف شرکت فوجی فیلم به کاربران علاقه مند به چاپ عکس حرفه ای معرفی شده است. در پرینتر، چاپ دوطرفه با چاپ اولین طرف صفحه ، عقب کشیدن صفحه توسط پرینتر، ورق زدن آن و چاپ طرف دیگر انجام میشود. صفحه نمایش بزرگ لمسی این دستگاه مدیریت کارهای مختلف را در دستگاه سادهتر کرده است. بسیاری از خریداران پرینتر در سالهای جدید با یک معمای متفاوتی روبرو هستند: خانههای آنها عمدتاً فاقد کاغذ هستند و بیشتر کارهای آنها دیجیتالی انجام میشوند.

این پرینترهای جوهرافشان با کیفیت بالاتر توسط چندین شرکت از جمله Canon ،Epson و Hewlett-Packard ساخته شدهاند. سرعت چاپ پرینتر لیزری بسیار بالاتر از یک پرینتر جوهر افشان میباشد. قیمت چاپگرهای چند کاره نیز بسیار مناسب است تا جایی که می توانید یک پرینتر چندکاره HP را با قیمت حدود 70 دلار تهیه کنید. لوازم مورد نیاز این پرینترهای تخصصی نیز به طور کلی گران تر از انواع پرینترهای چند منظوره معمولی هستند. چاپگرهای لیزری رنگی گزینه دیگر برای انتخاب هستند، اما به طور کلی هزینه چاپ هر صفحه توسط آنها نسبت به جوهر افشان رنگی بیشتر است. پرینتر مقرون به صرفه (یا کارتریج ارزان قیمت تر) ممکن است موجب افزایش این هزینه ها به اندازه چندین سنت شود، اما این تفاوت چندان زیاد نیست مگر اینکه هر ماه چند صد صفحه چاپ کنید. هنگامی که درام شارژ می شود، در تونر (پودر جوهر خشک) غلت می شود. برای چنین خریدارانی، چاپگرهای بزرگ به ویژه در رابطه با فضایی که اشغال می کنند و نگهداری کارتریج جوهر آنها ممکن است چندان مناسب نباشد.

در بیشتر موارد، پرینترهای لیزری تک رنگ را می توان با قیمت مناسب خریداری کرد، سرعت چاپ خوبی را ارائه میدهند و هزینه چاپ در هر صفحه نسبت به جوهر افشان رنگی سایت 10printer کمتر است. HP می گوید شما نیازی به جایگزینی آن برای حدود 20،000 صفحه ندارید. بسیاری از پرینترهایی که تنها به صورت اختصاصی برای عکس یا استفاده گرافیکی فروخته می شوند، دارای اندازه های کوچک هستند و قادر به چاپ عکس هایی با اندازه ۴ در ۶ اینچ یا مدل های فرمت گسترده هستند که برای چاپ رسانه تا عرض ۲۴ اینچ طراحی شده اند. از آنجا که HP LaserJet Pro M12w یک چاپگر مناسب برای محتوای متنی و نمودارهای گرافیکی ساده است، در کیفیت آن شکی وجود ندارد. سرعت بالای این پرینتر های لیزری سیاه و سفید در هنگام چاپ متون در حدود 6 الی 8 صفحه در یک دقیقه و در حالت تمام صفحه می باشد و اما سرعت چاپ تصاویر گرافیکی سیاه و سفید نیز در این پرینتر های لیزری اچ پی در حدود 2 الی 5 صفحه در هر دقیقه می باشد. این موضوع باعث میگردد تا با هر بار تعویض کارتریج، کیفیت پرینتر اچ پی به روز اول خود بازگردد. میتوانید ابتدا برای خرید پرینتر از کارشناسان فروش ما پیش فاکتور بگیرید، سپس در صورت تایید خرید خود را نهایی کنید.

پرینتر یکی از تجهیزات اداری ضروری در هر شرکت است و مدلهای ساده آن در خانه هم مورد استفاده قرار میگیرد. اگر دو یا چند کاغذ به یکدیگر چسبیده باشند یا نگهدارنده کاغذ خراب باشد، باز هم این کد به نمایش در می آید. امروز ، کانن هنوز هم در توسعه فن آوری دوربین و چاپگر خود از دستگاه های تک کاره گرفته تا جوهر افشان چند منظوره و چاپگرهای لیزری متمرکز است. کانن پیکسما MG2540S، دو مخزن جوهر خود را بهطرز شگفت آوری جمع و جور میکند. نوع جدیدی از پرینترها در پاسخ به این مسئله محبوبیت پیدا کردهاند – پرینترهای خانگی جمع و جور و اغلب قابل حمل که برای کارهای عجیب و غریب اینجا و آنجا ساخته شده اند و هیچ گونه فضایی را اشغال نمیکنند و موجب زحمت نمیشوند.

میانگین PPM سیاه و سفید حدود ۱۵ تا ۲۰ صفحه است. بسیاری از دستگاههای همه کاره با تغذیه کننده خودکار اسناد (ADF) برای اسکنر نیز دارای دوبلکس هستند که به شما این امکان را می دهند هر دو طرف صفحه را هنگامی که سند از طریق ADF تغذیه میشود اسکن کنید. دوبلکس به چاپ یا اسکن دو طرف صفحه بدون نیاز به ورق زدن آن توسط دست اشاره دارد. اگر شما مغازه دار یا پخش کننده هستید، برای مشاهده لیست قیمت عمده محصولات دسته چاپگر و دیگر محصولات کافیست تا وارد صفحه خرید عمده تکنوسان شده و با طی مراحل گفته شده و تایید حساب، قیمت عمده همه محصولات را مشاهده کنید. در نتیجه اگر از دستگاه زیاد استفاده نمیکنید و به دنبال یک چاپگر به صرفه هستنید، پرینترهای ساده بهترین انتخاب برای شما هستند.

پرینترهای لیزری از بازده خوبی در رابطه با تعداد صفحاتی که چاپ میکنند برخوردار هستند.کارتریج های تونری قبل از نیاز به تعویض دارای طول عمر بالایی بین 3000 تا 20000 صفحه هستند. دراین پرینتر ها به جای کاتریج های تونری از کارتریج های جوهری استفاده می کنند. با این حال، نیازهای چاپگر به داده ها نسبتاً اساسی است و اتصال سیمی اترنت به ندرت برای پرینتر خانگی ضروری است (در برخی از شرایط پرینترهای اداری می توانند مفیدتر باشند). این یک عدد مهم برای یک دفتر شلوغ با نیازهای چاپ بسیار است، اما برای استفاده های خانگی با نیاز کمتر به چاپ اهمیت کمتری دارد. این یک امکان ایمن، سریع و برای نیازهای چاپ در محل عالی است. USB: اتصالات USB در پرینترها و با استاندارد USB-A به شکل ویژهای رایج هستند. این نوع از پرینترها برای چاپ اسناد، قطرات جوهر را بر روی کاغذ پخش میکنند. به عنوان مثال،AirPrint اپل یک نوع اتصال ارتباط مستقیم به کمک وای – فای است و سایر پلت فرمها از فناوریهای مشابه پشتیبانی میکنند. آنها در دو نوع جوهر افشان و لیزری عرضه می شوند و معمولاً «پرینترهای چند کاره» یا چند منظوره (MFP) نامیده میشوند.

پرینتر چند منظوره پرینتری است که می تواند کار اسکن، ارسال فکس و همچنین چاپ را انجام دهد. می باشد.که امروزه در انواع و ابعاد مختلف تولید می شود پرینتر ها یکی از تجهیزات جانبی کامپیوتر به حساب می آیند که تصویر یا متن مورد نظر در کامپیوتر را بر روی کاغذ و … این فاکتورها در خرید پرینتر بسیار تاثیر گذار است زیرا قیمت چاپگر را تحت تاثیر قرار میدهند. این امر باعث کارتریج های جوهر در داخل دستگاه لخته لخته شوند و نتوانند به خوبی مورد استفاده قرار گیرند یا در پرینتر های لیزری ممکن است روی ذوب شدن تونر روی کاغذ تاثیر داشته باشند، بنابراین تمیز کردن پرینتر باید یک بخش اصلی از روش تعمیرات وسرویس شما باشد. پروتکل های آزمایش ایزو شرایط برابری را فراهم میسازد – تمام ادعاها و رتبه بندی ها با استفاده از مجموعه های یکسان سند و روش های آزمون توسعه می یابند. جدا از این روش دستگاه از چیپ NFC نیز بهره میبرد که این موضوع سبب میشود فارغ از سیستم عامل و تنها با توجه به پشتیبانی موبایل، تبلت و یا لپتاپ شما از کاکنکتور میدان نزدیک (NFC) بتوانید فقط با نزدیک شدن به این پرینتر، اقدام به چاپ صفحات خود نمایید.

میتوانید ابتدا بودجهی خود را برای خرید پرینتر مشخص کنید، سپس با توجه به بودجه و ویژگیهای مهم یک پرینتر را انتخاب کنید. از دیگر نکاتی که قبل از خرید لپ تاپ باید به آن توجه کنید، باتری و درگاههای ارتباطی است. شما میتوانید پس از مقایسه و انتخاب مدل لپتاپ مورد نظرتان آن را به سبد خرید اضافه کرده، هزینه خرید لپ تاپ و لوازم جانبی لپتاپ را پرداخت کنید، تا محصول از طریق پیک به دستتان برسد. پس اگر در جستجوی یک مرکز فروش چاپگر در کرج، اصفهان، تبریز و حتی تهران هستید، میتوانید با کارشناسان فروش ما تماس بگیرید و در سریعترین زمان ممکن دستگاه موردنظر خود را خریداری کنید. اگر علاقه بیشتری به حفظ عکسهای خانوادگی بر روی کاغذ دارید تا چاپ تکالیف خانه و نمودارهای مدور، یک پرینتر اختصاصی عکس (تک کاره) را در نظر بگیرید. در حالی که خانههای ساخته شده به کمک پرینترهای سه بعدی به یک بازار ساخت و ساز موفقیت آمیز تبدیل می شوند، می خواهیم درباره برترین سازندگان پرینترهای سه بعدی که در زمینه ساخت خانه فعالیت می کنند صحبت کنیم .

تونر دارای بار الکتریکی مثبت است و فقط به قسمتهایی از درام، که دارای بار منفی است میچسبد. حک می کنند همه ی افراد در دوران تحصیل دانشگاه و مدارس از این دستگاه استفاده کرده اند و نحوه ی کار با ان را بلدند این دستگاه ها از نظر سازوکار حک، رنگ به کار رفته و طراحی از تفاوت خاصی برخوردار هستند امروزه بیشتر افرادی که با کامپیوتر کار می کنند به خرید پرینتر های با کیفیت می پردازند تا بتوانند به راحتی و با سرعت زیاد متن ها و اسناد مهم درون کامپیوتر خود را چاپ کنند. عوامل مختلفی در تعیین قیمت چاپگر موثر است که از مهم ترین آنها می توان به تکنولوژی های دستگاه، تعداد رنگ، اندازه و چندکاره بودن دستگاه اشاره کرد. به عنوان مثال، پرینترها PPM های سیاه و سفید و رنگی بسیار متفاوتی دارند، بنابراین برای بسیاری از چاپگرها معمول است که در صورت تمرکز بر رنگ، دو PPM متفاوت را ارائه دهند.

اگر به طور مرتب کارهای بزرگ را چاپ میکنید – شاید برای کسب و کار خانگی یا شرایط کاری از راه دور که به نسخه های چاپی نیاز دارند -هزینه جوهر چاپ عامل مهمی است که باید در نظر گرفته شود. اگر فرصت کافی برای این کار را ندارید میتوانید با کارشناسان ما در بخش فروش پرینتر تماس بگیرید تا از خدمات مشاوره رایگان ما استفاده کنید. همه چاپگر های فروخته شده در فالنیک دارای 18 ماه گارانتی و ارسال رایگان هستند. میتوانید از فروشگاه فالنیک (ایران اچ پی) خرید پرينتر جوهر افشان و ليزري برندهای مختلف را انجام دهید، کافیست مدل دلخواه خود را سرچ کنید یا با کارشناسان ما تماس بگیرید. یکی از کوچک­ترین و در عین حال پرکاربردترین پرینتر­ها، پرینترهای حرارتی اچ پی است که در فروشگاه­ها و عابربانک­ها جهت چاپ رسید استفاده می­شوند. اتصال اولیه Wi-Fi و چاپ ابری در حال حاضر استاندارد هستند اما برای پروژه های خاص انواع دیگر اتصالات ممکن است مفیدتر باشند. شما نیاز است که چند ویژگی مهم را در هنگام خرید یک چاپگر مناسب، در نظر داشته باشید؛ این ویژگی ها اعم از سرعت چاپ، رنگی یا سیاه و سفید بودن چاپگر، تک کاره یا چندکاره بودن آن، نوع لیزری یا جوهر افشان آن، حجم چاپ روزانه خود، نوع کاغذ مورد استفاده، مصرف بهینه انرژی، هزینه های اولیه و هزینه های جاری پرینتر و توجه به کارتریج (تونر)آن می باشد.