بازنگری Agfa نتایج بزرگی دارد

برای سال تقویمی 2022، Offset Solutions فروش 4.2 درصدی را به 779 میلیون یورو نشان داد، با یک چرخش بزرگ در سودآوری علیرغم معاملات نرم و کاهش ذخیره، به ویژه در اروپا، در طول سه ماهه چهارم.

او گفت که “اثرات حسابداری بزرگ” این واگذاری شامل کاهش ارزش دارایی های غیرجاری در پایان سال به مبلغ 41 میلیون یورو (36.5 میلیون پوند)، کاهش ارزش دارایی های مالیات معوق 13 میلیون یورو و سپس در پایان سه ماهه اول کل باقی مانده است. کاهش ارزش 45 تا 60 میلیون یورو ایجاد خواهد شد، اگرچه برخی از آن با تعدیل موجودی نقدی زم، که معامله در نهایت به پایان رسید جبران می شود.


آگفا تکمیل فروش ،ب و کار Offset Solutions خود را یک هفته به تعویق انداخته است، زیرا این گروه از یک “سال متحول کننده” گزارش داده است که عواقب آن در حساب های آن بزرگ است.

ساده‌سازی و تجدید ساختار در DP&C منجر به انجام حدود 50 نقش معادل تمام وقت می‌شود.

آگفا همچنین در آینده به عرضه تعدادی از مواد مصرفی به تجارت افست ادامه خواهد داد.

ژوری گفت: «DP&C احتمالاً ،ب‌وکاری است که بیشترین آسیب را به‌ویژه در نیمه دوم سال داشته است.

EBITDA با 83.1 درصد کاهش به 3.2 میلیون یورو رسید که با فروش تقریبا 13 درصدی به 372 میلیون یورو در واحد، که شامل محصولات جوهر افشان آگفا نیز می شود، رسید.

“دلیل این است که ما به دنبال راه حل کامل با اینکا هستیم.”

نتایج کلی آگفا تحت تأثیر قرنطینه طول، مدت در چین، تورم و هزینه های یکباره به دلیل تغییر شکل ،ب و کار قرار گرفت. فروش گروه با 5.% افزایش به نزدیک به 1.86 میلیارد یورو رسید. EBITDA تعدیل شده 9.2 درصد کاهش یافت و به 94 میلیون یورو رسید و زیان خالص به 223 میلیون یورو به دلیل «تلاش های سنگین تغییر» و هزینه های بازسازی (زیان خالص 2021: 14 میلیون یورو) افزایش یافت.

قیمت سهام آگفا با اعلام نتایج به پایین‌ترین حد خود در 52 هفته اخیر ی،ی 2.62 یورو سقوط کرد (بالاترین قیمت 52 هفته: 4.16 یورو).

“بازیابی در سوددهی انتظار می رود. و من به استراتژی‌ای که دنبال می‌کنیم ایمان دارم و موتورهای رشدی که ما ترویج می‌کنیم، موتورهای درستی هستند – این حتی در این محیط تجاری دشوار نیز تأیید شده است.»


منبع: https://www.printweek.com/articles/agfa-revamp-writ-large-in-results

فروش 92 میلیون یورویی به اورلیوس کمی بیش از شش ماه پیش اعلام شد.

“ما در حال حاضر در سه ماهه اول شاهد پیشرفت بسیار مهمی در DP&C از همه این اقدامات خواهیم بود.”

مدیر مالی آگفا، دیرک دی من، گفت که این ،ب و کار هنوز معیار طبقه بندی به ،وان دارایی نگهداری شده برای فروش را برآورده نکرده است، به دلیل پیچیدگی هایی که در حول و حوش حصار در ایالات متحده و کانادا وجود دارد.

سودآوری در سه بخش اصلی تجاری باقی مانده آگفا: چاپ دیجیتال و مواد شیمیایی (DP&C)، راه حل های رادیولوژی، و بهداشت و درمان IT، به دلیل طیفی از عوامل تورمی و بازار به عقب رفت و DP&C بدترین تأثیر را داشت.

ما یک برنامه بسیار روشن و دقیق داریم. 2022 در مورد تحویل استراتژی بود، 2023 در مورد اجرای برنامه ما است.

حدود 40 درصد از تعداد کارمندان جه، DP&C در بلژیک است، جایی که شاخص‌سازی حقوق و دستمزد از نظر هزینه‌های تورمی «بسیار بر ما تأثیر می‌گذارد».

خبر خوب این است که به طور کلی، خود ،ب و کار و تقاضا به خوبی پیش می رود، به جز در برخی مناطق که در معرض چین و بازارهای خاص هستیم.

با این حال، ژوری گفت که در مورد چشم انداز گروه تغییر شکل یافته مطمئن است.

ژوری همچنین گفت که این بخش که شامل تجارت غشاهای زیرفون می شود، هزینه های بالاتری نسبت به انتظار داشت.

دی من گفت که جریان نقدی منفی 127 میلیون یورویی برای سال شامل «48 میلیون یورو نقدینگی» برای قیمت ،ید اینکاها و 10 میلیون یورو سود سهام به شریک سرمایه گذاری مش، چینی Lucky HuaGuang Graphics مربوط به فروش Offset Solutions است.

EBITDA تعدیل شده تقریباً سه برابر شد و از 12.4 میلیون یورو به 35.7 میلیون یورو افزایش یافت.

ما همچنین انتخاب آگاهانه ای داشتیم که فروش ماشین های اینکا را فقط با جوهرهای خود شروع کنیم، به این م،ی که هیچ ماشین اینکا را در طول Q4 نفروختیم و اولین آنها در Q1 اتفاق می افتد – با جوهرهای ما.

جداسازی پیچیده بال Offset Solutions – در حال حاضر بزرگترین واحد تجاری آگفا – قرار بود در سه ماهه اول تکمیل شود. اکنون این به هفته اول آوریل منتقل شده است.

آگفا ،ید اینکا را در ژوئن 2022 تکمیل کرد.

ما نتوانستیم به اندازه کافی سریع قیمت ها را افزایش دهیم تا با تورم هزینه بسیار شدید روبرو شویم. وی با اشاره به افزایش قیمت 10 تا 30 درصدی که در سه ماهه اول اجرا می‌شود، گفت: «تقریباً در تمامی طیف‌های محصول در DP&C» همه افزایش‌های قیمت در حال حاضر انجام شده است.

پاسکال ژوری، مدیر عامل آگفا، این چرخش را ستود و گفت که تیم Offset Solutions “در سیاست افزایش قیمت خود بسیار مصمم بوده است.”