کارتریج چیست ؟

این امکانات ممکن است هیچ وقت مورد استفاده شما نباشد ولی در مواقعی که تمایل داشته باشید پیش از چاپ عکس، آن را در صفحه بزرگ مانیتور ببینید یا با نرم افزارهای ویرایش تصویر تغییراتی اعمال کنید، به سایت 10printer کار می آیند. اتصالات یک پرینتر هنگامی که قرار است افراد زیادی از آن استفاده کنند، اهمیت بسیار زیادی دارد. ابعاد این پرینترها بزرگ و حجیم است و با وجود ارزان بودن فضای زیادی را به خود اختصاص میدهند. چاپگرهای جوهر افشان با 2 یا 4 کارتریج نیز وجود دارند که شما میتوانید با توجه به نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید. پس قبل از خرید ظرفیت کاری خود را با پرینتر مشخص کنید و نسبت به ظرفیتی که نیاز دارید پرینتر انتخاب کنید. اتصال ابری: برخی از پرینترها را می ­توانید به صفحات وب وصل کنید و عکس ­های موجود در آنها را چاپ نمایید و حتی از این طریق می­ توانید به هر کسی که می­ خواهید اجازه چاپ دهید تا با هر دستگاهی که به وب متصل می شود کار چاپ خود را انجام دهد. چاپگر یا همان پرینتر، دستگاهی است که امروزه در تمام ادارات، شرکت های بزرگ و یا حتی در بعضی از خانه ها از آن استفاده می شود.

به این جهت این پرینتر ها تنها به کاغذ ها نیاز داشته و جوهر در آن ها دارای کاربرد نمی باشد. من ترجیح میدم که میز مدیر کافی نت یه پیشخوان هم داشته باشه چون خیلی وقتا مشتری ها دوس دارن تو کامپیوتر مدیر کافی نت سرک بکشن . شاید این سوال برای شما پیش بیاید که این موضوع در راهنمای خرید پرینتر بسیار کم اهمیت است و مقیاس درستی برای تعیین توان کاری پرینتر نیست چون می­توانیم به صورت پی در پی ظرفیت سینی را پر کنیم. چون قیمت این دستگاهها و جوهر مصرفی آنها بالاست. همچنین در هنگام خرید پرینتر، به هزینه ی مواد مصرفی دستگاه نیز توجه داشته باشید؛ زیرا معمولا بعضی از پرینترهای ارزان قیمت موجود در بازار، هزینه ی نگهداری و نیز هزینه ی تهیه ی مواد مصرفی بالایی دارند.

سرعت چاپ برای بهترین پرینترهای اداری معمولا 10pPM تا 30pPM است. راهنمای خرید پرینتر برای مشاغل بزرگ: معمولاً سازمان­های بزرگ برای انجام کارهای متنوع به گروه ­های کوچک تقسیم می­شوند و نیاز به پرینترهای مستحکم و پرسرعتی دارند تا حجم بالای چاپ خود را در حداقل زمان انجام دهند. آیا شما تنها به پرینت نیاز دارید؟ قیمت پرینترهای دو رو بالاتر از پرینترهای یک رو می­باشد اما با توجه به اینکه کار را برای کاربر بسیار راحت می­کند این هزینه قابل توجیه می­باشد. در زمان خرید ممکن است که فروشنده برای راهنمای خرید پرینتر از کلماتی مانند PPMو DPI استفاده کند و شما متوجه منظور آن نشوید. به همین منظور چاپگرها در سه دسته خانگی، اداری سبک و اداری سنگین تولید می شوند. با این حال هنگامی که تولیدکنندگان اطلاعات مربوط به سرعت چاپ را درج میکنند منظور آنها سرعت چاپ صفحات سیاه و سفید است. سرعت چاپ با PPM (صفحات در دقیقه) اندازه گیری میشود. برای اطلاع از سرعت چاپ صفحات رنگی باید جستجوی بیشتری داشته باشید.

امروزه در بازار پرینترها، برندهای معتبر و مشهوری از جمله Canon، HP و Epson وجود دارند که می توانید براساس نوع نیازتان، یکی از برندها را انتخاب نمایید. برخی از بهترین پرینترهای اداری جوهر افشان دارای رزولوشنی معادل 1200×1200 dpi دارند. این پرینتر سه بعدی جدید دارای دو نازل نیز هست و همچنین با اضافه شدن یک حسگر جریان فیلامنت که در زمان اتمام فیلامنت به صورت خودکار پرینت را متوقف می کند، در سیستم تغذیه بهبود یافته است. هر چه کارتریج شما ظرفیت بیشتری داشته باشد یا اینکه تونر/جوهر را به صورت بهینهتری مصرف کند، هزینههای جاری استفاده از چاپگر برای شما کمتر خواهد شد. بنابراین چاپگرهای لیزری با توان بالا انتخاب بسیار خوبی برای آنهاست. بنابراین بهتر است که از یک چاپگر چند کاره جوهر افشان استفاده کنند.

درباره خرید پرینترهای لیزری، دو نکته ی مهم دیگر نیز وجود دارد که باید به هنگام خرید به این موارد توجه داشته باشید؛ این دو نکته ی مهم عبارتند از: رزولوشن و کیفیت چاپ پرینتر و نیز سرعت چاپ پرینتر. اصولاً تیم تعمیرات برای ترمیم این قطعه اول موارد دیگر را بررسی می­کنند تا مطمئن شوند که ایراد از برد فرمتر است. برای آنکه بتوان موبایل را بصورت غیرمستقیم به پرینتر متصل کرد باید یک شبکه بی­سیم با استفاده از مودم و یا روتر راه ­اندازی کرد و سپس چاپگر و موبایل را به شبکه متصل کرد. یکی از موضوعات مهمی که باید در راهنمای خرید پرینتر به آن بپردازیم هزینۀ نگهداری پرینتر است. یکی از قطعاتی که در تعمیر پرینتر سوزنی اچ پی اهمیت بسیار زیادی دارد، مین برد است. در اوایل مسیر تکامل، پرینترهای ماتریسی سوزنی دیده میشن که متن و گرافیک رو با هم ترکیب میکردن و خروجی بیکیفیتی رو تحویل کاربر میدادن. قیمت: پرینترهای سه بعدی بسته به کیفیت خروجی آنها قیمت های متفاوتی دارند. پشتیبانی از کارت حافظه: برخی از پرینترها از کارت حافظه پشتیبانی می ­کنند و این موضوع برای عکاسانی که دوست دارند بدون واسطه عکس­های خود را چاپ کنند بسیار مفید و کاربردیست.

ساختار و نوع چینش و نصب قطعات در مدل های مختلف این دستگاه ها به گونه ای است که معمولا تکنسین ها مشکل خاصی برای ترمیم یا تعویض آنها ندارد. همان طور که گفته شد قیمت ها و البته کارایی ها متنوع و متفاوت هستند. تعداد کارتریجهای جوهر در هر مدل متفاوت است. تعداد سوزن های موجود در پرینتر بین ۹ تا ۲۴ پین متفاوت است. این پرینتر جوهرافشان برای چاپ اشکال گرافیکی و عکسهای رنگی بسیار مناسب است؛ اما چاپ بدون حاشیه در آن تعبیه نشده است. 4. به هنگام خرید یک پرینتر، به تمامی نکات و قابلیت های پرینتر دقت نمایید؛ برای مثال به قابلیت های ارتباطی دستگاه. چنانچه سرعت کار دستگاه برایتان مهم باشد بایستی در هنگام خرید، به سرعت چاپ پرینتر مورد نظر نیز دقت کافی داشته باشید. برای مثال چنانچه هدف شما از خرید پرینتر، چاپ عکس های با کیفیت است بهتر است یک پرینتر جوهر افشان با رزولوشن بالا خریداری نمایید. اتصالات بی سیم: همانطور که می ­دانید اتصالات بی سیم کار را برای انسان­ها بسیار راحت کرده است، به حدی که این موضوع برای طراحی و تولید پرینترهای مدرن هم در نظر گرفته شده است. معمولأ محصولات الکترونیکی پرتابل هر چه در سایز هایی کوچکتر طراحی می شوند؛ از قیمت های بالاتری برخوردار هستند و در این میان پرینترها نیز از این قاعده مستثنی نشده اند.

سرعت چاپ یکی از مهمترین فاکتورهایی است که برای خرید بهترین پرینتر اداری باید به آن توجه کنید. همچنین برای اخذ مشاوره می توانید با شماره های شرکت تماس بگیرید یا به واتساپ ما پیام بدید. برای مثال در پرینترهای HP، گزینه ای با عنوان Economic Print و در چاپگرهای شرکت کانن از گزینه ای با عنوان Toner Saver استفاده شده است. در انتهای هر سوزن، فنری برای بازگرداند وجود دارد. پرینتر لیزری رنگی: در میان انواع پرینتر، چاپگرهای لیزری انتخابی بهینه جهت چاپ تصاویر گرافیکی و عکس هستند. بسیار کار راه انداز بوده و بیشتر جهت مصارف خانگی مورد استفاده کاربران قرار میگیرند. جهت استعلام قیمت و خرید پرینتر خانگی مد نظر خود می توانید از طریق لینک زیر وارد فروشگاه شرکت آوا فرهنگ آریا شوید و لیست پرینترها را با قابلیت فیلتر و مقایسه بر اساس ویژگیها و قیمت ببینید و خریدی آسان با قیمت مناسب را تجربه کنید. شرکت نوین رسالت با تجربه فروش اینترنتی پرینتر لیزری آماده ارائه خدمات به مشتریان گرامی است. سرویسهای پس زمینه: در موارد خاص سرویسها و برنامههای پس زمینه میتوانند مانع از عملکرد صحیح پرینتر شوند و این مسئله ارور “HP LaserJet P۱۱۰۲w Not Printing” را ایجاد میکند.

و حتی می توان به افراد مدنظرتان اجازه چاپ دهید تا با هر دستگاهی که به وب وصل می شوند کار چاپ را انجام دهند. اگر شما یک فرد حرفهای خلاق، معمار، محقق هستید، چاپگرهای سه بعدی انعطاف پذیری، آزادی و مقرون به صرفه بودن را برای شما به ارمغان میآورد و اجازه میدهد تا ایدههای خود را به یک واقعیت تبدیل کنید. این مدل برای دانش آموزان، دانشجویان و دفاتر کار کوچک و ساده بسیار مناسب است. درایور هر پرینتر در مدل ها و سیستم عامل های مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و با هم سازگاری ندارند. PPM تعداد چاپ صفحه در هر دقیقه است که مسلماً این تعداد برای چاپ سیاه و سفید متفاوت از چاپ رنگیست.

اگر قصد دارید یک اتصال بی سیم از طریق شبکه Wi-Fi خود یا استفاده از ویژگی Wi-Fi Direct ، استفاده کنید ، دیگر نیازی به اتصال کابل نخواهید داشت. ■ به شبکه های LAN آشنایی داشته باشه تا اگر احیانا مشکلی پیش اومد بتونه سریع حلش کنه . برنامه را اجرا کنید و به شما کمک می کند چاپگر را به صورت بی سیم بیابید و آن را به شبکه خود وارد کنید. برخی از پرینتر های حال حاضر موجود در بازار، دارای درگاه شبکه می باشند؛ بدین معنی که با قرار دادن آن پرینتر در یک شبکه ی خانگی، می توان با چند کامپیوتر به طور همزمان از دستگاه پرینتر استفاده نمود و از قابلیت چاپ دستگاه استفاده نمود. یکی از پلیمرهای رایجی که در این پرینترها از آن استفاده می شود اکریلونیتریل بوتادی ان استارین است.

چاپگر HP 1320 همچنین از یک صفه ورودی چند منظوره تک برگه ای برخوردار است که شما می توانید بواسطه درب پنل جلویی به آن دسترسی پیدا کرده و به سرعت درخواست های خود را چاپ کنید. پس در آن زمان همین پرینتر هم معجزه ای بود برای خودش. اگر قصد چاپ اسناد و مدارک سیاه و سفید را دارید این رزولوشن برای شما مناسب خواهد بود. DPI یعنی تعداد نقاطی که در هر اینچ از کاغذ چاپ می­شود و هر چقدر این عدد بیشتر باشد کیفیت چاپ بالاتر خواهد بود. 5. یکی از تحولات جالب پرینترهای امروزی و جدید، این است که به حالت دستگاه چند کاره به بازار عرضه می شوند؛ یعنی دستگاه پرینتر علاوه بر قابلیت چاپ، قابلیت های دیگری چون کپی، اسکن و ارسال و دریافت فکس را نیز دارا می باشند. عکس ها یکی از چیزهایی هستند که خاطرات را جاودانه می کنند. مسئله مهم دیگه اینه که خیلی ها زمان کافی برای انجام کارهاشون ندارن و مجبورن کارهای دم دستی شون رو بسپارن به متصدی کافی نت . پرینتر سه بعدی در ابتدا برای مصارف صنایع تولید شد، اما امروزه شاهد نمونه هایی از آن هستیم که برای استفاده در منزل تولید می­شود.

در پرینترهای لیزری به جای جوهر، از تونر استفاده میشود که گرانتر است اما ماندگاری بیشتری نسبت به جوهر مایع دارد. از طرفی خرید چند دستگاه جداگانه هم دو تا عیب داره و یه مزیت ؛ عیبش اینه که هم هزینه اش بیشتر میشه و هم جای بیشتر و یه سه راهی اضافه هم نیاز داره . پس فراموش نکنید که می توانید به جای خرید چند دستگاه جدا از هم، یک دستگاه بخرید! پرینترهای لیزری در حال حاضر از نظر استفاده و کاربری به دو گونه ی پرینترهای لیزری تک کاربره و چند کاربره تقسیم می شوند. چه پرینتری برای استفاده خانگی مناسب است؟ قبل از خرید چاپگر ، بهتر است نوع چاپ ، تعداد چاپ در روز یا ماه ، نحوه اتصال به چاپگر و کیفیت و سرعت چاپگر مورد نیاز را تعیین کنید تا راحت تر بتوانید نوع چاپ را برای خرید چاپگر تعیین کنید. البته بیشتر کارهای امروزه به صورت دیجیتال انجام می­شود و نیاز به چاپ و یا اسکن روز به روز کاهش می ­یابد بنابراین شاید خرید یک چاپگر بزرگ، توجیه اقتصادی نداشته باشد و بدتر از آن به فضای زیادی برای نگهداری از پرینتر نیاز باشد. امروزه چاپگرهای بی سیم یا همان وایرلس دارای محبوبیت بالایی در بین کاربران دارد و برای کسب و کارهای مختلف اعم از بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار گرفته؛ که به راحتی از طریق WIFI اطلاعات شما را به وسیله گوشی های هوشمند، تبلت و دیگر منابع به چاپگر جهت چاپ ارسال میکند.

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم؛ پرینتر M426fdw یک پرینتر 4 کاره میباشد که برای انجام هر کدام از این اعمال نیاز به یک عملگر دارد. پرینتر های جوهر افشان اچ پی همان طور که از نام آن ها مشخص می باشد، پرینتر هایی هستند که دارای افشانه های کوچکی بوده که با پاشیدن جوهرها بر روی برگه ها، تصاویر و نوشته ها را چاپ می نماید. به همین دلیل، لازم است که همان ابتدا پرینتری را بخرید که هزینۀ شارژ کارتریج آن به صرفه باشد. لازم به بیان است که در پرینترهای لیزری رنگی، چند کارتریج در داخل دستگاه وجود دارد ولی در پرینترهای سیاه و سفید یا تک رنگ تنها یک عدد کارتریج در دستگاه پرینتر وجود دارد. البته لازم به ذکره که در این مدل، برای چاپ دو رو باید تنظیمات رو بهصورت دستی وارد کنید. پرینت رنگی و یا سیاه و سفید یک موضوع بسیار مهم است که باید در راهنمای خرید پرینتر به آن توجه کرد. توان کاری عبارت است از تعداد صفحاتی که پرینتر در هر ماه می تواند چاپ کند. این پرینتر جوهر افشان ، با قابلیت چاپ رنگی و سیاه سفید ، یک محصول سه کاره بوده که می تواند قابلیت های اسکن ، پرینت و کپی را به صورت یک جا و با صرف جویی چشمگیری در فضای مورد استفاده ، خدمت شما ارائه نماید.