نگاهی به ویژگی های یک پرینتر خوب + معرفی 10 پرینتر برتر سال 2022 میلادی

در این زمان به طور واضح تاثیر چاپگر لیزری سیاه و سفید در چاپ متنهای ریز را مشاهده میکنید. درواقع این مین برد است که تعیین می کند اطلاعات وارد شده به پرینتر، به چه شکلی روی برگه چاپ شوند. به دلیل این که این دستگاه برای کاربردهای حرفهای و سنگین طراحی نشده، بعد از مدتی با مشکلات زیادی در این دستگاه روبرو خواهند شد. اگر پرینتر جوهرافشان داشته باشید، میدانید در اثر عدم استفاده از پرینتر و کارتریج با مشکل سفید پرینت گرفتن hp روبرو خواهید شد. این چاپگرها از تکنولوژی چاپگرهای جوهرافشان و یا روش تونرهای حرارتی (ریبون) استفاده میکند. در واقع محدوده ابعاد کاغذی که توسط دستگاه قابل استفاده خواهد بود از 3×5 تا 14×5/8 اینچ ذکر شده است.

در پرینترهای HP بیشتر چاپگرهای جوهر افشان از چهار رنگ اصلی تشکیل شدهاند. پرینت، اسکن، کپی، فکس، چهار عملکرد اصلی این دستگاهها بوده و در مدلهای لیزری و جوهرافشان تولید و عرضه شدهاند. امروزه در چاپگرهای جوهرافشان، این سه رنگ از یکدیگر جدا شدهاند. برای جلوگیری از فراموشی رمز حتما رمز خود را جایی یادداشت کنید یا رمزی آشنا روی پرینتر قرار دهید که همیشه یادتان باشد. اگر شما از افرادی هستید که همیشه در حال مسافرت هستید، پس به چاپگرهای قابل حمل نیاز پیدا میکنید. البته امکان شارژ کارتریج تمام شده هم وجود دارد ولی این امر توسط هیچ یک از سازندگان پیشنهاد نمی شود. باید بگوئیم بله، اگر کارتریجی که برای تعویض و یا شارژ کارتریج انتخاب کردهاید طرح باشد این امکان وجود دارد. به طور کلی باید بدانید که همه درایورها و سیستم عامل های جدید ارائه شده ممکن است با پرینتر شما سازگاری نداشته باشند بنابراین باید از درایور و سیستم عامل سازگار با پرینتر خود استفاده کنید. از ویژگیهای جالب این چاپگر، وزن کم آن است که در حدود 5 پوند وزن دارد و به راحتی با باتری کار میکند. از ویژگیهای جالب استفاده از چاپگرهای لیزری تک رنگ، قیمت پایین برای هر صفحه چاپ است که در کل باعث کاهش هزینه تعویض و با شارژ کارتریج میشود.

یکی از ایرادات دستگاه MFD”s این است که در صورتی که یک مشکل در یکی از اجزای این دستگاه به وجود آید، وسایل دیگر را تحت الشعاع قرار میدهد. نوع دیگر آموزش تعمیرات پرینتر ها مربوط به پرینترهای از نوع سوزنی می باشد که خود شامل مواردی قابل بحث وبررسی می باشد که به آن خواهیم پرداخت. در ادامه مطلب مهم ترین عوامل را بررسی خواهیم کرد. رویکرد SLM از لیزر پرقدرت در محفظه ای از گاز نجیب یا بی اثر استفاده می کند. برای ایجاد یک تصویر باکیفیت بالا، پرینتر لیزری به طور مداوم یک پرتو لیزر را به جلو و عقب از روی یک درام گیرنده نور عبور میدهد. تعدادی از چاپگرهای قابل حمل دارای یک برد اختیاری اسکنر هستند که با اضافه کردن آن، میتوان از آن به عنوان یک اسکنر قابل حمل استفاده کرد. همچنین این ویژگی به شما این امکان را میدهد تا اطلاعات مورد نظر خود را از PDA و نوتبوک به چاپگر منتقل کنید. این پرینتر سه کاره، امکان پرینت، اسکن و کپی را برای شما فراهم میکند. این چاپگرها باعث ایجاد تصاویر گرافیکی و عکس با کیفیت فوق العاده میشود که نیاز عکاسان و گرافیستهای حرفهای را برآورده میکند.

ممکن است در چاپ عوامل مختلفی برای کاربر اهمیت داشته باشد. سرعت چاپ تصاویر گرافیکی سیاه و سفید نیز در این چاپگر در حدود 2 تا 5 صفحه در دقیقه است. چاپگرهای لیزری سیاه و سفید، بهترین انتخاب برای چاپ صفحات متنی در تعداد بالا است. در کل یک چاپگر لیزری، بهترین انتخاب برای یک دفتر کار یا محیط اداری بزرگ است که نیاز به چاپ متنهای زیاد در طول روز دارند. تمام چاپگرهای رنگی و سیاه و سفید لیزری در بازار متنهای نوشتاری را به خوبی چاپ میکنند. پرینترهای تزریقی از جوهر مایع برای چاپ کردن استفاده میکنند. در صورتی که پرینتر مورد نظر شما بعد از انتشار ورژن جدید ویندوزتان باشد با استفاده از Windows Update و یا سی دی و یا دی وی دی مرتبط با پرینتر خود آن را به لیست درایور های چاپگر اضافه کنید. چه مدلی از پرینتر Epson برای سابلیمیشن قابل استفاده است؟ اکنون، برند Brother مجموعه متنوعی از محصولهای خانگی و اداری در انواع مختلف مثل لیزری، جوهرافشان، پرینترهای ، لیبل و دستگاههای چندکاره تولید و در بازار عرضه میکند.

برای این منظور تعدادی از کارخانههای سازنده، پیشنهادی در مورد افزایش حجم کارتریج دارند که به وسیله آن حجم بیشتری جوهر در اختیار کاربر قرار میگیرد و با آن که قیمت کل کارتریج افزیش مییابد، در کل نسبت به کارتریج اولیه در هر صفحه چاپ کاهش مییابد. در صورت اتمام یکی از رنگها، به راحتی میتوانید هر کدام از آنها را تعویض یا شارژ کنید که این عامل باعث کاهش هزینه تعویض تمام کارتریجها میشود. بسیاری از افراد این مدل از «Canon» را بهترین پرینتر برای مصارف خانگی میدانند. در کل چاپگرهای لیزری برای مصارف حرفهای کاربرد زیادی دارد. ولی شما برای چاپ حرفهای عکس، به یک چاپگر اچ پی با شش رنگ مجزا احتیاج دارید که علاوه بر سه رنگ اصلی و رنگ مشکی، دارای یک رنگ قرمز روشن و آبی روشن باشد. اگر کاربر حرفهای گرافیکی هستید، به طور قطع به یک چاپگر لیزری نیاز خواهید داشت تا بهترین کیفیت ممکن را به شما ارائه دهد. در صورتی که شما تصویر خود را بر روی یک کاغذ گلاسه به چاپ برسانید، در این حالت هم تصویر شما دقیقتر و زیباتر به چاپ می رسد و هم مقدار جوهر کمتری را مصرف خواهید کرد.

چاپگرهای جوهرافشان فقط برای مصارف عمومی کاربرد ندارد، بلکه مدلهای حرفهای چاپگرهای HP را میتوان در محیطهای عکاسی و مکانهای حرفهای نیز به کار برد. پرینترهای خانگی نسبت به پرینترهای اداری هزینه کمتری دارد و آسانتر میتوان آن را تهیه کرد. به جز کیفیت و سرعت بالا، از دیگر ویژگی های مثبت چاپگرهای لیزری می توان به مقاومت آن در برابر آب و مقرون به صرفه بودن از لحاظ نگهداری و هزینه اشاره نمود. این دستگاه امکان شبکه شدن را داشته و از تکنولوژیهای ایرپرینت و ای پرینت هم بهره برده است. با قابلیت ایرپرینت و ای پرینت، قادر هستید با موبایل خود، دستورات چاپ را ارسال کنید.

ظرفیت چاپ ماهانه این مدل 1000 برگ در دقیقه و زمان خروج اولین صفحه مشکی هم 9 ثانیه است. چاپگرهای لیزری رنگی برای چاپ تصاویر گرافیکی، حدود 1 تا 4 برگ در دقیقه را چاپ میکنند. پرینترهای تزریقی از جوهر مایع برای چاپ کردن استفاده میکنند و پرینتر ارزان قیمتتری نسبت به پرینترهای هیبریدی و لیزری هستند با این حال کیفیت تصاویر چاپ شده در آن ها، بالاتر است. چاپ رنگی و سیاه سفید : پرینتر تک رنگ ارزان تر از پرینتر رنگی میباشد. این شرکت سیستم های صدور کارت را طراحی، توسعه و تولید می کند و طیف گسترده ای از محصولات را از سیستم های متمرکز و پست الکترونیکی گرفته تا چاپگرهای کارت شناسایی رومیزی برای شناسایی و برنامه های مالی مانند شناسه ملی، گواهینامه های رانندگی، کارت های شناسایی امن سازمانی، گذرنامه، کارتهای مراقبت های بهداشتی و کارتهای حمل و نقل را ارائه می دهد. باید بدانید که شارپ، یکی از تولید کنندگان مطرح پرینترهای چند کاره است؛ بنابراین اگر به یک آل این وان نیاز دارید که قابلیت های کپی، فکس و اسکنر را هم داشته باشد، پرینتر چند کاره شارپ انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

اگر به دنبال یک پرینتر باکیفیت برای چاپ عکسهای خود هستید، پرینتر HP مدل 4520 یک انتخاب مناسب سایت 10printer است. این ویژگیها به گونهای طراحی شدهاند تا پاسخگوی کاغذهای مختلفی مانند پاکت نامهها باشند و برای استفاده گاه و بیگاه بهترین هستند زیرا قبل و بعد از چاپ نیاز به دخالت دستی دارند اما اگر همواره چنین کاغذهایی را چاپ میکنید، بهتر است به دنبالی پرینتری باشید که سینی ویژه چنین وظایفی را دارد. همه این پرینترها از کیفیت بالا و قیمت مناسبی برخوردار هستند. سرعت چاپ که معمولاً بر حسب صفحه در دقیقه (ppm) اندازه گیری میشود، یک ویژگی کلیدی در همه چاپگرها است که از یک نوع به نوع دیگر بسیار متفاوت است.

رنگهای اصلی در چاپگرهای جوهر افشان، شامل سه رنگ زرد، قرمز و آبی میشوند. هنگامی که پرینترهای hp روشن باشد، گرما همچنان درون پرینتر در حال تولید شدن است و این قضیه می تواند باعث مسدود و کلوخه شدن کارتریج های جوهر شود. در ادامه مطلب، این 5 نوع را مختصرا معرفی خواهیم کرد. در ادامه مطلب پس از بررسی ویژگی های پرینترهای HP، چند مدل از محصولات این شرکت را معرفی خواهیم کرد. در چنین شرایطی مشکل از کجاست؟ در رصورت رفع نشدن این مشکل بهتر است با تعمیرکاران متخصص پرینتر اچ پی تماس بگیرید. اگر این مورد را در نظر نگیریم باید بگوئیم که رزولوشن پرینتر کانن بسیار بالا بوده و رنگ را بسیار بهتر نشان میدهد. تعداد صفحات بر روی اطلاعات چاپگرهای جوهرافشان موجود در بازار که نشان دهنده سرعت سرعت چاپ آنها در حالت متن است، بین 5 تا 21 صفحه در دقیقه نوشته شده، اما در تستهای انجام گرفته در چاپ متن چاپگرها، در حدود 2 تا 7 صفحه را توانستند به چاپ برسانند. یکی از ویژگیهای جالب این چاپگرها، سرعت بالای آنها در چاپ تصاویر و متن است که تقریبا با هیچکدام از انواع چاپگرها قابل مقایسه نیست. در این مطلب سعی میکنیم این پرینترها را معرفی کرده و مزایا و معایب و به طور کلی ویژگیهای هرکدام را بررسی کنیم.

دومین ایراد این دستگاه، عدم امکان ارتقای ویژگیهای این دستگاه است. استفاده می شوند. تقریبا تمامی مدل ها به شما امکان می دهند تا از کاغذ های براق استفاده کنید اما با این حال هنوز هم در مقایسه با پرینتر های جوهرافشان با کمبود دقت در رنگ و کیفیت چاپ مواجه هستند و از این نظر در میدان رقابت با جوهرافشان ها ضعیف به نظر می رسند. از جمله قویترین و جذابترین لپ تاپهای بازار میتوان به لپ تاپ hp omen اشاره کرد. به طور کل در گام نخست میتوان متقاضیان یک چاپگر جدید را به سه دسته کم مصرف، متوسط و پرمصرف تقسیم کرد. ویژگی مهم دیگری که در این محصول باید به آن اشاره کرد قابلیت شبکه شدن آن است که هم از طریق پورت Lan و Wi-Fi صورت می گیرد. یکی دیگر از نکاتی که باید در خرید پرینتر HP به آن توجه کرد، مقدار هزینهای است که برای چاپ هر صفحه ایجاد میشود. بی شک یکی از اولین سوالاتی که در هنگام تصمیم برای تهیه یک پرینتر مناسب به ذهن شما می رسد این است که یک پرینتر خوب اصلا دارای چه ویژگی هایی می باشد و چه ملاک هایی برای مقایسه انواع پرینتر ها با یک دیگر مد نظر گرفته می شوند.

به خصوص زمانی به تاثیر کارایی چاپگرها لیزری پی میبرید که نیاز به چاپ متن با اندازه فونت کوچکتر از 10 داشته باشید. پرینتر خانگی نسبت به پرینتر صنعتی کوچکتر است و قیمت کمتری دارد و در سوی دیگر قدرت چاپ کمتری را نیز به شما ارائه میدهد. هزینه چاپ متن و تصاویر رنگی در هر صفحه، برای دستگاههای قابل حمل بالاتر است، برای اینکه تانکهای این چاپگرها نسبت به چاپگرهای جوهرافشان کوچکتر بوده و نمیتوانند تعداد زیادی صفحه را چاپ کنند. پرینترهای جوهرافشان به وسیله پاشیدن قطرات ریز جوهر روی یک صفحه کاغذ از طریق منافذ ریزی که در هد وجود دارد، باعث به وجود آوردن تصاویر سیاه و سفید و رنگی در حد کیفیت مناسب میشوند.

توجه داشته باشید که اطلاعاتی که تولید کنندگان اعلام می کنند همانندRefresh Rate تلویزیون یا مصرف بنزین ماشین بعضا اشتباه و اغراق آمیز است. Click on a star to rate it! چاپ بدون سیستم: برخی از مدلهای پرینتر وجود دارند که میتوانند عکسها را به طور مستقیم از کارت حافظه دوربین چاپ کنند. مدلهای بالاتر میتوانند دوره فعالیت صد هزار صفحه یا بیشتر داشته باشند. سرعت چاپ در چاپگرهای جوهر افشان در حدود 6.2 صفحه در دقیقه بوده که این حالت برای چاپ متن مناسب است. بعد از به اتمام رساندن پروژهی پرینت سه بعدی ساختمان در شانگهای، آنها در سال ۲۰۱۶ اولین دفترهای پرینت سه بعدی شده را در دبی ساختند. اولین چیزی که در تقسیم بندی پرینتر لحاظ می شود، همین موضوع رنگ است. سرعت این نوع چاپگر در چاپ متون در حدود 6 تا 8 صفحه در دقیقه در حالت تمام صفحه است. اگر میخواهید مدت زمان چاپ شما از این مقدار هم بیشتر شود، میتوانید از باتریهای سری (Ni-MH Nickel metal Hydride) استفاده کنید که میتواند مدت طولانیتری انرژی برای چاپگر تامین کند.