نظراتی در مورد کیفیت در چاپ جوهرافشان و افست

من هیچ علاقه ای به انتخاب این چاپگر از یکی از دو چاپگر دیگر ندارم، به جز این واقعیت که سال ها با آنها کار کرده ام و به کیفیت و یکپارچگی آنها اعتماد دارم (در واقع دلایل خوبی، فراتر از قیمت، برای انتخاب این فروشنده).

بنابراین اینها مراحل بعدی هستند، همانطور که من آنها را تصور می کنم.

مشتریان من نمونه اولیه کاتالوگ زرق و برق را دیده اند. آنها درخشندگی رنگ را دوست دارند، اما کمی نگران تصاویر هستند که به نظر می رسد تمرکز کمی ملایم تر از آنچه آنها می خواهند باشد. آنها مطمئن نیستند که این عمدی نیست، زیرا فو، نرم گاهی اوقات به عمد در عکاسی پر زرق و برق استفاده می شود.

این فروشنده دارای قابلیت چاپ افست نیز می باشد. به علاوه یکی از دو چاپگر دیگر بسیار پرهزینه است، و دیگری ارزانتر است، اما به اندازه کافی مایل به تعهد مطلق به یک برنامه زمان بندی نیست (در این مواقع کمبود کاغذ، زم، که چاپگرها معمولاً برای تولید چاپ سفارشی بسیار بیشتر از گذشته زمان می برند. شغل ها).

من همچنین از چاپگر خواستم که یک نمونه بفرستد زیرا محصولات متعددی را با چاپ جوهر افشان دیده بودم، و در حالی که طیف رنگ آنها فوق العاده بود، با رنگ های پر جنب و جوش و انتقال ظریف بین رنگ ها، در برخی از نمونه های جوهر افشان عدم شفافیت در جزئیات دیده بودم. این به من مربوط می شد. آنها به اندازه محصولات چاپ افست که من به آنها عادت کرده بودم، واضح نبودند (تضاد بین لبه های رنگ یا ارزش مجاور). بدون دانستن بیشتر، فکر کرده بودم که آیا این به دلیل تفاوت در ،یب جوهر و کاغذ چاپ است؟ به هر حال، جوهر جوهر افشان نازک‌تر از جوهر افست است. جوهر جوهر افشان در این مورد نیز بر خلاف جوهرهای افست مبتنی بر روغن بر پایه آب است. (البته، این هیچ ربطی به محدوده رنگ یا وفاداری رنگ نداشت، که من معتقد بودم معمولاً با چاپ افست برابری می کند.)

به دلیل این نگر،، من از چاپگر درخواست کرده‌ام که قیمت یک مدرک چاپی واقعی جلد کتاب چاپی مشتری من را در Fujifilm J Press ارائه دهد. اگر مشتری من نمونه را دوست داشته باشد، ما چاپگر خود را داریم.

باز نگه داشتن همه گزینه ها

خوشبختانه من هم تجملات زمان را دارم. من می‌توانم مطمئن شوم که مشتریان من نمونه‌ها را می‌بینند تا زم، که راضی شوند یا آماده رفتن به چاپگر جایگزین شوند. همچنین، با توجه به زمان بندی، این چاپگر خاص کتاب را در زمان کمتری نسبت به فروشنده با قیمت متوسط ​​​​اما کندتر از گران ترین چاپگر تولید می کند. یک برنامه طول،‌تر ممکن است توانایی مشتری من را برای تهیه نسخه خطی و طراحی کتاب و تهیه فایل‌های هنری نهایی به موقع به خطر بیاندازد. این به این دلیل است که توزیع کننده کتاب مشتری من یک ضرب الاجل غیرقابل انعطاف و سخت ارائه کرده است.

اکنون خواهیم دید که مشتریان من چه نظری دارند.

طرح B این است که از این چاپگر قیمت های چاپ افست کتاب را بپرسید. به گفته نماینده فروش، این گران تر خواهد بود. با این حال، سؤالات بعدی من ظریف تر است:

  1. از آنجایی که چاپ 1000 یا 1500 نسخه از یک کتاب 256 صفحه ای خواهد بود، من معتقدم ممکن است در نقطه متقاطع قرار بگیریم که در آن یک کتاب چاپ شده با جوهرافشان گرانتر از همان کتاب چاپ شده از طریق لیتوگرافی افست شود (بالا،ه، در 1000). x 256 صفحه یا 1500 x 256 صفحه، این حجم قابل توجهی است، و چاپ جوهر افشان از نظر اقتصادی در درجه اول برای محصولات چاپی با تیراژ کوتاه تر مفید است. به علاوه، ما محصول چاپ شده با جوهر افشان یک فروشنده را با محصول چاپ افست دو فروشنده دیگر مقایسه می کنیم. ما در واقع هنوز نمی د،م که وقتی مدل قیمت گذاری را از دیجیتال به افست تغییر دهیم، فروشنده با J Press قیمت های چاپ افست پایین تری نسبت به دو چاپگر دیگر ارائه نمی دهد.
  2. یا حتی ممکن است این گزینه را داشته باشیم که یک کار ،یبی انجام دهیم: یک جلد چاپ افست (یک دوره کوتاه از 1000 یا 1500 جلد) که به یک بلوک متن کتاب چاپ دیجیتالی ،بانده شده است. این ممکن است هزینه کمتری نسبت به یک کتاب چاپ افست کامل داشته باشد در حالی که همچنان کیفیت عالی چاپ افست را برای جلد چهار رنگ حفظ می کند. به هر حال، احتمالاً فضای داخلی کتاب فقط متن سیاهی است در صفحه‌ای بدون صفحه نمایش یا ع،. این برای چاپ جوهر افشان ایده آل خواهد بود.

ابتدا یک تعریف جوهر افشان تولیدی چیست؟ این ،یب فناوری جوهر افشان با دوام سنتی دستگاه های چاپ افست همراه با افزایش سرعت چاپ سفارشی است. این یک انتخاب خوب برای کتاب ها و مجلات چاپی کوتاه و متوسط ​​و به ویژه برای کارهای با داده های متغیر است. جوهر افشان تولیدی دستگاه چاپ جوهرافشان با فرمت بزرگ سنتی شما نیست که برای بنرهای دیواری، روکش های ماشین و اتوبوس و مواردی از این دست ساخته شده است. این یک ماشین چاپ تجاری با هسته سخت و واقعی در یک قاب بادوام است.

اما وقتی در مورد Fujifilm J Press تحقیق کردم، متوجه شدم که این چاپگر نسبت به سایر چاپگرهای جوهر افشان (از جمله کاغذ پوشش داده شده) بسترهای کاغذ بیشتری را نیز می پذیرد، که حتی با یک جوهر افش، 4 رنگ، طیف رنگی قابل توجهی دارد، و ،یب آن بهبود یافته است. فناوری انعقاد جوهر و فناوری خشک‌، جوهر مبتنی بر حرارت (احتمالاً اجازه می‌دهد حتی جوهر آبی و نازک‌تر از سطح کاغذ بدون خونریزی در الیاف کاغذ خشک یا خشک شود).

اولین کاری که انجام دادم این بود که از چاپگر کتاب خواستم یک نمونه چاپی قابل مقایسه برای مشتریانم بفرستد. من می دانستم که هیچ چیز به آنها کمک نمی کند تا در مورد چاپ افست در مقابل چاپ جوهر افشان دیجیتال و همچنین نمونه فیزیکی تصمیم بگیرند. چشم و انگشت خواننده دروغ نمی گوید.

من تصور می‌کردم جوهر نازک‌تر به احتمال زیاد در الیاف کاغذ نفوذ می‌کند (برخلاف جوهر افست ضخیم‌تر و مبتنی بر روغن، که روی سطح کاغذ قرار می‌گیرد). این جوهر “Holdout” نامیده می شود. این تصویر واضح تر و جزئیات بیشتر و همچنین رنگ های زنده تر را ایجاد می کند.

ممکن است بگویید که این کار قرار دادن گاری قبل از ،، تنظیم همه چیز برای کار با یک تامین کننده چاپ تجاری خاص است. اما از نقطه نظر من این را در نظر می‌گیرد که همه چاپگرها به اندازه‌ای که این چاپگر در کارهای گذشته نشان داده است به کیفیت و زمان‌بندی متعهد نیستند.

غذای آماده

ع، ،یداری شده از … www.depositp،tos.com

در این زمینه من اخیراً یک کتاب 256 صفحه‌ای، 1000 نسخه یا 1500 نسخه‌ای با صحافی کامل برای مشتری ناشران خودم که متعلق به زن و شوهر بود، پیشنهاد دادم. در محیطی که در آن کتاب‌های با صحافی کامل با فلپ‌های فرانسوی، نمرات لولا، و سایر ،اصر تولید چاپ عالی در مقایسه با هزینه کتاب‌های الکترونیک دیجیتال گران هستند، مشتریان من ترجیح می‌دهند تجربه لمسی خواندن را به خوانندگان خود بدهند. حس و بوی کاغذ. لذت خواندن یک کتاب چاپی.

من می خواهم با این شروع کنم که هیچ پاسخ درستی برای سوالی که می خواهم مطرح کنم وجود ندارد. در عوض، شاید فقط یک رویکرد برای پاسخ به آن در کار ،ید چاپ و طراحی شما وجود داشته باشد. سوال این است که “چگونه کیفیت را هنگام انتخاب چاپ تجاری افست در مقابل جوهر افشان تولیدی تعیین می کنید؟”

کمی پیشینه در مورد مشتری من

قیمت این کتاب چاپی از سوی سه فروشنده به من برمی‌گردد، و یکی از آنها که قیمت پایینی داشت، روی پیشنهاد چاپ روی جلد نش، داشت. J Press که من در ابتدا با فرض اینکه پرس دیجیتال جوهرافشان (جوهرافشان تولیدی) است، به تفصیل تحقیق کردم، ساخت فوجی فیلم است. نقاط اصلی فروش آن، علاوه بر قابلیت های متغیر چاپ سفارشی آن، طیف رنگی آن (حتی با تنها چهار جوهر فرآیندی)، انعطاف پذیری آن در انتخاب کاغذ چاپ قابل قبول، و حداقل زمان تنظیم (به ویژه در مقایسه با چاپ افست تجاری) است. . در مدت زمان مشخصی، همه اینها به کیفیت بالا و هزینه کمتر تبدیل می شود.

بنابراین تصمیم گرفتم ذهنی باز داشته باشم و ببینم مشتری من در مورد نمونه چاپی چاپگر J Press (که معلوم شد مجله ای پر زرق و برق است، کتابی با صحافی کامل درست مانند کتاب های هنری شعر و داستان مشتری من) چیست. . دلیل مرتبط بودن موضوع این است که زرق و برق، غذا و خودرو سه موضوعی هستند که می توان با آنها هم در مورد عکاسی و هم چاپ تجاری قضاوت کرد. اینها موضوعاتی هستند که در همه چیز از نور عکاسی گرفته تا فناوری چاپ سفارشی نیاز به دقت کامل دارند و این مشتریان خاص (و آژانس های بازاریابی آنها) معمولاً برای اطمینان از کیفیت از هیچ هزینه ای دریغ نمی کنند.

نیازی به گفتن نیست، زیرا مشتریان من، که بیش از یک دهه با آنها کار کرده ام و بنابراین اه، آنها برای کیفیت بصری و لمسی را درک و قدرد، می کنم، باید با این فناوری راحت باشند. قیمت پایین تر دلیل کافی برای انتخاب این فروشنده نخواهد بود.

حرکت به سمت یک تصمیم

بنابراین چندین ملاحظات فراتر از پول وجود دارد، از جمله فناوری مورد استفاده، برنامه زم، و کیفیت محصول چاپ شده. در کار ،ید طراحی و چاپ خود، من شما را تشویق می کنم که به همه این عوامل توجه کامل داشته باشید.


این مطلب در تاریخ یکشنبه 22 ژانویه 2023 ساعت 20:54 ارسال شده است و در بخش چاپ دیجیتال ثبت شده است. شما می تو،د هر پاسخی را که به این ورودی داده می شود از طریق فید RSS 2.0 دنبال کنید. تو می تو، یک پاسخ بگذارید، یا پیگیری از سایت خودتان.


منبع: https://www.printindustry.com/blog/2023/01/commercial-printing-t،ughts-on-quality-in-inkjet-and-offset-printing/