مقایسه پرس های شیتفد و وب

اگر در حال ،ید چاپ هستید و تصمیم می گیرید که برای یک مناقصه به چه نوع چاپگری مراجعه کنید، در اینجا چند فکر وجود دارد:

  1. به ،وان مثال، اگر در حال تولید یک کتاب درسی هستید، همانطور که بخشی از کار من به ،وان یک کارگردان هنری بود، تعداد صفحات را در تعداد نسخه ها ضرب کنید. در مورد من 60000 نسخه ضرب در 384 صفحه، 23040000 صفحه کتاب خواهد بود. در تجربه من، این قطعاً یک کار چاپ تجاری افست وب است.
  2. اگر در حال چاپ 60000 نسخه از یک بروشور 8.5 اینچی در 11 اینچ هستید که به صورت هشت آپ روی یک ورق مطبوعاتی (هشت نسخه نهایی در هر ورق مطبوعاتی 25 اینچ در 38 اینچ) قرار می گیرد، چاپ نهایی شما خواهد بود. در واقع فقط ،ری از کل یا 7500 نسخه، زیرا از هر برگه مطبوعاتی هشت نسخه به دست می آید. این به احتمال زیاد یک کار با ورق است.
  3. کیفیت. شاید حتی یک پرس وب هیت ست یک گزارش سالانه چاپ نکنید. من نمی خواهم. حتی اگر بتواند کار کاغذ روکش شده و جوهر فرآیند چهار رنگ را اجرا کند، احتمالاً به اندازه یک گزارش سالانه چاپ شده با ورق پرینت پویا به نظر نمی رسد. با این حال، اگر در حال تولید بروشور، فرم‌ها، بروشورها، رو،مه‌ها، بخشنامه‌های رو،مه هستید – پرس وب هیت ست (برای کاغذ چاپ روکش دار) یا پرس وب بدون هیت (برای کاغذ چاپ بدون روکش) ممکن است شرط خوبی باشد. کلید در اینجا طول اجرای مطبوعات است.
  4. بنابراین به اجراهای مطبوعاتی بازگردید. اگر مطمئن نیستید، از چاپگر خود بپرسید. اما بررسی تصادفی من در اینترنت 10000 تا 15000 نسخه را به ،وان نقطه شروع برای افست وب، مجلات و بروشورها پیشنهاد می کند. در حالی که من قطعاً با ارزیابی آنها در رابطه با مجلات موافق هستم (چند امضای چاپ سفارشی ضربدر 10000 یا 15000 نسخه)، فکر می کنم برای بروشورها یا هر کار دیگری که می توان در یک برگه مطبوعاتی جمع کرد، کل هدف شما برای انتخاب است. لیتوگرافی افست وب نسبت به لیتوگرافی ورقه ای بسیار بالاتر خواهد بود.

ع، ،یداری شده از … www.depositp،tos.com

علاوه بر این، یک پرس تحت وب، بر خلاف پرس ورق، هر دو طرف رول کاغذ را با یک گذر چاپ می کند. یا روبان کاغذ در فرآیند چاپ با استفاده از “نوارهای چرخشی” برگردانده می شود (چهار واحد مرکب یک طرف کاغذ را چاپ می کنند و سپس چهار واحد مرکب دیگر طرف مقابل را چاپ می کنند)، یا غلطک ها، صفحات و پتوهای بالا و پایین صفحه کاغذ چاپ هر دو طرف را به طور همزمان چاپ می کنند. این نیز روند را به طور چشمگیری سرعت می بخشد.


این مطلب در تاریخ یکشنبه 19 فوریه 2023 ساعت 4:36 بعد از ظهر منتشر شده است و در بخش چاپ ثبت شده است. شما می تو،د هر پاسخی را که به این ورودی داده می شود از طریق فید RSS 2.0 دنبال کنید. تو می تو، یک پاسخ بگذارید، یا پیگیری از سایت خودتان.


منبع: https://www.printindustry.com/blog/2023/02/custom-printing-comparing-sheetfed-and-web-presses/

چرا یک فشار را به دیگری انتخاب کنید؟

Sheetfed در مقابل وب

پرس های وب بسیار سریع هستند. درخواست تصادفی من در اینترنت اشاره می‌کند که یک پرس ورق می‌تواند 15000 برداشت در ساعت چاپ کند، در حالی که یک پرس وب می‌تواند 50000 قالب در ساعت چاپ کند. (من نمی دانم این اعداد چقدر دقیق هستند، اما اصل این است که پرس های وب به طور قابل توجهی سریعتر از پرس های صفحه ای هستند.)

با این حال، اگر کاغذ یک ورق پرس روکش شده (یا به طور دقیق تر، رول) باشد، جوهر اعمال شده (معمولاً چهار رنگ برای این نوع کار) باید متفاوت خشک شود. بنابراین هنگامی که روبان کاغذ چاپ از رول وب از واحدهای چاپ خارج می شود، باید وارد کوره های خشک کن شود، که حلال را از جوهر چاپی با حرارت شدید (ی،ی خشک شدن با ا،یداسیون به جای جذب) خارج می کند و چاپ سفارشی را سخت می کند. جوهر روی سطح کاغذ به جای اینکه اجازه دهید در الیاف کاغذ فرو برود. سپس روبان کاغذ (وب) بین غلتک های خنک کننده حرکت می کند که کاغذ را به دمای اتاق باز می گرداند.

بنابراین با یک چاپگر محلی که می‌دانستم قرارداد این مجله هفتگی را خیلی خیلی بد می‌خواهد تماس گرفتم. وقتی با مدیر کارخانه که در آن زمان در یک مهم، مجردی حضور داشت تماس گرفتم، او پذیرفت که شوالیه سفید مشتری من باشد. من گلدان را با توجه به این نکته شیرین کردم که تکمیل موفقیت آمیز این کار احتمالاً خلاء ایجاد می کند که تمام کارهای مشتری من را از کارخانه چاپ وب به کارخانه چاپ سفارشی او که با ورق تغذیه می شود می مکد.

حدود دو دهه پیش، من یک مشاور چاپ سفارشی بودم که به مشتری کمک می‌کردم تا نشریاتی را تولید کند که اقدامات کنگره را در واشنگتن دی سی تجزیه و تحلیل می‌کرد. جمعه شب بود و نشریه اصلی آنها در یک چاپگر محلی روی یک پرس وب هیت ست در حال چاپ بود. یک گردباد در همان لحظه وارد شد و سقف کارخانه چاپ تجاری را کند. وقتی با نماینده فروش تماس گرفتم، او گفت که شرکت مشتری من “به تنهایی” است. آن شب کار چاپ نمی شد و برای مشتریان پرداخت کننده اش ارسال نمی شد.

او انتقال جدیدی از تمام داده‌های دیجیتال را از دفتر مشتری من به مغازه‌اش هماهنگ کرد و مجله را از طریق لیتوگرافی شیت‌فید شده تولید کرد. مشتریان پرداخت کننده مجله ای دریافت ،د که به مراتب بهتر از شماره های قبلی به نظر می رسید. به موقع بیرون آمد انگار هیچ اتفاقی نیفتاده است. ظرف یک سال یا بیشتر، چاپگر جدید تمام مجلات مشتری من را تولید می کرد.

اما پرسیدن از چاپگرتان هرگز ضرری ندارد.

اما سرعت معایبی دارد. حتی یک پرس وب هیت ست (برخلاف یک پرس وب بدون هیت ست، که برخی از مردم آن را وب سردست می نامند) در بیشتر موارد نمی تواند با سطح کیفیت تولید شده توسط اپراتورهای بسیار ماهر بر روی یک پرس افست ورقه ای مطابقت داشته باشد. (به همین دلیل است که مشتریان مشتری من که نسخه گردباد مجله خود را دریافت کرده بودند، به دلیل کیفیت آن از صندلی هایشان پرت شدند.)

هر دو نوع پرس از طریق لیتوگرافی افست چاپ می‌شوند، که در آن ،مت‌های تصویر روی یک صفحه چاپ سفارشی تخت برای دریافت جوهر پردازش می‌شوند، در حالی که مناطق غیر تصویری برای دفع جوهر پردازش می‌شوند. هنگامی که پرس کار می کند، جوهر از یک صفحه چاپ به یک پتوی ،تیکی و از پتو به کاغذ منتقل می شود (از این رو اصطلاح “افست” نامیده می شود). بنابراین در این روش خاص، پرس های تحت وب و پرس های ورقه ای مشابه هستند.

مثال قبلی ممکن است شبیه یک افسانه باشد، اما در واقع درست است. با این اوصاف، چاپ مجله از طریق لیتوگرافی افست ورقی نسبت به لیتوگرافی افست هیت ست وب گرانتر بود. در اینجا تفاوت ها و دلایل انتخاب یک نوع چاپ یا نوع دیگر برای کار چاپ تجاری خود آورده شده است.

اگر کاغذ بدون پوشش باشد و کیفیت مورد نیاز پایین باشد (مانند رو،مه یا دایره رو،مه)، پرس وب می تواند یک وب باز (یا وب بدون گرما) باشد. جوهر فقط از طریق جذب خشک می شود (جوهر به داخل کاغذ بدون پوشش نفوذ می کند).

پرس های ورقه ای نمی توانند این کار را انجام دهند. (تکمیل در این مورد در بخش دیگری انجام می شود.)

برای نشان دادن، زم، که من یک مدیر هنری بودم، کارفرمای من 60000 نسخه از یک کتاب چاپی 384 صفحه (تقریباً) 6 اینچ در 9 اینچ با صحافی کامل (دوازده امضای 32 صفحه) چاپ کرد. متن بر روی پرس وب چاپ شده است. من معتقدم 60000 جلد، از آنجایی که کوچک بودند، می‌توانستند آنها را روی یک صفحه مطبوعاتی دسته بندی کنند، و باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشند، روی یک دستگاه چاپ ورق چاپ شده بودند. من با ریاضیات خوب نیستم، اما به نظرم می رسد که با 15000 برداشت در ساعت در مقابل 50000 برداشت در ساعت، چاپ دوازده امضای مطبوعاتی 32 صفحه ای (دوازده چاپ جداگانه) روی یک پرس ورقه ای بسیار بسیار بیشتر طول می کشد. نسبت به مطبوعات افست وب.

در مقابل، در دستگاه چاپ افست وب، کاغذ از یک رول می آید. همانطور که پرس کار می کند، نوار کاغذی که از رول جدا می شود، در هنگام ورود به پرس در حالت کشش نگه داشته می شود. مانند یک پرس ورق، پرس وب از صفحات و پتوهای روی هر واحد جوهر برای چاپ کار استفاده می کند.

در این چاپ، وب پرس می تواند برخی از کارهای تکمیلی را در خط انجام دهد، و امضاهای مطبوعاتی (مثلاً در مورد مجلات مشتری من) را برای صحافی آماده می کند (برخی از پرس های وب برخی از انواع صحافی را نیز انجام می دهند. ).

در مقابل، سرعت باعث صرفه جویی در هزینه می شود. چاپ ورقه ای شامل عملیات تکمیل جداگانه در یک بخش مختلف است و به طور کلی کندتر پیشرفت می کند، بنابراین صورتحساب نهایی بسته به کل چاپ معمولاً بالاتر است.

همانطور که گفته شد، کاغذ به ،وان ورق های منفرد که در یک شمع در انتهای جلوی پرس روی هم چیده شده اند (حتی اگر در ابتدا از یک رول بیرون آمده باشند و به ورق بریده شده باشند) وارد یک پرس ورق می شود. ورق ها از طریق تمام واحدهای مرکب کشیده می شوند، جایی که جوهر را از صفحات و پتوها دریافت می کنند. پشته های ورق های چاپ شده (چاپ شده در یک طرف) از دستگاه خارج می شوند و برای خشک شدن جوهر ذخیره می شوند (از طریق جذب در کاغذ و/یا ا،یداسیون در هوا، بسته به کاغذ مورد استفاده). سپس انبوهی از ورق های پرس برگردانده می شوند و دوباره از طریق پرس می گذرند تا طرف مقابل ورق را چاپ کنند (به نام “پشتیبان گیری از ورق”). ورق های چاپی نهایی (چاپ شده در هر دو طرف) سپس برای تا ،، پیرایش و سایر کارهای پس از چاپ به بخش تکمیل آورده می شوند.