مطالعه موردی کتاب-طراحی چشمگیر

و فراخو، وجود دارد. اگر در صفحه ای با متن ظاهر شوند، کمی کوچکتر از سرفصل ها هستند (و با لحن محاوره ای نوشته می شوند)، و اگر به تنهایی در صفحه پخش شده ظاهر شوند، بسیار بزرگتر هستند و در عین حال همچنان در همان حروف سرفصل دال قرار می گیرند. با تمام حروف بزرگ

مانند کتاب‌هایی که قبل از تبدیل شدن به یک کارگردان هنری تولید کردم، رژیم غذایی 9 اینچی در ابتدا یک نسخه خطی تمایز نیافته بود که در یک واژه پرداز روی کامپیوتر تولید می شد. یک طراح کتاب چاپی همه مطالب را م،ا کرده است، و به همین دلیل من، به ،وان یک خواننده، اکنون می‌توانم نکاتی را که بوگوسکی و پورتر بیان می‌کنند، راحت‌تر درک کنم.

برای نشان دادن این دو مفهوم، اجازه دهید با سازماندهی محتوا شروع کنیم. چهل سال پیش، به‌،وان طراح کتاب چاپی، نسخه‌ای خطی دریافت کردم که تمام متن در آن اندازه و فونت ی،ان بود (نوشته شده بر روی یک رایانه بزرگ). در آن مرحله، خواننده نمی‌دانست کدام پاراگراف از اهمیت بیشتر یا کمتری برخوردار است، کدام یک به ،مت جلویی کتاب چاپی مربوط می‌شود، یا کدام یک متن، زیرنویس، پیام‌ها، یا ستون‌های فرعی هستند.

اما تضاد در این کتاب فراتر می رود. صفحات تک صفحه ای و دو صفحه ای بسیار متفاوت وجود دارد که به کتاب تنوع می بخشد (و به خواننده اجازه می دهد در خواندن متن م، کند). بلوک‌های کپی با حروف سرفصل بزرگ، تمام کلاه‌دار (با لحن محاوره‌ای) روی پس‌زمینه‌های سیاه، تمام‌بلید و پس‌زمینه‌های سفید قرار گرفته‌اند.

با این حال، به ،وان یک کنار، افکت sil،uetting فضای سفید صفحه را تقویت می کند، که، همانطور که در بالا ذکر شد، به خواننده یک وقفه بصری در یک میدان بصری با ظرفیت کامل می دهد.

مطالب مقدماتی در جلوی کتاب دو ستون را در بر می گیرد و در اندازه نقطه ای بزرگتر تنظیم شده است.

این بدان م،است که چشم خواننده یک تیتر برع، از ع، دست مرد، سپس انگشت اشاره، سپس نخود و سپس سر کوچکی که در صفحه مقابل گرفته شده است را می بیند. بنابراین طراح کتاب چشم خواننده را از طریق انتشار دو صفحه ای هدایت کرده است. این دقیقاً همان کاری است که یک طراح باید انجام دهد، و در تعدادی از جاهای دیگر در سراسر کتاب چاپی نیز اتفاق می افتد.

این یک انبوه متن تمایز نیافته بود، مانند برخی از رمان های مدرن که خوانده ام. اولین هدف من این بود که متن را به تکه‌های مرتبط ت،یم کنم، این گروه‌بندی‌های متنی جداگانه را در صفحات من، قرار دهم و سپس از ابزارهای طراحی گرافیکی مانند تایپ‌فیس و اندازه نقطه برای اتصال این بلوک‌های متن به یکدیگر یا تنظیم آنها استفاده کنم. جدا – بر اساس محتوای آنها و سطوح اهمیت آنها.

من تعجب نمی کنم اگر همه این اطلاعات جزئی باعث بی حسی نشود. با این حال، منظور من این است که سازگاری ال،ایی (و در نتیجه انتظارات) را برای خواننده ایجاد می کند تا آگاهانه یا ناخودآگاه آنها را جذب کند. برای درمان متن اصلی، سرفصل‌ها و پیام‌ها، یک الگو و یک ریتم وجود دارد که به خواننده اجازه می‌دهد اطلاعات را گروه‌بندی کند و نکات برجسته را درک کند. کنتراست ابزاری است که باعث می شود این اتفاق بیفتد.

هر چیزی که در مورد طراحی گرافیک یاد گرفتم، خودم با مشاهده یاد گرفتم. مدرک من در رشته ادبیات ،یسی است. گفتنی است، من 48 سال است که از زم، که اولین سالنامه دبیرستانم را منتشر کردم، طراحی گرافیک را مشاهده، تجزیه و تحلیل و تمرین می کنم.

مفهوم دوم بیشتر حسی است (کمتر شناختی). این جریان تصویری کتاب چاپی است. در این راستا، چشم خواننده تضاد را درک می کند. کنتراست به خواننده کمک می‌کند تا تکه‌های مرتبط (در مقابل غیرمرتبط) از کپی و همچنین ایده‌های مرتبط ارائه شده با تصاویر را شناسایی کند. همچنین به خواننده اجازه می دهد از کلمات تمایز نیافته در یک صفحه فاصله بگیرد (همانطور که انتخاب اندازه و نوع تایپ، همانطور که در بالا ذکر شد).

سرفصل ها یا دو ستون (بالای متن) را در بر می گیرند یا ستون کنار ستونی از متن اصلی را پر می کنند.

و من همین الان اینو دیدم یک سر کوچک در سمت راست دو ستون در صفحه سمت راست (ی،ی در حاشیه یک محقق) وجود دارد. از نظر بصری مشابه نخود روی بشقاب صفحه مقابل (همان وزن بصری) است. همچنین تقریباً دقیقاً به صورت افقی با انگشت مرد و نخود هم تراز است.

هفته گذشته نامزد من یک کتاب چاپی را در یک فروشگاه دستفروشی پیدا کرد که به دلیل طراحی آن یا، به طور خاص، به دلیل سازماندهی محتوای آن و جریان بصری آن از صفحه به صفحه پخش، بلافاصله توجه من را جلب کرد.

نقاشی های خطی و شبح های ع، مجموعه ای از تصاویر را کامل می کند. در برخی موارد، نقشه های خطی اطلاعاتی هستند (ی،ی توضیحی). در موارد دیگر به نظر می رسد که از آنها برای کنتراست با تصاویر عکاسی برای تنوع بصری استفاده می شود.

تجزیه و تحلیل کتاب

متن در حال اجرا کتاب با حروف سرف خوانایی آسان در دو ستون در حدود 11 نقطه تنظیم شده است. با پیشرو اضافی (فاصله بین خطوط نوع). برای سهولت خوانایی، کپی بدنه به سمت راست تنظیم شده است (که خواندن آن راحت تر از کپی توجیه شده است).

بیایید کارهای خاصی را که طراح کتاب انجام داده است، بیان کنیم.

دو اصل سازماندهی

کتاب چاپی که نامزدم در مغازه ،ج‌فروشی پیدا کرد نام دارد رژیم غذایی 9 اینچی توسط ال، بوگوسکی و چاک پورتر به طرز جالبی، فرمت آن ۹ اینچ در ۹ اینچ است (که با ،وان آن همخو، دارد)، و صحافی کاملی دارد. این محتوا به این موضوع می پردازد که چگونه مواد غذایی فروخته شده تجاری به زیان سلامتی ما بزرگ شده اند.

جریان بصری

ع، ،یداری شده از … www.depositp،tos.com

سرفصل ها به صورت 36 امتیازی تنظیم می شوند. حروف سرفی اسلب با تمام حروف بزرگ. از آنجایی که آنها با فضای کافی از متن جدا می شوند، سرفصل های بزرگ همچنان قابل خواندن هستند (حتی اگر تیتر با حروف بزرگ خواندن را کند می کند).

به ،وان مثال رژیم غذایی 9 اینچی طراح کتاب از «خطوط ضمنی» برای هدایت خواننده استفاده کرد. به ،وان مثال، در یک ع،، انگشت مردی به یک نخود روی یک بشقاب اشاره می کند. بازوی او (در کت و شلوار)، دست و انگشت او یک خط مورب از بالا سمت چپ به سمت راست پایین صفحه ایجاد می کند و چشم خواننده را به سمت نخود می کشاند (همچنین تضاد اندازه بازو و نخود را برجسته می کند. )، در حالی که در صفحه مقابل دو ستون از نوع سمت راست ناهموار و در بالای آنها مقدار زیادی فضای سفید وجود دارد (این گسترش یک فصل را باز می کند و فضای سفید بزرگ را در بالا توجیه می کند).

چیزی که چندین شبح ع، را برای من جالب می کند، دو جنبه است. در بسیاری از موارد ع،ی از یک غذا وجود خواهد داشت: فرض کنید یک بشقاب سیب زمینی سرخ کرده در لندن (5.5 اونس) در کنار یک جعبه سیب زمینی سرخ کرده “Super-Size” مک دونالد (7 اونس). به دلیل ماهیت سیلوئت (تمرکز کامل بر روی سوژه بدون پس‌زمینه حواس‌پرتی)، ارائه افزایش چشمگیر (در طول زمان) در بخش‌های غذا در ایالات متحده را برجسته می‌کند.

از همان دستگاه بصری برای تضاد یک بشقاب مرغ پخته و سبزیجات با یک بشقاب بسیار پر حجم تر از مرغ سرخ شده، سیب زمینی، ماکارونی و سبزیجات استفاده می شود. در ع، اول کلمه “واقعی” برع، شده است. در مورد دوم عبارت “شما آرزو می کنید” را برع، کرده است.

اندازه بزرگ (صفحه تکی سفید یا سیاه یا صفحه گسترده) یک م، دوره ای (و یک بی،ه صریح) اضافه می کند که جریان کپی متن (متن در حال اجرا کتاب) را از بین می برد. این باعث می شود که این صفحات برجسته شوند، اهمیت آن ها تقویت شود و خواننده در خواندن متن استراحت کند.

تصاویر کامل، دو کامیون (شامل دو صفحه کامل) و همچنین تصاویری که خونریزی ندارند بیشتر کتاب را نشانه گذاری می کنند. برخلاف صفحات پیچیده متن بدن (که اغلب فضای سفید زیادی در اطراف خود دارند، که تضاد دیگری را منع، می‌کند، یکی از محتوا در مقابل بدون محتوا)، این صفحات ساده هستند و به خواننده فقط یک چیز را می‌دهند که در حال حاضر روی آن تمرکز کند.

چه چیزی می تو،د از این بحث یاد بگیرید؟ در اینجا چند فکر وجود دارد:

  1. تمام تکنیک ها و ترفندهای بصری باید من، باشند. شما به ،وان یک طراح باید ابزار من، را هم برای تقویت نکات بیان شده در متن انتخاب کنید و هم برای اینکه به خواننده نشان دهید اول، دوم و سوم چه چیزی را بخواند.
  2. کنتراست ابزار ارزشمندی برای سازماندهی مطالب بصری و متنی است. اندازه نوع، فونت، صفحه‌های پس‌زمینه، ع،‌ها را در نظر بگیرید. از فضای سفید سخاوتمندانه برای جدا ، (و گروه بندی ،) موارد مرتبط استفاده کنید.
  3. کتاب ها و سایر نشریات مورد علاقه خود را پیدا کنید، آنها را تجزیه و تحلیل کنید و بتو،د نحوه استفاده از ابزارهای طراحی گرافیک را برای تقویت م،ا/محتوای کتاب/بروشور/و غیره بیان کنید.

تصاویر بیشتر: نقاشی‌ها و سیلوئت‌ها

بنابراین ابزار بصری sil،etting یک تصویر با تمرکز بر اندازه (و تفاوت اندازه) که طراح می خواهد نشان دهد مطابقت دارد. اثر بلاعوض نیست.

تضاد اندازه

جریان عمومی تر است (به جای تنها یک صفحه، کل کتاب چاپی را تحت تأثیر قرار می دهد)، اما مانند تضاد اندازه نوع و تضاد ارزش (نوع سفید بزرگ در برابر پس زمینه سیاه و نوع سیاه بزرگ در برابر پس زمینه سفید)، جریان صفحه ش،ته می شود. کتاب و خواننده را با ریتمی ضمنی (و مورد انتظار) در متن می برد.


این مطلب در تاریخ یکشنبه 18 دسامبر 2022 ساعت 18:44 منتشر شده است و تحت ،وان طراحی ثبت شده است. شما می تو،د هر پاسخی را که به این ورودی داده می شود از طریق فید RSS 2.0 دنبال کنید. تو می تو، یک پاسخ بگذارید، یا پیگیری از سایت خودتان.


منبع: https://www.printindustry.com/blog/2022/12/commercial-printing-a-striking-book-design-case-study/غذای آماده