لپ تاپ برای دانشجویان خرید لپ تاپ دانشجویی لپ تاپ ارزان

یک لپ تاپ فوق‌العاده کارآمد برای دانشجویان که از قدرت سخت‌افزاری بالایی برخوردار است و قیمت قابل قبولی هم دارد. قلب تپنده‌ی این محصول پردازنده‌ای است ساخت اینتل از نسل ۱۰ که عملکردی سریع و قابل اطمینانی را در کنار ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم و گرافیک MX330 به نمایش می‌گذارد. طول عمر باتری این دو هم ۴۱ وات ساعت است که می‌تواند بیش از ۵ ساعت شارژدهی داشته باشد. مشخصات فنی این دو محصول (جز حافظه‌ی رم ۸ گیگابایتی) مشابه با لپ تاپ لنوو Ideapad L340 – NPR است (لپ تاپ شماره‌ی ۳). برچسب صفحه کلید همراه محصولمی‌رسیم به دومین لپ تاپ دانشجویی این لیست که یکی از بهترین و در عین حال اقتصادی‌ترین لپ‌تاپ‌ها برای رفع نیازهای دانشجویان به حساب می‌آید.

لپ تاپ ایسوس مدل R565EA-BQ1366

لپ تاپ برای دانشجویان خرید لپ تاپ دانشجویی لپ تاپ ارزان

عموما لپ تاپ های دانشجویی برای انجام کارهای ساده و اجرای یک سری از نرم افزارهای ابتدایی می توان استفاده کرد. شما می توانید کارهایی مانند وبگردی، تماشای فیلم، کار با نرم افزارهای آفیس و حسابداری، انجام پروژه های ساده را به سادگی با این لپ تاپ ها انجام دهید. برای استفاده معمولی مثل گشتن در وب و نرم‌افزارهای آفیس، تقریبا تمام لپ‌تاپ‌های معرفی شده مناسب هستند. اما برای استفاده از برنامه‌های سنگین، باید به‌دنبال پردازنده قدرتمند و همچنین گرافیک مجزا باشید. پیشنهاد می‌کنیم با حدود ۵۰۰ هزار تومان افزایش بودجه لپ‌تاپ VivoBook Max X543MA ایسوس را بخرید که دستگاهی دقیقاً با امکانات مدل معرفی‌شده‌ی قبلی و در‌عوض نمایشگر TFT LCD با وضوح فول HD است. همچنین در بخش درگاه‌ها، تنها یک درگاه USB 3.0 و دو درگاه USB 2.0 روی بدنه‌ی ویووبوک دیده ورودی شما اینجاست می‌شود.

پردازنده سلرون برای یک لپ تاپ دانشجویی ضعیف حساب می‌شود و به همین دلیل توصیه می‌کنیم با افزایش بودجه لپ تاپ مجهز به پردازنده بهتر بخرید. تمام این موارد، دقیقا همان نکات مهمی هستند که قبل از خرید یک لپ‌تاپ باید درون یک محصول وجود داشته باشند تا ارزش خرید بالایی پیدا کند که خوشبختانه در مک بوک ایر ۲۰۲۰ هم دقیقا شاهد چنین قابلیت‌هایی هستیم. البته اگر فایل‌های زیادی برای ذخیره‌سازی دارید، بلافاصله بعد از خرید باید فکری به حال حافظه‌ی کم ظرفیت آن بکنید.

این گرافیک برای اجرای برنامه‌های چندرسانه‌ای مناسب است و می‌تواند بازی‌های سبک را انجام دهد. بدنه ضد خش که در کنار صفحه‌کلید مشکی‌رنگ با کلیدهای ماندگار و تاچ پد بزرگ، لذت کار با این دستگاه را چند برابر می‌کند. با در نظر گرفتن این مشخصات فنی می‌توانید برای کارهای نیمه‌حرفه‌ای روی این لپ‌تاپ حساب کنید.

قیمت مناسب یکی دیگر از نقاط قوت فروش لپ‌تاپ لنوو Chromebook Duet است. با کمتر از ۳۰۰ دلار، می‌توانید یک لپ‌تاپ سبک وزن داشته باشید که می‌تواند تمام کارهای چندگانه و امور وب شما را تحمل کند. لپ تاپ های دانشجویی دارای حافظه HDD با حجم حدودا 1 ترابایت هستند که برای انجام کارهای دانشجویی کفایت می‌کند.

در ادامه بهترین لپ تاپ‌های دانشجویی با بودجه 30 میلیون را معرفی می‌کنیم که شامل سه عنوان می‌شود. این لپ تاپ یک حافظه پرسرعت SSD برای نصب ویندوز و نرم افزارها دارد به همراه یک هارد دیسک یک ترابایت که برای ذخیره فایل‌ها مناسب است. همچنین اگر مدل اصلی معرفی شده (یعنی مدل IdeaPad 3 – JE) ناموجود بود می‌توانید از سایر لپ تاپ‌های سری IdeaPad 3 هم انتخاب‌های خوبی داشته باشید که در ادامه بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم. در ادامه بهترین لپ تاپ‌های دانشجویی با بودجه 20 میلیون را معرفی می‌کنیم که شامل سه عنوان می‌شود. در لحظه نگارش این مقاله اکثر لپ‌تاپ‌های معرفی شده موجود بودند، ولی متاسفانه موجودی لپ تاپ به شدت در حال نوسان است و بعضی مدل‌ها ممکن است به صورت مقطعی ناموجود شوند.

با این حال تنوع زیاد در برند‌ها و کانفیگ‌های مختلف ممکن است کمی شما را در انتخاب لپ‌تاپ گیج کند. در ادامه ما یک راهنمای خرید لپ‌تاپ دانشجویی در بازه قیمتی ۱۰ تا ۳۰ میلیون برای شما آماده کرده‌ایم که می‌توانید بر اساس بودجه‌ای که دارید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. در جایگاه اول بهترین لپ تاپ دانشجویی با بودجه 30 میلون تومان، لپ تاپ بسیار زیبای Asus TUF Gaming F15 FX506HC-HN002W قرار دارد که از نظر قدرت گرافیکی و پردازشی، یکی از بهترین لپ تاپ‌های این بخش بازار است. بنابراین برای دانشجویانی که نیاز به محاسبات عددی یا طراحی به کمک نرم افزارهای سه بعدی دارند، انتخاب بسیار خوبی است.

اجزای سیستم به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که در برابر هرگونه خرابی، مانند برنامه‌های مخرب، داده‌های پیچیده و حتی قطرات آب مقاومت کنند. با‌وجود این قطعات کم‌مصرف و استفاده از یک باتری دوسلولی با ظرفیت ۳۰ وات‌ساعت، این لپ‌تاپ با هر بار شارژ حدود پنج و نیم ساعت در شرایط تماشای فایل ویدئویی روشن خواهد ماند. تاچ‌پد هم به کلیک‌های جداگانه مجهز است که دقت خوبی داشته و اعمالی نظیر‌ Drag‌ & Drop‌ را می‌توان با آن به‌راحتی انجام داد، اما از طرفی برای فرمان‌های چند لمسی مانند اسکرول و زوم‌کردن کارایی متوسطی دارد. مدل‌ «IdeaPad 330‌» هم از‌جمله همین محصولات محسوب می‌شود که مخصوص کاربری عمومی بوده و برای انجام امور روزمره مناسب است.

  • اما اکثر آنها برای خرید یک لپ تاپ مناسب نمی توانند چند میلیون 10 میلیون تومان هزینه کنند.
  • این لپ‌تاپ ضمن بهره‌مندی از درگاه‌های متنوع‌، از حسگر اثر انگشت و کارت‌خوان نیز بهره می‌برد.
  • در خبرنامه ما عضو شوید تا از آخرین اخبار دنیای لپ تاپ و جشنواره های فروش ما مطلع شوید.

صفحه نمایش فول اچ دی باعث می‌شود کیفیت نمایش همه چیز در مانیتور لپ تاپ بهتر شود و چشم هم کمتر خسته شود. رم 16 گیگابایت عملا برای هر کاری که یک لپ تاپ دانشجویی باید انجام بدهد، کافی است. همچنین اگر لپ تاپ Lenovo IdeaPad 3 14IML05-AB ناموجود بود می‌توانید از سایر مدلهای سری IdeaPad 3 هم انتخاب‌های بسیار خوبی داشته باشید که در ادامه بهترین‌ها را معرفی می‌کنیم. یک ترابایت حافظه از نوع هارد دیسک برای این محدوده قیمتی کاملا معمول است. این لپ تاپ قابلیت نصب حافظه SSD از نوع M.2 را هم دارد و به راحتی می‌توان حافظه را ارتقا داد. در این بخش دو لپ تاپ معرفی می‌کنیم که از بهترین گزینه‌ها برای دانشجویان با بودجه زیر 10 میلیون هستند.

۵۱۲ گیگابایت SSD / رم ۸ گیگابایت / رایزن ۷ ۴۸۰۰U / گرافیک GeForce RTX 3050TI