فروش عملیات کاغذ تکمیل شد | هفته چاپ

به طور جداگانه، تکمیل واگذاری سایت تولید کاغذ Stora Enso در Hylte، سوئد توسط ،ب و کار فنلاند در بی،ه ای امروز (4 آوریل) تایید شد.

در بی،ه ای که دیروز (3 آوریل) منتشر شد، UPM گفت اکنون تمام فعالیت های روسیه خود، از جمله کارخانه تخته سه لا Chudovo را به بازرگ، محصولات چوبی Gungnir فروخته است. جزئیات بیشتری از این معامله فاش نشده است.


UPM فروش تمام عملیات روسیه خود را تکمیل کرده است در حالی که Stora Enso واگذاری سایت کاغذ Hylte خود را تکمیل کرده است.

بخش کاغذ Stora Enso در ژانویه متوقف شد و سایت‌های تولید کاغذ لانگبروژ (بلژیک) و آنجالا در گزارشات بخش مواد بسته‌بندی آن ادغام شدند.

ارزش شرکتی این معامله تقریباً 18 میلیون یورو (15.7 میلیون پوند) است و منجر به کاهش ظرفیت سالانه کاغذ رو،مه Stora Enso به میزان 245000 تن خواهد شد.

Stora Enso برنامه واگذاری عملیات کاغذی خود را در ژانویه به پایان رساند، زم، که روند واگذاری سایت تولید کاغذ Anjala خود در فنلاند را متوقف کرد و تصمیم به حفظ این تأسیسات گرفت.

فروش به شرکت کارخانجات چوب بری و کارگاه سوئد تایمبر که در ژانویه اعلام شد شامل کلیه دارایی های مربوط به سایت Hylte می باشد.

واگذاری سایت کاغذ Nymölla در سوئد نیز در ژانویه تکمیل شد و مالکیت آن به Sylvamo منتقل شد، در حالی که واگذاری سایت کاغذ Maxau در آلمان به Schwarz Produktion در ماه مارس تکمیل شد.

UPM در مارس 2022 پس از تهاجم روسیه به اوکراین، فعالیت های تجاری خود را در روسیه از جمله تحویل، تهیه چوب و کارخانه تخته سه لا Chudovo به حالت تعلیق درآورد.

استورا انسو زیان واگذاری تقریباً 35 میلیون یورو را ثبت خواهد کرد، علاوه بر زیان کاهش ارزش 19 میلیون یورویی که در سه ماهه چهارم/2022 در سود عملیاتی IFRS خود در سه ماهه دوم/2023 ثبت شده است، به ،وان اقلامی که بر قابلیت مقایسه تأثیر می گذارد. ارزش نهایی منوط به تعدیل تاریخ بسته خواهد بود.

گروه مستقر در فنلاند 800 نفر را در روسیه استخدام کرده بود که بیشتر آنها در کارخانه چودوو و سایت روکش در ج، شرقی سنت پترزبورگ کار می ،د. این ،ب و کار تخته سه لا و روکش برای ساختمان، مبلمان و دکوراسیون داخلی تولید می کند.

این معامله، بخشی از برنامه Stora Enso برای واگذاری چهار سایت از پنج سایت تولید کاغذ است، بر عملیات فیبر و بیوکامپوزیت تشکیل‌شده آن واقع در سایت Hylte تأثیری نمی‌گذارد.

با استفاده از ارقام سال 2022 به ،وان معیار، انتظار می رود این واگذاری فروش سالانه Stora Enso را تقریبا 160 میلیون یورو کاهش دهد.

در راستای استراتژی خود، استورا انسو گفت که تمرکزش در حرکت رو به جلو بر پتانسیل رشد بلندمدت محصولات تجدیدپذیر خود در بسته‌بندی، راه‌حل‌های ساختم، و نوآوری‌های بیومواد است.


منبع: https://www.printweek.com/articles/paper-ops-sales-complete