سوله و همه چیز درباره ساخت و اجرای آن شرکت معماری پویانو | elitarchgroup

در ایران، قابهای اصلی مقاوم در برابر بارهای جانبی که با سیستم سازه ای قاب خمشی فولادی طراحی میشوند را سوله مینامند. این سازه ها معمولا برای پوشش فضاهایی با دهانه آزاد بزرگ و بام سبک و شیبدار و با استفاده از اعضای تیر-ستون فولادی I شکل ساخته میشود. در طول این دوره سعی شده علاوه بر آموزش نقشه کشی سوله ها به صورت دستی در اتوکد، چندین سوله طراحی و تفاوت طراحی سوله های مختلف بررسی شود. پس از آنجایی که تعداد متخصصین در زمینه طراحی و ساخت سوله های صنعتی بسیار انگشت شمار هستند یادگیری این حرفه می تواند یکی از پولساز ترین حرفه های عمرانی باشد.

نصب سوله

بدیهی است که وجود یا عدم وجود جرثقیل سقفی، تأثیر به سزایی بر طراحی سوله خصوصاً در قسمت سقف سازه خواهد گذاشت. از یک تعریف مشخص و استانداردهای ثابت تبعیت می کند که کلیات آن برای ساختمان و سوله یکسان است و فقط در پاره ای از جزئیات، از هم متمایز خواهند شد. اما با توجه به ماهیت خاص سوله صنعتی به عنوان یک سازه بزرگ مقیاس، نکات تکمیلی متعددی مختص این استراکچر مهم وجود دارد که در طراحی سوله به صورت حرفه ای، بایستی مورد توجه قرار گیرد. مهندسینی که طراحی سوله و دیگر بخش‌های سازه صنعتی را هم بلدند اما به موراد جدیدی که در طراحی وجود دارد نظیر آیین‌نامه‌ها، تکنولوژی‌­های جدید در سازه‌های صنعتی، تغییرات در جزئیات اجرایی سوله‌ها و … تسلط ندارند. مهندسان تازه‌کاری که طراحی را یاد گرفته‌اند اما به دلیل وجود طراحان حرفه‌ای در بازار کار نمی‌توانند پروژه طراحی پیدا کنند، با مشاهده این آموزش می‌توانند طراحی سوله (سازه‌های صنعتی) را به راحتی یاد بگیرند و یک قدم از طراحان حاضر جلو بیفتند.

کتاب آموزش کاربردی SAP با پروژه‌های عملی

اکثر آموزش‌های موجود نقش مسکن را داشته و بیشتر نیاز دانشجویی را رفع می‌کنند و شما به سختی می‌­توانید پروژه‌ای را طرح کنید که تایید نظام مهندسی را گرفته نماسازی مدرن و اجرایی باشد. اما در این دوره شما تجربه دو مدرس حرفه‌ای که سال‌ها کار اجرایی و سابقه کار در دفاتر فنی را دارند کسب خواهید کرد. بنابراین پس از این دوره خواهید توانست طرح مورد تایید نظام مهندسی و قابل اجرا انجام دهید. خب برای سوله سازی اولین گام شما باید ساخت سوله و تعیین ابعاد مناسب باشد. تا وقتی که شما ابعاد عرض و طول و ارتفاع را نداشته باشید واقعا نمی توانید بهترین تصمیم را برای نوع و روش ساخت سوله خود بگیرید، زیرا سوله سازی سه روش اصلی و متفاوت دارد و حتی جنس و نوع مصالح نیز ، که در این سه نوع سازه استفاده می شود ، با هم فرق دارد. ساخت و مونتاژ همه قطعه های اسکت فلزی درون کارخانه ها صورت می گیرد.

  • مثلاً در تیرها و ستون‌های دو طرف اما در مورد بار باد در یک طرف، فشار و در یک طرف مکش داریم و در ستون سقف شیبدار مکش‌هایی هم به سمت بالا داریم که عکس‌العمل‌های ویژه‌ای را در اعضای قاب و تکیه گاه‌ها حاصل می‌کند.
  • از جمله اینکه مکش‌های وارد بر سقف به صورت فشار درآمده و هم جهت با بار برف و بار مرده می‌شوند و مکش ناشی از بار باد (با ضریب شکل مربوط به خودش) به صورت فشار درآمده و فشار وارد بر سازه به شکل مکش در می‌آید.
  • سپاس فراوان برای تنظیم و انتشار این نوشته ها، هم از باب مطالب تخصصی بسیار مفید و شفافی که در اختیار خوانندگان قرار داده اید، هم از لحاظ وقت و زمانی که گذاشته اید برای جمع بندی و نگارش و تنظیمش.
  • برای اطلاع از قیمتهای اسکلت فلزی نو و به شیوه خرپایی و سبک بر روی قیمت سوله کلیک فرمائید.
  • تجربه نشان مي دهد که در مبحث طراحي سوله استفاده از روش حالات حدي اقتصادي نمي باشد.
برخلاف این که اجرای فنداسیون سوله ها راحت به نظر می رسد، اما از مهم ترین قسمت های اجرای سوله است، زیرا همه نیروهای بار زلزله، باد و برف هر منطقه به کمک فنداسیون به زمین انتقال پیدا می کند. از جمله نکات مهم در اجرای فنداسیون سوله می توان به آکس بندی درست، گونیا بودن آن و خصوصا خط تراز آن اشاره کرد که در سازه های دارای جرثقیل سقفی باید اهمیت آن را مد نظر قرار داد. سوله ، پرکاربردترین صنعت ساختمان فولادی پیش ساخته در کل دنیا می باشد. در بیش تر از 90 درصد صنایع، انبارها، فضاهای تولید دام، ورزشگاه ها و دیگر موارد مشابه از سوله استفاده می شود.

سوله و همه چیز درباره ساخت و اجرای آن شرکت معماری پویانو | elitarchgroup