رنگ ثابت در چاپ عملکردی

در همین راستا، من این سوال را از یک طراح محصول که با یک برند بزرگ سرگرمی آمریکایی کار می کند به اشتراک می گذارم. داستان او درباره دقت و ثبات رنگ است.

از آنجا، من طراح محصول را تشویق کردم تا دریابد که سازندگان از چه جوهرهایی برای چاپ سفارشی استفاده می کنند. به ،وان مثال، آیا آنها از جوهرهای UV استفاده می کنند، زیرا این جوهرها را می توان روی بسترهای غیر متخلخل چاپ کرد؟ همچنین، احتمالاً اگر یک تولید کننده از جوهر چاپ صفحه سفارشی استفاده می کند و دیگری از جوهر جوهر افشان UV استفاده می کند، ممکن است اختلاف وجود داشته باشد، به خصوص اگر یک رنگ یک رنگ ثابت و رنگ دیگر یک ساختار رنگی باشد. احتمالاً اگر طراح محصول بتواند تعیین کند که جوهرها حلال، حلال زیست محیطی، یا همانطور که در بالا ذکر شد، جوهر UV هستند، مفید خواهد بود.

من به طراح محصول پیشنهاد کردم که بپرسد چهار سازنده چینی جداگانه از چه فناوری استفاده می کنند. به ،وان مثال، انتظار من این است که از چاپ جوهر افشان یا چاپ صفحه سفارشی استفاده کنند. البته این امکان وجود دارد که از فناوری دیگری استفاده شود. با این حال، دانستن اینکه سازنده‌ها دقیقاً چگونه به مواد پایه آهسته‌پزها رنگ اضافه می‌کنند، شروع خوبی است.

انواع جوهر مورد استفاده

تکنولوژی مورد استفاده

در مورد طراح محصولی که آرام پز تولید می کند، من واقعاً نمی دانستم چرا مشکل دارد. اما او گفتگوی ما را با رویکردی سیستماتیک برای جداسازی، و سپس شناسایی و حل احتمالی مشکلات مربوط به جوهرهای چاپ صنعتی ناسازگار ، کرد.

این یک مشکل بود. اگر به جعبه‌های غلات چاپ شده در کنار یکدیگر در خواربارفروشی دقت کنید، خواهید دید که از چاپی تا چاپی دیگر (و احتمالاً از چاپگری به چاپگر دیگر)، تنوع رنگی یا بسیار زیاد است. با این حال، هنگامی که غلات را به خانه می رس،د و در حال خوردن آن هستید، معمولاً تفاوت جزئی در رنگ بسته بندی را فراموش می کنید.

این به این دلیل است که مغز انسان (در ا،ر افراد) نمی تواند رنگ را برای مدت طول، به خاطر بسپارد. علاوه بر این، معمولاً تنها زم، است که دو مورد که از نظر رنگ متفاوت هستند در کنار هم قرار گیرند که تفاوت برجسته می شود (مگر اینکه آنها رنگ حافظه باشند، همانطور که در بالا توضیح داده شد).

نظرات طراح محصول در مورد واریانس زیرلایه رنگ نکته جالبی را مطرح می کند. می‌توان پایه‌ای از سفید مات قرار داد و یک رنگ قرمز (احتمالاً مطابق با چهار فروشنده) روی سفید چاپ کرد. اما چه نوع سفیدی انتخاب می شود؟

متامریسم به این واقعیت اشاره دارد که برخی از تکه های رنگی بسته به نور محیط یا با یکدیگر ی،ان هستند یا با یکدیگر متفاوت هستند. ظاهراً این وضعیت در رنگ‌های خا،تری، سفید و تیره بیشتر مشهود است (بنابراین در مورد طراح محصول این ممکن است یک عامل مؤثر باشد).

من همچنین پیشنهاد کردم که طراح محصول قبل از چاپ نهایی یک “اثبات قرارداد” (از پس زمینه سفید و حروف قرمز) درخواست کند. چنین اثباتی توافقی بین مشتری و فروشنده محسوب می شود. اگر کار چاپ نهایی با اثبات قرارداد مطابقت نداشته باشد، چاپگر باید همه چیز را درست کند یا تخفیف بدهد.

کنتراست همزمان، که ارتباط نزدیکی با هم دارد، به این واقعیت اشاره دارد که رنگ‌های خاصی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند (مثلاً رنگ‌های مکمل) هر کدام بر نحوه درک دیگری تأثیر می‌گذارند (برخلاف اینکه وقتی جداگانه به نظر می‌رسند). این نشان می دهد که بینایی ما چقدر بر نحوه ثبت رنگ مغز ما تأثیر می گذارد. من شخصا فکر می کنم این جالب است، اما نه به طور مستقیم به وضعیت طراح محصول در مورد اجاق های آهسته ف،ی سفید با نوع قرمز سورپرینت شده مرتبط است.

در میان چیزهای دیگر (مانند استفاده سازندگان از جوهرهای مختلف و بسترهای رنگی متفاوت)، یک چالش دیگر نیز وجود داشت. سه مورد ساخته شده و چاپ شده با هم بسته بندی می شوند.

رنگ و نور به طور کلی

پیشنهادات من به طراح محصول به چند دسته ت،یم می شود:

پیشینه در مورد کار ساخت و چاپ سفارشی

در بالای این مطلب ع،ی باشکوه را می بینید که در غروب خورشید گرفته شده است. رنگ های بنفش و زرد غنی و پر جنب و جوش هستند. همین شدت ممکن است ع، یک چمنزار سرسبز را مشخص کند. “رنگ های حافظه” خاصی وجود دارد که ما به دیدن آنها وابسته هستیم. آنها باید “راست” باشند. وقتی آنها (در محدوده تحمل خاصی) نیستند، این یک مشکل است.

ع، ،یداری شده از … www.depositp،tos.com

رنگ را با استفاده از نمونه های چاپ شده (جوهر انتخابی خود بر روی بستر انتخابی خود) به اشتراک بگذارید، و در مواقعی که شک دارید درخواست کاهش جوهر کنید. علاوه بر این، همیشه درخواست اثبات قرارداد را داشته باشید.

با توجه به مشخصات رنگ، من طراح محصول را تشویق کردم که با یک نمونه چاپ شده با موفقیت شروع کند (با رنگ دقیقاً همانطور که می خواهد) و از یک چاپگر محلی بخواهد رنگ را با یک اسپکتروفتومتر بررسی کند. برخلاف تراکم سنج چاپگر، یک اسپکتروفتومتر در واقع رنگ پایه سفید و جوهر چاپی قرمز را تعیین می کند و این موارد را در اعدادی تعیین می کند که توسط فروشندگان چاپ تجاری مختلف مرتبط با تولید کنندگان مختلف قابل تشخیص (و قابل کپی ،) باشد.

تعیین و تصحیح رنگ

اینجا بود که ما مشکل داشتیم. آهسته پزهای طراح محصول قرار بود همه دارای چاپ قرمز بر روی پایه سفید رنگی ثابت باشند. از آنجایی که رنگ ها از سازنده ای به سازنده دیگر کمی متفاوت بود و از آنجایی که محصولات در کنار هم بسته بندی می شدند، تنوع رنگ قابل مشاهده بود.

برای برقراری ارتباط رنگ (مثلاً درصد CMYK و شاید حتی خوانش‌های اسپکتروفتومتر چاپگر) از قراردادهای دقیق و عموماً مورد توافق استفاده کنید.

آنچه من پیشنهاد کردم

علاوه بر این، هنگام چاپ جوهر روی کاغذ، من همیشه به “کاهش ها” اعتماد کرده ام. اینها با جوهر انتخابی شما آغشته به بستر کاغذی انتخابی شما ساخته می شوند. شما ع،‌ها یا کپی تایپ‌شده واقعی کارتان را نمی‌بینید، اما می‌بینید که خود جوهر روی کاغذی که انتخاب کرده‌اید چگونه به نظر می‌رسد. من به طراح محصول پیشنهاد دادم که بپرسد آیا فرآیند مشابهی از تولیدکنندگانش در دسترس است یا خیر.

چاپ پایه جوهر سفید

بلافاصله با این طراح تماس گرفتم و نیم ساعت صحبت کردیم.

غذای آماده

فقط برای اینکه بحث زنده بماند، به طراح محصول یادآوری کردم که رنگ تابعی از نور و دید است. رنگ ها در شرایط نوری مختلف متفاوت به نظر می رسند. (مثلاً، در شب ماشین قرمز رنگ خا،تری است.) برای پیچیده تر شدن موضوع، ظاهراً ،ن رنگ را بهتر از مردان می بینند. و اگر به یک شیء رنگی نگاه کنید و سپس ابتدا یک چشم و سپس چشم دیگر را بپوش،د، دو چشم شما رنگ های کمی متفاوت خواهند دید (حداقل چشم من). بنابراین رنگ قابل تغییر و ذهنی است.

چگونه می توانم یک «سفید» را برای چاپ روی مواد پایه ف،ی مشخص کنم؟ مشکل این است که مواد رول سفید از منابع مختلف حتی از یک سازنده می آید. سپس رنگ پایه سفید پس زمینه گرافیک ما است. از خا،تری تا صورتی تا سفید آنتیک متفاوت است. هیچ کدوم از اینا خوب نیستن من می خواهم یک رنگ سفید را به ،وان رنگ نقطه ای مشخص کنم تا بتوانم رنگ ثابتی را از کارخانه ای به کارخانه دیگر دریافت کنم. راه حل چیست؟ FYI، آنچه من به آن اشاره می‌کنم یک گرافیک روکش ف،ی آرام پز است.»

بنابراین، من طراح محصول را تشویق کردم تا تحقیق کند که چهار سازنده چینی از چه نوع جوهرهای سفید استفاده می‌کنند و سپس اطمینان حاصل کند که این جوهرها در آینده سازگار خواهند بود.

من یک جستجوی آنلاین برای رنگدانه سفید انجام دادم (مخصوصاً محتوای معدنی جوهرهای سفید مختلف). این چیزی است که من پیدا کردم: روی سفید، دی ا،ید تیت،وم، سولفید روی، لیتوپون، هیدرات آلومینا، کربنات کلسیم، بلان فی،، باریت ها، تالک، سیلیس، و خاک چینی. همه این مواد معدنی و سایر مواد بر رنگ درک شده چاپ تجاری سفید پایه تأثیر می گذارد.


این مطلب در تاریخ دوشنبه 21 نوامبر 2022 ساعت 11:11 صبح ارسال شده است و در بخش طراحی محصول ثبت شده است. شما می تو،د هر پاسخی را که به این ورودی داده می شود از طریق فید RSS 2.0 دنبال کنید. هر دو نظر و پینگ در حال حاضر بسته هستند.


منبع: https://www.printindustry.com/blog/2022/11/custom-printing-consistent-color-in-functional-printing/

با این اوصاف، دو اصطلاح وجود دارد که من با طراح محصول به اشتراک گذاشته‌ام که هم در هنرهای تجاری (و هم در چاپ سفارشی) و هم در هنرهای زیبا به ثبات رنگ اشاره دارد. آنها “متامریسم” و “کنتراست همزمان” هستند.

در کار خودتان، اگر با مشکلی مانند این (جوهر روی کاغذ یا جوهر روی محصولات فیزیکی) مواجه هستید، ابتدا فناوری و جوهر مورد استفاده را تعیین کنید. سپس زیرلایه را در نظر بگیرید (و به چاپ یک لایه سفید مات در زیر تمام جوهرهای دیگر فکر کنید تا یک رنگ پایه ثابت ایجاد کنید).

این طراح محصول خاطرنشان کرد که چهار تولید کننده جداگانه اجاق های آهسته را در چین تولید ،د. من ابتدا در مورد ادغام فروشندگان سؤال کردم، زیرا حفظ ثبات هنگام کار با منابع متعدد دشوار است. طراح گفت که به دلیل محدودیت های بودجه، استفاده از یک فروشنده گزینه ای نیست.

من همچنین به طراح محصول پیشنهاد دادم که همه تامین کنندگان چاپ تجاری بسته ای حاوی آرام پزهای بسته بندی شده را در کنار هم بفرستند. اگر برای او روشن است که رنگ ها خاموش است، باید برای چهار چاپگر چینی نیز مشخص باشد. و نقطه شروع خوبی برای تعیین علت و حل موفقیت آمیز مشکل خواهد بود.

همه این رویکردها (و به خصوص به دنبال حل مسائل مربوط به وفاداری رنگ با جداسازی همه اجزای فرآیند چاپ سفارشی) راه طول، را به سوی موفقیت شما در چاپ رنگی زیبا و یکدست، حتی زم، که نیاز به همکاری با چندین فروشنده چاپ تجاری دارید، خواهد داشت.

سوال مشتری اینجاست:

با در نظر گرفتن همه این موارد، به طراح محصول گفتم که مشخص ، رنگ و رنگ ضخیم از ،اصر مهم استاندارد ، رنگ‌های مشاغل آینده است.