راهنمای خرید پرینتر و آشنایی با انواع مدلهای پرینتر

پرینتر LaserJet Pro M15a با ابعاد 378x198x222 میلیمتر و وزن 4.9 کیلوگرم در گروه پرینترهای تک کاربره قرار میگیرد. پرینترهای لیزری سیاه و سفید با توجه به مصرف پایین و کارایی بالایی که دارند یک انتخاب مناسب برای ادارات ، دانشگاه ها و حتی خدمات کامپیوتری ها می باشد که حجم کارای بالایی دارند و نیازمند به یک پرینتر حرفه ای برای چاپ متون با سرعت بالا می باشند. سرعت چاپ و کیفیت پرینت در این نوع چاپگر ها قابل مقایسه با دیگر پرینتر ها نمی باشد در کل از این نوع چاپگرها برای مصارف حرفه ای استفاده می شود و با توجه به قیمت بالایی که دارند استفاده از آن ها به عنوان یک چاپگر خانگی مناسب نمی باشد. سایر چاپگرها از رنگها و طیفهای مختلفی برای چاپ کارهای هنری هنرمندان دیجیتال طراحی شدهاند. این پرینتر برای چاپ لیبلهای مختلف برای اجناس استفاده میشود. از این رو از فن پرینتر برای خنک کردن قطعات دستگاه استفاده میشود.

یکی از فاکتورهای مهم در زمان خرید پرینتر میزان مصرف جوهر یا تونر دستگاه است. یکی از معایب استفاده از این نوع چاپگر ها این مسئله می باشد که در صورت اشکال در روند کار یکی از دستگاه ها دیگر نمی توان از دیگر قابلیت های آن استفاده کرد. از بهترین مارکها باز هم باید به HP اشاره کرد که مدلهای پرینتر تک کاره لیزری HP 2035 و پرینتر تک کاره لیزری HP 401D می­توانند برای نیازهای اداری بسیار مناسب باشند. استفاده می شوند. تقریبا تمامی مدل ها به شما امکان می دهند تا از کاغذ های براق استفاده کنید اما با این حال هنوز هم در مقایسه با پرینتر های جوهرافشان با کمبود دقت در رنگ و کیفیت چاپ مواجه هستند و از این نظر در میدان رقابت با جوهرافشان ها ضعیف به نظر می رسند. پس با این توضیحات می توان انتظار داشت که درایور پرینترهای HP LaserJet 1018 و HP LaserJet 1020 که تنها یک مدل با هم تفاوت داشته واز نظر ظاهری نیز با هم تقریبا تفاوتی ندارند با درایور های متفاوتی بر روی سیستم عامل نصب شوند. پرینتر اچ پی LaserJet Pro M426fdw فاقد قابلیت چاپ رنگی میباشد ولی از رزولوشن چاپ 1200 x 1200 dpi برخوردار است که این امر سبب میشود تا دقت چاپ دستگاه فوقالعاده مناسب باشد که نتیجه آن در چاپ بسیار زیبای متون و اسناد مشاهده میشود.

بعضی از شرکت های سازنده امکاناتی همچون افزایش حجم جاگذاری کاغذ ، وجود رابط بی سیم شبکه و افزایش میزان حافظه چاپگر را برای پرینترهای خود در نظر گرفته اند که همگی باعث افزایش کارایی پرینترها می شوند. با توجه به استفاده گسترده از پرینترها توسط کارمندان ، دانشجویان ، دانش آموزان و افرادی که از نظر شغلی با این دستگاه ها کار می کنند می توان گفت تمامی افراد جزو کاربران پرینترها محسوب می شوند. برای افرادی که همیشه در حال جابجایی و مسافرت هستند و نیاز به یک چاپگر برای انجام کارهای خود دارند این مدل پرینتر یک گزینه عالی می باشد. اگر به دنبال بهترین چاپگر با کیفیت عالی هستید و می خواهید از خرید خود راضی باشید ، در زیر نکات مهم قبل خرید پرینتر را در زیر بخوانبد که توضیح داده شده چگونه بهترین مدل با ویژگی را براساس نیاز خود انتخاب کنید. پس باید مقدار هزینه ای که در نظر گرفته اید باید چاپکر خود را انتخاب کنید.

این پرینتر چند کاره که به کم مصرف بودن مشهور است ، یکی دیگر از انتخاب های مناسب در سال 2019 میلادی می باشد ، که با وجود مصرف بسیار پایین جوهر ، قادر است چاپ بسیار با کیفیتی را به شما ارائه نماید. چاپگرهای A3 قادر به چاپ روی ورقهای A3 هستند و مناسب برای تنظیمات تجاری و داخلی هستند که نیاز به چاپ مقیاس بزرگتری دارند. پرینترهای چند کاره یا MultiFunction به نوعی از چاپگرها گفته می شود که علاوه بر کار چاپ متون و تصاویر دارای قابلی های دیگری مانند ارسال و دریافت فاکس ، فتوکپی و اسکن را دارند. پرینترهای لیزری رنگی مناسب ترین چاپگرها برای پرینت گرفتن نمودار یا چارت های رنگی با کیفیت بالا می باشند. این دستگاهها به پرینترهای چندکاره یا All-in-one معروف شدهاند. این دو گونه از پرینتر ها دارای تفاوت های با یکدیگر می باشند؛ پرینترهای لیزری تک کاربره فقط و فقط وظیفه ی اصلی خود یعنی پرینت کردن را انجام می دهند، و در مقابل پرینترهای لیزری چند کاربره علاوه بر پرینت کردن، وظایف دیگری نیز چون کپی، ارسال و دریافت فکس و اسکن مدارک را نیز انجام می دهند. اما با توجه به نوع کاری که با آن ها انجام می دهیم کاربران به دسته های مختلفی تقسیم می شوند که بر اساس آن برای هر گروه یک نوع پرینتر مناسب و کاربردی می باشد.

اما در صورتی که بتوانید در کنار حافظه hdd، حافظه ssd را نیز داشته باشید یعنی سیستم شما از نسل جدید هارد پر سرعت پشتیبانی سایت 10printer میکند. کاغذهایی با اندازههای A4، A5، A6، B4، B5، C6 (Envelope)، DL (Envelope)، No 10 (Envelope)، 10 × 15، 13 × 18، Legal و همچنین اندازهی تعیین شدهی کاربر، پشتیبانی میشوند. همچنین اگر قصد خرید پرینتر خانگی دارید پیشنهاد میکنیم مقاله راهنمای خرید بهترین پرینتر خانگی را مطالعه بفرمایید. دسته بندی دیگری از مانیتورها بر اساس نوع نمایش گر آنهاست که بر اساس نوع نیازتان می توانید اقدام به خرید مانیتور کامپیوتر و گیمینگ و لمسی کنید. نکته اول: سعی کنید از مرکزی پرینتر دست دو را تهیه کنید که علاوه بر فروش پرینتر دست دو کار خدمات و تعمیرات آن را نیز انجام می دهد. پرینترهای چند کاره با توجه به قابلیت های خاص خود و داشتن چهار دستگاه به صورت یک جا یکی از محبوب ترین و پرطرفدارترین چاپگر ها برای ادارات می باشد چون می توانند با سرعت بیشتر و در دسترس بودن یک دستگاه تمامی کارهای مربوط به اداره خود را از طریق آن به خوبی انجام دهند. هنگام خرید پرینتر عوامل زیادی در انتخاب مناسب آن برای شما تاثیر گذار می باشد که با بررسی هر یک از این عوامل می توانید مناسب ترین پرینتر را با توجه به نوع استفاده خود انتخاب کنید.

اگر شما به چاپ متنهای با کیفیت بالا نیاز دارید. پرینترهای لیزری سیاه و سفید یا پرینترهای تک رنگ به نوعی از چاپگرها گفته می شود که مواد مصرفی آن ها تونر مشکی می باشد و متناسب برای چاپ متون و تصاویر سیاه و سفید است. این چاپگرها نسبتاً سریع و آسان برای استفاده هستند. علاوه بر آنکه شرکتهای سازنده از شبیهسازهای اختصاصی خود در ساختار پرینترهایشان استفاده میکنند استانداردهای متداولی نیز در این حوزه تعریف شدهاند و از رایجترین شبیهسازها میتوان به دو استاندارد PCL و Postscript اشاره کرد. افزایش حجم جاگذاری کاغذ برای ادارات با حجم کاری زیاد بسیار مناسب می باشد و می توان کاغذهای بیشتری را در سینی کاغذ جایگذاری کرد ، همچنین با افزایش حافظه چاپگر سرعت پرینت گرفتن تصاویر گرافیکی با کیفیت بالا افزیش می باید. اگر در فکر خرید یک پرینتر برای ادارات و شرکت های بزرگ هستید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. اما امروزه با توجه به اینکه برای هر رنگ یک مخزن جداگانه در نظر گرفته شده است با تمام شدن هر رنگ فقط مخزن آن رنگ را تعویض یا شارژ می کنید. پرینترهای قابل حمل از نظر عملکرد مشابه پرینترهای جوهر افشان کار می کنند اما سرعت چاپ و کیفیت در این نوع پرینتر ها پایین تر از چاپگرهای جوهر افشان می باشد.

یکی از مهم و کاربردی ترین عوامل تاثیر گذار در خرید یک چاپگر مناسب برای شما دوام و ظرفیت چاپ پرینتر می باشد. این نوع پرینتر لیزری با توجه به سرعت و کیفیت بالای چاپی که دارد یکی از مناسب ترین گزینه ها برای مصارف اداری می باشد. مثلا پرینتر جوهر افشانی که چند کاره است و قابلیت دو رو زن و بلوتوث را هم دارد از پرینتر لیزری که تک کاره است بیشتر میشود. بهترین مدل چاپگر بلوتوث دار و پرینترهای دو رو که شرکت خدماتی مناسب باشد، چیست؟ قیمت پرینترهای بلوتوث دار چقدر است؟ شرکت های سازنده ی پرینتر که در صدر آن ها کمپانی اچ پی و کانن قرار دارند پرینترهای مختلف با کارایی های متفاوت را روانه بازار کرده اند. بنابراین شرکت ها می توانند با استفاده از آن در زمان صرفه جویی کنند. جوهر افشانها در مقایسه با پرینترهای لیزری هزینهی مواد مصرفیشان برای چاپ بیشتر است و اگر مدت زمان طولانی از پرینتر استفاده نشود، جوهر داخل کارتریج خشک میشود.

در این قسمت از راهنمای خرید چاپگر ، سعی می کنیم چاپگرها را با توجه به قابلیت های آنها به طور جداگانه بررسی کنیم ، بنابراین حتما به این قسمت توجه ویژه ای داشته باشید. پرینترهای جوهر افشان به نوعی از چاپگرها گفته می شود که مواد مصرفی آن ها برای چاپ برگه ها جوهر می باشد. پرینترهای مورد استفاده برای کاربران خانگی چون حجم کاری آن ها پایین تر می باشد از لحاظ قیمت ارزان تر می باشند. این نوع پرینترها با توجه به کیفیت و سرعت بالای چاپی که دارند برای ادارات و شرکت های با حجم کاری زیاد مناسب می باشند و چون در هر بار شارژ کارتریج ظرفیت چاپ و کارایی بالایی را دارا می باشند ، هزینه مواد مصرفی در این نوع چاپگر ها به صرفه تر می باشد. اگر کار شما به گونه ای است که مصرف کاغذ برایتان با اهمیت می باشد ، خرید پرینترهایی با چنین قابلیتی برایتان بسیار به صرفه می باشد چون مصرف کاغذ را به نصف کاهش می دهد.

به طوری که این پرینترها از نظر توان کاری ، نوع چاپ از لحاظ رنگی و سیاه و سفید ، اتصالات ، نوع مواد مصرفی و سرعت و کیفیت چاپ باهم تفاوت های زیادی دارند. انتخاب یک چاپگر مناسب برای شما بستگی به عوال مختلفی دارد در درجه اول به نوع کاری که شما با چاپگر انجام می دهید بستگی دارد. سه تنظیم کارتریج جوهر مشترک وجود دارد. در بررسی انواع پرینتر ها باید به این نکات مهم توجه ویژه ای داشته باشید که بیشتر پرینترها در اندازه A4 تولید شده اند اما می توان آنها را در ابعاد کوچکتر تنظیم کرد و برای چاپ فایل در ابعاد و اندازه کوچکتر از آنها استفاده کرد. از چاپگرهای جوهر افشان با توجه به سرعت و کیفیت متوسط چاپ برای مصارف عمومی استفاده می شود و از انواع پیشرفته و مدرن این نوع چاپگرها می توان برای مصارف حرفه ای مانند عکاسی ها استفاده کرد. معمولا ارزانترین چاپگرها از گرانترین جوهر استفاده می کنند. معرفی انواع بهترین پرینترهای ارزان قیمت باکیفیت و مناسب خانگی تک کاره ، سه کاره و چند کاره با مدل چاپکر و پرینتر canon ، hp و دیگر برند ها قیمت و خرید از ارزانترین فروشنده ها برای راهنمایی انتخاب خرید شما در سایت کافه راهنما معرفی شده است.

3. قبل از خرید پرینتر مورد نظر خود، به میزان مصرف جوهر کارتریج آن پرینتر دقت کنید. پرینتر های جوهر افشان برای کاربرانی مناسب می باشد که حجم کاری پایینی داشته باشند چون هر چه حجم کاری و چاپ برگه ها بالاتر باشد میزان مصرف جوهر بالاتر می رود و کاربران مجبور به شارژ دوباره کارتریج می باشند و در هر بار شارژ کردن کارتریج جوهر افشان باید هد آن نیز تعویض شود که خود باعث افزایش هزینه های مصرفی برای کاربران می شود. چاپگر های چندکاره صنعتیتر از یک کارهها هستند و قیمت آنها بالاتر است. در ادامه در مورد هر یک به طور کامل توضیح می دهیم و شما با توجه به کسب اطلاعات کافی در مورد هر نوع چاپگر می توانید مناسب ترین نوع پرینتر با کار خود را انتخاب کنید. از این پرینترها برای ساخت پروتزهای دندانی با هندسههای پیچیده، به طور دقیق و بدونه هرگونه تنشهای انباشته استفاده میشود. هرچقدر تعداد سینیهای دستگاه بیشتر باشد، قیمت پرینتر بیشتر میشود. سوال بیشتر افراد این که چه پرینتری برای خانه بخرم است ، برای رسیدن به جواب این پرسش تا انتها این مقاله را بخوانید. چون در ادارات میزان کار با پرینترها بالا می باشد باید پرینتری را انتخاب کنید که داری ظرفیت چاپ بالا و دوام و طول عمر بیشتری را داشته باشد.

برای کاربرانی مانند عکاسان حرفه ای و یا افرادی که پروژه های گرافیکی با کیفیت بالا را انجام می دهند ، پرینترهای لیزری رنگی با توجه به کیفیت و سرعت بالایی که دارند بهترین گزینه می باشد. همچنین این نوع پرینترها برای انجام کارهای حرفه ای با کیفیت بالا مناسب نمی باشند. این نوع چاپگرها متناسب برای چاپ عکس های حرفه ای می باشند. اساس کار این چاپگرها چیزی شبیه به ماشین تحریر می باشد. اگر چه قیمت بالای این نوع پرینترها یکی از نقاط ضعف آن می باشد ، اما هزینه های مصرفی پایین قابلیت و ویژگی های فوق العاده ای که دارند باعث می شود این ضعف اصلا به چشم نیاید. وجود امکانات جانبی پرینتر یکی از نکات مهمی می باشد که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. از دیگر قابلیت های این پرینتر می توان به چاپ مستقیم عکس از سرویس های CANON iMAGE GATEWAY و Picasa و چاپ مستقیم عکس از دیسک های CD, DVDsو Blu-ray اشاره کرد. این قابلیت رو داره که همهی اشکال و الگوها رو روی دیسک ذخیره کنه؛ بنابراین نیاز نیست که یک سند بارها و بارها بارگذاری بشه. پرینترهای جوهر افشان از نظر شارژ کارتریج بسیار هزینه بر می باشند مخصوصا مدل های قدیمی تر که با اتمام یک رنگ باید تمامی رنگ های دیگر نیز تعویض می شدند.

کاربران شرکت و ادارات با توجه به حجم کاری زیاد ، نیاز به پرینتری دارند که از سرعت و کیفیت بالایی برخوردار باشند و هزینه های مصرفی آن ها را پایین بیاورد برای همین پرینترهای لیزری تک رنگ و برای بعضی از ادارات پرینتر های لیزری رنگی مناسب ترین انتخاب می باشد. سرعت چاپ در پرینترهای سیاه و سفید نسبت به نوع رنگی بسیار بالاست. پرینترهای خانگی نسبت به پرینترهای مورد استفاده در ادارات و شرکت ها باید از دوام و ظرفیت چاپ بالاتری برخوردار باشند. قیمت خرید چاپگرها نسبت به امکانات متفاوت است. پرینترهای لیزری رنگی به نوعی از چاپگرها گفته می شود که مواد مصرفی آن ها ماده ای به نام تونر می باشد و با توجه به سرعت و کیفیت چاپی که دارند برای انجام کارهایی همچون پرینت گرفتن چارت های رنگی ، عکس های حرفه ای با کیفیت بالا و تصاویر گرافیکی بسیار مناسب می باشند. HP در سال 1938 اولین محصول خود با نام 200a را اختراع کردند، یک نوسان ساز صوتی مقاومت خازنی. به طور مثال اگر از دستگاه درست استفاده نشود ممکن است پرینتر یک الی دو سال کار کند؛ اما در اثر درست کار کردن با دستگاه، حتی ممکن است دستگاه پرینتر بیشتر از 10 سال هم عمر کند.