راهنمای انتخاب و خرید پرینتر چندکاره و بررسی مزایا و معایب

این گالوها به سرعت یک پرتو،لیزر را روی یک مخزن رزین هدف قرار می دهند و به طور انتخابی سطح مقطع جسم را در داخل دستگاه،پخته و جامد می کنند و لایه به لایه آن را می سازند. سرعت این پرینتر به نسبت مدل های پیشرفته پایین تر بوده و در هر دقیقه ۱۸ صفحه را می تواند چاپ نماید. یک پرینتر شخصی معمولی، معمولاََ صد تا ۱۵۰ ورق کاغذ در یک سینی تک نگه میدارد که معمولاََ قابل تغییر نیست. تا به شما کمک کنیم بهترین انتخاب را برای خرید پرینتر بکنید. پرینترهای HP Envy Pro 6420، Lexmark MB3442adw، HP Envy 5055، Epson WorkForce WF-7210DTW و Kyocera Ecosys P5026cdw، به عنوان بهترین پرینترهای خانگی و اداری 2021، در ادامه به شما معرفی می شوند. ترکیب این سه رنگ در مواردی می تواند عکس های شما را با بهترین کیفیت چاپ نماید. و از رنگهای بیشتر در مکانهایی مانند عکاسی که کیفیت بالای چاپ اهمیت زیادی دارد استفاده میگردد. فروشندگان از فنآوریهای دیگر برای بسط دادن قابلیتهای این نقطهها استفاده میکنند با این همه شمار فعلی به اهمیت سابق نیست. یکی دیگر از ارور های پرینتر hp که معمولا کاربران با آن مواجه می شوند، 41x PRINTER ERROR است.

از دیگر نکاتی که در موضوع راهنمای خرید پرینتر باید مد نظر کاربران پر مصرف قرار گیرد، پشتیبانی چاپگر از امکان چاپ پشت و روی برگهها است. این دستگاهها برای مدلسازی سه بعدی در صنایع تولیدی خودرو و هوا فضا مورد استفاده قرار میگرفت، اما در طی چند سال گذشته قیمت این دستگاهها کاهش پیدا کرد و حالا طراحان و افراد حرفهای که به چاپ سه بعدی نیاز دارند از آن استفاده میکنند. چاپ تصاویر پیچیده یا چاپ برروی هر دو طرف کاغذ سرعت پرینتر را کند خواهد کرد. بسته به نیاز میتوان از بین مدلهایی که دارای اسلات کارت حافظه، ورودی شبکه، چاپ دو رو و قابلیت Pic-Bridge هستند انتخاب کرد.

سرعت حرکت مشتریانی که وارد رستوران یا فروشگاه میشوند، فضای موجود در پیشخوان که در دسترس شما قرار دارد و همچنین زمانی که برای پیادهسازی و آموزش اختصاص دادهاید، همگی از فاکتورهایی هستند که هنگام خرید باید به سایت 10printer آنها توجه کنید. استفاده از Bluetooth، NFC، Infrared و پشتیبانی از شبکه بیسیم وایفای از دیگر امکاناتی است که در اکثر چاپگرهای امروزی به کار میروند. استفاده از پرینتر برای چاپ اسناد و تصاویر به یک امر معمول در طول روز تبدیل شده است. سرعت پرینت: این ویژگی نشان میدهد که پرینتر در یک دقیقه قابلیت چاپ چه تعداد صفحه را دارد. در واقع بیشتر پرینترها با رسم نقاط رنگی یا سیاه و سفید ریز در کنار هم شروع به چاپ اشکال و نوشته های درخواستی ما می کنند هرچه تعداد این نقاط در هر اینچ کاغذ بیشتر باشد به اصطلاح می توان گفت آن پرینتر کیفیت بالاتری دارد. در انتهای عملیات چاپ، کاست دیگری با نام کاست خروجی در نظر گرفته شده است که جنس این کاست ها معمولا بصورت پلاستیکی میباشد. یک ویژگی دیگر در راهنمای خرید پرینتر حداکثر صفحات چاپ شده در ماه میباشد.

به طور کلی رزولوشن ۶۰۰ برای استفاده معمولی خوب و با کیفیت است اما باید دقت کنید که کیفیت چاپ رابطه نزدیکی با کیفیت و نوع کاغذ استفاده شده نیز دارد. این پرینتر با ابعاد کوچک خود فضای کمی را روی میز کار اشغال میکند؛ همچنین همانند مدلهای مشابه، وزنی در حدود 3 کیلوگرم دارد. بعضی از شرکتهای تولیدکننده رزولوشن را در حالتهای عمودی و افقی به طور جداگانه بیان میکنند. البته برای تست مقدار این عدد شرکتهای تولیدکننده از چاپ اسناد با پایینترین کیفیت استفاده میکنند، این عمل باعث افزایش سرعت چاپ میشود. اگر میخواهید با خرید یک دستگاه پرینتر تمامی نیاز های خود در یک دفتر کار را رفع کنید ، دستگاه های همه کاره یا چند کاره که به نام پرینترهای چند منظوره نیز شناخته می شوند برای شما گزینه ی خوبی است . همچنین در بخش سرعت HP 435nw توانایی چاپ 30 برگ در دقیقه و حداکثر 35000 برگ در ماه را دارد. نسخهی صنعتی آن قیمت به نسبت بالایی نسبت به نسخهی رومیزی دارد.

این منجر به قطعه ای می شود که دارای یک دمای ذوب است.این تفاوت اصلی بین DMLS و SLM است. پرینترهای لیزری: این نوع پرینترها از پیشتازان اصلی بازار چاپگرها هستند. در کنار این دستگاهها، چاپگرهایی هم برای استفاده تحت شبکه ساخته شدهاند که از درگاه Ethernet پشتیبانی میکنند. در هر حال قبل از این که به بررسی ویژگیهای یک پرینتر خانگی بپردازیم، بهتر است قبل از خرید از خود بپرسید که به چه هدفی و برای چند نفر این پرینتر را خریداری میکنید. این مفهوم بیانگر تعداد نقطه در هر اینچ (dpi) از صفحه چاپ شده است. به عنوان مثال رزولوشن ۶۰۰ در ۶۰۰ پرینترهای لیزری بیانگر آن است که در یک اینچ از صفحه چاپ شده ۶۰۰ نقطه در حالتهای عمودی و افقی قرار میگیرد. پرینتر سوزنی:از قدیمی ترین اشکال اولیه چاپگر ، پرینتر سوزنی است که چاپ را از طریق ضربه های تعدادی سوزن انجام می داد. در این صورت با قابلیتی که روی پرینترها قرار داده می شود، می توانید روی پرینتر خود رمزگذاری کنید. رزولوشن ۶۰۰ کمترین رزولوشن در بین پرینترهای رایج در بازار است که کیفیت مطلوبی دارد. و یا اینکه امکان اتصال به شبکه را دارد یا خیر. شرکتهایی مثل HP نیز با راهاندزی سرویس Email Print امکان چاپ را تنها با فرستادن اسناد به آدرس ایمیل اختصاصی پرینتر به خریداران میدهند.

مدلهای متنوعی از چاپگرهای چندکاره در بازار موجود هستند. پرینترهای چندکاره یا All-in-one: تولیدکنندگان لوازم اداری بر روی پرینترهای تولیدی خود علاوه بر چاپ، قابلیتهای کاربردی دیگری مثل اسکنر، فکس و گوشی تلفن اضافه میکنند. پرینتر جوهر افشان شرکت کانن (Canon) چندکاره بوده و نسبت به قابلیتهای متنوع خود، قیمت بسیار مناسبی دارد. شما می توانید این چاپگرها را به علت مقاومتشان ، هنوز هم در منازل و شرکت ها ببینید. در اینجا قصد داریم به برخی از برندهای معروف سازنده پرینتر اشاره میکنیم، همراه ما باشید. البته همین افزایش تنوع سبب شده است تا برای خرید دستگاه پرینتر، بیش از پیش نیاز به تحقیق و آشنایی با مدل های مختلف وجود داشته باشد، اما از محبوب ترین و معروف ترین برند های پرینتر که امروزه سهم بالایی از بازار پرینتر را در دست خود گرفته است، برند اچ پی می باشد. دانستن انواع دستگاههای موجود در خرید پرینتر مناسب کافی نیست. با دانستن نیازها و شناخت کلی مدلها و مشخصات فنی پرینترها میتوان یک انتخاب درست انجام داد. به دلیل اینکه مشخصات استاندارد مدتها قبل تعیین شدهاند، تمامی شمارههای dpi مضربی از ۳۰۰ یا ۳۶۰ بهعنوان مثال ۱۲۰۰ یا ۱۴۴۰ dpi هستند. البته بسیاری از چاپگرهایی که حرف «i» را در نام خود ندارند نیز با کارت حافظه سازگارند، بنابراین جعبه یا دفترچه مشخصات چاپگرهای خود را بررسی کنید تا ببینید این قابلیت را دارد یا خیر.

کوچکتر و مقرون به صرفه تر شده اند.اکنون می توانید یک پرینتر سه بعدی FDM رومیزی را فقط با چند صد دلار خریداری کنید. این پرینتر چندمنظورهی سیاه و سفید، از انواع پرینتر رومیزی به حساب میاد و برای مصارف خانگی و محیطهای اداری کوچیک بسیار کاربردیه. بسیاری از چاپگرهای ارزان قیمت لیزری به صورت تکرنگ (سیاه و سفید) کار میکنند. کاملا مشخص است که خرید پرینتر صدور فیش تاثیر بسزایی روی کیفیت توسعه کسب و کار دارد. در این دستگاهها استوانهای دوار حامل الکتریسیته قرار دارد که با تابیدن لیزر به آن و پوشاندن صفحه توسط پودری که در داخل تونر قرار دارد، متن یا تصویر با سرعت بالایی چاپ میشود. یکی از تحولات بزرگ در صنعت تولید چاپگرها، تولید پرینترهای سه بعدیه. منبع تأمین رنگ در چاپگرها، بسته به گونه چاپگر، تونر یا کارتریج نامیده میشود. شمار صفحاتی که یک پرینتر میتواند در بهینهسازی استاندارد در خود جای دهد باید بیش تر از صفحاتی باشد که در روز چاپ میشوند و به صورت ایده آل سه یا چهار برابر آنها باشد تا مجبور نباشید بیش از یک یا دو بار در هفته سینی آن را پر کنید. اکثر پرینتر های مرسوم از دو فناوری موجود یعنی چاپ لیزری و چاپ جوهر افشان بهره می برند.

که با توجه به ابعاد دستگاه قابل توجیه می باشد. دومین ویژگی خیلی مهم در خرید پرینتر که قبل از خرید باید به آن توجه کنید، این است که یک پرینتر چه تعداد صفحه را می تواند در واحد زمان چاپ کند. شما از لمس و تجربه این چاپگر احساس کیفیت بالای ساخت را احساس می کنید و خیالتان از بابت مقاومت سینی ها و فلپ در برابر فشار و ضربه راحت خواهد بود. این دستگاه ها بسته به مدل می توانند اسکن ، فکس ، پرینت و یا کپی را برای شما انجام دهند. در این مقاله سعی داریم ویژگیهایی رو در مورد پرینتر، اسکنر و دستگاه کپی رو که مهم هستند معرفی نماییم. اکثر کمپانیهای تولید کننده چاپگر برای اندازهگیری سرعت چاپ دستگاه خود از واحد «صفحه در دقیقه» یا «ppm» استفاده میکنند اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که سرعت اعلام شده توسط کمپانی سازنده دستگاه، یک سرعت حدودی است چرا که عوامل زیادی مانند تعداد رنگهای استفاده شده در فایل باعث کندی سرعت دستگاه چاپ میشود. برای کار با پرینترهای لیبل از طیف گستردهای از مواد برچسبی، از جمله کاغذ و مواد پلیمری مصنوعی مانند پلاستیک استفاده میکنند. با فراگیر شدن اینترنت و استفاده از گوشیهای هوشمند، شرکتهایی مثل گوگل از سرویسهایی چون Cloud Print رونمایی کردهاند.

بنابراین برای چاپ اسناد و تصاویر و نمودارهای ساده کاربرد دارند. اگر بخواهیم با این کارتریج بیشتر آشنا شویم باید بگویم که HP 93A توانایی چاپ 12000 در هر دوره ی مصرف را دارد. در خرید پرینتر سه بعدی SLA و SLS، ملاحظات اشاره شده در بخش قبل اندکی تغییر میکند. چاپگر یا پرینتر (Printer) یکی از تجهیزات جانبی رایانه است که متن یا تصویر ایجادشده به وسیلهٔ رایانه را بر روی کاغذ (یا رسانهٔ مشابه دیگری) حک میکند. بنابراین، امروزه، خیلی از افراد نیازمند یک دفتر خانگی کامل شامل یک میز کامپیوتر، کامپیوتر و لوازم جانبی آن و البته، یک پرینتر هستند. معمولا در مدلهای چند کاره قابلیت چاپ دورو با امکانات جانبی نظیر اتصال به وای فای را میبینیم.

اگر به دنبال بهترین پرینتر جوهر افشان برای منزل خود هستید، این مدل را مد نظر داشته باشید. اکثر پرینتر های لیزری ( و به طور کلی آن هایی که از جوهر جامد یا تونر برای چاپ استفاده می کنند ) در چاپ متون دقت به مراتب بالاتری از پرینتر های جوهر افشان دارند . SLA می تواند اشیاء را از داده های سه بعدی(تولید شده توسط کامپیوتر) تنها در چند ساعت تولید کند. البته رزولوشن دستگاه تنها معیار خرید نیست و عوامل مختلفی بر روی خرید میتوانند تاثیرگذار باشند. یک پرینتر اداری حداقل ۲۵۰ ورق کاغذ ظرفیت دارد اما مدلهای بالاتر میتوانند ۵۰۰ یا هزار ورق یا بیشتر نیز در شکل استاندارد یا ارتقاء یافته خود ظرفیت داشته باشند. این باعث افزایش زمان چاپ خواهد شد؛ اما در نوع سیاه و سفید، فقط یک دستور برای یک قطعه تعریف شده و از این رو سرعت چاپ بسیار بیشتر خواهد بود. از نظر کلی هم پرینترها به دو دسته چاپگر سیاه و سفید که پرفروش تر و کاربردی تر و چاپگرهای رنگی که بیشتر برای چاپ عکس کاربرد دارند و قیمت گران تری هم دارند، تقسیم می شوند.

شما با انتخاب یک پرینتر چندکاره، علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، در فضای کاری خود نیز صرفه جویی خواهید کرد. و یا اصلا برای مقایسه پرینترها به کدام ویژگی آنها باید دقت کرد. برای خرید این چاپگرها باید به نکات مختلفی از جمله میزان دقت رنگ، چاپ جزییات، دامنه دینامیکی و تضاد رنگها توجه کرد. خب دوستان من سعی کردم همه نکات مهم درباره راه اندازی کافی نت رو خدمت تون عرض کنم اما اگر بازم نکته ای یا سوالی بود بفرمایید در خدمت تون هستم . نحوه گرفتن تست پرینت وباز وبسته کردن دستگاه پرینتر سوزنی همچنین تعمیر هد سوزنی و آموزش کار با دکمه های پنل از نکات قابل بررسی در آموزش تعمیر پرینتر می باشد. در زمان چاپ، حرارت زیاد می تواند برای هد چاپ مضر باشد. این عدد معمولاََ بهصورت صفحه در دقیقه (ppm) و گاهی حروف در دقیقه (cpm) یا تصویر در دقیقه (ipm) بیان میشود اما در بسیاری از موارد باید این ادعاها را با احتیاط بررسی کرد زیرا فروشندگان اغلب عددهایی را نشان میدهند که چاپ کردن در حالت “درفت” را منعکس میکنند که سریعتر است اما به اندازه تنظیمات کیفیت استاندارد خوب به نظر نمیرسد یا بدتر از آن زمان پردازش اولیه پیش از چاپ اولین کاغذ را حذف میکنند.

ولی در پرینترهای اداری رده پایین این مقدار از ۳۲ تا ۱۲۸ مگابایت می باشد. یک پرینتر اداری مدل پایین ممکن است از ۳۲ تا ۱۲۸ مگابایت حافظه رم داشته باشد، در حالی که مدلهای بالاتر ۲۵۶ مگابایت حافظه رم دارند و حافظه پرینترهای گرافیک محور ممکن است از یک گیگابایت آغاز شود. داشتن رم ۳۲ گیگ، حافظه داخلی ۲ ترابایت و صفحه نمایش عریض ۱۵ اینچی این لپتاپ را مناسب کاربری عمومی، مالتی مدیا و بازی کرده است. تعویض درام پرینتر اچ پی به این ترتیب انجام می­شود که تکنسین اول قطعاتی مثل فوم رولر و مگنت را از دستگاه بیرون می­آورد. این ویژگیها به گونهای طراحی شدهاند تا پاسخگوی کاغذهای مختلفی مانند پاکت نامهها باشند و برای استفاده گاه و بیگاه بهترین هستند زیرا قبل و بعد از چاپ نیاز به دخالت دستی دارند اما اگر همواره چنین کاغذهایی را چاپ میکنید، بهتر است به دنبالی پرینتری باشید که سینی ویژه چنین وظایفی را دارد.