برند های سازنده دستگاه های پرینتر

گفتنی است که تصاویر چاپ شده توسط این پرینتر همچنین از کیفیت مناسب و قابل قبولی برخوردار می باشند و پرینتر مذکور قادر است که تصاویری با رزولوشن 1200×1200 dpi در چاپ سیاه و سفید و نیز 1200×4800 dpi در چاپ رنگی ، ارائه نماید. پرینتر چندکاره دستگاهی است که علاوه بر انجام پرینت، کپی، اسکن و یا حتی فکس را نیز انجام می دهد. پرینتر چندکاره لیزری HP LaserJet M176n به کارتریج تونر های لیزری نیاز دارد . یکی از نکات مهمی که در بررسی ویژگی های پرینتر hp باید به آن اشاره کنم این است که این پرینتر از سرعت بسیار بالایی برخوردار نیست و نمی توانید روی سرعت چاپ آن حساب ویژه ای باز کنید اما با توجه به استفاده از یک کارتریج قوی که در تیراژ بسیار بالا می تواند عملیات پرینت اسناد و مدارک شما را انجام دهد و شاهد کیفیت بسیار بالای چاپ نیز بر روی این دستگاه هستیم.

این چاپگرها فقط قادر به پرینت عکس هستند و در صورت نیاز به چاپ سند باید از سایر پرینترهای متداول استفاده کرد. در این حالت فقط 0.9 وات مصرف برق دارد. به این ترتیب اگر جزو کاربران کم مصرف چاپگرها به شمار میروید توصیه راهنمای خرید پرینتر به شما این است که به سراغ چاپگرهای جوهر افشان نسبتا ارزان قیمت بروید. اگر میخواهید اشیایی را پرینت بگیرید که در فضای باز قرار میگیرند، برای مثال گلدان یا تزئینات باغچه، باید از موادی برای چاپ آنها استفاده کنید که در برابر نیروهای طبیعت مقاوم باشند. بطور مثال در تمامی پرینترها قطعاتی مانند پاور، فورمتر، چرخ دنده ها، موتور، Pickup( کاغذکش) به کار رفته است. تقریباً تمامی پرینترها به صورت پیشفرض دارای درگاه USB برای اتصال به رایانه هستند. پرینتر یا در زبان فارسی چاپگر یکی از لوازم جانبی رایانه محسوب میشود.

قبل از آشنایی با قطعات دستگاه چاپگر بهتر است که با انواع پرینتر ها آشنا شوید. دستگاه مورد بررسی ما از قابلیت سازگاری با تابع ADF (Automatic Document Feeder) نیز برخوردار است. جت پرینترهای دستی با همه قابلیت هایی که دارند از ساختار ساده و جالبی برخوردارند . با توجه به کیفیتی که این محصولات دارند بدیهی است که این محصول از قیمت بالایی نیز برخوردار باشند. به همین دلیل باید خرید پرینتر از فروشگاهی انجام شود که انواع پرینترها را ارائه میدهد. وجود چنین امکاناتی، کاربردی است اما باید توجه داشته باشید که قیمت تمام شدهی پرینتر را افزایش میدهد. جت پرینتر در انواع مختلف دستی و اتوماتیک ، پرکاربردترین نوع پرینتر در صنعت است که در صنایع کوچک و بزرگ ، نقش درج اطلاعات محصول روی بسته بندی کالا را دارد و با نام هایی مثل بارکد زن و تاریخ زن نیز معروف است زیر این دیتگاه توانایی چاپ انواع بارکد و تاریخ و اعداد را با کیفیت و سرعت بالا روی سطح دارد.

جت پرینتر دستی کداجت ،سبک و قابل حمل هستند و وضوح چاپ بالایی دارند. باتریهای قابل شارژی که دارند زمان کار خوبی داشته و میتوانند ساعات طولانی فعال باشند. این چاپگر در شرکتهایی با حجم کاری بالا که سرعت پرینت فایلها مهم است بسیار مفید واقع میشود. در اماکن اداری به دلیل کمبود فضا وجود یک چاپگر چند منظوره بسیار مفید خواهد بود زیرا سبب صرفهجویی در فضا و نظمبخشی به آن میشود. در پرینتر یک منبع تأمین رنگ تعبیه شده است که با توجه به نوع چاپگر به آن تونر یا کارتریج میگویند. پس دستگاه پرینتر یا همان چاپگر وسیله ای است که میتواند نوشته ها یا تصاویر را روی کاغذ چاپ بکند. همچنین پرینتر HP P1102 میتواند تا 18 صفحه در دقیقه را به صورت سیاه و سفید چاپ کند.

برخی پرینترها حتی شیار کارتخوانی دارند که چندین فرمت را پشتیبانی میکند، در حالی که برخی پرینترها فقط فرمتهای شناختهشدهتر امنیت دیجیتال (SD) را پشتیبانی میکنند. چاپ با جت پرینترها پیشرفت کاملی نسبت به روشهای سنتی چاپ از جمله استنسیلینگ و کدگذاری رولی که قبلاً مورد استفاده قرار میگرفتند، دارند. جت پرینترهای کداجت ، از شناخته شده ترین نوع جت پرینتر در کارخانجات هستند که سال ها است در خط تولید محصولات، بارکد گذاری و درج تاریخ تولید، انقضا، سری ساخت و مشخصات محصول را انجام می دهند. اگر می خواهید عکس های خانوادگی خود را بر روی کاغذ گلاسه چاپ کنید ، می توانید از پرینترهای جوهر افشان با توجه به قیمت مناسب آن ها استفاده کنید. پرینتر لیزری: اگر روزانه حجم زیادی از اسناد و جزوات را چاپ میکنید یا کیفیت چاپ متون بخصوص چاپ سیاهوسفید برای شما مهم است، پیشنهاد ما انتخاب پرینتر لیزری است. برای خرید پرینتر لیزری و تشخیص توان آنها بهترین راه این است که به سینی تعبیه شده در پرینتر که برای قرار دادن برگههای کاغذ تعبیه شده است، توجه کنید. اگر قرار است چیزی را پرینت بگیرید که با موادغذایی در ارتباط است، باید حتما از جنس پلی اتیلن ترفتالات گلیکول پوشاندهشده با اپوکسی ایمن باشد.

البته پرینتر ۱۰۱۰ اچ پی از پرینترهای قدیمی این شرکت میباشد و دوام بالای این دستگاه آن را به یکی از محبوبترینهای دسته اداری تبدیل کرده است. پرینتر لیزری در دسته پرینتر رنگی برای چاپ عکس و فایل رنگی با کیفیت بالا قرار میگیرد. در مبیت میتوانید به انواع پرینتر اچ پی، کانن، لکسمارک و شیائومی دسترسی پیدا کرده و با توجه به نوع کاربری مدنظرتان این محصولات را موردنقد و بررسی قرار دهید و خرید هوشمندانهای داشته باشید. کارتریجهای موجود در چاپگرها مانند گذشته به یکدیگر متصل نیستند و در صورت تمام شدن هریک بهراحتی میتوانید هرکدام را مجدداً شارژ کنید. به طور کلی کارتریج ها جزو قطعات مصرفی در پرینتر هستند و در صورت خرابی باید تعویض شوند. توجه داشته باشید که اهمیت کارتریج ها برای پرینتر لیزری مشکی اچ پی بسیار مهم می باشد.

نکته مهم در رابطه با پرینتر لیزری رنگی این میباشد که چاپ عکس نیز با این پرینترها امکان پذیر است اما کیفیت چندان مناسبی نخواهد داشت چرا که این دسته از پرینترها برای چاپ سایت 10printer عکس طراحی نشدهاند. از این رو دیگر نیازی به تعویض هد وجود ندارد، چرا که با هر بار تعویض کارتریج، هد دستگاه پرینتر نیز عوض می شود. توسعه دهندگان میتوانند برنامههای بیشتری را برای سیستمعامل این دستگاه طراحی کرده و امکان استفاده از این دستگاه را راحتتر کنند. البته معمولا سایر انواع پرینتر نیز در کنار آن ها وجود دارد تا کاغذهای مهم تر را چاپ کنند.

اگر صفحات شما به درستی چاپ نمی شوند، تنظیمات نرم افزار پرینتر اچ پی خود را چک کنید. اگر این مورد را در نظر نگیریم باید بگوئیم که رزولوشن پرینتر کانن بسیار بالا بوده و رنگ را بسیار بهتر نشان میدهد. قبل از خرید چاپگر، سرعت نیز نکته مهمی است که باید در نظر گرفته شود. پرینتر لیزری تک کاره صرفاً وظیفه چاپ را بر عهده دارد و پرینتر چند کاره که علاوه بر چاپ، امکاناتی همچون اسکن و کپی را نیز داراست. نکته مهمی که در انتخاب پرینتر چند کاره باید به آن توجه داشت این است که امکاناتی همچون اسکن موجود در پرینتر چند کاره، کیفیت اسکنرهای تک را نخواهد داشت. این تفاوت در رنگی که فایلها چاپ میشوند و مکانیسم چاپ نمایان میشود. این پرینترها طوری طراحی شدهاند که ظریفترین جزئیات و پیچیدگیها را چاپ کنند.

تونر ذرات پلاستیکی و فلزی است که به وسیله غلطک های گرم خاصی تونر را روی کاغذ ذوب می کنند. در صورتی که پرینت شما به دستگاه بدون هیچ دلیلی متوقف شد،در ابتدا سعی کنید توسط یک کابل به چاپگر خود متصل شوید.با این کار متوجه خواهید شد که مشکل از سیگنال وای فای است یا خیر. برای پرینت ابزار ابتدا باید ببینید که از این ابزارها کجا میخواهید استفاده کنید. اسلات کارت حافظه، پرینت مستقیم (پیکت بریج) هم یکی از راههای اتصال به بعضی از پرینترها میباشد که این قابلیت را برای شما فراهم میکنند که عکسها را مستقیماً از دوربین یا دستگاه هوشمند پرینت بگیرید و لازم نیست آنها را ابتدا به کامپیوتر انتقال دهید.

7- در این مرحله نصب به طور کامل انجام شده است و میتوانید دکمه finish را بزنید و صفحه را ببندید. علاوه بر این صفحه نمایش لمسی آن شما را قادر سازد تا در عرض چند ثانیه تغییرات مورد نیاز را انجام دهید استفاده از جت پرینترهای صنعتی کداجت ، صرفه جویی زیادی در زمان دارد. جت پرینترهای دستی کداجت از محبوترین جت پرینتر در بازار هستند که با یکسال گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش در بسیاری از خطوط تولید در حال کار هستند. کاربرد اصلی جت پرینتر های دستی در خطوط تولید و مونتاژی است که کالاها با کمک نوار نقاله در مسیر خط تولید حرکت میکنند. با این حال، این پرینترها، خطوط را به صورت دقیق چاپ نمیکنند و مرز تصاویر و حروف، یک خط مشخص نیست. دسته دوم پرینترها، پرینتر لیزری رنگی می باشد که شما می توانید با این مدل از پرینترها علاوه بر پرینت سیاه و سفید پرینتر رنگی نیز بگیرید. جت پرینترهای صنعتی در دو دسته کلی جت پرینترهای دستی یا پرتابل و جت پرینتر اتوماتیک یا ثابت تولید می شوند . در صورت اسکن مکرر صفحات دو طرفه، مانند صفحات بریده شده از مجله، اسکن دو طرفه انجام کار را بسیار ساده میسازد.

اگر قصد خرید پرینتر خانگی با قابلیت چاپ عکس رو دارید، مدل PIXMA MG2540s رو به شما پیشنهاد میکنم. اگر می خواهید تصاویر زیادی را چاپ کنید پرینتری با قابلیت های اسلات حافظه، بلوتوث و pictBridge را انتخاب کنید. اما اگر ابزاری برای محیط حرفهای میخواهید ممکن است این پرینتر از پس آن برنیاید. قابلیت فکس نیز یکی از امکانات جانبی و کاربردی است که در تعدادی از پرینترهای چند کاره وجود دارد. قابلیت دیگر اتصال بیسیم WiFi است که در مدلهای جدیدتر به وفور یافت میشود. اگر میخواهید مدت زمان چاپ شما از این مقدار هم بیشتر شود، میتوانید از باتریهای سری (Ni-MH Nickel metal Hydride) استفاده کنید که میتواند مدت طولانیتری انرژی برای چاپگر تامین کند. اگر دوست دارید آثار هنری مانند انواع مجسمه را خلق کنید، میتوانید از پرینترهای FDM استفاده کنید؛ اما بهتر است برای این کارها روی پرینترهای رزینی سرمایهگذاری کنید.

این مدل از بهترین پرینتر HP قابلیت اسکن دورو هم دارد و برای مراکز تجاری و کسبوکارهایی مناسب است که حجم چاپ و اسکن بالایی دارند. برخی مدلها قابلیت چاپ ماهانه تا تعداد 2500 یا بیشتر را دارند که برای مصارف روزانهی کسب و کار شما مناسب خواهد بود. چاپگر لیزری به خاطر قابلیت اتصال به شبکه به کاربران متعددی این امکان را میدهد که به آن متصل شوند. امروزه قابلیت اکسترود کردن بتن در پرینترهای سه بعدی، ساخت سازههای مختلف با پیچیدگی متفاوت را امکان پذیر کرده است. امروزه کمپانیهای مختلفی تولید و عرضه چاپگر را بر عهده دارند. پرینترهای رنگی سرعت چاپ کندتری نسبت به مدلهای سیاه و سفید دارند. با این حال مدلهای ۵۰ برگی هم در بازار موجود است.