گزارش Mondi در سال 2022 | هفته چاپ

این تجارت شاهد رشد حجم در فروش کانتینربرد، کاغذ کرافت و خمیر کاغذ بود.

پس از واگذاری ،ب و کار قطعات مراقبت شخصی، سود عملیاتی 1.69 میلیارد یورو بود که 114 درصد افزایش داشت.

موندی گفت که میانگین قیمت‌های فروش کاغذ ریز بدون پوشش اروپایی و متوسط ​​قیمت خمیر چوب سفید سفید شده اروپایی «هر دو بیش از 40 درصد سال به سال افزایش داشته‌اند».

موندی در اظهار نظر در مورد چشم انداز، به «ابهامات قابل توجه ژئوپلیتیکی و اقتصادی کلان» در اوایل سال 2023 اشاره کرد.

او اظهار داشت: «ارائه محصول نوآورانه ما به این م،ی است که می‌تو،م در صورت امکان از کاغذ و در صورت مفید بودن از پ،تیک استفاده کنیم تا انتخاب گسترده‌ای از راه‌حل‌های بسته‌بندی انعطاف‌پذیر را به مشتریان ارائه دهیم تا نیازهایشان را برآورده کنند».

موندی گفت که فرآیندهای تایید برای واگذاری ها همچنان ادامه دارد.

فروش گروه، بدون احتساب تجارت روسیه، از 6.97 میلیارد یورو (6.15 میلیارد پوند) به 8.9 میلیارد یورو در سال منتهی به 31 دسامبر 2022 افزایش یافت، در حالی که سود عملیاتی اساسی 1.44 میلیارد یورو در سال 2021 85 درصد افزایش یافت.

قبل از جنگ، ،ب‌وکارهای روسی حدود 12 درصد از گردش مالی جه، موندی را تشکیل می‌دادند.


موندی فروش خود را در سال گذشته 28 درصد افزایش داده است و سود عملیاتی در گروه بسته بندی و کاغذ افزایش یافته است.

در پایان سال گذشته، قراردادی برای فروش سه عملیات تبدیل بسته بندی باقی مانده خود در روسیه – شامل یک کارخانه موجدار و دو سایت بسته بندی انعطاف پذیر – به گروه Gotek به قیمت 24 میلیون یورو به توافق رسید.

فروش بسته بندی انعطاف پذیر با 31 درصد افزایش به کمتر از 4.3 میلیارد یورو رسید، در حالی که EBITDA اساسی 41 درصد افزایش یافت و به 797 میلیون یورو رسید.

«در حالی که تعدادی از هزینه‌های ورودی شروع به کاهش می‌کنند، ما همچنان شاهد محیطی از تقاضا و قیمت‌گذاری ملایم‌تر هستیم و انتظار می‌رود کاهش موجودی در سه ماهه اول ادامه داشته باشد.»

این گروه گفت که با وجود شرایط چالش برانگیز، همچنان مطمئن است.

با این حال، قیمت کاغذ و خمیر کاغذ بدون پوشش اروپایی در اوایل سال 2023 تحت فشار نزولی قرار گرفته است.

اوایل این ماه Mondi همچنین اعلام کرد که رتبه پلاتینی EcoVadis برای مسئولیت اجتماعی شرکتی خود را برای هفتمین سال متوالی حفظ کرده است.

وی گفت: از همه همکارانمان به خاطر ارائه عالی و حرفه ای بودن، چابکی و تعهد مستمرشان در سالی که تحت تاثیر چالش های خارجی مهم بوده است صمیمانه تشکر می کنم.

موندی ،ید کارخانه Duino بورگو در ایتالیا را در ژانویه به پایان رساند. در حال حاضر LWC تولید می کند، اما موندی قصد دارد آن را به 420000 تن در هر ساعت از تخته کانتینر بازیافتی با کیفیت بالا تبدیل کند.

قیمت سهام موندی با اعلام نتایج کاهش یافت و از 1,475.50p به 1,370.20 (بالاترین قیمت 52 هفته: 1,935.50، پایین: 1,233.50) سقوط کرد.


منبع: https://www.printweek.com/articles/mondi-reports-on-2022

این گروه اظهار داشت: «از آنجایی که دفع در یک محیط سیاسی و نظارتی در حال تحول انجام می‌شود، نمی‌توان مطمئن بود که چه زم، تکمیل خواهد شد.»

EBITDA اساسی 60 درصد افزایش یافت و به 1.85 میلیارد یورو رسید.

در رابطه با ادامه عملیات، مدیر عامل گروه اندرو کینگ گفت که مدل ،ب و کار یکپارچه Mondi به ارائه “عملکرد قوی در سراسر تجارت” کمک کرده است.

در بخش بسته بندی راه راه، فروش آن با 27 درصد افزایش به 2.99 میلیارد یورو رسید، در حالی که EBITDA اساسی با 22 درصد افزایش به 662 میلیون یورو رسید.

پس از تهاجم روسیه به اوکراین یک سال پیش، موندی با قراردادی 1.5 میلیارد یورویی موافقت کرد تا گردش مالی 821 میلیون یورویی خود را به شرکت Augment که متعلق به میلیاردر روسی ویکتور خاریتونین است، بفروشد.

کینگ گفت که از رشد در بال بسته بندی انعطاف پذیر موندی خوشحال است.

عملیات کاغذ نازک بدون پوشش فروش با رشد 35 درصدی به 1.61 میلیارد یورو رسید، و این تجارت در EBITDA اساسی که از 55 میلیون یورو به 427 میلیون یورو افزایش یافت، پیشرفت زیادی کرد.